هیوندای خرید کارخانه از کار افتاده جنرال موتورز در شوشاری روسیه را تکمیل کرد. این را یکی از سخنگوهای هیوندای اعلام کرده است.
این کارخانه در سال ۲۰۰۸ توسط جنرال موتورز تأسیس شد و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاهی را داراست. البته آمریکایی ها در سال ۲۰۱۵ و به خاطر تصمیم خود در کاهش عملیات بینالمللی اقدام به تعطیلی این سایت تولیدی کردند.
سخنگوی هیوندای اظهار داشته توافق اولیه در ماه نوامبر به دست آمد اما هنوز زود است که بتوان درباره زمان شروع به کار این کارخانه توسط هیوندای و تولید خودرو در آن اظهارنظر نمود. سخنگوی هیوندای همچنین به نوع و مدل خودروهایی که میتواند در این کارخانه تولید شود اشارهای نداشته است.
یکی دیگر از مدیران هیوندای روسیه گفته است:
کارخانه شوشاری در واقع دومین سایت ماست و ما در حال حاضر روی سناریوهای احتمالی برای استفاده از تجهیزات آن کار میکنیم.
هر دو شرکت هیوندای و کیا در روسیه دارای کارخانهای با ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاهی در سال هستند. این دو برند در سال ۲۰۱۹ فروش ترکیبی ۴۰۰ هزار دستگاهی را در این کشور به ثبت رساندهاند.
در حال حاضر هیوندای مدلهای سولاریس، کرتا، الانترا، i30 N، سوناتا، توسان، سانتافه، پالیسید و ون مسافری H-1 را در روسیه عرضه میکند.
یکی از مدیران هیوندای میگوید بازار روسیه نسبت به سال پیش افت فروش ۱۰ درصدی داشته و فروش حدود ۱.۵۵ میلیون دستگاهی را ثبت کرده درحالیکه هیوندای به دنبال فروش ۱۶۳ هزار دستگاه خودرو در سال جاری است. انجمن تجارت اروپایی نیز انتظار دارد میزان فروش خودرو در روسیه با افت ۱۳.۵ درصدی به حدود ۱.۵۲ میلیون دستگاه در سال جاری میلادی برسد.
ارش
۴ دی ۱۳۹۹آمریکا هر وقت با کشوری مشکل پیدا میکنه و نمیتونه محصولاتش رو اونجا غالب کنه از طریق کره جنوبی وارد میشه مثل غالب کردن پراید که همون فورد فیستا آشغال ۴۰ ساله پیشه در غالب کیا کره جنوبی سالهاست داره به ملت میاندازه .اینجا هم هیوندای به این دلیل وارد شده چون اشتراکات خودروهای کره ای با آمریکاییها زیاده.
زیزیگولو
۴ دی ۱۳۹۹این همه کشور تو دنیا واسه چی فقط سایپا و ایرانخودرو خط تولید این آتوآشغالا رو میخرن؟؟؟ اگه بخام بنویسم جوابش خیلی طولانی میشه ………
ارش
۴ دی ۱۳۹۹به خاطر بخشی از طرح جهانی که در دهه هفتاد ریخته شد .
S
۴ دی ۱۳۹۹آرش خدایی خودت اعصاب جواب دادن به خودتو داری؟
زیزیگولو
۴ دی ۱۳۹۹آرش بخاطر ناکارآمدی مسوولینمون هستش
Abbas.Lambo
۴ دی ۱۳۹۹عرضه ی لگنی به اسم پراید چه ربطی به کره داره وقتی مسئولین با لیاقت ما ول کنش نیستن و ملتم همیشه خط مقدم خرید این آشغال رو قبضه کردن،حالا پراید به کنار،تیبا و ساینا و مشتقات این لگنم تقصیر اوناس؟/:
ارش
۴ دی ۱۳۹۹سال ۹۰ خبری منتشر شد که تولید ۴۴۰ هزار دستگاهی پراید در سال کارخانه کیا کره جنوبی رو از ورشکستگی نجات داده منبع خبر هم داخلی بود در یکی از روزنامه ها منتشر شد مطمئن باش درصد زیادی از سود کارخانه های سایپا و ایران خودرو تو میره تو جیب کمپانیهای اصلی .
مهدی
۴ دی ۱۳۹۹شرکت جنرال موتورز یک شرکت خصوصی هستش و ربطی به دولت امریکا نداره پراید هم محصول سی چهل سال پیش مشترک امریکا و ژاپن هستش و ربطی به کره و امریکا و ژاپن نداره و اونا اصلا فراموش کردن همچی ماشینی وجود داشته کیا و هیوندا و شرکت های بخش خصوصی کشور کره هستن و ربطی به سیاست های دولت امریکا که از کسی خوشش بیاد یا نیاد ندارن همین سراتوهای سایپا بسیار ماشینهای خوبی بودن و مردم بسیار از اونا راضی بودن یا کیا ریو پس دولت امریکا که از ما خوشش نمیاد چرا باید همچی ماشینایی به کره دستور بده تو ایران تولید کنند???? در ضمن امریکا از روسیه خوشش نمیاد بدشم نمیاد که هیچ خیلی جاها دستشون تویه کاسه هستش
مهدی
۴ دی ۱۳۹۹چقدر حرفت مسخره و بی معنی و غیرمنطقی بود???????
کیان
۴ دی ۱۳۹۹توهم توطئه شاخ و دم نداره ک
توهم همینی هست ک شما گفتی
یه نگاه به امارات قطر کویت عمان عربستان و امثالهم کن ببین پراید دارن !!!
کارخونه رو تعطیل کنن پول نره تو جیب غریبیا ماشین هم از ژاپن و اروپا بیاد ک نه آمریکا وسط باشه نه دست نشاندش کره !!!
زیزیگولو
۴ دی ۱۳۹۹در حال حاضر بین کمپانیای خودروسازی واسه دست پیدا کردن به سهم بازارو حجم فروشو سود بیشتر از طریق ادغام کمپانیا و واگذاری سهاماشون و بازاریابی و ……. رقابت تنگاتنگی وجود داره مخصوصاً روی قیمت تموم شده محصول واسه جذب مشتری بیشتر
صادق
۴ دی ۱۳۹۹پس چرا اینجوری شد؟تعداد کارخونه های جنرال موتورز روز به روز داره کمتر میشه……
مهدی
۴ دی ۱۳۹۹ماشینای هیوندا تو اروپا خصوصا روسیه بازار داغی دارن و جنرال موتورز بازار کمتری توی اروپا داره ظاهرا جنرال داره سرشاخه های خودش محدود میکنه به جوینت ونچرای خودش توی چین و بازار داخلی امریکا و البته امریکایی جنوبی که خیلی قوی در کنار همین هیوندا توی ارژانتین و برزیل داره کار میکنه این استراتژی شرکتها هستش و اونا استراتژی برمبنای بازار توسعه میدن نه کارشناسان داخلی پدال
مهدی
۴ دی ۱۳۹۹الان که دو صفر بیاد ???????
AMG///
۴ دی ۱۳۹۹آینده مال ژاپن و کره و چینه و تمام….