پیرو پیشنمایش چند روز پیش، هیوندای از نسل جدید سانتافه ۲۰۱۹ در کره جنوبی رونمایی کرد.
معرفی این خودرو باعث ایجاد تغییراتی در ساختار نامگذاری بوده زیرا نسخه ۵ نفره سانتافه اسپورت هماکنون سانتافه نامیده میشود. نسخه سه ردیفه طویلتر نیز که قبلاً همان سانتافه خوانده میشد هماکنون سانتافه XL نام گرفته است. هیوندای همچنین تأیید کرده یک شاسیبلند کاملاً جدید سه ردیفه و ۸ نفره را با نامی کاملاً جدید در دست توسعه دارد.
نسل جدید سانتافه نسبت به مدل قبلی کاملاً لوکستر به نظر میرسد و دارای طراحی برجستهای است که نیمنگاهی به کنا داشته و نمای جلوی آن کاملاً تحت تسلط جلوپنجره بزرگی بوده که اصطلاحاً آبشاری خوانده میشود. در بخش جانبی و عقب نیز سطوح سیال، عناصر متالیک و پوششهای پلاستیکی بدنه به چشم میخورند.
طول/عرض/ارتفاع سانتافه ۲۰۱۸ به ترتیب برابر با ۴۷۷۰/۱۸۹۰/۱۶۸۰ میلیمتر بوده و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۶۵ میلیمتر میرسد. بدین ترتیب سانتافه جدید ۷۰ میلیمتر طویلتر و ۱۰ میلیمتر پهنتر از نسل قبلی بوده و ۶۵ میلیمتر فاصله بین محوری بیشتری دارد.
به لطف افزایش ابعاد ظرفیت بار مدل ۵ نفره از ۵۸۵ لیتر به ۶۲۵ لیتر رسیده و ظرفیت محفظه بار نسخه سه ردیفه نیز ۱۳۰ لیتر میباشد.
اما کابین سانتافه ۲۰۱۹ طراحی کاملاً جدیدی داشته و در آن میتوان پشت آمپرهای تمام دیجیتال، هدآپ دیسپلی و درب پشتی برقی را مشاهده کرد. رانندگان همچنان از سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته با تکنولوژی تشخیص صوتی و ارتباط اپل کارپلی لذت خواهند برد.
از جمله سیستمهای ایمنی و کمکراننده این شاسیبلند جدید نیز میتوان به پیشگیری از برخورد جلو، پیشگیری از خروج خودرو از خط و کروز کنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت اشاره کرد. دیگر سیستمها شامل دستیار رانندگی در بزرگراه و هشدار برخورد عقب میباشند.
سانتافه در کره جنوبی به سه پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۳۵ اسب و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری یکی از گزینهها بوده درحالیکه نسخه ۲ لیتری دیزلی نیز با خروجی ۱۸۶ اسبی و گشتاور ۴۰۲ نیوتون متری در دسترس میباشد. نهایتاً به پیشرانه سوم که از نوع ۲.۲ لیتری با قدرت ۲۰۲ اسبی و گشتاور ۴۴۱ نیوتون متری میرسیم.
هر سه پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و بصورت سفارشی میتوان سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کرد.
بهای هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ در کره جنوبی از ۲۸.۱۵ میلیون وون (۲۶۱۷۹ دلار) آغاز میشود و این شرکت میگوید تاکنون ۱۴۲۴۳ نمونه را پیشفروش کرده است.
سلطان پیکان ***ویران خودرو سابق
۴ اسفند ۱۳۹۶همه چیز مثل همیشه تو این ماشین عالیه ولی به نظر من اون مه شکنهای بزرگ به چهره خودرو و زیباییش لطمه زده
حامد
۴ اسفند ۱۳۹۶مه شکن و چراغا رو یکی کرده هیوندای باید سه سال دیگه فیس لیفت بده و طراحیشو به بلوغ برسه
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۶مه شکناش تو عکس بزرگ به نظر میرسه وگرنه تو حالت عادی تو اندازه بزرگ جلوی ماشین گم میشه .مثل اسپورتیج تو عکساش هواکشش جلو ماشین خیلی بزرگه ولی از نزدیک اصلا به چشم نمیاد
Muty
۴ اسفند ۱۳۹۶اسپورتیج جدید که یه فاجعه ی طراحیِ غم انگیزه …
:-)
net
۴ اسفند ۱۳۹۶سانتافه ۲۰۱۹ اون چراغ داخل سپر که زیر چرا غ جلو هست از کیا سورنتو ۲۰۱۹ کپی کرده و خیلی زشته حال ادم به هم میخوره خیلی تو ذوق میزنه .بد جوری رفته رو اعصاب ادم این چراغ بزرگ که در سپر جلو بکار رفته و سپر جلو رو سوراخ کرده و گود کرده.کیا سورنتو ۲۰۱۹ دقیقا همین چراغ رو گذاشته داخل سپر جلو که خیلی انتقاد از کیا کردند بخاطر این چراغ زشت.خاک بر سر هیوندای
محمد
۴ اسفند ۱۳۹۶پدال جان چرا نظرات این ترول رو تایید میکنی خوبه خودتم تو بخش ارسال نظر این رو یاداور شدی این شخص توهمه سایت های خودرو و فناوری ول میچرخه و منتظره یه پست از هیوندای ببینه و بره رو مخ کاربرا…….
نا شناس
۱۸ شهریور ۱۳۹۸ای خدا منو بکش از دست اینا
جیب خالی پز عالی
asa
۵ اسفند ۱۳۹۶به نظرم نسل قبلش دلچسب تر بود .
شایدم از اون طرح هایی که بعد از یک مدتی بهش عادت می کنی و قشنگ جلوه می کنه ولی در حال حاضر با تمام احترامی که برای طرفدارهاش قائلم به نظرم طراحیش بیشتر شبیه ماشینای چینی مثل چری شده، به خصوص در بخش عقب .
محسن
۴ اسفند ۱۳۹۶چراغهای پشت نسل قبل بیشتر دوست داشتم تا این. از مدلهای نیسان کپی کردن. چراغهای جلو هم خیلی باریک طراحی شده ولی در کل خوبه ??
ستار
۴ اسفند ۱۳۹۶داشبورد هیوندا بهتر شده
به نظرم بعد سوناتا yf باز گشت رو به عقب داشت
هیونداهایی که کرمان موتور میزنه جز اون دستن و اصلا قشنگ و مدرن نیس
pars_marand
۴ اسفند ۱۳۹۶یک گام کاملا رو به جلو برای هیوندای…
مثل نسلهای جدید فورد اج یا کیا اسپورتیج یه عقبگرد تو طراحی نیست.
به احتمال زیاد وزنه ای میشه تا بتونه عدم موفقیت سال پیش هیوندای رو پوشش بده…
Amirferrari
۴ اسفند ۱۳۹۶تبریک،باید منتظر ورودش با موتور ۲.۲ لیتری به ایران باشیم با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ناقابل،شما فکر کن ماشینای ارزون کره ای تو کشور ما کالای فوق لوکس محسوب میشن و واسه قشر عادی مردم آرزو!!! خدایا بسه دیگه،خدایا خسته شدیم دیگه?
مهدی
۴ اسفند ۱۳۹۶تو عکس و مشخصات که همه چیزش عالیه تا از نزدیک ببینیم پلاستیک های خشک و بی کیفیتش رو خرج کجاها کردن
حسین 2
۴ اسفند ۱۳۹۶با دلار 4600 تومنی دقیقا میشه هم قیمت تیگو 7و چقدر بدبخت هستیم ما.وزیر محترم صنعت در مقابل حکم دیوان عدالت مبنی بر کاهش تعرفه و لغو افزایش تعرفه های جدید فرموده افزایش خیلی با حال بوده هممون راضی هستیم هیچ کسی حق ورود تو بحث افزایش تعرفه رو نداره.مردم سالاری دینی دقیقا به همین میگن .اکثر وزرا پورشه و ولوو دارن.دیدم که میگم .سانتافه 500 تومنی که خیلی بعید نیست میشه 110 هزار دلار هم قیمت لامبورگینی و فراری و مک لارن از این جور چیزها
(Ali (Chevy nova
۴ اسفند ۱۳۹۶حسىن جان
از قدىم گفتن شهر شلوغ بشه غورباقه هم هفتىر کش مىشه
اونقدر همه چىز در هم بر هم هستش که موضوع تعرفه ها به چشم خىلى نمىاد
کسى که در به در دنبال ىه لقمه نون حلاله دىگه اصلا براش چه اهمىت که تعرفه واردات ماشىن چقدره؟؟؟؟؟؟
خوب بعضى ها هم از همىن موضوع سواستفاده مىکنن و کسى هم اعتراض نمىکنه
Ali
۴ اسفند ۱۳۹۶ایمنی سانتافه معرکست .یه تصادف تو اینستا بود سانتافه و پژو ۴۰۵ شاخ به شاخ شده بودن.سانتافه سپرش شکسته بود و رادیاتش سوراخ ولی ۴۰۵ تا صندوق عقبش جمع شده بود .همه تعجب کرده بودن.
(Ali (Chevy nova
۴ اسفند ۱۳۹۶سانتافه که اىمنىش خوبه
اما 405 به نسبت سال ساختش که براى 1987 هست معلومه کم مىاره اونم مونتاژ اىران خودرو
405 اصل فرانسه هنوزم ماشىن خوبى هستش و مىشه ازش واقعا استفاده کرد
الان ىدونه 405 مدل 1373 مونتاز اىران که جلوداشبوردش فرق داشت با اىن مدل بالاها سراغ دارم سفىد رنگه و همه چىزش ساخت فرانسه واقعا سگش شرف داره به 405 مدل 95
SS
۴ اسفند ۱۳۹۶از لحاظ کیفی قطعا حرف شما درست هست
ولی از لحاظ ایمنی 405 در زمان خودش هم متوسط به پایین بوده
در مقابل خودروهای جدید هیچ حرفی برای گفتن نداره
بهراد
۵ اسفند ۱۳۹۶کاش وزرا فقط پورش و ولوو داشتن… کاش فقط یه ماشین خوب داشتن…. هیییییی
یه ضرب المثلی هست که میگه
کسی که سیره هیچوقت گرسنه رو درک نمی کنه و کسی هم که سیر شد انگار اصلا گرسنه نبود
Mohsen
۴ اسفند ۱۳۹۶وقتی چند وقت قبل عکس های این ماشین رو دیدم امید وار بودم مثل سوناتای جدید نشه که عکس عکس های اولیش فوق العاده بودن ولی ماشین در نهایت قشنگ نبود
تو سانتافه هم به مقدار کمتر ولی چنین چیزی رخ داده جلوی ماشین خوبه ولی به عالیی اییه عکس هاش نیست عقب و کنار ماشین خوب در نیومدن شاید اگه تویوتا و فورد و خیلی شرکت های دیگه این طراحی رو داشتن قابل قبول بود ولی هیوندای که مدت ها برتری ظاهری به اکثر امریکایی ها و ژاپنی ها داشت این طراحی ضعیفه و برتری ای دیگه نداره طراحی توی اتاق هم خیلی بهتر شده ولی بازم برتری ای نسبت به رقیبا نداره در کل چه داخل چه خارج ماشین از نظر طراحی تقریبا در سطح تویوتا هایلندره و از مزدا cx9 که فک کنم بیشتر از 1 ساله اومده ضعیف تره
net
۴ اسفند ۱۳۹۶چراغ جلو و عقب سانتافه ۲۰۱۹ خیلی زشته .اون خط استیل رنگ که زیر چراغ جلو و بالای جلو پنجره هست خیلی خیلی زشت شده وچراغ داخل سپر جلو بدجوری رفته رو اعصاب و داشبوردش و مانیتور روی داشبورد که حال ادم به هم میخوره و کراس اور اومده ۳ ردیف صندلی براش گذاشته بجای ۲ ردیف صندلی .هیوندای نباید طراحی زیباترین کراس اور جهان یعنی سانتافه اسپرت۲۰۱۸ رو تغییر میداد
net
۴ اسفند ۱۳۹۶این هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ سریع نیاز به فیس لیفت داره
علی
۴ اسفند ۱۳۹۶دوستان لطفاً توجه کنین اون که میگین مه شکن در واقع چراغ جلوش هست! یه حالتی مثل نیسان جوک که چراغاش روی سپرشه. اینم همون جوریه.
amin
۴ اسفند ۱۳۹۶هیوندای داره از اون طراحی های اغراق شده قبلیش فاصله میگیره و این خیلی خوبه،کابینش رو خیلی خوشم اومد
Javad
۴ اسفند ۱۳۹۶داخلش که مزدا cx9 هست
پشتش چری تیگو7 :/
جلوش طرح جالبی داره ولی کاشکی چراغاش یکم بزرگ تر بود
net
۴ اسفند ۱۳۹۶واقعا نمیدونم چرا هیوندای همچین تصمیم احمقانه ای گرفته و طراحی دوتا از زیباترین ماشیناش یعنی سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داده
محمدرضا
۴ اسفند ۱۳۹۶خیلی با طراحی جدید سانتافه موافق نیستم…
مدلای قبلی بیشتر ابهت و بزرگی داشتن مخصوصاً نسل قبل
این مدل خیلی ساده هست …. طراحی داخلشم خیلی ساده هست… هنوز به یک بلوغ نرسیده
داره کپی میکنه از بنز و بی ام وه
net
۵ اسفند ۱۳۹۶سانتافه ۲۰۱۹ خط سفید اطراف شیشه دربها از بی ام و کپی کرده
مانی
۵ اسفند ۱۳۹۶خخخخخخ هیوندا قاطی کرده
این چرا داره به سمت لوکس شدن میره؟
مگه قراره تا ۱۰ سال دیگه سگمنتش عوض بشه و با GLE و X5 رقابت کنه؟
ali a
۵ اسفند ۱۳۹۶طراحی بیرونی و داخلی خوبی داره…ببینیم نسل جدیدش تو ایران چقدر قیمت میخوره ؟! میشه 400 یا حداقل 390 یا نه !!
امین
۵ اسفند ۱۳۹۶اسب بخارش کمه باید 240 تا میشد ….پشت آمپراش هم زیاد جالب نیست
Roham
۵ اسفند ۱۳۹۶قشگ تر از قبل شده
فقط یه موضوعی…
این چراغا به خصوص تو ترافیک شلوغی مثل تهران به شدت آسیب پذیر به نظر میان
و خب از اونجا که چراغای اصلی هستن ، قیمتشون هم باید بالا باشه و پرسش ایه که آیا مشکل ساز نخواهند شد ؟!!!
یاس ی
۶ اسفند ۱۳۹۶خداییش من منتظر بودن net بیاد بگه زیباترین ماشین دنیا سانتافه 2018 و گرنجور 2017 گفت ولی دیر گفت، انتظار داشتم کامنت اول باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۷ما که پولشو نداریم بخریم. اونم با این وضع دلار $$$ خوشبحال لاکچریا که دارن و میخرن و سوار میشن و لذت میبرن. کارشون درسته.