بزودی هیوندای برای نسل دوم سدان لوکس خود جنسیس، جایگزینی را معرفی خواهد کرد ولی هم اکنون در حال تست نمونه های اولیه آن میباشد. با توجه به آخرین عکسهای منتشر شده هدف اصلی هیوندا برای ارائه جنسیس مبارزه با BMW سری ۵ میباشد.
با توجه به اطلاعات منتشر شده قرار است هیوندای این خودرو را در اوایل سال ۲۰۱۴ و قبل از نمایشگاه تابستانه دیترویت به عنوان مدل ۲۰۱۵ معرفی کند. با این حال هیوندای در حال جاه طلبی بین برند های مطرح دنیا میباشد.
جنسیس ۲۰۱۵ تا حدی طراحی ظریفتری به نسبت مدلهای کنونی خود دارد که میتوان تا حدی تأثیرات طراحی کیا K9/Quoris و سلایق اروپایی را در آن دید که شاید دلیل آن انتصاب پیتر شرایر به عنوان رئیس بخش طراحی هیوندای دانست.
طرحهای کلیدی آقای شرایر را میتوان در سطوح صاف مانند چراغهای جلو و همچنین جلوپنجره طولانیتر و پوزه دراز و دنباله کوتاه دید که شاید انعکاسی از طراحی سری ۵ BMW باشد. همین طور وجود چراغهای LED و دوربینهای متعدد و سیستم رادار نشانههایی از وجود تکنولوژیهای تازه در این خودروست.
اما در داخل خودرو انتظار میرود سیستم سیری (siri) اپل و بلوتوث و سیستم تشخیص چشم و نقشه های ناوبری گوگل و اتصال به اینترنت و رادیو HD و SIRIUSXM و … را به صورت استاندارد نصب کند.
ذوالفقاری
۲۸ مرداد ۱۳۹۲اگه این سالار مال من باشه مثل پروانه دورش می چرخمƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
slr722
۲۸ مرداد ۱۳۹۲کره انقدر زود پیشرفت نکن…
خیلی چشم پیشرفتت ندارن…
hesan
۲۸ مرداد ۱۳۹۲زیاد واضح نیست.
مهیار
۳۱ مرداد ۱۳۹۲تو کشور های پیشرفته جنسیس خیلی هم ماشین مدل بالایی نیست مال اقشار متوسط جامعه است
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲یه عکس تو سایت مجله ماشین دیدم شبیه این بنظر نمیومد.اون عکسه تو خیابون بود
http://www.machinemag.com/imagenews/t920527%20(2).jpg
راستی هیوندای اومده مثل ایمپالا یه آرم مخصوص جنسیس درست کرده.جلوش دیگه آرم هیوندای نیست. :D
سردبیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۲سلام. بجز تصاویر ماشینهای استتار شده، سایر عکسها، رندرهایی بر اساس اطلاعات موجود می باشند و هیچ کدام نشان دهنده طرح کامل نهایی نیستند. با این وجود تصویری که ما منتشر کردیم بیشتر منطبق بر نمونه های در حال تست می باشد.
fleetwood
۲۸ مرداد ۱۳۹۲مگه پیتر شرایر طراح ارشد کیا نیست ؟ پس چرا نوشتید هیوندای ؟
البته میدونم که کیا و هیوندای با هم ادغام شدند
سردبیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۲سلام. شرایر به عنوان مدیر ارشد طراحی کل مجموعه هیوندای-کیا برگزیده شده است.
پیتر شرایر و ماموریت کره ای
یه آقایی
۲۸ مرداد ۱۳۹۲در کشور ما هم “پیتر شرایر ها” زیاد هست ، لاکن از جنس شَرورش
فقط سری3
۲۸ مرداد ۱۳۹۲جنسیس ماشین خوبی هست ولی وقتی بی ام و سری5 جدید رو با این امکانات میبینی شانسی برای این ماشین نمیشه قاعل شد
روزبه
۲۸ مرداد ۱۳۹۲تقلیدی ناشیانه از بنز
با استهلاک و هزینه بالا
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲شما داشتی؟من شنیدم بهتر از آریون هست.
سام*
۲۸ مرداد ۱۳۹۲تویوتا اریون و جنسیس اصلا تو یک کلاس نیستند.جنسیس یک سدان فول سایز لوکس تلقی میشه و اریون یک سدان مید سایز نیمه لوکس.البته به دلیل توان موتور بالای اریون و قدرت مانور پذیری خوبش با جنسیس هم به اشتباه مقایسه میشه.در اصل اریون با ازرا نسل قدیم یا گرنجور نسل جدید مقایسه میشه که ازرا کره ای از لحاظ توان حرکتی و مخصوصا شتابگیری حرفی برای گفتن در برابر تویوتا اریون نداره.البته از لحاظ اپشن رقیب کره ای کاملتر هست.
جلال
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ببخشید تویوتا آریون چی؟
تویوتا آریون رقیب این مدل به حساب مییاد یا مدل آزرا؟
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲جنسیس 200 تومنه آریون هم سایت پدال زده 200.ولی آزرا 2013 156 تومنه.فکر کنم جنسیس و آریون رو باید با هم مقایسه کرد
reza
۲۸ مرداد ۱۳۹۲چی داری میگی برادر!جنسیس 200 تومن؟؟؟؟!
هفته پیش یدونه معامله کردم 290 فروختم 300!بعد تو میگی 200؟؟
آزرا الا 215 قیمت داره ولی اریون رو چون نمی دونم مطمئن نیستم چند قیمته ولی باید حدود 220 تا 250 میلیون باشه البته کیت جدیدشم خیلی قشنگه!
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲قیمت نمایندگی همینه که من میگم درست هم هست.تو پدال هم همینو زده.
حامد MASERATI GT
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ازرا 2013 205 تومنه
arash zx
۲۸ مرداد ۱۳۹۲فکر کنم ماشین باحالی بشه……درسته کره ای ها پیشرفت کردن اما هنوز مونده به پیشرفت آلمان ها برسن……………….
امین
۲۸ مرداد ۱۳۹۲هیوندا پاتو تو بد رقابتی گذاشتی ……
طراحیش که فتو کپی برابر اصل bmw 5 series هست ولی به گردشم نمی رسه
اصلا مال این صحبتا نیست ( رقیب بنز E کلاس؟؟؟؟ رفیب بی ام دبلیو سری 5؟؟؟؟؟ آئودی A6 ؟؟؟؟)
HASSANBMW
۲۸ مرداد ۱۳۹۲آره درسته آقاامین
یه کم زود میخواد وارد رقابت با این خودروها بشه!!!
به نظر من که کاری است خیلی سخت که نیاز به تجربه و کار زیاد داره!!!
رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۲هیوندای واقعا کارش عالیه و قطعا تا چند سال دیگه جزو بهترین ها میشه…
ولی متاسفانه هنوز نتونستن سیستم AWD رو روی موتور ماشیناشون بذارن….
ولی همون طور که گفتم تا چند ساله دیگه از لکسوس هم پیش می افته….
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲هیوندای خودروسازی هست که ماشین ارزون و تراک و وانت(البته چهارمین خودروساز بزرگ دینا هنوز یه وانت هم تولید نمیکنه) و اس یو وس رو همه تحت نام هیوندای میسازه.در صورتی که ماشین های لوکسش باید با نام تجاری دیگه ای (مثل لکسوس برای تویوتا و کادیلاک و بیوک برای جنرال موتورز )جدا تولید یشه.محصولات سنگین تر مثل وانت و کامیونت هم باید تحت برند جدایی باشه(مثل هینو برای تویوتا و جی ام سی و ایسوزو برای جنرال موتورز)در غیر این صورت نمیتونه بیش تر از این پیشرفت کنه و ارزش برند در میان افکار آدم ها درست مشخص نمیشه.مثلا تو ذهن یه امریکایی از اول جا افتاده شورلت یعنی ماشین قشر متوسط و وانت ها و اس یو وی های باحال و ارزون. در صورتی که هیوندای نمیتونه جاشو مشخص کنه. آدم میبینه هیوندای اکسنت داره ذهنش میره طرف یه برند ارزون ساز.از یه طرف سوناتا رو میبینه ذهنش میره خودروساز های معمولی.از طرفی دیگه هم ایکاس و جنسیس رو میبینه و ذهنش میره طرف لوکس ساز.این نوع شرکت ها نه در بین مصرف کننده و نه در بازار (سهام و ارزش در بازار)نمیتونن جای خودشونو رو باز کنند.البته مثل اینکه قراره در آینده دور برند لوکس ساز هیوندای جدا بشه و جنسیس و ایکاس و از کیا کادنزا تحت نام اون برند لوکس ساز جدید تولید بشه.
رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۲البته آقا شهرام صنعت خودروسازی کره جنوبی یک صنعت نو پا هست که واقعا عالی داره پیشرفت میکنه….
خوب تویوتا یا جنرال موتورز خیلی قدیمی تر از هیوندای هستند…
ولی مطمئن باشید تا 10 سال دیگه تمام نقص ها برطرف میشه مگه اینکه جنگ دو کره رخ بده!
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲آره اینو راس میگی.اگه جنگ دو کره جدی بشه میدونی چی میشه؟رهبر خپل کره شمالی بمب اتمی رو میفرسته رو سئول کل هیوندای و کیا هم نابود میشن. باور کن اینقدر کله خره این رهبرشون.البته امریکایی ها ساکت نمی مونن دهنش کل کره شمالی سرویس میشه :)
nima
۲۸ مرداد ۱۳۹۲درسته هیوندا یک برتد تازه وارد و به رقبای المانی نمیرسه ولی روند رشد شرکت های هیوندا و کیا تو طراحی و تکنولوژی بسیار بیشتر از رقبای ژاپنی
خود است . من حدود 4 ساله یه سورنتو 2009 دارم و تقریبا زیاد ازش استفاده می کنم ولی باهاش به مشکلی بر نخوردم . انقدر یک طرفه فکر نکنید .
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲منم یه شورلت بلیزر دارم بابام 30 سال ازش استفده کرد.منم 8 ساله دارم استفاده میکنم..کاری هم باهام نداره.(38 ساله داره روزی 100 کیومتر راه میره متوسطا)تویوتا هم همین طوره.تویوتا هست زمان جنگ استفاده میشده بعد از جنگ هم بردنش پادگان بعدش هم فروختنش الانم داره تو جاده راه میره.هر وقت سورنتوی تو 20 سال دیگه مثل این ماشینا کار کرد این حرف قبول .
nima
۲۸ مرداد ۱۳۹۲داداش من هیوندا و کیا حدود 10 ساله دارن کار حرفه ای می کنن ولی تویوتا داره 100 ساله ماشین میسازه ولی هنوز به پای آلمانی ها نمی رسه و هر سال که یه مدل جدید میده بیرون طراحیش پسرفت می کنه . همین اریون یه سدان لوکسه ولی اصلا طراحی جذابی نداره ولی ازار 2013 طراحی خیلی بهتری داره . همین کافیه که یه شرکت 10 ساله امید رقابت با شرکت های 100 ساله داره و هر روز پیشرفت می کنه . ایا به نظر شما تا حالا شنیدی تویوتا بخواد تو سدان هاش قدرت را به هر چهار چرغ وارد کنه ؟ بسه انقدر یک طرفه قضاوت کردن .
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲بله عزیزم.تویوتا کمری مدل اس ای سیستم 4 چرخ متحرک داره.فورد فیوژن هم داره.
فروش آریون 4 برابره کل فروش آزرا در دنیاست.
تویوتا 100 سال نیست که داره ماشین میسازه.بلکه 70 سال هست.طرایش از نظر شما بهتره.در کل طراحی آریون قوی تر و گرم تره و صد البته فروش بیشتر=طراحی و فنی بهتر.جای بحث باقی نمیذاره.
nima
۲۸ مرداد ۱۳۹۲زورش به المانی ها نمیرسه داری با کره ای تازه وارد مقایسه می کنی . از هر کسی بپرسی ازار تو طراحی صد برابر جلوتر از اریون است . اگه میتونی با BMW سری 5 مقایسه کن که تقریبا هر دو شرکت سابقه زیادی در ساخت خودرو دارن . طراحی کمری 2004 رو با کمری 2013 مقایسه کن اصلا هیج تغییر هیجان انگیزی رو با گذشت 7 سال نمیبینی .
nima
۲۸ مرداد ۱۳۹۲کی گفته اوریون SE چهار چرخ محرکه ؟ برو ببین .
http://www.carshowroom.com.au/newcars/2013/Toyota/Aurion/OG313A
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲عزیزم من آریون رو نگفتم کمری رو گفتمواول با دقت بخون بعد بیا نظر بده.چهار چرخ متحرک به صورت آپشن رو این مدل کمری هست. :)
محمود
۲۸ مرداد ۱۳۹۲اقای سردبیر مگه اقای کریس بینگل طراح شرکت هیوندای نیست . اقای شرایر این وسط چه کار میکنه …
یعنی کریس بینگل رو انداختند بیرون !!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟ اگه این طوری بشه کار هیوندای تمومه!!!!
محسن.د
۲۸ مرداد ۱۳۹۲انگار هیوندای هنوز زبان طراحی خودشو پیدا نکرده،این مدل که هیچ وجه مشترکی با مدل قبلی نداره.کلا ازین رو به اون رو شده!
سامان
۲۸ مرداد ۱۳۹۲به نظر من هنو برا هیوندا زوده بخواد پا جای بزرگان بذاره . نمیشه ره صدساله رو یه شبه رفت .
کادیلاک CTS رو عشقه :D
شهرام
۲۸ مرداد ۱۳۹۲2013 یا 2014؟من از 2013 متنفر بودم.ولی 2014 لامصب طراحیش آدمو دیوونه میکنه
AMIN
۲۸ مرداد ۱۳۹۲بیرونش که زیاد معلوم نیست ولی داشبورد جالبی داره…
من طرفدار ماشینای ژاپنی هستم ولی با نظر دوستان که گفتن آریون جدید بد شکله کاملا موافقم و اصلا طرح جالبی نیست…
ولی تویوتا آوالونش واقعا محشره که تونسته آزرا و بیوک و تاروس و امپالارو نفله کنه(موتور ترند) البته در این نبرد کادنزا اول شده بود…
در کل ماشینای ژاپنی نسبت به تمام ماشینای دنیا مطمئن تر و با اعتماد تره…
شک داری؟ به آمارهای سایت های آمریکا یه نگاهی بندازید…
mohammad
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ماشینهای اروپایی استیل وفیبروکربن زیاد استفاده میشه ولی ماشینهای کره کمتر به همین خاطر از لهاض کیفیت پایینتر قرار میگره
اسکالید
۲۸ مرداد ۱۳۹۲لحاظ نه لهاض
یکی از دلایل استهلاک پایین ماشینای کره ای وزن پایینشونه، در ضمن اون قطعات براق استیل نیست کروم هستش و ملاک کیفیت هم استفاده زیاد از فیبر کربن نیست ،
بهزاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۲برای رقابت با برندهای پیشرو مثل بی ام و و بنز و آئودی و لکسوس و اینفینیتی و… تنها صحبت کردن و ادعا کردن کافی نیست باید ماشینی بسازن که کیفیت قطعات خوب باشه و دارای ارگونومی و عملکرد در سطح رغبا.
اگر پلاستیک رو آبکاری کنی و به جای استیل به ماشین بچسبونی و طراحی عجولانه داشته باشی و در نهایت با نصف قیمت سری 5 ماشین رو به بازار بفرستی نمیشه مدعی برتر بودن کنی!!!
یک نکته خیلی جالبه و اونم اینه که در شرکتهای مطرح آلمانی و ژاپنی و ایتالیایی و… یک تیم مشغول طراحی یک پروژه هستند و ممکنه چند سال زمان ببره تا یک مدل رو تکمیل کنن از اینور شرایر این پروژه هارو ظرف چند هفته تحویل کمپانی میده و زود به زود طرح عوض میشه و بعد از چند هفته میرن سراغ یک مدل دیگر از کمپانی و فکر کنم الان دارن رو آزرا کار میکنن و چند روز دیگه یک مدل دیگه رو طراحی می کنند!!!
رامتین
۲۸ مرداد ۱۳۹۲هیوندا فقط بتونه از نظر ظاهری با ماشین آلمانی رقابت کنه. مثه اینکه فوتبال کره جنوبی که جلوی ما داغون شد در برابر آلمان مقاومت کنه. مزاح بیشتر میمونه…
فرض کنین جنسیس و بی ام و سری 5 با مشخصات فنی برابر و قیمت بالفرض مجانی (یا کلا برابر) جلوتون بزارن. از 1000 نفر اگه بالای 10 نفر جنسیس انتخاب کنه، هر چی شما بگید.
آسیا هم شد قاره.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ مرداد ۱۳۹۲درود.ولی این عکسی که ازس گذاشتند خیلی قشنگه.
V12
vahid
۲۹ مرداد ۱۳۹۲اگه به ظاهر باشه مدلهای چینی از بعضی مدل های بنز و بی ام و هم قشنگتره..
ولی ژاپن و آلمان کجا… کره و چین کجا…
ماشینی که آخ نمی گه و همراه بی ادعا و همیشگیه ….تویوتاست
تویوتا اوریون در برابر جنیسس سرتره…یادمون باشه تکنولوژی لکسوس مال تویوتاست
پسر عمه ام آزارا 2012 داره و پسر خالم کمری 2011… راحتی کمری یه چیز دیگه هست
رضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۲فامیل به درد همین روزا می خوره دیگه!
حامد MASERATI GT
۲۹ مرداد ۱۳۹۲بدون شک اریون سر تره البته اگه هردو مدل یک سال باشن
على
۳۰ مرداد ۱۳۹۲چرا جنسیس رقیب ۱۳۱ نشده
اگه خودروى لوکس سایپا(۱۳۱) تو این رقابت میبود حتما دهن جنسیس رو سرویس میکرد !!!!
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۲هیوندا هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده و ولی ماشیناش از کیفیت و زیبایی خوبی برخوردار هستند
ناجي
۷ مهر ۱۳۹۲جنسیس تو خودروهای هیوندای از کیفیت قابل توجه ای برخورداره که به نسبت قیمتش میتونه جای هر برندی رو بگیره …. قیمت خدماتش نسبت به سایر برندها هم پایین تره و نمایندگی هیوندای تو ایران حتی با توجه به تحریم داره به نسبت عالی کار می کنه
amir.t.
۱۶ آبان ۱۳۹۲ما که قدیمیش هم نداشتیم …
علی
۲۲ دی ۱۳۹۲سلام به تمام دوستان ماشین دوست
اگر اجازه دارم منم تجربه ام رو در مورد ماشین با شما در میان بزارم چون ماشین و ماشین سواری رو احساس می کنم از خیلی ها بیشتر تر دوست دارم ولی به پای این دوستان عزیز نمی رسه
صادقانه عرض می کنم ماشین کره ای نخرید بعلت هزار دلیل حال اینکه در مدت کوتاهی پیشرفت کرده اند و …. کاری ندارم نخرید نخرید که پشیمان خواهید شد
اگر پول دارید بنز بخرید اگر متوسط هستید از نظر مالی بی ام و یا لکسوس بخرید و اگر مثل من فقر هستید تویوتا حال با توجه به وسع خوتان از یاریس گرفته تا آریون و….. لندکروزر
من خودم قبلا لگسوس ای اس 300 داشتم معرکه بود فروختم چون پلاک منطقه آزاد بود حال در شرف خریدن تویوتا آریون هستم پلاک ملی- چون قدرت مالی واسهی خرید پلاک ملی لکسوس رو ندارم
همه شما رو به خدا می سپارم
پارسا
۲۷ خرداد ۱۳۹۴واقعا بی ام و سری پنج یه چیز دیگست جنسیس پیشش درحد یک پیکان جوانانه
پارسا
۲۷ خرداد ۱۳۹۴جنسیس قیمتش 315 میلیون تومان و بی ام و سری پنج 500 میلیون آخه این جنسیس لگن کجاش با بی ام و سری پنج رقابت داره واقعا مسخرست