اوایل ماه جاری هیوندای تیزری را از کراساوور سابکامپکت جدید خود که کُنا نام دارد منتشر نمود که نمایی اجمالی از آنرا نشان میداد. حال یک دستگاه از این خودرو بدون هیچ پوششی در مرکز شهر مادرید دیده شده است که بهترین نما از طراحی آنرا نشان میدهد. به نظر میرسد هیوندای در حال فیلمبرداری یک کلیپ تبلیغاتی یا مطبوعاتی از کنا بوده است که گرفتار دوربین جاسوسان صنعتی شده است زیرا دیده شده که یک مرسدس بنز V کلاس در پشت این کنا آبیرنگ در حال حرکت بوده و بهمنظور جلوگیری از ورود خودروها به کادر فیلمبرداری، مسیر را مسدود کرده بوده است.
هیوندای این خودرو را بهعنوان رقیب مستقیمی برای نیسان جوک و دیگر کراساوورهای سابکامپکت بازار آماده کرده است و در طراحی آن نیز کاملاً الگوبرداری از جوک مشهود است چراکه در نمای جلوییِ جسورانهٔ آن، چراغ باریک LED روشنایی در روز دیده میشود که بهصورت مجزا از چراغهای اصلی در بخش بالای دماغهٔ خودرو قرار گرفتهاند. ویژگیای که کاملاً نیسان جوک را تداعی میکند. در این بخش همچنین جلوپنجرهٔ آبشاری هیوندای نیز دیده میشود درحالیکه در بخشهای پایینی جلو و عقب و همینطور پروفیل جانبی کنا، پوششهای پلاستیکی زیادی بکار رفته است.
در نمای عقبی هم مخلوطی از ویژگیهای طراحی مدل بزرگتر توسان به چشم میخورد. در اینجا هم چراغهای باریک و کشیدهای کار شده است درحالیکه کمی پایینتر مجموعهٔ چراغهای مجزایی دیده میشود که چراغهای دندهعقب و مه شکن را در خود جای دادهاند. بهطورکلی استایل کنا متفاوت و تازه به نظر میرسد اما برای اینکه بفهمیم آیا خریداران به تصویر جدید هیوندای پاسخ مثبتی میدهند یا نه باید کمی صبر کنیم.
گزارش شده که در زیر این بدنهٔ متمایز، ترکیبی از قطعات مدلهای i20 و i30 بکار رفته است درحالیکه هیوندای گفته است برای کنا سیستم چهارچرخ محرک هم بهعنوان یک آپشن ارائه خواهد شد؛ بنابراین لیست پیشرانههای این کراساوور سابکامپکت قطعاً شامل موتورهای ۱ لیتری و ۱.۴ لیتری توربوشارژی میشود که هماکنون در هاچبکهای i20 و i30 ارائه میگردد. در این میان، یک واحد دیزلی هم لیست موتورهای کراساوور جدید هیوندای را تکمیل خواهد کرد.
در تصویرهای جاسوسی قبلی، این شانس را داشتیم که نمای داخلی کنا را هم مشاهده کنیم که درنتیجه مشخص شد طراحی داشبورد و ارگونومی این خودرو طبق آخرین محصولات این سازندهٔ کرهای شکل گرفته که در آن یک صفحهنمایش لمسی در بالای دریچههای تهویه نصب شده است. هیوندای قصد دارد طی هفتههای آینده رسماً کنا را رونمایی کند. بنابراین خودروهایی چون رنو کپچر، نیسان جوک، تویوتا C-HR و کراساوور آیندهٔ فولکسواگن T-Roc باید آمادهٔ رقابت با رقیب جدیدی باشند.
Nissan...japan
۱۰ خرداد ۱۳۹۶حس میکنم طراحیش خواسته یجورایی از سبک نیسان جوک پیروی کنه ولی بنظرم زیاد موفق نمیاد چون جوک در ازای طراحی ساختار شکنانش ریخت کلیش با نمک و فانه ولی این خودرو بنظر میاد بین حالت های جدی و خشن بودن و فان بودن سرگردانه!!!
sunmartin
۱۰ خرداد ۱۳۹۶عالیه چی کار کرده هیوندای واقعا طراحیش حالت سیالش و گرافیت های هد لایت عالیه تریم داخلیش چطوره ؟؟
هیوندای ترکونده
آریا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶از این شکل چراغا که دی لایت بالاس و چراغ اصلی پایین اصلا خوشم نمیاد. حالا میخواد جوک باشه یا کنا
افشین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶چراغای جلوش منو یاد جیپ انداخت
ACR VIPER
۱۰ خرداد ۱۳۹۶به نظر من نمای عقبش شکیل تره و کاملا یه کراس اور رو جلوه میده وشبیه حاچ بک قد کشیده نیست که خیلی مسئله مهمیه
در کنار سیستم awdمحشر میشه
amin
۱۰ خرداد ۱۳۹۶نمای جلویی و کناری ترکیبی از نیسان جوک و لکسوس ان ایکس
هیوندای معمولا طراحی های خیلی خوبی داشت اما این خیلی بد در اومده،نمای جلویی واقعا خوب نیست،از هیوندای انتظار بیشتری میرفت
فیصل
۱۰ خرداد ۱۳۹۶2 سری چراغ عقب داره ؟
یاسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶هیوندای برای این ماشین اومده تعریف اروپایی شاسی این سگمنت رو در نظر گرفته یعنی یه شاسی یه هاچبک رو گرفته و بزرگش کرده هدف اصلیشم رقابت با کپچر و پژو 2008 که سگمنتشون خیلی پر طرفداره تو اروپا ولی باید دید موفق میشه یا نه چون راسیتش از نظر من طراحیش از اونا ضعیف تره ولی باید دید از نظرم عملکرد فنی چه میکنه
فقط یه سوال کنا رفیق سرندیپیتی نبود؟؟
h
۱۰ خرداد ۱۳۹۶سانتافه جدید هم که قراره بیاد جلو پنجرش تو همین مایه هاست
اکبر
۱۰ خرداد ۱۳۹۶بیشتر شبیه سیترئن C3 است ولی اون کجا و این کجا ، C3 هم مثل juke دوست داشتنی است و طراحیش خیلی خاص است ولی عامه پسند تر است .
ارمان
۱۱ خرداد ۱۳۹۶یا خدا سرو تهش یه جوره که ! دنده عقب بگیری فکر میکنن داری فرمون انگلیسی میای :))
آرش
۱۱ خرداد ۱۳۹۶به نسبت سایر طراحی های هیوندا ، جذاب نیست . اگه این خودرو برای یک شرکت چینی بود طراحیش درخور توجه بود ولی برای شرکتی مثل هیوندا ضعیف هست