به جز چند استثنا، تولید حداکثری شاسی بلندها یک راه تضمین شده برای افزایش فروش یک خودروساز میباشد زیرا این خودروها با کنار زدن هاچبک ها و سدان های سنتی سهام زیادی از بازار را به خود اختصاص دادهاند. هیوندای به خوبی از این موضوع آگاه است و به همین خاطر در سالهای اخیر شاسی بلندهای زیادی را معرفی کرده است. این برند کرهای حداقل یک قدبلند دیگر را نیز به زودی عرضه خواهد کرد که نام آن آلکازار میباشد.
آلکازار اساساً نسخه سه ردیفه از هیوندای کرتا میباشد که یک کراس اوور کوچک میباشد و نسل دوم آن در بازارهای نوظهور عرضه میشود. در تیزرهای منتشر شده شاهد استایل مشابه کرتا حداقل در بخش جلو هستیم.
هیوندای به منظور نصب ردیف سوم صندلیها در این شاسیبلند جدید اقدام به کشیدهتر کردن بخش عقب خودرو کرده و در این بخش شاهد بهبود میدان دید و ایجاد کابینی جادار هستیم. چراغهای عقب بزرگتر نیز الگوی نورانی C شکل داشته و چراغ سوم ترمز نیز داخل اسپویلر سقفی ادغام شده است.
اسکچ های طراحی کابین نیز نشان دهنده صندلیهای انفرادی ردیف دوم هستند که توسط یک استراحتگاه دست مرکزی از یکدیگر جدا شدهاند. همچنین به نظر میرسد یک جفت نگهدارنده فنجان نیز در این بخش وجود دارند. صندلیهای ردیف سوم تنگ و کوچک به نظر میرسند اما این موضوعی قابلانتظار است چراکه کرتای استاندارد فقط ۴۳۰۰ میلیمتر طول داشته و فاصله بین محوری آن ۲۶۱۰ میلیمتر میباشد. به نظر میرسد تنها راه دسترسی به صندلیهای ردیف سوم تاکردن صندلیهای میانی است.
هیوندای آلکازار به مصاف خودروهایی همچون تاتا سفری و ام جی هکتور پلاس خواهد رفت و طبق انتظارات قوای محرکه مشابه کرتا خواهد داشت. به این ترتیب شاهد نصب پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در نسخههای پایه خواهیم بود. این پیشرانه قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متری دارد.
پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۲ نیوتون متر نیز ارائه خواهد شد و گزینه سوم نیز از نوع دیزلی ۱.۵ لیتری با خروجی ۱۱۳ اسبی و گشتاور ۲۲۱ یا ۲۵۰ نیوتون متر خواهد بود. کرتای بازار هند با گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک، گیربکس CVT و نمونه ۷ سرعته دوکلاچه عرضه میشود.
آلکازار ۲۰۲۱ ششم می معرفی و اواخر سال جاری میلادی روانه بازار هند خواهد شد.
کافر مقدس
۴ فروردین ۱۴۰۰بلد نیستن مثل چینی ها با 4تا عکس و پروتوتایپ هایپ کنن ملت رو . هر چی اینا خوب میسازن اونا فقط خوب هایپ میکنن
این سپر و گلگیر یک تیکه مشکی پلاستیکی بلایی بود که بر سر ـه همه نازل شده
Ramin
۴ فروردین ۱۴۰۰اقای کافر مقدس….
http://www.salehcars.com/public/storage/products/out_5f9fce6c85ebd1604308588.jpg
درسته عکس کامپیوتری چینی ها خیلی خفنه. ولی واقعیت هم خیلی خفن تر هست…
بهمن
۵ فروردین ۱۴۰۰رامین واقعا عکسی که آدرسش گذاشتی جالب بود
??BMW Germany??
۴ فروردین ۱۴۰۰قدرت خیلی کمی داره و میشد حداقل ۳۰۰ اسب داشته باشه باید ببینیم موقعی که معرفی میشه چه شکلی خواهد بود
زیزیگولو
۴ فروردین ۱۴۰۰به ظاهرش نمیخوره هفت نفره باشه
T.C.B.K
۴ فروردین ۱۴۰۰طولش فقط 4.3 متر هست ؟؟؟
اینکه از ام وی ام X33 هم کمتره که…
بعد چه طوری 7 نفره هست ؟؟؟
من پس از اون فراخوان جنسیس و نتیجه گیری آمار فروش و میزان فراخوان فهمیدم
خودرو های کره ای هم مصخرفی بیش نیستن….
Amirreza
۷ فروردین ۱۴۰۰تو خود آمریکا اینا دارن همینطور کاندید خودروی سال میشن بعدش تو داخل کشوری که تا حالا یه ذره هم تو صنعت خودرو پیشرفت نکرده نشستی و درباره ماشینی که هنوز حتی تصاویر رسمیش نیومدن یا اصلا از نزدیک ندیدیشون نظر میدی و میگی بدن؟ وای که تعصب با آدما چه میکنه ، متاسفانه شما فکر کردی همه مثل کشور خودمون نمیتونن تو صنعت خودروسازی پیشرفت کنن و همش در جا میزنن ، نه اینجور نیست اونا دارن روز به روز به اندازه یه قرن ما پیشرفت میکنن ولی متاسفانه چون شما این پیشرفتارو تا حالا از نزدیک ندیدی اصلا نمیتونی درست نظر بدی ، نمیگم نظر نده ولی میگم درباره خودرویی که تا حالا ندیدیش نظر کارشناسی و مطمئن نده . حیف که تو این کشور مردم یه چیزی یاد گرفتنو همه جا ازش استفاده میکنن ( کره ای رو نمیشه با ژاپنی مقایسه کرد ، چینی رو نمیشه با کره ای مقایسه کرد ، ژاپن رو نمیشه با آلمان مقایسه کرد ) یا تازه عجیب تر اونجاست که بعضیا در مورد متریال کابین و سواری ماشینی که تو عمرشون از نزدیک ندیدن نظر میدن ??
یوسف
۴ فروردین ۱۴۰۰نسل نخست هیوندای کرتا یک کراس اورر جمع و جور برای بازارهای نوظهور مانند روسیه، برزیل، چین و هند بود که با وجود سادگی در طراحی به عنوان یک خودروی اقتصادی، متناسب و منطقی به نظر می رسید اما نسل دوم (نسل کنونی) دارای یک طراحی ناهنجار و عجیب الخلقه به ویژه در نمای جلو هستش. سه ردیفه کردن کرتا میتونه فرصتی برای اصلاح طراحی عجیبش باشه. طراحی کابین بدون شک همون طراحی کرتا خواهد بود که اتفاقا طراحی خوب و بسیار شبیه نسل کنونی توسان هستش.
واژه آلکازار (Alcázar) که برای نام این خودرو برگزیده شده، واژه ای اسپانیایی هستش که در اسپانیا برای دژهای به جا مونده از دوران اعراب اموی به کار برده میشه.
میثم
۴ فروردین ۱۴۰۰یه کانال هست تو یوتوب که تصادفات واقعی که بین محصولات تاتا موتورز هند و تا حدودی هم ماهیندرا رو با باقی شرکتهای خودروسازی هند اتفاق افتاده رو مقایسه میکنه
ماشینای تاتا استحکام خیلی خوبی دارن واقعا برام جالب بود
Ali
۴ فروردین ۱۴۰۰انتظار داشتم برقی میبود