نمایشگاه خودروی نیویورک امسال را به خاطر بیاورید: شاخهی لوکس تازه متولد شدهی هیوندای یعنی جنسیس از خودرویی مفهومی با نام جنسیس نیویورک رونمایی کرد.
پیتر شرایر معروف جهت جدیدی را برای طراحی این برند و البته جالبتر تفسیری از چهرهی محصولات آینده و مخصوصاً رقیب سری ۳ را معرفی نمود.
خودروی اشاره شده در نهایت با نام جنسیس G70 ساخته خواهد شد. سدانی چهار درب با نسبتهای مناسب یک خودروی دیفرانسیل عقب. خب نهایتاً این خودرو چه شکلی خواهد بود؟
یکی از قابلتوجهترین جنبههای کانسپت جنسیس کاپوت کشیدهی آن بود. این نوع طراحی بر حالت قدرتمند تأکید دارد. نمای جلویی خودرو تحت تأثیر جلوپنجرهی کرومی شبیه مدل G80، ورودیهای هوای زاویهدار و چراغهای جلو قرار دارد.
درحالیکه نمونهی مفهومی جنسیس الگوهای ورودی جالبی روی گلگیرها دارد این طرح در همراهی با خط شانهی قوی خودرو ظاهری جالب را برای خودرو به ارمغان میآورند. برای ایجاد نمای کوپه مانند، نمای نیمرخ کابین بهصورت هنرمندانهای به طرف عقب کشیده شده و تقریباً مخروطی شکل شده است.
انتظار میرود که طراحی کابین نمونهی تولیدی نسبت به نسخه کانسپت تعدیل شود اما برخی از جزئیات و ظرافتهای همین نمونه را به همراه خواهد داشت. آرایش ۴ صندلی نمونهی نمایشی به ۵ صندلی تغییر خواهد کرد و به منظور رقابتی شانهبهشانه با رقبا G70 از فضای کابین و تجهیزات زیاد سود خواهد برد.
اما زیر کاپوت خودرو یکی از مهمترین بخشها است. نمونهی نشان داده شده در نیویورک از قوای محرکهی هیبریدی که در آن پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری به پیشرانهای الکتریکی جفت شده استفاده کرده بود و توان تولیدی مجموع ۲۴۲ اسب بخاری را داشت. هرچند، با وجود گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک و انتقال قدرت به چرخهای عقب این خودرو میتواند به قدر کافی راننده را درگیر کرده و در بخش هندلینگ با رقبایی چون سری ۳ و جگوار XE سرشاخ شود.
جالب اینکه حدس زده میشود G70 پلتفرم خود را سدان کیا GT که در آینده عرضه میشود به اشتراک خواهد گذاشت. اگر این کار صورت بگیرد راه برای استفاده از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو که میتواند قدرت نزدیک ۳۵۰ اسبی تولید کند باز خواهد شد.
عیسی
۲۷ مرداد ۱۳۹۵حالا حتمن یه عده میخوان کامنت بزارن” کره ایا خیلی خوب پیشرفت کردن”…این کامنت همیشه تکراریو وقتی میخونم یاد توضیح واضحات جواد خیابانی میفتم…
ZIPPO
۲۷ مرداد ۱۳۹۵من بار ها گفتم والان هم در جواب شما میگم :
کره نه تنها خیلی خوب و سریع پیشرفت کرده بلکه مرز های پیشرفت رو هم خیلی زود رد کرده و در خیلی از بازار های بین المللی امار فروش بسیاربهتری از خودروساز هایی چون تویوتا ونیسان و ……… در فروش خودروهای معمولی داره
الان توبازار امریکا درسته النترا چند رده از کرولا عقب تره و لی داره باهاش رقابت میکنه وسهم قابل توجهی از بازار رو از ان خودش کرده
کی 5 سال پیش فکر میکرد هیوندای همچین جایگاهی پیدا کنه ؟؟؟ واقعا هیچکس
مطمین باشید تا چندسال دیگه هیوندای به راحتی جز 2 خودروساز برتر دنیا قرار میگیره و در رده های لوکس هم به راحتی با بنز و بی ام و و لکسوس رقابت خواهد کرد با قیمت پایین تر و امکانات و کیفیت بیشتر و مهمتر از همه شرایط فروش و خدمات پس از فروش بهتر
Noble
۲۷ مرداد ۱۳۹۵درود بر
جیوجیارو ؛ کریس بنگل و پیتر شرایر
تنشون سلامت…
Sina
۲۷ مرداد ۱۳۹۵زیپو جان همچین میگی پیشرفت که انگار بقیه خودروسازان تو خواب زمستانی هستن ، عزیز من الان سرعت رشد چینی ها که دو برابر کره ای هاست که تو کمتر از دو دهه از دوچرخه به ساخت خودرو های روز رسیدن که کره ای ها بعد پنجاه سال خودروسازی تازه به اینجا رسیدن
Alex@nder
۲۷ مرداد ۱۳۹۵درود
فروش خودروهای کره ای در کشورهای آفریقایی ، روسیه و ایران (کشورهایی که بازار آزاد خودرو ندارن) بالاس یعنی اینکه اگر برندهای سایر کشورها بیان هرگز ماشینای کره ای فروشی نخواهند داشت.
خواهش میکنم هیوندای کلاهبردار رو هیچ وقت با برند معظمی مثل نیسان یا تویوتا و …. مقایسه نکن .
هفته گذشته یکی از دوستان سانتافه new خریده وقتی وارد ماشین شدم احساس کردم وارد ماشین چینی شدم . جلوداشبوردش از بی کیفیت ترین پلاستیک ممکن ساخته شده و راه رفتنش هم که دقیقا مثل ماشینای چینی بیجون و با زور زدن بسیار
با سپاس
بدرود
Noble
۲۷ مرداد ۱۳۹۵شما دوست گرامی حتما هر روز رولزرویس و بنتلی سوار میشین که داشبورد سانتافه به نظرتون اینقدر بی کیفیت اومده.
شتابش هم برای قیمتش خیلی خوبه. با 200 تومن طبیعتا توقع شتابی در حد پورشه کاین 1 میلیاردی یا لندکروز 0.5 میلیاردی نباید داشت.
با توجه به نظرتون در زمینه ی بازار فروش خودروها هم مشخصه سنتون خیلی خیلی کمه و اطلاعاتتون در حد زیر صفره.
Hj
۲۷ مرداد ۱۳۹۵از کامنتتون مشخصه تاحالا سوار سانتافه هم نشیدید یا قبل از سانتافه پورشه و بنتلی سوار بودید!!!کره کلاهبردار???این قسمتش خیلی باحال بود بهرحال ماکه حلال خور ترین خودروساز هارو داریم باید هم به کره بگیم کلاه بردار!!
حميد
۲۷ مرداد ۱۳۹۵با سیستم فروش قسطی و کیفیت. و دوام حتما میتونه
Vahid porsche
۲۷ مرداد ۱۳۹۵جنسیس یک خودروی شتر گاو پلنگ
جلو پنجره آئودی چراغ ها مرسدس
رسول
۲۷ مرداد ۱۳۹۵یه نکته جالبی توی مقاله بود که گفته : هنوز جنسیس در اول راه است.
کاملا جمله درستی هست و جنسیس حتما یکی از رقبای سرسخت آلمانی تبارها میشه. ولی هنوز جای کار داره و نیاز به مهندسی بالاتری داره. طراحی فوقالعاده زیبای جنسیس رو نمیشه انکار کرد. اما از نظر پیشرانه فنی هنوز جای کار داره.
amir
۲۷ مرداد ۱۳۹۵از لحاظ پیشرانه که همیشه المانیا حرف اول رو میزنن و مطمیینا جنسیس راه زیادیو در پیش داره تا از لحاظ فنی به خودرو های المانی برسه
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ مرداد ۱۳۹۵صنایع خودروسازی کره همه چیش رو از امریکا داره و 100 البته از صنایع خودروسازی امریکا
جونم امریکن کارز
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ن دیگه دراین حد
بهزاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۵کلاس سدان نه تنها جای رشد نداره بلکه در حال کوچک تر شدن هست و سرمایه گذاری زیاد در این بخش سودآور نیست و اگر برند جنسیس به دنبال حضور قوی در بازار هست بهتره دو یا سه مدل کراس اوور یا شاسی بلند معرفی کنه وگرنه موفقیت زیادی پیش رو نخواهد داشت.
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۵اگه همت و تلاش پشتکار و مدیریت با وجدان و دلسوز باشه بخدا هر کاری میشه کرد
یادم میاد سال 72 73 سامسونگ تلویزیون می زد ما مسخره می کردیم اون موقع برند aiwa معروف بود
تلویزیونای سامسونگ پلیسه داشت کنارش ولی aiwa خوب بود و با کیفیت
ولی الان ببین سامسونگ چی شده و اسمس از آیوا نیست
این یعنی تلاش و پشتکار و همت
آیه 11 سوره رعد همینو میگه
REVENTоN ?
۲۷ مرداد ۱۳۹۵به نظر من یکی از دلایلی که حتما جنسیس موفق میشه، آرم بسیار زیبای اونه
که وقتی یکی ببینش میفهمه که این ماشین لوکسه و با ارزشه
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ مرداد ۱۳۹۵جنسیس کوپه که نتونست در برابر 3 قلدر امریکایی یعنی چلنجر و موستانگ و کامارو موفق بشه و تولیدش داره تموم میشه حالا ببینیم سدانش چه میکنه
Hj
۲۷ مرداد ۱۳۹۵به جنسیس کوپه بها نداد خوده هیوندایی ولی به سوناتا و توسان و … که بها داد شدن رقبایه جدیه اون کلاس!من خودم عاشق چلنجرم ولی تو در نسخه هایه ۶ سیلندر جنسیس به راحتی اون سه تارو میزنه
Developer
۲۷ مرداد ۱۳۹۵آره حتما ! اونم لوگو و آرمی که از روی بنتلی کپی شده…حالا از کی تا حالا آرم و لوگو تضمینی برای موفقیت برند شده ؟!
one:1
۲۷ مرداد ۱۳۹۵جنسیس در برابر سری 3 ؟
محاله محاله محاله…
ها ها ها …
مردم از خنده…
بی ام و لهش می کنه
Noble
۲۷ مرداد ۱۳۹۵مگه BMW غلتک تولید میکنه؟
m4
۲۷ مرداد ۱۳۹۵جمله معروفی داریم ک میگه :
شب دراز است و قلندر بیدار !!!
sunmartin
۲۷ مرداد ۱۳۹۵باینکه طرفدار کیا هیوندای هستم اما بی ام دبلیو بنز و آئودی کیفیت سواری فوق تصوری دارند و با هیچ خودرویی بجز همکیشان آلمانی خود مانند پورشه و فولوکس قابل قیاس نیستند البته کیفیت سواری بی ام دبلیو فراتر از سایر آلمانی هاست و مقایسه با یک برند آسیایی که مغز متفکر آلمانی دارد هم زیاد معقول نیست
امین
۲۷ مرداد ۱۳۹۵هیوندا هم یاد گرفته
تویوتا و لکسوز
نیسان و اینفینیتی
فلکس واگن و آئودی
هیوندا و جنسیس!!!!!!
انگور نشده مویز گشتی
شاید از نظر ظاهر بتونه، اما از نظر هندلینگ و پیشرانه و کیفیت و دوام به این زودیا در برابر bmw و audi و مرسدس نمیتونه قد علم کنه.چرا که تجربه زیاد لازمه این کاره.
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ مرداد ۱۳۹۵امین جان داداش چند روز پیش که من گفتم تجربه لینکلن بیشتر از لکسوسه همه عشق اسیای ها بهشون بر خورد گفتن نه تجربه ملاک نیست
Bmw
۲۷ مرداد ۱۳۹۵فقط کافیه به فرمول یک نگاه کنیم اونوقت فاصله صنعت خودرو سازیشون معلومه مثلا همین هوندا که تیوتا توش دستایی داره با اون موتورایه مکلارنش گند زده به این تیم تازه ژاپنیم هست هرچند که میدونیم مثلا مرسدس صدرصد تمامه توانشو تو فرمول یک بکار نبرده!!ولی راجبه خودروهایه کره ای بگم که واقعا خوبن و اگه نبودن نمیخوام توهین کنم اما ما بجز پراید و انواع پژو گزینه دیگه ای واسه خرید نداشتیم و این خودرو هم واقعا قشنگه مخصوصا داخلش حداقل با سلیقه من که خیلی جور درمیاد
Hj
۲۷ مرداد ۱۳۹۵جنسیس هنوز اول راه است
بهترین جمله این مقاله!!!خب معلومه نمیتونه با رقبای المانی رقابت کنه فعلا!کسی از شماها اون موقع که تویوتا لکسوس رو معرفی کرد فک میکردید بتونه یروز با بنز و بی ام و رقابت کنه.یه چیزه جالبه دیگه اینکه دقیقا سناریویی که واسه ژاپن اتفاق افتاد واسه کره هم داره اتفاق میوفته !یادتونه قبلا جنس ژاپنی رو کاملا اشغال میدونستن ولی الان ژاپنیا از نظر کیفیت از همه بهترن!دقیقا همین موضوع واسه کره داره اتفاق میوفته مثلا ماشینای ۲۰۰۶ کره رو با ۲۰۱۵ کره مقایسه کنید دوامشون کاملا بهتر شده سواری و مصرف سوختشون هم همینطور و حتی در بازار های بزرگ رقیب های جدیی شدن واسه برند های دیگه در حالی که از سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ اینطور نبود
حامد قدسی
۲۷ مرداد ۱۳۹۵با سلام
من معمولا زیاد نظر نمیدم هرچند که چند سالی میشه مقاله های این سایت رو دنبال می کنم.
ولی یه نکته برام خیلی جالب شده اینکه چرا اینقدر جبهه گیری نسبت به یه محصول جدید و بهم زدن معادلات بزرگان این صنعت وجود داره.
یه سوال دارم آیا قانونی وجود داره تو دنیا که به شما اجازه نمیده رقابت کنی؟ نه اقتصاد آزاد می دونید چیه؟ یعنی هر کسی محصول خودش رو ارائه میده و به میزان خوب بودنش هم می فروشه و سود می کنه . قرار نیست تعیین تکلیف کنید که کی حق داره چی تولید کنه و کی حق نداره تولید کنه. اصلا فرض کنید اون شرکت می خواد ضرر کنه. حقشه که انتخاب کنه چه استراتژی پیش بگیره.
مشتری ها هم می تونن انتخاب کنن کسی حق نداره بگه تو اینو نخر به بقیه چه اصلا من می خوام یه آشغال بخرم کسی نباید مزاحم بشه.
البته من یه جوابی برای این موضوع دارم اونم ساده است اینکه ما تو یه فضای انحصاری و اینکه مجبور شدیم همیشه و جایی برای انخاب نداشتیم زندگی کردیم تو ایران ( نه فقط تو خودرو تو همه چی) برای همینه که همیشه میخوایم برای بقیه تعیین تکلیف کنیم.
به نظرم نظرات ما باید اینطوری باشه که چی خوبه و چی بد این نظر شخصیه ولی اینکه فلان برند نباید چی تولید کنه یا نکنه به کسی ربطی نداره
نوید جهرمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۵یکی از دلایل این مدل نظر گذاری ها که خیلی خوب بهش اشاره کردی به خصوصیت ما برمیگرده که ریشه ی قدیمی هم داره. ایرانیا صفر یا صدی و سیاه یا سفید نظر میدن. چیز نسبی کم برامون تعریف شده. سخت میتونیم خوبیا و بدیا رو کنار هم ببینیم.
البته این یه نظر شخصیه
آرش
۲۸ مرداد ۱۳۹۵فازغ از نام کشور سازنده و برند و قدرت رقبا و این ها… چقدر این خودرو زیباست.
احمد باقری
۲۸ مرداد ۱۳۹۵طراحی قشنگی داره.
American and japan
۲۸ مرداد ۱۳۹۵واقعا کره پیشرفت کرده و پیشرفتش هم عجیب هست و غیر قابل باور ولی من در تعجبم که چرا یک ماشین برای آفرود های خیلی سنگین و سخت طراحی نمیکنه؟یا یه پیکاپ معمولی؟
مثلا رقیب برای فورچونر یا رانگلر یا هایلوکس یا پاترول و…
البته اگر هم بسازه به خوبی و خر کاری و خر جونیه این ها نمیشه و باید خیلی تجربه کسب کنه تا به اون حد برسه که مثلا یه عرب به جای لندکروز یا پاترول یه کره ای بخره برای آفرود!
ولی باید از پیشرفت کره ترسید!!!!
بهزاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵توازن در دنیا همیشه در حال چرخش هست الان کره داره اوج میگیره هم خوش سلیقه هستن و هم به علم آلیاژ دست پیدا کردن الان در صنعت گوشی موبایل هم کره داره یکه تازی میکنه در صنعت لوازم خانگی زیبا ترین طراحی مال کره هستش خداوکیلی ماشیناشون رو خیلی خوش صلیغه درست میکنن من خودم یک سانتافه نیو دارم واقعا راضیم ازش بینهایت نرم و راحته قبلا پرادو داشتم میکوبید من فکر میکنم بازار آیتده موبایل و ماشین در دست کره خواهد بود به یقین در کنار زیبایی ارزانی هم دارن
hesan gh
۴ آذر ۱۳۹۵منم با بهزاد 100درصد موافقم