هیوندای اکسنت هاچبک پس از مدل سال ۲۰۲۰ خود در کشور کانادا عرضه نخواهد شد.
این خودروساز کرهای با انتشار بیانیهای گفته که دیگر اکسنت را در سبد محصولات خود ارائه نخواهد کرد زیرا محصولات تازهای در راه است. این موضوع جای تعجب دارد زیرا هاچبک ساب کامپکت هیوندای در سپتامبر ۲۰۱۷ بازطراحی شده و حذف کامل یک خودرو از بازار آنهم تنها پس از سه سال بازطراحی کلی عملی معمول نیست.
برخلاف بازار آمریکا که پذیرای نسخه چهار درب سدان اکسنت است، کاناداییها میتوانند این خودرو را فقط بهصورت هاچبک پنج درب خریداری کنند. نسخه سدان اکسنت هم از سال ۲۰۱۹ در کانادا عرضه نمیشود. البته اکسنت هاچبک از سال ۲۰۱۸ با بازار آمریکا خداحافظی کرده که دلیلش هم اشتیاق خریداران به انتخاب کراس اوورها میباشد.
هیوندای کانادا گفته اکسنت پنج درب به ویژه در کبک موفق بوده جایی که کرهایها همچنان سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دادهاند؛ اما ظاهراً این محبوبیت برای ادامه حیات اکسنت هاچبک کافی نبوده است.
یکی از سخنگویان هیوندای گفته که این تصمیم فقط روی بازار کانادا اتخاذ شده است. حذف این خودرو یک تصمیم بزرگ برای هیوندای در کاناداست زیرا از سپتامبر ۱۹۹۴ تا ژوئن ۲۰۲۰ تعداد ۴۶۲۴۹۴ دستگاه از این خودرو در بازار موردبحث به فروش رفته بود.
اکسنت از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ و به مدت ۱۰ سال پیاپی پرفروشترین خودروی کلاس ساب کامپکت در کانادا بوده است. البته فروش این خودرو از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ یعنی یک سال قبل از عرضه کراس اوور کنا افت ۵۴ درصدی داشته است. در همین زمان فروش هیوندای کنا نیز با افزایش ۷۸ درصدی در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۸۱۷ دستگاه رسیده است.
ارشیاsvj
۱۴ مرداد ۱۳۹۹?????
مزدا
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ما ایرانی ها باهاش اشنا نشده رفت
دنیای خودرو به سرعت در حال تغییر هست
از این تغییرات فقط مقالشو میخونیم
yazdan mopar
۱۴ مرداد ۱۳۹۹کراس اوور ها دارن همه چیز رو با خودشون میبرن
خیلی بده!!!!
ارش
۱۴ مرداد ۱۳۹۹هاج بک خوشگلیه حیف.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ مرداد ۱۳۹۹خیلی دوست دارم بدونم این مردم چی تو کراس اوور ها میبنن!!
Shahrukh
۱۴ مرداد ۱۳۹۹دادا خودمونیم،منم یه سدان فول سایز با انجین وی۶ یا وی۷ رو به همه اینا ترجیح میدم ولی منطقی نگاه کنیم به قضیه:
ارتفاش بیشتره!
دید و تسلط بیشتری به بیرون داری!
هم کابین و هم فضای صندوقش جادارتره!
مصرف سوختش کمی بیشتره که با عرضه مدل های هیبرید،بهبود یافته
هندلینگ بعضا کمتر از سدان هاس!
مگه چنددرصد از مردم،عشق ماشین بازی و این حرفان که این فاکتور براشون مهم باشه!به نظر میاد دنیا به جایی رفته که استفاده مردم از خودرو،برای جابه جایی از نقطه Aبه Bباشه
اندک عزیزان ماشین بازی هم که درسراسر دنیا موندن،شاهد الکتریکی شدن هامر،ماستنگ و دراینده ای نه چندان دور،کامارو و امثالهم هستن
و این دلیلیه که بنده از شخص ایلان ماسک(دزدناموس?)و اون تسلای پلاستیکیش متنفرم!مخلص همه رفقایی که الان نمیان گارد بگیرن،چون نظر شخصی بود.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ مرداد ۱۳۹۹این ها نه از نظر پرستیژ و شخصیت قابل مقیسه با سدان ها هستن نه از نظر فضا و قدرت آفرود قابل قیاس با SUV ها.
البته این روزها سگمنت و کلاس خودرو ها اونقدر پیچیده و ترکیبی شده که دیگه تفاوت قائل شدن بین کراس اوور و اس یو وی خیلی سخته.
با دو بند آخر هم شدیدا موافقم.
ولی بنظرم سهام دارهای تسلا و دوستان نزدیک
آقای ماکس که تو پدال حضور دارن ناراحت میشن
اینطوری گفتی!
مهدی
۱۴ مرداد ۱۳۹۹من خودم همیشه به اونا میگفتم شتر…
الان خودم هم طرفدارشونم چون دغدغه گیر کردن لبه سپر و کف ماشینو ندارم و از طرفی اونا هم دیگه مثل قدیما زمخت و شتری نیستن…حالا روند بازار دیگه بماند
علی
۱۴ مرداد ۱۳۹۹۱-فضای بیش تر
۲-بزرگ تر بودن وحس بهتر بودن
۳-به هم دیگه نگاه کردن
من خودم از کراس اوور خوشم میاد چون یه ماشین جا داره و لی از شاسی بلند ها زیاد خوشم نمیاد به نظرم زیادی بزرگ هستند(درحالی که کراس اوور ها تقریبا همون شاسی بلند ها کامپکت هستند)
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۹حداقل بیارنش ایران
مهدی
۱۴ مرداد ۱۳۹۹به مدت ده سال پرفروش ترین خودروی کللس خود در کشوری مثل کانادا بوده بعد عده ای میگن هیوندا دارع ورشکست میشه ????