دو برابر شدن فروش جنسیس در ایالاتمتحده در سال 2019
جنسیس در سال 2019 با فروش 21,233 دستگاه خودرو در ایالاتمتحده، بهترین سال خود را در این کشور تجربه کرده است. هرچند این فروش زیادی نیست اما بااینحال بیش از دو برابر فروش 10,311 دستگاهی این برند لوکس در سال 2018 است. البته با توجه به اینکه سال 2019 تنها سومین سال فعالیت جنسیس بهعنوان برندی مستقل در ایالاتمتحده بوده، این افزایش فروش چندان شگفتانگیز نیست زیرا جنسیس فضای زیادی برای رشد فروش داشته و هنوز هم دارد خصوصاً با توجه به اینکه این برند لوکس هیوندای در حال آمادهسازی کراساوورها هم هست و امسال با مدل GV80 برای اولین بار به این بخش وارد میشود.
فروش جنسیس طی سال 2019 در ایالاتمتحده نسبت به سال قبل 106 درصد افزایش داشته است که عمدهٔ این رشد فروش به خاطر عرضهٔ سدان اسپرت G70 در پاییز سال 2018 است زیرا درحالیکه در سال 2018 تنها 409 دستگاه از این خودرو فروخته شد، فروش آن در سال 2019 به 11,901 دستگاه رسیده است. این یعنی G70 بیش از نیمی از فروش سال 2019 جنسیس را به خود اختصاص داده است (بهطور دقیق 56 درصد). فروش سدان بزرگتر G80 اما کمی کاهش داشته است و از 7,662 دستگاه در سال 2018 به 7,094 دستگاه در سال 2019 رسیده است. در همین حال، فروش سدان پرچمدار G90 تغییر چندانی نداشته و در سال 2019 برابر با 2,238 دستگاه فروخته است.
افزایش فروش جنسیس اما همچنین به گسترش شبکهٔ نمایندگیهای فروش آنهم مربوط میشود. این برند هماکنون در ایالاتمتحده حدود 350 نمایندگی فروش دارد که بیش از دو برابر تعداد نمایندگیهای آن در سال 2018 است. جنسیس برای آینده برنامههای بزرگی دارد و به لطف عرضهٔ اولین شاسیبلند خود، انتظار افزایش فروش مداومی را در سال 2020 دارد. تا پایان سال 2021 سبد محصولات جنسیس که هماکنون متشکل از سه سدان است، به شش خودرو شامل کراساوورهای میان سایز GV80 و کامپکت GV70 و همینطور یک خودرو الکتریکی افزایش خواهد یافت.