جنسیسهیوندای

معرفی جنسیس G70 شوتینگ بریک، محصولی زیبا برای کلاسی رو به افول…

جنسیس هفته پیش اعلام کرد با خودروهای G80 و GV80 وارد بازار اروپا خواهد شد و اندکی بعد نیز خودروهای کوچک‌تر G70 و GV70 روانه این بازار خواهد شد. البته محصولی لوکس‌تر نیز برای قاره همیشه‌سبز وجود خواهد داشت…

با جنسیس G70 شوتینگ بریک آشنا شوید، استیشنی شیک که آماده رقابت با محصولات پرطرفدار و تثبیت شده ای همچون مرسدس C کلاس استیت، ب‌ام‌و سری ۳ تورینگ و آئودی A4 آوانت می‌باشد.

موضوع جالب اینکه G70 شوتینگ بریک ابعادی مشابه مدل سدان دارد. این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۸۵/۱۸۵۰/۱۴۰۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۸۳۵ میلی‌متر است که تمامی این مشخصات دقیقاً با برادر سدان یکی هستند. با اینکه ابعاد G70 شوتینگ بریک تغییری نداشته اما بدنه تغییر یافته به مهندسان اجازه داده ظرفیت محفظه بار را تا ۴۰ درصد افزایش دهند. برای انعطاف‌پذیری بیشتر نیز صندلی‌های عقب قابل خوابانیدن هستند.

G70 شوتینگ بریک بر پایه نسخه فیس لیفت شده G70 سدان که سپتامبر ۲۰۲۰ رونمایی شد ساخته شده و از نظر طراحی تفاوت زیادی با آن ندارد. دو خط متمایز روی بدنه تغییری نداشته و چراغ‌های عقب جداگانه روی درب پشتی نیز کشیده شده‌اند.

این خودرو طراحی بسیار برجسته‌ای داشته و بی‌شک جایگزینی قابل‌اعتنا نسبت به مدل‌های سنتی آلمانی خواهد بود. مشخصات فنی این خودرو فعلاً منتشر نشده اما انتظار می‌رود تغییری نسبت به مدل سدان وجود نداشته باشد. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود از پیشرانه ۲ لیتری توربو و نشان چهار چرخ محرک استفاده کرده است.

به عنوان یادآوری باید گفت جنسیس از تابستان سال جاری وارد بازارهای آلمان، سوئیس و بریتانیا شده و پس از آن نیز روانه دیگر بازارهای اروپایی خواهد شد. مدل الکتریکی G80 نیز در اروپا عرضه خواهد شد. جنسیس همچنین قول ارائه دو خودروی الکتریکی دیگر در آینده نزدیک را داده است. نام این خودروها منتشر نشده اما می‌دانیم یکی از آن‌ها خودروی الکتریکی منحصربه‌فردی است که احتمالاً ارتباطاتی با هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 خواهد داشت. مدل دیگر می‌تواند نسخه الکتریکی GV70 باشد چراکه قبلاً در نقشه راه هیوندای به چنین خودرویی اشاره شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi911turbos

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بدون هر گونه تعصب واقعا طراحی بی نقص و شیکی داره
    کاش آلمانیها یه کم به فکر می افتادن و ماشینهاشون رو ج‌مثل قبلا خوشکل طراحی میکردن

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. زیزیگولو

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      خوشکله????

  2. amirmohammad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    چه غوغایی کرده تو اینستا.پیج دنده پنج . کیش کار و مدل بالا و بقیه پیج ها گذاشتنش برگا همه ریخته

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      زیباست ، جذاب و متفاوت از بقیه !
      اما مطمئناً غیر قابل اعتماد مثل بقیه کره‌ای‌ها !

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Amirreza

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        آقا نوید من و شما ۴ سال از صنعت خودروسازی رو نتونستیم سوار شیم و اونایی هم که سوار شدیم سوناتا و النتراها بودن که بهترینشون نیستن ، من به نظرم با توجه به فروش جنسیس و استایل و تعریف هایی که رسانه های خارجی ازش میدن باید محصول خیلی خوبی باشه

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          آقا امیررضا جان
          با شما موافقم اما تا حدودی !
          خودروهای کره‌ای خوب هستند اما در حد خودشان و نه بیشتر !

          یکی از عیب‌های خودروهای وارداتی کره‌ای که حالا دارد خودش را نمایان میکند ، معیوب شدن آپشن‌هایشان پس از چند سال است که یا از کار میوفتند و یا قاطی میکنند یا اِرور میدهند و… !

          چه فرقی برای من یا دیگران میکنه وقتی عیب یا مزیت خودرویی را میگوییم ، مهم اینه هر کدام ما هرچی دوست داریم میخریم و قرار نیست کامنتی را به یکدیگر تحمیل کنیم !

          خودم به شخصه اگر واردات آزاد بود و نسل جدید آزرا وارد میشد ، مطمئناً جزو خریدارانش بودم البته مدل ۶سیلندرش و نهایت تا یکسال استفاده !

          یه رفیقی قدیمی دارم که فقط خودروی کره‌ای میخرید وقتی که واردات باز بود و از صفر تا ۷۰هزارتا نِگهِشان میداشت و سپس مدل جدیدش را دوباره میگرفت و البته الان حدود ۲ سالی میشه که پژو ۲۰۶ سوار میشه و میگه تا واردات آزاد نشه دیگر خرید خارجی نمیکنه و از آن‌جایی که حدود ۴۰ سال میشه گرین‌کارت آمریکا را داره و مدام در رفت‌و‌آمد بین ایران و آمریکا هست ، میگه خودروی کره‌ای برای ایران خوبه ، چون هم بورسش خوبه و هم خدمات و قطعاتش فراوان و ارزان‌تر نسبت به بقیه هست اما میگوید بالای ۷۰ هزارتا نگهش دارید ، دیوانگی به حساب میاد و مالک را کلافه میکنه و از کار و زندگی میندازه و این در حالیه که در آمریکا فقط BMW سوار میشه و اون هم لیز میکنه به مدت ۳ سال و سپس تعویضش میکنه و جالبه که بدانید بیزینسش هم مربوط به قطعات خودروهای آلمانی هست و یکی از خودروهای کره‌ای‌یش را ( yf سوناتا ) خریدم برای یکی از دوستانم و همیشه چون خودرو را تمیز نگهداری میکنه ، مشتری‌ها همه از نزدیکان و دوستانش هست و نه غریبه و اتفاقاً چنان مینالید از جنسیس که قبل از سوناتا داشت مدل ۲۰۱۱ که صفر خریده بود و خودم دیدم که در کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر یکبار مانیتور عوض کردند که سوخته بود و شامل گارانتی میشد و اگر نه باید برای آن زمان حدود ۵ میلیون خرج میکرد و همینطور مشکل جلوبندی و گرانی قطعات که شامل گارانتی نشد و قبول نکردن و همینطور مشکل ABS که یکبار چرخ جلو سمت راننده قفل شد و خودرو بیش از یک ماه در نمایندگی خوابید و… که باعث شد از کره‌ای دیگر فقط اکونومی‌هایش را بخرد مثل سوناتا yf و LF .

          موافقم 2
          مخالفم 4
  3. Aryan kia

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    طراحیش بدون هیچ تعصبی عالیه ولی کاش کابین ماشین هاشونم مثل بیرونش عالی کنن البته برای یه برند لوکس ساز نوپا شروع فوق العاده ای محسوب میشه

  4. ""new ""RAMIN

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اولین شوتینگ بریک رو فراری ساخت. بعدش اولین شوتینگ بریک الکتریکی رو زیر مجموعه جیلی یعنیzeekr ساخت. اینم از اولین شوتینگ بریک نیمه لوکس جنسیس

    منتظر بقیه شوتینگ بریک ها “” اولین “” هستم

    البته دیگر کمپانی ها هم در پی ساخت شوتینگ بریک هستن ولی خب بنزینی هستن و عادی . منظور من (( منتظر “” اولین های شوتینگ بریک”” هستم ! )) یعنی کسی تاحالا ابداعش نکرده.
    مثل شوتینگ بریک هیدروژنی یا شوتینگ بریک هیبریدی یا شوتینگ بریک فوق لوکس و…

    افراد کمی شوتینگ بریک میخرن.
    برای همین کمپانی از خودش مدل جدید شوتینگ بریک ابداع نمیکنه چون ممکنه پروژه شکست خورده محسوب بشه.

    خب فعلا جنسیس شوتینگ بریک نیمه لوکس
    Zeekr اولین الکتریکی شوتینگ بریک.
    فراری هم اولین کمپانی بود که شوتینگ بریک رو ابداع کرد.

    ببینم بقیه هم جرائت دارن تو این کلاسی که کمتر کسی دوسش داره ورود کنن یا نه ؟

    فعلا 6 یا 7 کمپانی جدا از خودرو عادی خودرو شوتینگ بریک تولید میکنن. بقیه از این کلاس میترسن و احتمال میدن موفق نشن برای همین ورود نمیکنن.
    .
    ببینم این طلسم ترس از شوتینگ بریک تا کی ادامه داره… ??

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. مسعود

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    Wow عجب خودروی شیکی…
    با اینکه در اسیا طرفدار ژاپنی هام ولی افرین به هیوندای…
    این پیشرفت به نفع همس
    البته به جز ما ایرانی ها که کلا ما قضیمون فرق میکنه و فقط باید بشینیم و فقط نگاه…

  6. R@m!n

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    با اینکه از کلاس شوتینگ بریک خوشم نمیاد ولی این ماشین نظرمو عوض کرد

  7. Amirreza

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    خیلی طراحیش قشنگ و زیباس ، یجورایی شوتینگش قشنگتر از سدانشه

  8. Ninja

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    گل پسر
    الان مگه وقت امتحانان نیست بازی نکن عزیز مگرنه رفوزه میشی ?

  9. بهنام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    واقعا عالی شده
    اولین استیشن یا شوتینگ بریکه که از سدان بیشتر دوسش دارم

  10. akrh78

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    طراحیش واقعا قشنگه زمانی که معرفی شد از دیدن عکساش سیر نمی‌شدم
    البته شباهتش با ای کلاس هم غیر قابل انکاره

  11. mahan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    چقدر خوب و خشگل طراحی شده .جدا باید به جنسیس افرین گفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا