هیوندای

تصاویر جاسوسی شاسی‌بلند جمع‌وجور هیوندای

بچه شاسی‌بلند هیوندای که رقیبی برای نیسان جوک خواهد بود بار دیگر و درحالی‌که بدنه و کابینی کاملاً پوشیده داشت شکار عکاسان شد البته این بار شانس این را داشته‌ایم که از نزدیک نیم‌نگاهی به درون خودرو نیز بیندازیم.

hyundai-b-suv-inside-spy-7
با اینکه داشبورد خودرو پوشیده شده اما هنوز هم می‌توان جزئیاتی نظیر صفحه‌نمایش لمسی، ورودی‌های هوای واقع در مرکز داشبورد و کنترلرهای سیستم تهویه را دید.

hyundai-b-suv-inside-spy-8
علاوه بر این، نشان دهنده‌ی خودرو طراحی آنالوگی داشته و شبیه نمایشگرهای مستطیلی بوده که کامپیوتر سفری نیز در میانه‌ی آن‌ها قرار گرفته است.

hyundai-b-suv-inside-spy-3
در بیرون خودرو شایعات بیان می‌کنند طراحی خودرو از کانسپت Intrado که در سال ۲۰۱۴ در ژنو به نمایش درآمده بود الهام گرفته است. کانسپت یاد شده زبان طراحی مجسمه‌ی سیال هیوندای را توسعه داده است. هنوز هم می‌توان خودرویی را دید که طراحی مشابهی با i30 کنونی و توسان داشته و البته می‌توان چراغ‌های جلوی آن را مشابه جیپ چروکی و سیتروئن C4 پیکاسو دانست.

hyundai-b-suv-inside-spy-5
این شاسی‌بلند سگمنت B احتمالاً بر پایه‌ی پلتفرم مدل i20 ساخته شده و از قطعات این مدل و i30 استفاده کرده است. برخی شایعات وجود دارند که خودروی موردبحث از برخی پیشرانه‌های i30 کامپکت جدید استفاده خواهد کرد و نسخه‌های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل آن قابل سفارش خواهند بود.

hyundai-b-suv-inside-spy-6
اگرچه هنوز نامی برای خودرو انتخاب نشده اما بچه شاسی‌بلند هیوندای به مصاف رقبایی چون نیسان جوک، رنو کپچر و اوپل موکا X خواهد رفت. گفته می‌شود این خودرو امسال رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    خودروی بدی به نظر نمیاد.من کلا از این سگمنت خوشم میاد
    ولی به یاد دارم همین 2-3روز پیش یکی از دوستان به شدت کره ای پرست به شدت رنو داستر و کپچر و خصوصا پژو 2008 رو بر مبنای 208 تکوین یافته رو کوبیده و تحقیر کرده بودند به این دلیل که بر پایه پلت فرم یک سدان یا هاچبک شکل گرفته اند و این کار یعنی شکل گرفتن یک خودروی شاسی بلند بر مبنای یک خودروی سدان رو به باد تمسخر و استهزا گرفته بودند و این قبیل خودروها را فاقد هرگونه قابلیت میدونستند.اما حال که این خودرو برمبنای هیوندای آی20 شکل گرفته این دوستان چه برای گفتن دارند؟
    در ضمن به خاطر دارم که همین دوستم به شدت به تیپ پایه نیسان جوک به دلیل تک دیفرانسیل بودن انتقاد کرده بود و این خودرو را ضعیف خوانده بود.اما اینجا هم که با یک خودروی دیفرانسیل جلو در تیپ پایه روبرو هستیم!

    1. ناشناس

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      دوست عزیز حرفای این کره ای پرستارو زیاد جدی نگیر. تقصیر خودشون نیس. ماشین خوب سوار نشدن.

    2. yas

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      خودتون رو ناراحت نکنید.به هر حال اینترنت و موبایل در دسترس همه هست و هرکسی با هر سطح فکری نظر هایی میده که فقط باید نادیده گرفت اون نظر رو.چه در این سایت چه در جاهای دیگه.

      1. amin

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        بله دوست عزیز.در عصر ارتباطات و گردش اطلاعات به سر میبریم و هرکسی هم در ابراز عقیده اش آزاد است اما نظرات نباید منجر به توهین و تحقیر سایرین بشه.اینجاست که فرد از دایره منطق و ادب خارج میشه

  2. DR ADRENALiNE

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کرتا چی بود پس ؟؟
    اونم می گفتن رقیب نیسان ن
    جوک هست که !!!

    1. yas

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      اون فقط برای بازار هند هست

  3. Mehdi

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اگه اسمش رو اشتباه ننویسم ، هیوندای یه شاسی بلند جنع و جور دیگه که درست هم اندازه با جوکه داره به اسم سراتا.اگه اینم اضافه بشه، دو تا شاسی بلند هم رده و هم کلاس چه لزومی داره آخه.

    1. فريد

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اون بازار هدفش فرق داره وهسه یه منطقه خاصه این ماشین احتمالا توضیح وسیع تری داره این رو توی فولکس واگن هم مشاهده میکنیم

  4. sunmartin

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    فعلا مشخص نیس اینخودرو چه فرمی است اما قالب کلی خودرو بییار زیبا بنظر میرسه در این سبک خودروهای فرانسوی و ژاپنی زیادی وجود دارند که رقابت با اونها برای هیوندا مشکل میشه بخصوص رنو و پژو که مهارت خاصی در راه اندازی یک خودروی جدید بروی یک شاسی مشترک و تنها با اضافه کردن چند میلیمتر ارتقاع دارند باید هیوندای این خودرو را که مثل “کرتا” است که پیشتر برای بازار هند بود آنقدر یبا و با کیفیت و اصولی و با قابلیت های مناسب بسازه که مشتریان به سمتش برن بهر حال با وجود کپتئور (یا همان کپچر فارسی) و نیز 2008 و 3008 بخصوص که خودروی فوق العاده خوب زیبا و با کیفیتی است کار 100%ب ای هیوندا مشکل خواهد بود اما همیشه عنصر کیفیت و استهلاک کم و زیبایی جزو لاینفک محصولات کیا هیوندای است

    1. amin

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      کپچر فارسی نه.کپچر واقعی و کپچر انگلیسی و کپچر بین المللی!!!!
      این کپتئور است که گویش خاص بعضی دوستان است!!!!!وگرنه کسی که کوچکترین شناختی از زبان داشته باشه میدونه که لغت Capture چگونه تلفظ میشه و چنین گافی نمیده!!!
      شما احتمالا به گوشی سامسونگتون هم وقتی میخواید فرمان بدید که عکس بگیره هم میگید کپتئور یا میگید کپچر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. Madjid R8 V12 TDI le Mans

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    احتمال این که هیوندای در 15 سال اخیر به جمع 3 شرکت بزرگ تولید کننده ی خودرو بپیونده رو اصلا دور از ذهن نمیدونم.

  6. یاسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    و من باز هم میگم بهترین در کلاس کراس اوور های ساب کامپکت مزدا CX_3 است هم از نظر طراحی هم از نظر فنی واقعا فکر نمیکنم تو طراحی هیچکدوم حریف CX-3 بشن

  7. مهدي

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    باید قبول کنیم هیوندایی و کیا به سرعت در حال پیشرفت هستن.مثل سامسونگ و الجی

  8. بهرام

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من این ماشین هیوندای نیست و کیا هستش . به خاطر شکل فرمون خودرو. این مدل فرمون در خودروهای کیا به کار رفته شده.

  9. جوکر

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    به نظر منم هیوندای نیست، یا کیا هست به خاطر فرمون و داشبورد، یا جیپم میتونه باشه :(

  10. احمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    استارتش دکمه ای نیست هیوندا هی داره در مسیر تویوتا و دزدین مال پیش میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا