یکی از مالکان خودروهای هیوندای در کالیفرنیا از این خودروساز به خاطر فروش خودروهایی که فاقد سیستمهای ایمنی مدنظر بودهاند شکایت کرده است.
در این شکایت آمده که کرهایها اعلام کردهاند هیوندای آیونیک دارای سیستمهای دستیار پیشگیری از برخورد و هشدار ترافیک پشتی بوده اما خودروهایی که در این مورد از نوع آیونیک لیمیتد بودهاند فقط سیستمهای هشدار دهنده وجود داشته است.
برای تمایز باید گفت سیستمهای دستیار راننده از برخوردهای پشتی و نقاط کور جلوگیری میکنند که این کار با استفاده از ترمزهای اضطراری صورت میگیرد؛ اما سیستم هشدار همانگونه که از اسمش پیداست فقط به راننده وجود خطری بالقوه را هشدار میدهد و دخالتی صورت نمیگیرد.
گفته میشود برچسب ویژه روی آیونیک لیمیتد به وضوح نشان میداده که این خودرو باید دارای سیستمهای دستیار راننده بوده و تنها به سیستمهای هشدار دهنده اکتفا نمیشد. البته هیوندای به مالک ناراضی این خودرو گفته که خودروهای موردبحث فقط با سیستمهای هشدار دهنده عرضه میشوند. در خبر منتشر شده تصویری از برچسب یاد شده وجود ندارد.
نگاهی سریع به وبسایت هیوندای آمریکا نشان میدهد که آیونیک هیبرید SEL و لیمیتد باید مجهز به سیستمهای ایمنی اجتناب از تصادف FCA، دستیار تشخیص عابر پیاده و پیشگیری از برخورد FCA-PED، دستیار رانندگی بین خطوط LKA، کروز کنترل تطبیقی، دسنیار رانندگی در بزرگراه HDA و دستیار دنبال کننده خطوط جاده LFA باشند.
این مالک میگوید ظاهراً با هیوندای درباره مشکل موردبحث تماس گرفته اما هیوندای هیچ کاری انجام نداده و البته هیچ راهحلی را نیز برای حل این موضوع پیشنهاد نکرده است. در این شکایت آمده است:
هیوندای بهصورت فریبکارانه آیونیک ۲۰۲۰ را به مشتریان فروخته است؛ و ظاهراً این مشتریان روشی کاربردی یا امن برای تائید تجهیز این خودروها به سیستمهای یاد شده نداشتهاند.
JoJo
۳۰ آبان ۱۳۹۹احتمالا توی کرونا که ارتباط مدیران شرکت ها به صورت آنلاین شده مدیر شرکت سایپا خط رو خط افتاده روی هیوندای :/
وگرنه این حجم از سایپا بازی بعید بود
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۳۹۹????
بله !
اشکان
۳۰ آبان ۱۳۹۹با فیک خودت نوشتی بعد با اسم اصلیت گفتی دقیقا و ایموجی خنده گذاشتی !!؟؟ آقای 0098 دوره این زرنگ بازیا گذشته ! نکن عزیز من مردم بهت میخندن
JoJo
۳۰ آبان ۱۳۹۹گل پسر من فیک آقا نوید نیستم اینقدر بدبین نباش نسبت به همه چی
تو پستای قبلی گفتم که اسمم رامینه !
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۳۹۹اشکان داداش
یه موقع این مردمی که براشون زندگی میکنی به خودت نخندن ? !
اشکان
۳۰ آبان ۱۳۹۹باشه جناب اقای 0098 قضاوت با بچه های سایت که من خنده دارترم یا شما
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۳۹۹اشکان
قشنگ پیداست برای نظر مردم زندگی میکنی و خوشی و ناخوشیت به حرف مردم وابستست !
از بچههای پدال خواهشمندم به اشکان نخندید و فقط به من بخندید ? .
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۳۹۹آخه نبودن آپشن یه بحثِ ، آپشنهای آبکی محصولات کرهای یه بحث دیگه !!!
برای مثال :
شما سردکن گرمکن یا سیستم اِکو اسپرت نرمال یا ترمزهای افتضاح محصولات کرهای را مقایسه کن با یه محصول ژاپنی آلمانی تا ببینید بود یا نبودشون جزء ظاهر دروغ چیزی نیست و فقط نمایشیه !!!
حالا دوباره میان میگن نوید تو چرا با کرهای بدی ، آقا اگر قبول ندارید ، بروید خودتون امتحان کنید تا وقتی میگن (( بین ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است )) یعنی چی .
البته قبول دارم که بازار خوب و خدمات خوبی در ایران دارند اما شاید من زیادی وسواس پیدا کردم و اکثریتشون نمیپسندم (( البته محصولات شرکت کیا مثل اپتیما و سورنتو را قبول دارم اما واقعاً در بحث فنی و تخصصی چنگی به دل نمیزنند )) .
فرشاد
۳۰ آبان ۱۳۹۹دروغ انقد تابلو؟؟؟
کیان
۱ آذر ۱۳۹۹دروغ از طرف فروشنده یا خریدار منظورت هست شما ؟
بنظرم میشه به 2 طریق مسئله و تعبیر و تفسیر کرد
1: مثه بازار خودمون ک ماشین لو آپشن و میارن، فقط بج ایربگ و میزنن و روش و بجهای پشت ماشین و تعویض میکنن و یه سری اپشن افتر مارکتی میذارن ک کاملا هم بی کیفیت هستند هیوندای عمل کرده باشه، ک هرچند خود آپشن اصلی هیوندای هم کیفیت قابل قبولی نداره.
2- هیوندای صرفا بخاطر بازار رقابتی میاد آپشنها رو اضافه میکنه، ولی آپشن واقعا کارایی ک باید داشته باشه و ازش انتظار میره رو نداشته باشه، مثلا رادار کروز میذارم ک در حد کروز ساده کاربرد داره، اتوهلد میذارن ک اینقدر دردسر و ایراد داره کلا بیخیال استفاده بشی و …
بالاخره هر روز یه رسوایی واسه طرفدارای امار و عکس داخلی !!!!!
Hadi
۳۰ آبان ۱۳۹۹جان!!؟؟
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹بیخیال مگه سایپاهه؟
Ramin
۳۰ آبان ۱۳۹۹پول برند خوردن یعنی همین.
پول چیزی رو میدی که اصلا نیست.
مثلا 50 هزار دلار بدی ببینی ماشینت آبشناش نیست خیلی میسوزی یا 25 هزار دلار بدی ببینی همونایی که اون نداره تو هم نداری.
ماشین ارزان وپر آبشن فقط چری وچانگان. (البته نه تولید ایران. مدل های مختلف موجود تو چین منظورمه)
سهند
۳۰ آبان ۱۳۹۹احتمالا از نظر تو چانگان حتی از تویوتا و فولکس واگن هم بهتره! چون دیگه زیاد تعریف کردی از چانگان و اگر بگی چانگان از محصولاتی مثل تویوتا، نیسان،هوندا و فولکس واگن هم بهتر است از حرفت تعجب نخواهم کرد
یه سوال به نظرتان تویوتا بهتر است یا فولکس واگن؟
میثم
۳۰ آبان ۱۳۹۹آمریکا مثل هند و آمریکای لاتین نیست. اگه بفهمن حق با شاکی بوده پدر هیوندای رو در میارن.
امیر
۳۰ آبان ۱۳۹۹بهترین مثال یعنی (ایران) رو ول کردی داری هند و آمریکای لاتین رو مثال میزنی؟
میثم
۳۰ آبان ۱۳۹۹سه چهارتا کشور هستن از جمله ایران که حتی نمیشه تو این موارد مثالشون زد
اون کشورهایی که نام بردم حق انتخاب داری ولی اینجا همه چیز دستوریه
سهند
۳۰ آبان ۱۳۹۹راست میگی در آمریکا و اروپا و ژاپن به مشتری اهمیت زیادی میدند و همیشه حق با مشتری است و اگر ثابت شود که یک شرکتی مشتریانش را کلاه برداری کرده است پدر شرکت را درمیارن البته در ایران نه چون در اینجا عادی شده
SS
۳۰ آبان ۱۳۹۹این جا هم زنگ به نمایندگی ایران خودرو میزنن میگن ماشینم خیلی صدا میده !
– اونم بهش میگه صدای ضبط رو زیاد کن! ??????
حسن
۱ آذر ۱۳۹۹این ماجرا عینا برای خودم پیش اومده.یه پراید داشتم وقتی هوا گرم می شد فرمونش صدای بدی می داد بردم نمایندگی سایپا گفتم این جوریه،گفت خوب جای گرم ماشین رو نگذار.گفتمش باشه می برمش تو اتاق پیش خودم زیر کولر.
سامورایی از قله فوجی
۳۰ آبان ۱۳۹۹خیلی از شرکت ها مثل اپل و هیوندای تازه دارن استراتژی چهل ساله سایپا رو پیش میگیرن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱ آذر ۱۳۹۹این همه از سایپا ایراد میگرفتین حالا فهمیدین بتای 20 سال بعد بوده?
Ahmadreza2002
۳۰ آبان ۱۳۹۹یکم دوز سایپای ی سری شرکتا بیشتر بشه خیلی جالبه ها
فک کن مثلا بنز کولر رو اپشن حساب کنه
یا مثلا کروت ار تولید کنن و فقط سقفش رو قرمز کنن
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۹یه ژاپنی همیشه ژاپنیه
تویوتا همیشه تویوتاست
همچنین میتسوبیشی هوندا نیسان و….
باید قبول کرد شرکت های کره ای با ۴۰ سال سابقه هیچوقت به گرد پای ژاپنی ها با ۱۲۰ سال سابقه نمی رسند
زنده باد ژاپن