شرکتهای کیا و هیوندای آمریکا اعلام کردند که برای پرداخت مبلغی معادل ۳۹۵ میلیون دلار برای صاحبان خودروهایی که از آنها در مورد مصرف سوخت بیشتر از میانگین اعلام شده توسط این خودروسازهای کرهای شکایت کرده بودند به توافق رسیدهاند.
بر اساس توافق، این شرکتها این مبلغ را به صاحبان آمریکایی ۶۰۰۰۰۰ هیوندای و ۳۰۰۰۰۰ کیا از مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ پرداخت خواهند کرد.در ماه نوامبر ۲۰۱۲، هیوندای و کیا در پی استعلام EPA مبنی بر یافتن اشکالاتی در مصرف سوخت ۱۳ مدل از خودروهای تولیدی هیوندای و کیا بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اعتراف کردند که در محاسبه میزان مصرف سوخت برخی از خودروهای خود حداقل ۱ مایل به ازای هر گالن اشتباه کردهاند.
هیوندای میگوید که مبلغ کل پرداختی آنها در حدود ۲۱۰ میلیون دلار خواهد بود، در حالی که این مبلغ برای کیا معادل ۱۸۵ میلیون دلار میباشد. طبق اعلام هیوندای میانگین مبالغ پرداختی بدون احتساب مبالغ پرداخت شده در گذشته به صاحبان خودرو ۳۲۰ دلار خواهد بود،
هر چند، مبلغی که هر کدام از این شرکتها پرداخت خواهند کرد به این بستگی دارد که چه تعداد از صاحبان خودرو دریافت پول به صورت یک جا را به جای بازپرداخت مادام العمر انتخاب خواهند کرد. در این طرح صاحبان خودرو با دریافت یک کارت اعتباری از این شرکتها در طول زمان ما به التفاوت مصرف سوخت واقعی خودرو و مصرف سوخت اعلام شدهی شرکت را دریافت خواهند کرد.
مالکان خودرو همچنین میتوانند گزینههای دیگری نیز مانند اعتباری در نمایندگی شرکتها بالغ بر ۱۵۰ درصد کل مبلغ پرداختی به آنها، یا اعتباری به میزان ۲۰۰ درصد مبلغ پرداختی برای خرید یک خودروی جدید از این شرکتها را انتخاب کنند.
pentagon usa
۶ دی ۱۳۹۲درد و بلای هیوندای و کیا به ترتیب بخوره تو سر ویران خودرو و سایبان..
PEUGEOT
۶ دی ۱۳۹۲دوستان واقعا باور میکنید که کیا و هیوندای نمی دونستند که مصرف خودروهاشون 4 لیتر بیشتر از اون چیزی هست که قبلا اعلام کردن و اشتباه کردن؟
اینا می خواستن با دروغ خودرو هاشون رو بفروشن که فروختن . حالا هم اگه صدای سازمان EPA درنیومده بود اینا یه قرون هم به کسی نمی دادن و چون توی آمریکا بود تونستن حقشون رو بگیرن اگه راست میگن بیان به ایرانیها هم خسارت بدن دیگه. همون محصولات توی ایران هم هست.
دوستان صدی 4 لیتر بیشتر از اون چیزی که گفتن سوزوندن خیلی حرفه ها. من میگم هیوندای و کیا اشغالن شما باور نمی کنید.
P E U G E O T
علی
۶ دی ۱۳۹۲نه پژو خوبه که گیربکس های اتوماتش به 100هزار نرسیده باید تعمیر اساسی بشن
پژو خوبه که ماشیناش بعد از 200هزار انقدر خرج روی دست صاحبش میزارن که میخواد هرچه زودتر از شرش خلاص شه
پژو خوبه که با ecu 7.4.5 روی 206 نه تنها قدرت ماشین رو گرفت بلکه مصرف سوخت رو حداقل 2لیتر بالاتر از رقم اعلامی کارخونه برد
من خودم تا الان 3تا محصول از پژو داشتم که واقعا ازشون راضی نبودم
ماشین فقط ژاپن،آلمان،آمریکا
PEUGEOT
۷ دی ۱۳۹۲علی جان اینجا اصلا بحث پژو نبود و حالا که اینارو گفتی پس جوابش رو بشنو:
1- گیربکسی که توی 100 هزار تا به خرج بیفته یعنی حداقل 4 و 3 سال کار کرده که میشه گفت یه کیفیت متوسط داره
2- ماشینی هم که بعد 200 هزار تا به خرج بیفته یعنی حداقل 7 و 8 سال کار کرده که کیفیت خوبی داشته
3- ولی من میگم کاش همین طور بود که میگی یعنی گیربکسش توی 100 هزارتا و ماشین هم توی 200 هزارتا به خرج می افتاد. این طور که میگی الان ایران خودرو به خودش افتخار می کنه که حداقل می تونه محصولی متوسط عرضه کنه. چون کیفیت محصولات ایران خودرو ساعتی و در بعضی مواقع به روز هم کشیده میشه.
بعدش شما اونقدر مطالعت کمه که هنوز نمیدونی این پژوهایی که در ایران هست ایران خودرو امتیازشون رو خریده(مثل پیکان که اول برا انگلیس بود و بهد دادش به ایران خودرو که تاچند سال پیش داشت تولید میشد و حتی هنوز وانت باردوش هم داره تولید میشه یا پراید اول برا کمپانی فورد بود و بعدش دادش به کیا و اون هم دادش به سایپا و الان هم از کیفیت های پراید با خبری ولی چرا نمیگی کمپانی فورد بده؟) و محصولات 20 الی 25 سال پیش فرانسه هست و دیگه توی اونجا تولید نمیشه.
تازه همین پژوهایی که در ایران هست تا قبل از این که دست ایران خودرو بهشون بخوره خیلی ماشینای با کیفیتی بودن(همین 405 20 و 25 ساله پیش بهترین خودروی اروپا دراومد.
شما اول یه سر به فرانسه بزنو ماشین های پژو رو سوار شو بعد بیا اینجا بگو کیفیتشون بد بود.
علی
۷ دی ۱۳۹۲دوست عزیز من خودم 4سال در صنایع خودروسازی داخلی مشغول کار بودم و 12 سال هست که به طور خیلی جدی در مورد صنعت خودرو مطالعه میکنم و رشته تحصیلی خودم هم مربوط به خودرو میشه. با احترام فراوان در جواب شما باید بگم:
1. من میتونم از گیربکس های اتومات هیوندا ورنا،آوانته،مزدا3،ماکسیما و … نام ببرم که اصلا دردسرهای گیربکس های اتومات 206 و 407 با کد al4 رو ندارن(خودم 3سال 206 اتوماتیک داشتم)
2.بازم میتونم از انواع هیوندا،تویوتا،مرسدس و… نام ببرم که محصولاتشون حداقل 5سال گارانتی داره به شخصه ماشین هایی ازشون دیدم که تا کیلومتر 500هزار فقط خرج مصرفی مانند روغن،شمع و … داشتن
3.در مورد پژو های ایرانخودرو هم شما بدونید که امتیازی خریداری نشده(طبق اطلاع دقیق که دارم)وگرنه اسم پژو به راحتی همانند پراید تغییر میکرد و به اسم خود ایرانخوردو تولید میشد و اگه پژو اجازه نده حتی یک 405 هم از خط تولید نمیتونه خارج شه.در مورد پراید و جدش فورد فیستا هم که شما میفرمایید زمان خودش با استانداردهای زمانش اتومبیل شهری عالی ای بود ولی الان با استانداردهای زمان ما سازگار نیست
4.در مورد اینکه پژو ماشین باکیفیتیه. بنده خودم 206 تیپ 2 داشتم که از نظر کیفی بله برای ما ایرانی ها خوب بود،اما برای یه بازار آزاد فاجعه.شما مشکلات همون 206 های فرانسوی رو فراموش کردید؟(پمپ بنزین که خیلی راحت میسوخت و در زمان خودش 180 هزار تومان قیمت داشت. لاستیک های سایز 175 که پژو برای خودروسازان به صورت ckd مفرستاد که به همت همین فرغون سازهای ما به 185 تغییر کرد و…)
در ضمن خودروسازان فرانسه اگه خودروسازان باکیفیتی بود ناجازه صادرات به آمریکا رو کسب میکردن و از بازاری با اون حجم فروش جا نمیموندن. به طور کلی با توجه به جداول کیفی خودرو بخوایم رده بنده کنیم آلمانی ها و ژاپنی ها در صدرن و آمریکا در پس این خودروسازها هست و پس از اون بدون شک نوبت به کره میرسه و در غاره سبز هم فرانسوی ها و ایتالیا(به جز سوپر اسپرت سازها) از نظر کیفی به ساخت ماشین های بی دوام و با استهلاک بالا مشهورن
Alpha
۷ دی ۱۳۹۲محصولات پژو فاجعه هستند ! شما دقت کن تو اکثر برنامه های خارجی از پژو به عنوان یه برند بی کیفیت اسم برده میشه…ماشین فقط ژاپنی…نیسان…تویوتا…مزدا…و اگه بحث قیمت نباشه آلمانی!
پرهام
۷ دی ۱۳۹۲اختلاف فقط 3 درصد بوده نه صدی 4لیتر!!!
آرمان
۸ دی ۱۳۹۲دوست من مبنای محاسباتشون مایل به ازای هر گالون است که خیلی دقیق است.
صحبت از حدود یک تا چند مایل بر گالن است یعنی :
اعلام کارخونه : 89 مایل به ازای یک گالن
واقعی تست شده: 84 مایل به ازای یک گالن – با معذرت و غرامت
ماشین ایران فرقونی من مصرف صدی هفت داره یعنی :
اعلام کارخونه : 143 کیلومتر به ازای 10 لیتر
واقعی تست شده: 95 کیلومتر به ازای 10 لیتر – با پررویی و جواب سربالا
آرش
۶ دی ۱۳۹۲اگه تو اینترنت بگردید مقاله های معتبر متعددی در مورد مبالغه این دو شرکت در مورد توان و شتاب خودروهای هیوندای و کیا نیز خواهید یافت.
PEUGEOT
۷ دی ۱۳۹۲علی جان ایران خودرو اگه براش خوب بود حتما اسم اینا رو عوض می کرد مثلا شما نگاه کن پژو 405 زمانی که آتیش می گرفت یران خودرو پژو رو مقصر کرد ولی اگه تحت برند خودش تولید می کرد الان خودش مقصر بود و از این ها گذشته ایران خودرو از برند پژو برای فروش بیشتر استفاده می کنه. به نظر شما اگه روی 405 آرم و اسم ایرانی بخوره فروشش بیشتر میشه یا خارجی؟
تازه از این ها گذشته مگه اسمشون رو عوض نکرده؟ جهت اطلاعتون باید بگم پژو پارس اسمش قبلا پژو 406 بود و بعد از ورود به ایران به پرشیا تغییر کرد و بعدش که ایران خودرو اکثر قطعاتش رو تولید کرد به پارس تغییر یافت. یا همون 207i اسمش هست 206+.
بعدشم اگه این ماشین ها تحت نظر پژو تولید میشد الان پژو که 2 سال ایران رو تحریم کرده نباید هیچ پژویی در ایران تولید میشد ولی چرا باز هم داره تولید میشه؟
دوما گیربکس 206 هایی که در ایران هست فابریکی خود کارخونه پژو نیست و گیربکسشون رو عوض می کنن. و گیربکس 407 هیچ ایرادی نداره.
سوما شما که از 206 فرانسوی ایراد میگیری میدونی این ماشین توی کل دنیا نزدیک به 5 میلیون فروش داشت حتی این ماشین توی آمریکا هم خیلی فروش کرد.
چهارم شما چطور پژو رو خودرو ساز مطرح نمی دونی که تا دو سال پیش (قبل از بحران) دومین خودرو ساز اروپا و هفتمین خودروساز جهانه از نظر فروش محصولات بوده.
و پنجم این که شما برو همین سایت پدال هم مدل های پژو رو ببین و هم مدل های هیوندای و کیا رو. ببین اصلا قابل رقابت با خودرو های پژ هستند هستند.
P E U G E O T
علی
۸ دی ۱۳۹۲1. دوست عزیز پرشیا 406 نیست و یه فیس لیفت از 405 هست. 406 رو سرچ کنید تا ببینید علت تغییر نام پرشیا به پارس هم به خاطر ثبت اسم جهانی پرشیا توسط بیژن دیزاین بود که با نام پرشیا عطر تولید میکرد.
2. 206+ محصول شعبه برزیلی خودروسازی پژو هست
3.پژو فقط اسما تحریم کرده بود ایران رو وگرنه ایران اجازه پیدا نمیکرد اصلا از اسم پژو استفاده کنه چه برسه به استفاده از طراحی اون
4.بله 206 فروش خوبی داشت اما به درد ایرانی که عمر ماشین ها برای اسقاط بالای 20 ساله نمیخوره و بدرد همون کشورهایی میخوره که ماشین بعد از 7 سال باید اسقاط بشه
5.من نگفتم پژو مطرح نیست اما پژو جز خودرو سازان با کیفیتی نیست و در تمام دنیا به یه خودروی بی کیفیت و پر استهلاک معروفه. هفتمین خودروساز جهان بودن هم دلیل بر خوب بودن نیست جون همین ایرانخودرو تا چندسال پیش تو لیست میزان تولید دوازدهم دنیا بود یا الان یه خودروساز چینی به طور مستقل بزرگترین تولید کننده دنیاست
6.بله خودروسازان فرانسه و از جمله پژو در آمریکا هستن اما در کشورهای درجه دو قاره آمریکا مثل مکزیک و برزیل و … وگرنه محصولات فرانسوی اجازه ورود به کانادا و ایالات متحده رو ندارن
7. محصولات هیوندا و کیا در همه جای دنیا دارای 7سال گارانتی هستن. راتستی پژو گارانتیش 2 یا 3 سالست.
8. من از کیا و هیوندا دفاع نمیکنم اما از نظر کیفی محصولاتش خیلی برتر از خودروسازان فرانسوی هست
سینا
۶ دی ۱۳۹۲زیگما کوشی باز بیای 4تا دری وری بگی؟
حسین
۶ دی ۱۳۹۲خدای دمشون گرم خودرو ساز ب اینا میگن ی اشتباه نمیکنن اگه ی وقتیم اشتباه بشه پاش وامیستن مثل سایپا ی ایران فورقون نیست
داوود
۶ دی ۱۳۹۲خدمات پس از فروششون فوق العادس
بنده هم واسه تعویض تیغه برف پاک کن سوناتا وارد نمایندگی این شرکت شدم و پس از تعویض، فاکتور دویست و خورده ای هزارتومانی رو تقدیمم کردن!
منم پارش کردم و تیغه رو پس دادم و دو تا خیابون اونورتر با نصف این هزینه، تیغه های برف پاک کنو عوض کردم! اینم یه نوعشه
داوود
۶ دی ۱۳۹۲تازه تو همون دو تا خیابون اونورتره، گرون بهم داد، یه محله دورتر میشدم، بازم نسبت اون خیابونه واسم هزینش نصف تموم میشد.
همه چی وارونست اینجا متاسفانه
حمید
۶ دی ۱۳۹۲از سر کوچه بعضیا میخریدی!!! نارمک رو میگم!!!
مسعود
۶ دی ۱۳۹۲میرفتی محله دکتر کپی بازم نصف میشد! :دی
زیگما
۶ دی ۱۳۹۲320 دلار با نرخ بنزین کنونی در امریکا حدودا میشه 300 لیتر! برای کسی که از سال 2011 تا الان داره بنزین میزنه اختلاف 1 لیتر احتمالا بیشتر از 300 لیتر میشه(در طول 2 سال) باید بیشتر پول بدن.
زیگما
۶ دی ۱۳۹۲تازه یک لیتر نه! 4 لیتر
1 گالن=4لیتر
e.scamp
۶ دی ۱۳۹۲1گالن= 3.7 لیتر
پرهام
۷ دی ۱۳۹۲یک گالن به ازای هر مایل یعنی حدود سه درصد مصرف سوخت
آرمان
۸ دی ۱۳۹۲مجدد برای رفع سوءتفاهم:
دوست من مبنای محاسباتشون مایل به ازای هر گالون است که خیلی دقیق است.
صحبت از حدود یک تا چند مایل بر گالن است یعنی :
اعلام کارخونه : 89 مایل به ازای یک گالن
واقعی تست شده: 84 مایل به ازای یک گالن – با معذرت و غرامت
ماشین ایران فرقونی من مصرف صدی هفت داره یعنی :
اعلام کارخونه : 143 کیلومتر به ازای 10 لیتر
واقعی تست شده: 95 کیلومتر به ازای 10 لیتر – با پررویی و جواب سربالا
انوش
۶ دی ۱۳۹۲خدمات پس ار فروش تو ایران یعنی دزدی تو روز روشن .
جهانگير
۶ دی ۱۳۹۲و باز هم یک افتضاح دیگر برای هیوندا و کیا
امین
۶ دی ۱۳۹۲قابل توجه دوستداران کیا و هیوندای.
توفیقی
۶ دی ۱۳۹۲انگار ماشینهای آمریکایی خودشون استانداردن!!!
شورلت ساب ربان 30 تا میسوزونه مرسدس ML63 از اون هم قدرت هم کارآییش بیشتره 13 تا میسوزونه
زیگما
۶ دی ۱۳۹۲شورلت هم میتونه 3 تا توربو بذاره رو یه موتور 3.6 لیتری!ولی خوب میفهمه مشتری دلش یه هشت سیلنددر خورجینی تنفس طبیعی میخواد!
Kayhan
۶ دی ۱۳۹۲شورلت نمیتونه سه تا توربو بذاره روی موتور 3.6 لیتری. چون نه تکنولوژی اینکار رو داره و حتی اگه اینکار رو بکنه قیمت ماشین هاش سه برابر قیمت ماشین های بنز میشه.
فقط سری ۳
۷ دی ۱۳۹۲عزیزم من چی فکر کردی میای میگی جنرال موتور تکنولوژی ساخت توربو نداره .اون موقع که ماشین امریکایی گیربکس اتومات تولید میکرد بقیه داشتن با…
محسن.د
۶ دی ۱۳۹۲انگار شما فکرکردی توربو گذاشتن کشکه!!!
زیگما
۶ دی ۱۳۹۲همون قدری که رو پراید توربو میذارن کشکه!آخه جنرال موتورزی که فقط قسمت تولید پیشرانش اندازه کل کارگرای بنز کارمند و مهندس داره که قابل مقایسه با بنز نیست عزیز من!
Kayhan
۶ دی ۱۳۹۲البته هرگز GM با بنز و بی ام و قابل قیاس نیست چون حداقل 50 سال ازشون عقبتره! اون موقعی که موتورهای 2 لیتری آلمانی 150 اسب بخار قدرت داشتن موتورهای 6 لیتری آمریکایی فقط 170 اسب بخار قدرت داشتن! شما فکر کن مرسدس بنز مثل پراید روی ماشین هاش توربو میذاره، اصلا مگه توربوی پورشه با طراحی 6 وجهی فرقی با توربوی دست ساز پراید داره؟
اگه بازار اروپا هم مثل آمریکا انحصاری بود الان دایملر 10 برابر GM کارمند داشت!
حمید
۶ دی ۱۳۹۲زیگما یه مثال میزنم الدورادو دهه هفتاد با 8.2 لیتر حجم موتور 180 اسب خروجیش بود (چطوری انقدر قدرتشو کم کردن؟؟؟ واقعا سخته) قویترین موتور gm بود که به عموم عرضه میشد . قوی ترین بنز 450SEL 6.9 بود با موتور 6.9 لیتری که 286 اسب خروجی داشت . همیشه آمریکایی ها عقبن هنوز هم همینه . رو دست آلمان نداریم . تو رو شورولت توربو پرایدی بذار اگه بنز رو زد زمین بخدا قسم GM استخدامت میکنه ، نکرد با من!!!
حمید
۶ دی ۱۳۹۲لازم به ذکره 6.9 تنفس طبیعی بود ، توربو هم نداشت.
Alpha
۷ دی ۱۳۹۲کامارو ss با 6200 سی سی موتور از هیوندای جنسیس 3800 سی سی میخوره ! این است خودروی آمریکایی ! 8 لیتر موتورشون اندازه 4 لیتر هم بازده نداره !
فرزاد
۶ دی ۱۳۹۲الحق و والانصاف ما فقط بلدیم ایراد بگیریم ، پیشرفت فقط تو کتابامون وجود داره و نه تو واقعیت .
کره ای ها رو ببینیم و ازشون یاد بگیریم . طبق اطلاعات من فاصله تاسیس هیوندای و ایران خودرو به یک سال هم نمی رسه ، ببینید الان هیوندای به کجارسیده که داره با شورولت و فورد تو آمریکا رقابت می کنه و ماشین تو کل دنیا می فروشه و بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا از لحاظ سرعت رشد است ولی ما چی ؟ فقط داریم با خودرو هایی که هیچکدومشون کاملا ایرانی نیستن سرمونو گرم می کنیم !!!
سینا
۷ دی ۱۳۹۲زیگما اگه اینطوری بخوای بگی که ایران خودرو هم از فراری و بوگاتی بیشتر پرسنل داره … پس کن این … گویی هاتو … آخه تا کی؟!
در ضمن تویوتا از همه اینا بزرگتره.
حامد MASERATI GT
۶ دی ۱۳۹۲اینا فقط تو دادن اطلاعات در مورد مصرف سوخت اشتباه کردن دارن جریمه میشن مردم ما تو اتوبوسی که با قطعات اشغال چینی کشته میشن کسی به گردن نمیگیره هیچ تازه میگن اتوبوس ما استاندار ملی و اروپاست چقدر خنده داره واقعا
محسن.د
۶ دی ۱۳۹۲آخه اشتباه درحد “یک گالن” ؟؟!!؟؟!!
فرهاد
۷ دی ۱۳۹۲حالا متوجه بشین چرا موتور های هیوندا قدرت خوبی داشتن
موتوراشون حدود 4 لیتر بیشتر مصرف میکردن
اشتباه 4 لیتر هم هیچ توجیهی نداره
احمد.ف
۷ دی ۱۳۹۲ببخشید یک گالن به ازای هر مایل؟؟؟؟!!! یعنی در صد مایل ۱۰۰ گالن مصرفش بیشتر بوده؟!!!؟؟!! شاید منظورتون یک مایل به ازای هر گالن بوده (چون اگر سایتهای امریکایی رو ببینین معمولا نوشته MPG یعنی مایل بر گالن)
هادي
۷ دی ۱۳۹۲یعنی از بالا تا پایین نظرات رو خوندم ببینم ۱ نفر متوجه شده؟ دیدم نه، همه گیر کردن تو فرعیات. ببین همه چجوری دارن از آلمان و امریکا طرفداری میکنن، اما فرق ۱ گالن (یعنی حدودا ۳/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر که معمولا در آسیا و اروپا استفاده میشه) رو با ۱ مایل به ازای هر گالن (یا MPG که در امریکا استفاده میشه) نمیدونن.
جهت تنویر اذهان عمومی بگم که MPG هرچی بیشتر بهتر؛ یعنی این شرکتها عدد مورد نظر رو اشتباها بیشتر از واقعیت اعلام کردن. حالا فرض کنید مصرف واقعی بوده ۳۰MPG (معادل ۷/۸۷ لیتر در ۱۰۰کیلومتر) که اعلام شده ۳۱MPG (معادل ۷/۶۲ لیتر در ۱۰۰کیلومتر). در این صورت اختلاف ایجاد شده در ۱۰۰ کیلومتر تنها ۰/۲۶ لیتر هست. ضمنا این عدد به مقدار واقعی مصرف بستگی داره و ثابت نیست. اگر مصرف واقعی بر حسب MPG برابر n فرض بشه، اختلاف ایجاد شده در ۱۰۰ کیلومتر بر حسب لیتر از فرمول زیر به دست میاد:
۲۳۵/۲ تقسیم بر «حاصلضرب n و n+1»
محسن.د
۷ دی ۱۳۹۲آقا هادی کاربرای پدال بیسواد نیستند!اون عددی که شما گفتین 0.26لیتر درهر صدکیلومتر.درمورد مثال خودتون درسته ولی درمورد آزرا و مصرف داخل شهر،اختلافش دقیقا میشه 0.62 لیتردرهر100کیلومتر !!!(مصرف داخل شهر اعلام شده20MPGهست که درحقیقت 19MPG هست).درسته که در صد کیلومتر به چشم نمیاد ولی شما درنظر بگیرید بعد از هر10هزارتا(مثلا بعد از هربار تعویض روغن یا سرویسهای دیگه ماشین) شما چیزی حدود 50هزار تومن اضافی پول دادین!
ali
۷ دی ۱۳۹۲کیا و هیوندای فقط فوفولن… یه ماشین ساز درست و درمون نیستند
پرهام
۷ دی ۱۳۹۲با وجود این اشتباهی که هیوندای مرتکب شد ولی محصولات هیوندای همچنان جز خودروهای کم مصرف آمریکا هستند و این خبر هیچ تاثیری در فروش بالای هیوندای أر امریکا نگذاشته
احمد
۸ دی ۱۳۹۲فروش بالای هیوندا در امریکا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هیوندا و کیا 2 تا خودروساز درجه 3 هستند که باید هم واسه اینکه 2 تا ماشین بیشتر بفروشند همچین دروغ هایی بگند
من معمولا تو قسمت نظرات نظری نمیذارم ولی این دفه مجبور شدم . من خودم 9 ماه امریکا بودم که 5 ماه اوکلاهما و 4 ماه هم نیویورک تو تمام این مدت شاید 20 تا هیوندای ندیدم
تا چشم کار میکنه ماشین های امریکایی و ژاپنی اونجاست بیشتر هم النترا و کمی هم سوناتا بود اونجا