جنسیس G80 زندگی خود را به عنوان هیوندای جنسیس شروع کرد اما در سال ۲۰۱۶ و با تبدیل جنسیس به برندی مستقل هویت جدید خود را یافت. این سدان لوکس میان سایز از اواخر مارس ۲۰۲۰ وارد نسل دوم خود شده و اولین خودروی الکتریکی جنسیس نیز محسوب میشود چراکه چند ماه پیش نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیز پدیدار شده است.
امروز جنسیس عضو دیگری از خانواده G80 با پسوند اسپورت را رونمایی کرده است. این خودرو که از رنگ احساسبرانگیز قرمز کاوندیش سود میبرد رقیبی اسپورت برای بامو سری ۵ بوده و از سپرهای متفاوت با طراحی گیراتر، ورودیهای هوای بزرگتر در جلو و عقب برخوردار است.
معمولاً خودروسازان در نسخههای اسپورت خودروهای لوکس خود از کروم کمتری استفاده میکنند اما G80 اسپورت همچون سایر اعضای خانواده در این بخش سخاوت داشته است. رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی با طراحی جدید و ظاهر تیره نیز جزو دیگر ویژگیهای سدان لوکس جنسیس هستند. موضوع جالب اینکه در تصاویر منتشر شده از این خودرو کالیپرهای ترمز جلو رنگ قرمز دارند درحالیکه کالیپرهای ترمز عقب رنگ مشکی به خود گرفتهاند.
با ورود به داخل کابین شاهد غربیلک فرمان سه پره با دوخت های قرمز و پوشش چرم به همین رنگ خواهید بود. این پوشش چرم در نیمه پایینی داشبورد و دربها بکار رفتهاند. تریم آلومینیوم و کربن واقعی نیز مختص این نسخه از G80 بوده است.
هنوز مشخصات فنی کامل G80 اسپورت جدید منتشر نشده اما زمان عرضه آن سهماهه سوم امسال خواهد بود. جنسیس تائید کرده این خودرو از سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب برای کاهش شعاع گردش و مانور پذیری بالا در فضاهای تنگ استفاده کرده است. هنوز نمیدانیم که این سیستم چقدر باعث چرخش چرخ های عقب خواهد شد اما باید گفت مرسدس بنز S کلاس به عنوان گل سرسبد محصولات این برند زاویه چرخش ۱۰ درجهای برای چرخ های عقب دارد.
انتظار میرود نیروبخش این سدان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۷۵ اسبی و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری باشد. روی تصاویر G80 اسپورت نشان چهار چرخ محرک دیده میشود بنابراین نیروی تولیدی به تمامی چرخ ها منتقل خواهد شد. نهایتا باید گفت G80 اسپورت قبلی دارای چهار خروجی اگزوز بوده درحالیکه مدل جدید از همان دو خروجی نسخه استاندارد G80 استفاده کرده است.
محمدرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۰قطعا بالای ۴۰۰اسب خواهد بود
کیان
۱۵ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز خب حداقل یه بار میخوندی بعدش میگفتی بالای 400 اسب هست، تهش نوشته مشخصات کامل موتور و گفته 375 اسب.
من نمیدونم چرا اینقدر این جنسیس علاقه مند هست ک با بی ام و سری 5 مقایسه بشه و خودش و رقیب سری 5 میدونه !!!
در کل بعد از رسوایی مجدد و بزرگ شاسی بلند GV80 شاید ایندفعه سدانش بتونه یه ذره ابرو براش بخره.
amirmohammad
۱۵ تیر ۱۴۰۰واس خود برند جنسیس که این جلز و ولزها اهمیتی نداره چون دارن از افزایش فروش سالانه و درو کردن جوایز ونظرات مثبت کارشناس ها لذت میبرن ولی واس کره ای فن های سایت هیچی لذت بخش تر از این نیست که مبینین تو همیشه اینطور از رو حرص کامنت میزاری خدایی ادامه بده :)))
اونی هم که مقایسه کرد جنسیس نبود بلکه مجله معتبر اتوگاید بود که بین سری5 و جنسیس اومد جنسیس رو انتخاب کرد.تو هم قطعا اون مطلب پدال رو دیدی اما اینقدر اذیت شدی که سری بستی مطلب اون مقایسه رو :)))
کیان
۱۶ تیر ۱۴۰۰من نمیدونستم شما سهامدار جنسیس هستید وگرنه این صحبتهارو نمیکردم
امیدوارم ارزش سهامتون پایین نیومده باشه شما هم سکته نکرده باشین
شما فقط حرص نخور یه وقتی تو سن نوجوانی خدایی نکرده اتفاقی برات نیفته
محمدرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۰375 اسب حدسیات نویسنده هست.وقطعی نیست
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰تنها مشکل جنسیس که مشکل بزرگیم هست نداشتن تنوع تو پیشرانه هاشه ، برای اینکه بخواد به صورت جدی با بیمر و مرسدس و سایر برند های بزرگ رقابت کنهباید تنوعش رو بیشتر هم در محصولات و هم در بخش پیشرانه و اینکه خوب بود که هیوندای یه بخش پروفورمنس برای این زیر برندش در نظر بگیره
کیان
۱۵ تیر ۱۴۰۰هیوندای خودش کارخونه نوپایی هست، جنسیس ک نوزاد هم حسابش نمیشه کرد، اما هیوندای سری N line معرفی کرده ک به قول خودش میخواد همون بحث پرفورمنس و ارائه کنه، ولی در حد یه تریم هستش،
اینکه میفرمایید مثه سایرین موتورهای متنوع داشته باشه شاید درست باشه، اما همه چیز ک صرفا فقط موتور نیستش، هندلینگ، شاسی سازی، تعلیق و فرمان و … همه اینها برای پرفورمنس شدن خیلی مهم هستن، در شرایطی ک هنوز نتونستن یه ماشینی درست کنن ک بی عیب و نقص باشه و مشکلایی مثه GV80 و … براش پیش نیاد صحبت از زیربرند اختصاصی پرفورمنس خیلی براش زوده، تازه شما باید اینو هم در نظر بگیر شرایط فروش هم به نحوی باشه ک سوددهی داشته باشه ک بتونه رقابت کنه و …، الان تو این چند سال همیشه ته لیست بودن، امسال 2 پله صعود از ته لیست داشتن و …
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰منم انتظار ندارم جنسیس یه ام پرفورمنس داشته باشه ، در حد همون ان لاین یا نیسمو هم باشه کافیه ، ولی چون همه رقباش دارن این یه نقطه ضعفه
Iman99
۱۶ تیر ۱۴۰۰به پای ب ام و یا مرسدس نمیرسه و نمیتونه هم برسه ولی میشه گفت قطعا از ژاپنی ها بهتر شده.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۰چه زیباست
خوشِمان آمد
تبارَکلاه
فقط یه چیزی ، این برق ما زیاد میره ، سرویس شدیم از گرما 😂🤦♂️
زیزیگولو
۱۵ تیر ۱۴۰۰آره والا از بی برقی و خاموشی کولر، مردم تبخیر شدن از گرما و هر لحظه ممکنه برن تو آسمون ابر بشن و مثل بارون ببارن!!!
Nima+RST
۱۵ تیر ۱۴۰۰من تو استان لرستانم
اینجا برق که میره چون دکل های مخابرات ژنراتور ندارن و رو برق عمومی هستن آنتن تلفن هم باهاش میره
یعنی روزی چند ساعت نه برق داریم نه آنتن
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰ایران از فضا شبیه رقص نور شده ، هی شهراش دارن خاموط روشن میشن 😑
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۵ تیر ۱۴۰۰برق ما تو کرج هم میره .
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۰کلمنت نامربوط 🚫!
یه چیز دیگه بگم خلاص !
پاوربانک بخرید تا حداقل در این بیبرقیها بیشارژ نمانید و با گشتن در اینترنت بتوانید تحمل بیبرقی و گرما را داشته باشید و بخندید به روزگاری که ما ایرانیها مُعَضَف به تحملش هستیم با افتخار !!!!
البته یه بیزینس دیگه که مطمئناً سود فراوان نسیبتان میکند فروش موتور برق هست که تا دیروز شهرهای مرزی ما سالها استفاده میکردند و حالا رسیده به مرکز و پایتخت و توف تو این همه پیشرفتی که تحملش برای ما بابل درک نیست !!!
مشکلی نیست ، عذاب میکشیم ، نه از گرما و بیبرقی که لای به لای بدنمان را با پودربچه حال مینماییم ولی این مغز وامونده را چه کنیم که تحمل این همه پیشرفت را نداریم !
نوید محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۰نوید جان، کوییک خریدی یا تیبا یا ساینا؟
بگو برای ما هم تجربه باشه.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۰هیچکدام
نتونستم با کیفیت مضخرف پلاستیک داشبورد و منتاژشون کنار بیام !
یه میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۶ کم کار لاکاغذی گرفتم که بسیار از خریدم راضی هستم !
در این کلاس خودرویی چیزی که مناسب باشه نمیشه پیدا کرد ، مثل یاریس که گرونه بیش از حد و هیوندای i10 که کم عرضه شد و خدماتش در آینده به مشکل بر میخوره !!!
رنو ساندرو هم هدفم بود اما به سبب بزرگی اتاقش صرفنظر کردم و البته با تمام خوبیهای که داره به قیمتش نمیارزد !
نوید محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۰مبارک باشه 👏
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۰با استفاده مرسدس فرمان پذیری چرخ های عقب هم داره بصورت استاندارد جدیدی در میاد
برقیه جارو برقی
۱۵ تیر ۱۴۰۰اره منم میخواستم بگم خوب بود بنز اینو اورد تا تقلید کنن
ولی به نظرم خیلی چیز جالبی نیست
میدونم قبلا از بنز هم این سیستم بوده
ولی فعلا تقلید ها از s کلاسه
یکی که 70 ساله مدل s میزنه ویکی 10 ساله (کمتر) مدل 80 و………….. میزنه
اگه سیاست بازی های شرکت ها درست باشه و با برنامه های خیلی عالییی و متفکرانه پیش برن هیچ جدیدی اصیل نمیشه و هیچ اصیلی جدید نمیشه(منظور شرکت های جدید و اصیل) جمله سنگینی بود اگه کسی نگرفت بگه توضیح میدم خخخخخخخ
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰متاسفانه حق با شماست ، اصیل هایی هم که خواستن جدید بشن نتیجشون یه سم هایی مثل سری یک و سری ۳ شد ، مرسدسم طراحیش شاید سم نشده باشه ولی پسرفت داشته
اصالت هم متاسفانه درست میفرمایید ولی من به نظرم بحث اصالت بیشتر برای ما ماشین بازا مهمه و تازه شاید نصفمونم موقع خرید ماشین جزو پارامترهای اصلیمون نباشه و آمار فروش نشون داده که اصالت زیاد تاثیر گذار نیست برای مثال تسلا آمار فروشش بالا بوده و جنسیسم در بخش فروش تونسته کادیلاک که یه برند اصیل هست رو پشت سرش جا بزاره
برقیه جارو برقی
۱۵ تیر ۱۴۰۰ولی انصافا خیلی خودروی زیبا و جذابیه
هم نوع کلاس و هم چهره
باحاله
عملکرد جنسیس واقعا خیلی عالی بوده و هست
کافر مقدس
۱۵ تیر ۱۴۰۰این تکنولوژی فرمانپذیری چرخ عقب برای سالها پیشه . edsel سال 56 داشت و چندمدل الدزمبیل و استودبیکر الان نمیدونم به چه شکل رشد کرده این تکنولوژِی ولی زیاد کاربردی نیست
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰این رو نمیدونستم ولی فکرکنم اولین خودروی رالی ، تاکید میکنم رالی که از این سیستم استفاده میکرد پژو ۴۰۵ توربو ۱۶ بود
کافر مقدس
۱۵ تیر ۱۴۰۰فکر میکنم همون سیستم P-AWSآکورا باشه. ولی این سیستم آکورا بهترین زاویهtoe رو داره
زیزیگولو
۱۵ تیر ۱۴۰۰حس اسپرت بودن هم تو بدنه و هم تو کابین به بیننده القاء میشه …… از رو عکس نمیشه نظر داد ولی چرم با رنگ براق و همراه با قطعاتی از فیبر کربن تو داشبورد جذابیت فضای داخلی G80 رو افزایش داده
خوشنام
۱۵ تیر ۱۴۰۰جذاب لعنتی. ❤
حسن
۱۵ تیر ۱۴۰۰چقدرزیباس لعنتی
new RAMIN
۱۵ تیر ۱۴۰۰وقتی درباره هر موضوعی کامنتی میدم همه میزیزن روی سرم. اما وقتی لینک میدم کلا سکوت پدال را چند ساعت بر میدارد بعد دوباره شروع میشود😂دست لینک ها درد نکنه، واقعیت را بیان میکنند. ( پست تست هیوندای آیونیک🙄)
و اما درباره این جنسیس جذاب!
این ماشین با اینکه ارزان هست نسبتا ولی جزئیات دقیقی رویش کار شده. مثلا رینگ هایش را ببینید. معلوم هست رویش کار شده. در داخل خودرو چوبی به کار نرفته ولی چرم و جیر و مواد نرم فراوان هست. طراحی داخلی بسیار جذابی دارد. قطعا امکانات و آپشن فراوانی دارد. موتورش هم خیلی خوب هست. کمتر ایرادی میتوان ازش گرفت.
مهمترین فاکتور در اینجا اصالت هست که وفتی نگاهی میکنی میبنی زیاد فرق زیادی با نسخه 2020 نداشته. همون طراحی رو کردن.
جنسیس کارش خییلیی درسته. این مدلش خوب شده.
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰دهنم سرویس شده از تو چه طور به این حد با جزئیات از توی عکس نظر میدی ….
والا معجزه هم نمیتونه از توی عکس در این حد کیفیت تعیین کنه
new RAMIN
۱۵ تیر ۱۴۰۰3 تا راه هست که میشه به کیفیت پی برد.
بعد کلی سال خودم کشفش کردم…🙂
یعنی از روی هر عکسی حالا چه کیفیت 720 یا کیفیت تار. فرقی نداره
اگه به 3 چیز توجه کنی میشه بفهمی خودرو با کیفیته یا نه.
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰من میتونم برات یه جوری عکس بگیرم که پراید از سری ۷ با کیفیت تر به نظر بیاد و بلعکس ، عکاس خیلی مهمه ، و مطمئنن هیچوقت نمیشه از روی عکس کیفیتو تشخیص داد
new RAMIN
۱۵ تیر ۱۴۰۰((من میتونم برات یه جوری عکس بگیرم که پراید از سری ۷ با کیفیت تر به نظر بیاد و بلعکس ، عکاس خیلی مهمه ، و مطمئنن هیچوقت نمیشه از روی عکس کیفیتو تشخیص داد))
بله اقای امیر رضا درست میگویی ولی کیفیت که گفتم ربطی به عکسش نداره.
ماشین با کیفیت از پشت عکس تار هم معلومه با کیفیته. ماشین بی کیفیت از پشت عکس 720p هم معلومه بی کیفیته.
2 تا راه هست که بفهمی خودرو از پلاستیک نرم یا سخت استفاده کرده
و 1 راه هست که به کیفیت چرم صندلی پی ببری…
تجربه اینارو به من ثابت کرده و 95 درصد هم درست بوده.
اگر کنجکاوی بدونی چی هست باید یه مقاله باید توضیح بدم!!
محمد مختاری آذر
۱۵ تیر ۱۴۰۰قدرت کمی داره کاش یکم زیاد بود
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰رینگاش خیلی قشنگ و خاصن
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰کسی که چند هزار تا کامنت داده و همش از طرفداران ژاپنی خودش رو میدونه فقط ! و فقط و ! فقط و ! فقط ! در پست های کره ایی پیداش میشه ….
عجیبه ها🤣🤣🤣
ماکان
۱۵ تیر ۱۴۰۰سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر جنسیس مدل GV90 را هم به عنوان شاسی بلند فول سایز جنسیس بسازد و تولید کند ، البته آن هم جوری که قوی ترین نسخه اش مجموع قدرت آن حد اقل 550 اسب بخار باشد .
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰جی وی۹۰ بیاد خیلی اسم جنسیس بیشتر جا میفته
R@m!n
۱۵ تیر ۱۴۰۰این موتور و گیربکس لعنتیشو عوض نمی کنه واقعا خنده داره دیگه. البته خب نمی خوان دست به جیب ببرن و صرفا با تغییر ظاهر سود حداکثری بدست میارن روی هر ماشین. این شاید سود خوبی برسونه اما هیچ وقت جایگاه کیا – هیوندای رو ارتقا نمیده، با اینکاراشونم سال به سال اثبات می کنن جرات درگیری با برندای سطح بالارو ندارن صرفا بخشی از سهم بازارو داشته باشن کافیه واسشون.
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰آفرین به جنسیس
رامتین
۱۷ تیر ۱۴۰۰منتظر تولید جنسیس کوپه جدید هستم. واقعا جاش خالیه…