دنیای شاسی بلندها با چه سرعتی به پیش میرود! برای مثال نسل فعلی هیوندای توسان را در نظر بگیرید که فیس لیفت عمدهی آن همین یک سال پیش معرفی شد. اخیراً هیوندای از مدل داغتر توسان N Line هم رونمایی کرده است. این موضوع نیز چند ماه پیش رخ داد. حالا اما اولین تصاویر جاسوسی از نسل بعدی این شاسیبلند که پوششهای استتاری زیادی دارد منتشر شده است.
واضح است که این خودرو تستهای عملکردی را نیز پشت سر میگذارد زیرا یک تریلر سنگینوزن را میکشد و سیستم تعلیق نیز در بخش عقب فشار زیادی را متحمل میشود. احتمالاً این خودرو از پیشرانهی جدید ۲.۵ لیتری تتا ۳ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده میکند. این پیشرانه در آمریکای شمالی احتمالاً بهصورت تنفس طبیعی و با کمک توربو عرضه خواهد شد و مدلهای اروپایی به پیشرانهی دیزلی ۱.۶ لیتری بهروز هم مجهز خواهند بود. شاید هم این شاسیبلند محبوب با قوای محرکهی هیبریدی سوناتا هم عرضه شود.
اما معاون مدیر طراحی هیوندای دربارهی طراحی توسان جدید گفته که مردم از دیدن آن جا خواهند خورد. حدس میزنیم منظور این مدیر ارشد از واژهی “جا خوردن” وجههی مثبت آن باشد اما این پروتوتایپ کاملاً مستتر شده و نمیتوان چیز زیادی را دربارهی آن حدس زد. این اولین نگاه ما به نسل جدید توسان است و احتمالاً در بخش جلو از جلوپنجرهی خاص هیوندای استفاده شده است. واضح است که نمای جلوی خودرو تغییراتی داشته و چراغها و دیلایتها از جملهی این تغییرات هستند.
با معرفی نسخهی فیس لیفت توسان به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ انتظار نمیرود که نسل جدید این خودرو به این زودیها معرفی شود. با این وجود ما دربارهی آیندهی دور و دراز صحبت نمیکنیم چراکه بازار شاسی بلندها به سرعت در حال پوستاندازی بوده و مدلهای جدید هر روز وارد بازار میشوند. احتمالاً این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.
hamid
۳۱ مرداد ۱۳۹۸نسل جدید سوناتا که مالی نبود خدا کنه این یکی خوب در بیاد.
P.K.H
۳۱ مرداد ۱۳۹۸نسل قبل که واقعا زیبا بود
رامتین
۳۱ مرداد ۱۳۹۸خیلی دوست دارم توسان سری N که 2لیتری توربوست و قراره سال 2020 تولید شه، به ایران بیاد. البته اگر شرایط اقتصادی کشور با ثبات بشه و تورم کاهش پیدا کنه و واردات هم تا حدی آزاد باشه، حاضرم 600هزار تومان هزینه کنم. بیش از این مقدار، جذابیت خرید نداره. ضمنا دوستان توجه کنید در سال آینده این 600هزار تومان، معادل 6 میلیارد ریاله. از الان تمرین تغییر واحد پول را داشته باشیم. (واحد فرعی هم پارسه هست که یک صدم تومانه. مثلا اگر سوار تاکسی شدید و هزینش 2500تومان فعلی باشه، به واحد جدید باید یک اسکناس 2 تومانی و یک سکه 50 پارسه ای بدهید)
مهدی
۱ شهریور ۱۳۹۸بعیده همچین کاری بکنن مواد اولیه برای چاپ پول هم افزایش قیمت داشته و هم توان چاپ محدود هستش با توجه به تورم کشور واینده نامعلوم تحریم ها این پارسه هم چند سال دیگه به سرنوشت ریال دچار میشه از همه مهتر اینکه تاریخ مصرف دولت فعلی دز حال اتمام هست و در ایران تغییرات بزرگ بسیار اهسته و زمان بر هستش ودولت بعدی هم میلی به ارث بردن یک کار با سرنوشت نا معلوم نداره
رزیتا
۲۰ شهریور ۱۳۹۸این بارم نسل جدید توسان شبیه نسل جدید سانتافه هست و در کل همیشه توسان تا پنجاه درصد شبیه به سانتافه هست ولی سانتافه چه از لحاظ قدرت موتور و چه از لحاظ طراحی بدنه و زیبایی یه سر و گردن از توسان بالاتره