به جرات میتوان گفت نسل جدید هیوندای سوناتا یکی از خبرسازترین سدان های بازار بوده است. تقریباً اکثر کارشناسان این سدان کرهای را دوست دارند و یکی از نویسندگان ارشد موتور ۱ حتی گفته که سوناتا N Line بهترین خودروی کلاس خود است. با وجود چنین بازخوردهای مثبتی درباره سوناتا جدید زمان مشاهده عملکرد آن در برابر رقبا و در یک مسابقه درگ فرا رسیده است.
به تازگی ویدئوی درگ هیوندای سوناتا N Line در برابر آکورا TLX 2021 و هوندا آکورد ۲۰۲۰ منتشر شده است. شایان ذکر است سوناتا N Line فعلاً قویترین تریم این خودرو محسوب میشود؛ اما آکورد با پیشرانه ۲ لیتری توربو و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه میشود درحالیکه TLX به همان پیشرانه مجهز بوده ولی نیروی خود را بجای چرخ های جلو به تمامی چرخ ها میفرستد. سوناتا N Line اما به پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو مجهز شده است.
با نگاهی به مشخصات کارخانهای شاهد برتری محسوس سوناتا خواهید بود. این سدان قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری داشته درحالیکه قدرت و گشتاور TLX به ترتیب برابر با ۲۷۲ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر میباشد. آکورد اما ضعیفترین خودروی گروه بوده و قدرت ۲۵۲ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد.
شاید در نگاه اول پیشبینی نتایج این مسابقه درگ آسان باشد اما حقیقت این است که در همیشه اوضاع طبق پیشبینی جلو نمیرود. ما نتایج مسابقه را لو نمیدهیم اما قطعاً شاهد جذابیتهای زیادی در این مسابقه و البته برندهای غیرمنتظره خواهید بود.
[دانلود ویدئو]
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹انتخاب من آکورد
آکورا هم حالمو بهم زد
کیان
۲۵ دی ۱۳۹۹آکورا بخاطر پریمیوم بودنش قطعا وزنش بیشتر هست، اینو در نظر بگیرید.
الان این ماشین کره ای با این همه عدد و رقم بالاتر قدرت و گشتاور چرا از 2 ژاپنی اینقدر راحت تو درگ میخوره ؟
این فیکها ک از خجالتشون قایم شدن بیان ببینن !!!
ماشین به تبلیغات و جایزه گرفتن نیست،
ژاپنی حجم کمتر، قدرت و گشتاور کمتر ، مصرف کمتر، در عمل هم تحقیر هیوندای پرفورمنس N !!! این پرفرومنسها چیزی جز چندتا دوخت قرمز و بج و … نیستن.
با تبلیغات هم هیچی نمیشن. امار فروش هم بخوبی نشون داده،
اینهارو برای کل کل با چندتا فیک و بچه نمگیم، تعقل کنید.
овsкиكMас
۲۵ دی ۱۳۹۹نوید جون تو رولینگ خیلی شیک زد اون دوتا ژاپنی رو ?
دفعه دیگه فیلم رو کامل ببین????
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹اشکان جون با قدرت بیشتر همین ازش انتظار میرفت
مهم درگ ۴۰۰ متر بود که سوناتا با اختلاف باخت ???
حالا اینکه خوب بود سوناتا های قدیمی تو ایران اینقدر لش و سنگینه که از پراید میخوره ???
MOHAMMAD.n.r
۲۵ دی ۱۳۹۹زیاد ذوق زده نشو مثل این میمونه که بگی دنا پراید رو تو رولینگ میزنه و به دنا افتخار کنی.
اختلاف قدرت اکورد و سوناتا مثل اختلاف قدرت پراید و دنا هست (تازه پراید و دنا اختلاف وزن زیادی هم دارن ولی سوناتا و اکورد اختلاف چندانی ندارند)
این درگ خیلی چیزا رو ثابت کرد!!! همه چیز قدرت روی کاغذ نیست!!!
درگ ایکس تریل و سانتافه و اوتلندر خودروبانک رو هم نگاه کن تا ببینی سانتافه با اون همه قدرت اضافه و گیربکس اتو چجوری از اون دوتا با گیربکس سی وی تی میخوره.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۹یکی از مجریان یکی از سایتهای مجازیه تست خودرو در ایران به نام محمد تفضلی یه حرف قشنگی زد که میگفت انگاری اسببخار کرهای ها نصفه نیمه حساب میشه و دقیقاً این را میشه در درگهای تویوتا اوریون با جنسیسهای سدان و کوپه فهمید که با اسب بخار و فیسان چیسان بیشتر ، تبدیل به سوسک میشوند !
خیلی راحت میتوانید سرچ کنید و ببینید !
به شخصه اگر اُمیدی به بهبودی هیوندای داشتم ، با رونمایی این نسل سوناتا قطعاً فهمیدم هیوندای جزء خودروسازی اقتصادی ارزشی بیشتر نداره و در برابر رقبا گزینهی آخر انتخابها هست !
طراحیش اینقدر زشت و در عقب کپی از هوندا سیویک نسل قبلی هست که مجبورند با شاخهی N پروپاگاندایی چندباره راه بیاندازند !
Hadi
۲۶ دی ۱۳۹۹آکورد واقعاً عملکرد خوبی داشت…
ولی عملکرد آکورا یه کم عجیب بود……
овsкиكMас
۲۶ دی ۱۳۹۹همون رولینگ کافیه که زد تو برجکتون???
مهدی،:امید اینده
۲۵ دی ۱۳۹۹چرا سوناتا خوشگل شد?
Benz
۲۵ دی ۱۳۹۹اکورا رو از همشون بیشتر دوست دارم ولی سوناتا از نسل قبلیش بهتره اکورد هم خوبه
AMG///
۲۵ دی ۱۳۹۹من باشم یه لگاسی میخرم خودم رو راحت میکنم
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹انتخاب من آکورد
سوناتا با قدرت بیشتر باخت ?
овsкиكMас
۲۵ دی ۱۳۹۹فقط اکورا که واس دست گرمی اورده بودنش??مثلا اسپرته ولی از سوناتا که سدان خانوادگی هست باخت تو رولینگ??
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹اسپرت نیست عزیزم لوکسه
بخاطر امکانات بیشتر وزنش سنگین شده با این حال هیوندای بدجوری ازش باخت ??????????
حسن
۲۵ دی ۱۳۹۹آکورا اسپورت نیست فقط پرمیوم هست، اسپرتش تایپ اس میشه که خیلی خفن تره! در ضمن سونوتا مدل اسپرتش بود!
MOHAMMAD.n.r
۲۵ دی ۱۳۹۹با اون قدرت و گشتاوری که سوناتا روی کاغذ داشت باید با اختلاف اون دو تا رو میزد.
ولی همونطور که گفتم قدرتش روی کاغذه و به اسفالت نمیرسه.
در ضمن اکورا لوکس هست نه اسپرت!!
овsкиكMас
۲۶ دی ۱۳۹۹مزدا سراشیبی خیلی دوست داری هی یکی جوابتو بده بهت توجه بشه ? باشه ?فعلا رولینگ رو ببین بعد هی خودتو بنداز وسط واس توجه سراشیبی?????
MOHAMMAD.n.r
۲۶ دی ۱۳۹۹راستی چه خبر کیا k900 و g90 با فروش حدود ۳۰۰ دستگاه در سال؟؟؟؟??
۳۰۰ هزار نه کلا ۳۰۰ دونه?
داود
۲۵ دی ۱۳۹۹ماشینهای کره ای همینن .جنسیس با موتور ۳۸۰۰ یعنی ۲۰۰ سی سی کمتر از لندکروز با شتاب واقعی ۸.۵ ثانیه تنبل ترین خودروی کلاس خودش هست سانتافه با اون همه امکانات راه نمیره ده شاهی هم نمی ارزن .ولی باز یه عده عاشق کرهای هستن از پراید گرفته تا جنسیس.باز پیشرفتشان قابل تقدیر است.
MAHDI
۲۵ دی ۱۳۹۹هوندا آکورد بهترین انتخاب هستش.
هیوندای سوناتا در رقابت درگ خیلی ضعیف عمل کرد اما در درگ رولینگ نسبت به قدرتش اگه بازم شکست میخورد افتضاح بود اما پیروز شد.
MAHDI
۲۵ دی ۱۳۹۹اما میشه گفت بدترین عملکرد رو آکورا TLX داشت که ادعای اسپرت بودن داره و قدرت و گشتاور بیشتری از هوندا آکورد داره اما عملکرد ناامیدکننده ای داشت. اصلا ظاهرش با عملکردش جور در نمیاد. همون آکورد بهتره?
Ahmedreza2002
۲۵ دی ۱۳۹۹تو این کلاس کمری شش سیلندر انتخابمه
فکر کنم همشون رو بخوره
$Ãbţìň$
۲۵ دی ۱۳۹۹جالب بود،ولی اینجا با وجود اینکه خیلی برای سوناتا احترام قائلم من آکورد رو انتخاب میکنم چون به جرئت میتونم بگم بعد سنچری و کراون یکی از بهترین های ژاپنه(البته از نظر خودم)آکورا رو هی از اول دوست نداشتم اما سوناتا هم خیلی ماشین خوب و جذابیه….
ارشیا
۲۵ دی ۱۳۹۹بینشون هیچکدوم یه brz یا یه gt86 رو ترجیح میدم.
خیلی بخوام نزدیکشون بشه استینگر
MOHAMMAD.n.r
۲۵ دی ۱۳۹۹کاش هوندا موتور های تنفس طبیعی رو ادامه میداد.
اون رد لاین 8_9 هزارتایی با اون صدای ناب ویتک دیگه دیده و شنیده نمیشه…
رامتین
۲۵ دی ۱۳۹۹از نظر طراحی سوناتا واقعا عقبه و چقدر ابهت داره این هوندا. انتخاب من با فاصله آکورد. در car&driver سالهاست بهترین سدان خانوادگی انتخاب میشه از نظر نویسندگان. هیوندا فقط برند جنسیسش را میشه اعتماد کرد. دقیقا مثل موبایل سازهای ضعیفتر و یا بهتر بگم کم اهمیتتر که صرفا مدلهای پرچمدارش قابل اتکاست نه میان رده هاش.
(Saeed(peugeot
۲۵ دی ۱۳۹۹کره = طبل تو خالی
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۹اصلا فیلم دیدی طبل تو پر سوناتا رقیبا گرفت
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۹اغلب کره ای ها مثل امریکایی های دهه 60 و70 هستن ،با اینکه قدرت بالایی دارن اما نمیتونن به نحو احسن از قدرتشون استفاده کنن، یعنی کره ای ها از این بابت هنوز در حد امریکایی های 50سال پیشن…..!
بنظرم آکورا منطقی ترین گزینس بینشون
از همه نظر کامل تره