پس از افشای تصاویر مختلف، سرانجام جنسیس تصمیم گرفته رسماً تصاویر و اطلاعاتی از اولین کراساوور خود یعنی GV80 منتشر کند. به لطف تصاویر فراوانی که طی چند ماه اخیر افشا شدند، طراحی ظاهری GV80 که از طریق تلاش مشترک استودیوهای طراحی جنسیس در کرهٔ جنوبی، آلمان و ایالاتمتحده شکل گرفته، چندان برای ما ناشناخته نیست. علاوه بر این، پیشنمایش این کراساوور لوکس نیز با رونمایی از کانسپت GV80 در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ ارائه شده بود. GV80 در بیرون خودرویی اسپرت و پیچیده به نظر میرسد ولی جلوپنجرهٔ باریکتر و شیکتر نسخهٔ کانسپت را میتوان زیباتر از این جلوپنجرهٔ پنجضلعی عظیم خودروی تولیدی دانست. در طرفین این جلوپنجره هم چراغهای جلوی چهارتایی قرار گرفتهاند که مشابه آنها را در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان G90 هم دیدهایم و در حال تبدیل شدن به امضای طراحی جدیدی برای جنسیس است.
در داخل، برند لوکس هیوندای بدون شلوغ کردن بیشازاندازهٔ داشبورد با دکمهها، رویکردی سادهگرایانه را دنبال کرده است. به همین دلیل، در کابین GV80 استفاده از دکمههای فیزیکی به حداقل رسیده و بجای آن یک نمایشگر لمسی جدید برای کنترل سیستم تهویه و یک صفحهنمایش لمسی بزرگ و مستقل برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. در تصویر رسمی کابین GV80، صفحه آمپر دیجیتالی هم به چشم میخورد اما در تصاویری قبلی صفحه آمپر آنالوگ نیز دیده شده بود که البته احتمالاً فقط در بازار داخلی کره ارائه میشود. دیگر عناصر داخلی قابلتوجه این ماشین نیز شامل دریچههای تهویهٔ باریک که تقریباً در کل داشبورد کشیده شده، غربیلک فرمان دو پره و فقدان انتخابگر دندهٔ سنتی میشود زیرا جنسیس مثل جگوار-لندروور، از یک انتخابگر الکترونیکی دوار جواهر مانند استفاده کرده است. به گفتهٔ جنسیس، این کراساوور در نسخههای دو ردیفه و سه ردیفه عرضه خواهد شد.
GV80 مثل برادران سدان خود روی یک پلتفرم دیفرانسیل عقب ساخته شده که منحصر به برند جنسیس بوده و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. هرچند فعلاً بهطور رسمی هیچ پیشرانهای برای این کراساوور لوکس اعلام نشده است اما اطلاعاتی که از کرهٔ جنوبی منتشر شدهاند به ارائهٔ سه پیشرانهٔ مختلف در بازار داخلی آن کشور اشاره داشتهاند. GV80 در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه میشود که به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، خودرو را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
چند هفته بعد، یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور هم به موتور دیزلی اضافه خواهد شد. GV80 با این موتور ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. در صدر لیست پیشرانههای این ماشین نیز یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد که زمان لازم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت را به ۵.۷ ثانیه کاهش میدهد. بهاحتمالزیاد هردو موتور بنزینی GV80 در بازار ایالاتمتحده ارائه خواهند شد. به گفتهٔ جنسیس، فروش این کراساوور لوکس در ماه ژانویه در بازار داخلی کره آغاز شده و طی سال ۲۰۲۰ راهی بازارهای جهانی خواهد شد. انتظار میرود GV80 در ماه آوریل در نمایشگاه نیویورک برای آمریکاییها رسماً رونمایی شده و چند ماه بعد به بازار عرضه گردد تا با خودروهایی مثل مرسدس بنز GLE، بامو X5 و لینکلن اویاتور به رقابت بپردازد.
Ferrari Fxx K Evo
۱۲ دی ۱۳۹۸عجب کابینی ?
Joker
۱۲ دی ۱۳۹۸انصافا عالی از آب در اومده،تهدید بزرگیه واسه اویاتور تو خاک امریکا،اونم بعد از مشکلات پی در پی لینکلن اویاتور که باعث توقف تولیدش شد…
ممد ژانگولر
۱۲ دی ۱۳۹۸بچه ها یک چیزی بگم شاید باورتون نشه طراحی بیرونی و درونی این مدل جنسیس خیلی زیباتر و پویاتر از رولزرویس کولینان به نظر من.
خیلی به دلم نشست .واقعا خاص و جذابه . چرا باید فکر کنیم پول زیاد خرج کردن ماشین بهتری بهمون میده؟!!
Ferrari Fxx K Evo
۱۲ دی ۱۳۹۸بله جنسیس از رولزرویس سرتره ?
NAVID۰۰۹۸
۱۲ دی ۱۳۹۸طراحی داخلی حوب
طراحی خارجی اِفتضاح
احمد
۱۳ دی ۱۳۹۸این چراغ های دو تایی موازی جدا از هم تمرکز من بهم میزنه سرگیجه میگیرم یه مدل از خودرو های شورلت هم اینطور بود واقعا خراب کرده چراغ های جنسیس جی 90 واقعا عالی کاش از اون چراغ ها استفاده کنند