هیوندای

انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید هیوندای سانتافه

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و همین‌طور چندین تیزر، نهایتاً هیوندای کرهٔ جنوبی نخستین تصاویر رسمی و همین‌طور جزئیاتی از نسل چهارم هیوندای سانتافه را منتشر کرده است. نسل جدید این کراس‌اوور کره‌ای از طراحی جسورانه‌ای برخوردار است که تقریباً هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد. در نمای جلویی این خودرو طراحی غیرعادی با جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ و چراغ‌هایی باریک در بخش بالایی دیده می‌شود که الهام گیری آن از کراس‌اوور ساب‌کامپکت کُنا و همین‌طور مدل هیدروژنی نکسو کاملاً مشهود است.

این زبان طراحی جدید هیوندای برای کراس‌اوورهایش است که ابتدا در مدل کُنا معرفی شد و سپس در مدل هیدروژنی نکسو هم ادامه پیدا کرد. جلوپنجرهٔ جدید موسوم به آبشاری نیز برای اولین بار در مدل i30 ارائه شد و حالا با ابعادی بزرگ‌تر در سانتافه کار شده درحالی‌که در اطراف آن‌هم مجموعهٔ دوم چراغ‌ها قرار گرفته است. به‌طورکلی، این عناصر، نمای ویژه‌ای به سانتافه بخشیده‌اند که موجب می‌شود بتواند در بخش بسیار رقابتی کراس‌اوورهای میان سایز خود را مطرح کند.

فعلاً از نمای بیرونی نسل جدید سانتافه یک تصویر منتشر شده که قسمت جلویی آن‌را نشان می‌دهد اما پیش‌ازاین تیزرهایی از این ماشین منتشر شده که در آن‌ها نمای عقبی نیز تا حدودی مشخص است. در این قسمت شباهت بیشتری با نسل قبلی به چشم می‌خورد و طراحی چراغ‌ها نیز همان‌گونه‌ای است که از هیوندای انتظار می‌رود. در نمای جانبی هم خط برجسته‌ای از انتهای چراغ‌های باریک جلو شروع شده و تا عقب کشیده شده است درحالی‌که فرم مربع شکل دهانهٔ گلگیرها نیز نمایی آفرود مانند به خودرو بخشیده است.

هنگامی‌که به تصویر داخلی نسل جدید سانتافه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که کابین این خودرو نیز به‌طور کامل نسبت به قبل متحول شده است. در کنسول مرکزی خودرو ویژگی‌های مشابهی با کُنا دیده می‌شود درحالی‌که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم در بالای داشبورد نصب شده که این یعنی نیازی نیست راننده برای نگاه به نمایشگر چشم خود را از جاده بردارد. در تصویر داخلی سانتافهٔ جدید صفحه آمپر آن چندان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که حداقل میانهٔ صفحه آمپر کاملاً دیجیتالی باشد. با نگاه به تصویر داخلی سانتافه همچنین می‌توان به وجود تجهیزاتی چون غربیلک فرمان چندمنظوره، دریچهٔ تهویهٔ عقب، آینه‌های برقی، کنترل دو منطقه‌ای تهویه و تریم چرمی دورنگ پی بُرد. علاوه بر این، هیوندای می‌گوید نسل جدید سانتافه به قابلیت اتصال گوشی‌های هوشمند، شارژر بی‌سیم، کارپلی اپل و سیستم تشخیص صدا هم مجهز شده است.

اما همان‌طور که اشاره شد، علاوه بر این تصاویر، هیوندای کرهٔ جنوبی اطلاعاتی را هم از نسل جدید سانتافه منتشر کرده است که نشان می‌دهد این ماشین در زادگاهش با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد. این موتورها شامل نمونه‌های ۲ لیتری و ۲.۲ لیتری توربودیزل به همراه یک واحد ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ می‌شود که نیروی همهٔ آن‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند اما مشخص نیست که آیا در آینده پیشرانه‌ها و گیربکس‌های دیگری هم برای آن ارائه خواهد شد یا نه. از سوی دیگر اما هیوندای گفته است که نسل جدید سانتافه نخستین محصول این شرکت خواهد بود که به سیستم چهارچرخ محرک الکترونیکی مجهز شده است. این سیستم بر اساس حالت رانندگی، نیرو را به‌صورت فعال کنترل می‌کند.

در بخش ایمنی نیز سانتافه به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ متعددی چون هشدار برخور جلو، هشدار خروج از خط، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد، نوربالای خودکار و… مجهز شده است. علاوه بر این، سانتافهٔ جدید به سیستمی بنام Safe Exist Assist هم مجهز است. این سیستم زمانی که سرنشینان قصد باز کردن درب خودرو را داشته باشند و خودرویی در حال نزدیک شدن به آن باشد، برای جلوگیری از حادثه علاوه بر هشدار، به‌طور خودکار درب را قفل می‌کند. قیمت نسل جدید هیوندای سانتافه در کرهٔ جنوبی از ۲۸.۹ میلیون یوآن معادل ۲۶,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و نهایتاً در بالاترین مدل به ۳۶.۸ میلیون یوآن برابر با ۳۳,۷۶۰ دلار می‌رسد. برای مقایسهٔ، قیمت نسل کنونی این ماشین در ایالات‌متحده از ۲۹,۳۵۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود نسل چهارم هیوندای سانتافه برای اولین بار در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده و سپس برای آمریکایی‌ها هم در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. نکته سنج

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (756 ديدگاه)

    واحد پول کشور کره جنوبی وون نام دارد نه یوآن! یوآن واحد پول چین است.

    1. امیر دهقان

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (745 ديدگاه)

      منبع این نوشته سایت CasScoops است و در این سایت قیمت سانتافه به یوآن نوشته شده:
      https://www.carscoops.com/2018/02/fourth-gen-hyundai-santa-fe-surfaces-korea-kona-looks/

    2. علی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      مثل همیشه عالی و مطمئن و برچسب قیمت فوق العاده مناسب. ی جوراهی ادامه و دنباله رو طراحی هیوندایی کوووناست . هیوندای داره درست قدم بر میداره .
      با تچکر

  2. امیر رضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوب شده…
    مخصوصا رینگ ها و جلو پنجره اش!!

    1. الهی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (641 ديدگاه)

      طراحی داخلیش از سری قبلیش خیلی بهتر شده … ولی نمای خارجیش در عین پیشرفت ظاهری خوبه.. اما خیلی هم خاص نیست…

    2. ❤❤GERMANY❤❤

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      حس میکنم جلو اش شبیه به ماشین دیگری است.

      1. Mahdi CHEVROLET

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        اره چراغ جلوش یکم مثل جیپ چروکیه

        1. بهراد

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (537 ديدگاه)

          یه مقدار نوار کرومی زیر چراغ ها رو از شاسی بلند های دی اس الهام گرفته
          جلو پنجره رو از آئودی نمونه برداشته مخصوصا مرز بین چراغ و جلو پنجره رو ،
          حالا مدل های هیبریدش بیاد ببینیم مصرفشو میاره زیر 10 یا نه ؟ یه مقدار هم برای این اتاق قدرت بیشتری نیاز هست

      2. امیر

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (730 ديدگاه)

        تا حدودی شبیه مزدا شده

  3. Kamran

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    جلو پنجره اش خیلی قشنگ طراحی شده انصافا

  4. حسین وی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ماشین های هیوندام زیادی دارن چشم بادومی میشن :D به شخصه این طراحی با چراغ های بسیار باریک و جلو پنجره ی بزرگ رو نمیپسندم انگار رو صورت یه فرد کره ایی دماغ ابی رو بزاری :)))

  5. Hosein

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    خیلی زیبا و مدرن.هیوندای بزرگترین و موفق ترین شرکت کپی کار.بزرگترین الگوشم آئودی.

    1. Hosein

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      خط کرومی کشیده شده زیر چراغاش…..

    2. حامد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اگه کپی کار بود درشو تخته میکردن و به دادگاه میبردنش
      این کاری که هیوندای میکنه بهش میگن الگو گرفتن و الهام گرفتن که تمام خودرسازان دنیا از همدیگه الهام میگیرن

      1. Hosein

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        دقیقا .واسه همین گفتم بزرگترین و موفق ترین چون کارشو بلده.بله همه امکان داره از همدیگه الهام بگیرن ولی هیچ کدوم به این اندازه تاثیر گذار نیست.

        1. حامد

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (831 ديدگاه)

          بله درست می فرماید ولی نمیشه گفت کپی
          قوانین نقص کپی رایت خیلی سختگراینه است
          البته این درمورد خودرهای چینی صدق نمی کنه?اونا واقعا کپی میکنن

    3. Mohammadreza

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دیگه حالم داره بهم میخوره از بس این جملات تکراری و همیشگی متعصبای المانی رو پایین همه صفحه های پدال دیدم

  6. sina

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    هر چی بیرونش قشنگه کابینش زشته متاسفانه !

  7. amin

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    نمای داخلی اصلا خوب نیست،یه جورایی دلنشین نیست وانگار حس استرس به آدم القا میکنه،از هیوندای بعید بود

  8. Bilbo

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    ای کاش، ای کاش و ای کاش چراغ جلوهاش رو اینقدر باریک نمیکرد و نسل قبلی رو بهبود می بخشید. در بقیه موارد بنظرم پیشرفت واضحه.
    تبریک به هیوندای.

    1. بهراد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      چرا قیمه ها رو ریختن تو ماستا؟

  9. net

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    خاک بر سر هیوندای که طراحی یکی از زیباترین ماشیناش یعنی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ رو تغییر داد.سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ تا ده سال دیگه نیاز نبود طراحیشو عوض کنه

  10. net

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    چراغ کوچیک زیر چراغ جلو سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی قشنگ بود ولی چراغ کوچیک زیر چراغ این مدل جدید خیلی بزرگ و زشت شده

  11. net

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    بزرگترین اشتباه هیوندای اینه که طراحی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داد،این دو ماشین زیبای هیوندای ابرو و اعتبار این شرکت بودند،کلارسون میگفت من عاشق طراحی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی هستم

  12. net

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    کلارسون الان خیلی ناراحته که طراحی هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی تغییر کرده

  13. Khosrow

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    از وقتی سانتافه گرون شده رخش تو خیابون گیراتر شده :) ..

  14. Mohammadreza

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    بسوی یکی از برترین ها شدن و فراتر از ان!

  15. رامتین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    خوشحالم موتور 2.4 تنفس طبیعیشو حذف کردند. بیشک مدل 2لیتری توربوش به ایران میاد که چون تعرفه کمتری داره میشه فعلا بگیم قیمتش از مدل فعلی گرونتر در نمیاد. با اومدن توربوی سانتافه، توسان و کیا و بقیه هم مجبورند در ایران موتور توربو عرضه کنند، چون اگه نکنند قیمتش بالاتر میره در ایران. مثلا توسان 2400 سی سی فول، هم قیمت سانتافه 1999 سی سی بشه!

  16. امیر

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور دو لیتریش به درد ایران میخوره با تعرفه کمتر باید ارزونتر بدنش

  17. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    هیوندای سطح توقع خریداران رو برده بود بالا با طراحی های جسورانه نسلهای قبلی ولی حالا دنبال یه هویته شاخصه که بنظرم خیلی داره بد عمل میکنه و قافیه رو نسبت به قبل از دست میده و بیشتر افراد سوق پیدا میکنن سمت کیا و رُقبا .چون هیوندای پسندها همیشه دنبال یه سورپرایز طراحی با قیمت معقول بودن .
    سانتافه قبلی از نظر طراحی بهتر با مشتری ارتباط برقرار میکنه تا این جدیده.
    ولی یه چیزی که خوشم میاد از کره ایها اینه که سطح کیفیت متریال داخلی و خارجی آنها نسبت به قبلی بهتر میشه مثل سورنتو اپتیما النترا و…

  18. امیرمحمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    درباره ی یه موضوعی هرچی فکر میکنم به هیچ نتیجه ای نمیرسم اونم اینه که چرا نسخه ی توربو هیچ خودروی کره ای وارد ایران نمیشه و همشون تنفس طبیعین مخصوصا اگر نسخه ی توربو هیوندای سانتافه و کیا اپتیما وارد میشد که صددرصد فروششون از اینیم که هست بالاتر میرفت

  19. مانی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تو نسل قبلی‌ که دریچه‌های تهویه دو طرف مانیتور بود دوستداشتنی‌ نبود
    اما الان که جابجا شده به نظر من که بهتر شده هرچند خیلی‌ پله ائ‌ شده و میتونست بهتر باشه
    طراحی بیرونیش که عالیه،اگه مصرفِ سوختش در حد ژاپن یها باشه دیگه حرف نداره
    رقیبِ خیلی‌ خیلی‌ سختی واسه هم کلاسی هاش میشه

  20. سروش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    دیدگاهی ندارم
    دوستان همه رو توضیح دادن و نقد ها رو وارد کردن

  21. MjM

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    چراغهای چروکی هم اینطوری کردن کلی انتقاد شد ازش بعد عوضش کردن!
    جلو پنجرشم اگه رفته رفته مثل لکسوس بزرگش نکنه خوبه…جلو پنجره گل منگلی زیاد جالب نمیشه! البته سلیقه ایه….در کل خوب شده و زبان طراحی داخلی هیوندا هم بهتر شده
    (تا این بیاد فکر کنم یه نسل دیگه سوناتا باز بدن بیرون خخخ)

  22. Love Cars

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    طراحی عالی،جذاب و متفاوتی داره.

  23. احمد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    طراحی بیرونی قبلی با طراحی داخلی الان تلفیق میشد یا به جای این چراغ جلو از چراغ النترا استفاده میشد نمای جالب تری داشت هر چند از بس از روی خودرو های هیوندا کپی زدند با نما های مختلف یه مقدار خطوط کج و راست کنه شبیه یه خودروی دیگه میشه

  24. M

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    نمای داخلیش شبیه مزداcx9

  25. علیرضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام ، سانتافه خودرویی که نسل به نسل داره زیباتر میشه ، اون نسل یادتونه که ایران هم اومد چراغ های عقبش تلسکوپی بود ، نسلش بعدش خیلی زیباتر شد و الان این نسل که از نسل قبل هم زیباتر هست؛ طراحی جلو ماشین منو یاد طراحی DS میندازه اگه مارک هیوندا نداشت میگفتم DS هست

  26. Hami

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    نمای داخلیش که خیلی پیشرفت کرده

    نمای بیرونی هم خیلی پیشرفت کرده ولی ای کاش یکم چراغ ها بزرگتر بود البته باید ماشینو ازنزدیک دید

    وقتی وارد بشه آقایانه دلال یه برچسب قیمت ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومنی روش میچسبونن و ملتم هجوم میبرن واس خرید همه هم خوشحال….!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا