هیوندای دیگر نمیخواهد محصولاتی با طراحی مشابه تولید کند و بنابراین به دنبال استراتژی طراحی جدیدی است که باعث میشود هر خودرو ظاهر منحصربهفرد خود را داشته باشد.
مدیران طراحی این برند کرهای در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفتهاند که هیوندای در ابتدا به منظور ایجاد هویت خاص خود اقدام به تولید محصولاتی با ظاهر مشابه کرده بود. با تثبیت این موقعیت هیوندای هماکنون میتواند محصولات خود را جذابتر و احساسیتر بکند تا مشتریان بیشتر جذب خودروهای شرکت شوند.
این خودروساز کرهای در ماههای اخیر دو کانسپت برجسته را به منظور پیشنمایش محصولات آینده خود معرفی کرده است. اولین خودروی مفهومی HDC-1 له فیل روگ نام دارد که یک سدان کانسپت بوده در نمایشگاه ژنو معرفی شده است. چند ماه بعد نیز شاسیبلند مفهومی HDC-2 گرند مستر معرفی شد که تقریباً نقطه مشترکی با کانسپت اولی نداشت.
ما دیگر محصولاتی با طراحی مشابه نخواهیم داشت. زمانی که دو یا سه محصول صرفنظر از کلاس خودرویی دارای طراحی مشابه باشند تمام علاقه به آنها از بین خواهد رفت.
فلسفه طراحی جدید هیوندای در محصولات آینده این شرکت بکار خواهد رفت و باعث ایجاد شکلهای جوان پسندانه و بسیار متفاوت خواهد شد.
بنا به گفته مدیر طراحی هیوندای هر خودرو دارای استایلی جذاب برای مشتریان خواهد بود. برای مثال سوناتا و الانترا ظاهر بسیار مشابهی دارند اما خریداران سوناتا معمولاً سن بیشتری در مقایسه با خریداران الانترا دارند.
او میگوید:
باور به اینکه خریداران مدلهای کامپکت همانند خریداران یک سدان میدسایز هستند یک خیال باطل است.
باید منتظر ماند و دید که استراتژی طراحی جدید هیوندای در آینده با استقبال خریداران مواجه خواهد شد یا خیر.
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۷هیوندای همیشه طراح های بدیع و جوان پسند تولید می کند و احتمالا خودروهای آینده این کمپانی مثل همیشه شگفتی ساز خواهند شد.
me84
۲۸ خرداد ۱۳۹۷.
قطعا با استقبال مواجه میشه. این مسیر درسته نه مسیری که متاسفانه خیلی از شرکتها از جمله سه تا لوکس ساز طراز اول آلمانی در پیش گرفتن و انتقادات زیادی هم دریافت کردن.
هر محصول باید شخصیت مستقل خودشو داشته باشه و کاملا با محصولات دیگه متفاوت باشه نه اینکه تفاوتها فقط در سایز و اندازه باشه.
چقدر لذت میبرم از این طرز فکرهای استراتژیک که دقیقا میدونن نیاز و خواسته مردم چیه و با برنامه ریزی دقیق و پیوسته به سمت بهتر شدن هر روزه پیش میرن.
قطعا خبرهای فوق العاده ای از آمار فروش هیوندای در آینده میشنویم و پیشرفتشون از این که امروز میبینیم هم خیلی فراتر میره.
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۷نکته اول اینه که این انتقادی که ازش صحبت می کنید رو کجاها میگن که ما ندیدم تا الآن؟🤔
نکته دوم این هست که علت فروش سرسام آور این کمپانی های طراز اول که هر روز هم بیشتر از دیروز میشه چه چیز هست؟ آیا نباید طراحی های به قول شما تکراری تاثیر سو بذارن بر فروش یه شرکت؟ آیا اگه تاثیر بدی میذاشتن اونقد مدیران این سه کمپانی طراز اول اونقدر احمق بودند که این رویه رو تغییر ندادند؟
نکته سوم برندینگ هست، یعنی وقتی کسی رخ جلوی خودروی تو رو یک دهم ثانیه ببینه، اون جلو پنجره های کلیوی و چراغهای دوتایی در لحظه به ذهن طرف برسونه که این بامو هست. ما بدون تحقیق و تفحص بازار و بررسی تاثیرات تصمیمات مهم بر میزان فروش، در مورد سیاست های برندینگ سه کمپانی خیلی خیلی بزرگ صحبت میکنیم و حکم به غلط بودن این رویه میدیم.
حالا بهرحال شما معتقدید طراحی متفاوت هر خودرو بهش یه شخصیت متفاوت میده، اما کمپانی های بزرگ معتقدند با یک سری اصول ثابت اما با تغییرات ریز و درشت اما مهم در جزئیات، اون شخصیت رو به خودروهای خودشون ببخشند. اینکه کدوم یکی از این نظریات درست هست رو فقط و فقط بازار مشخص میکنه
نیما
۲۸ خرداد ۱۳۹۷یه مشخصه خاص داشتن خیلی خوبه مثه جلو پنجره های کلیوی ب ام و که گفتین حتی اگه ماشین های 1960 ببینین اون جلو پنجره کلیوی اش ب ام و بودن رو داد میزنه. این خیلی عالیع روش حرفی نیس که هر برند باید یه ژن خاص داشته باشن تا قابل تشخیص باشه .
ولی اینکه مثلا یه طراحی میکنن سال 2018 میان رو همه ماشین هاشون پیاده میکنن … رو اس یو وی هم همون میزارن رو کوپه هم همونو رو هاچبک هم همونو یا روی همه ی مدل ها ماشین یه فرم چراغ میزارن که بعضی وقتا آدم تا مدل ماشینو نخونه واقعا قابل تشخیص نیست این خیلی آزار دهندس (نظرم کاملا شخصیه)
واقعا میطلبه که حالا مثلا اس یو وی چراغای پهن تر و بزرگتر و پر ابهت تر یا کوپه طراحی خشن تر تیز تر (برای مثال میگم ) یا ماشینای لوکس تر طراحیی که این حس لاکچری بودن رو بهت بده داشته باشه
نیما
۲۸ خرداد ۱۳۹۷یه مشخصه خاص داشتن خیلی خوبه مثه جلو پنجره های کلیوی ب ام و که گفتین حتی اگه ماشین های 1960 ببینین اون جلو پنجره کلیوی اش ب ام و بودن رو داد میزنه. این خیلی عالیع روش حرفی نیس که هر برند باید یه ژن خاص داشته باشن تا قابل تشخیص باشه .
ولی اینکه مثلا یه طراحی میکنن سال 2018 میان رو همه ماشین هاشون پیاده میکنن … رو اس یو وی هم همون میزارن رو کوپه هم همونو رو هاچبک هم همونو یا روی همه ی مدل ها ماشین یه فرم چراغ میزارن که بعضی وقتا آدم تا مدل ماشینو نخونه واقعا قابل تشخیص نیست این خیلی آزار دهندس…بازم نظرم کاملا شخصیه نمیدونم واقعا بقیه ام همچین حسی میکنن یا نه ولی به شخصه اصلا خوشم نمیاد (به قول یه بنده خدایی به رنو مگان ار اس میگفت تلیسمان هاچ بک) (تازه با اینکه ب نظرم تفاوت مشهوده توشون ولی از دیدگاه یه فرد عادی بود دیگه … به قول ما ماشین باز نبود)
واقعا میطلبه که حالا مثلا اس یو وی چراغای پهن تر و بزرگتر و پر ابهت تر یا کوپه طراحی خشن تر تیز تر (برای مثال میگم ) یا ماشینای لوکس تر طراحیی که این حس لاکچری بودن رو بهت بده داشته باشه
نیما
۲۸ خرداد ۱۳۹۷یه مشخصه خاص داشتن خیلی خوبه مثه جلو پنجره های کلیوی ب ام و که گفتین حتی اگه ماشین های 1960 ببینین اون جلو پنجره کلیوی اش ب ام و بودن رو داد میزنه. این خیلی عالیع روش حرفی نیس که هر برند باید یه ژن خاص داشته باشن تا قابل تشخیص باشه .
ولی اینکه مثلا یه طراحی میکنن سال 2018 میان رو همه ماشین هاشون پیاده میکنن … رو اس یو وی هم همون میزارن رو کوپه هم همونو رو هاچبک هم همونو یا روی همه ی مدل ها ماشین یه فرم چراغ میزارن که بعضی وقتا آدم تا مدل ماشینو نخونه واقعا قابل تشخیص نیست این خیلی آزار دهندس…بازم نظرم کاملا شخصیه نمیدونم واقعا بقیه ام همچین حسی میکنن یا نه ولی به شخصه اصلا خوشم نمیاد (به قول یه بنده خدایی به رنو مگان ار اس میگفت تلیسمان هاچ بک) (تازه با اینکه ب نظرم تفاوت مشهوده توشون ولی از دیدگاه یه فرد عادی بود دیگه … به قول ما ماشین باز نبود)
واقعا میطلبه که حالا مثلا اس یو وی چراغای پهن تر و بزرگتر و پر ابهت تر یا کوپه طراحی خشن تر تیز تر (برای مثال میگم ) یا ماشینای لوکس تر طراحیی که این حس لاکچری بودن رو بهت بده داشته باشه
Dante
۲۸ خرداد ۱۳۹۷خیلی فضایی و تخیلی شده طراحی هیوندای ، مثل فیلم های تخیلی شده بعضی از طراحی هاش .
شخصا دوست ندارم این حالت ها اون روح زیبایی و هنری و ندارند و فقط نشان دهنده تکنولوژی هستند .
اینا فقط نظرات شخصی خودمه ، دوستان به دل نگیرید ، شاید دیگران از این طراحی ها لذت ببرند .
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۷دقیقاً با استراتژی جدید هیوندای موافقم و باید هر خودرویی طراحی منحصر به فرد خودشو داشته باشه .
الان به طور مثال از اکسنت تا الانترا و سوناتا و آزرا جدید بسیار شبهه هم شده و شاید یکی از دلایل اُفت فروش برند کیا وهیوندای در بازار جهانی میتونه این باشه .
عشق ژاپنم ، ولی از انرژی مثبت کره ای ها خوشم میاد و لذت میبرم که تمام تلاش خودشونو میکنن تا در عرصه رقابت با بزرگان کم نیارن و چه بَسا با برند جنسیس نور جدیدی به دل لوکس سواران جهانی وارد کنن .
الان تشخیص خودروهای متفاوت از یه شرکت خانوادگی متحد مثلاً بنز یا بی ام و یا همین هیوندای سخت شده و این واقعاً جذابیت یک برند رو کم میکنه ، چون این نیازه که وقتی کسی پول بیشتری برای خودرویی میده یعنی میخواد تضادی داشته باشه با مدل کوچکتر و ارزانتر و حتی روح خودرو ماندگارتر میشه .
مثلاً کسی که کلاس E بنز سوار میشه ، مسلماً دوست نداره با یک C سوار اشتباه گرفته بشه و این در تمام بَرندهای خودرویی هم صِدق میکنه .
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ببین نوید جان شرکت هایی مثل بامو، بنز و آئودی سالهای سال هست که دارن این مسیر رو طی میکنن و شکست نخوردن، مسلما اگر این قضیه مشکل ساز بود اون شرکت ها کنار میگذاشتند این رویه رو اما میبینیم که تویوتای بزرگ هم به جمعشون می پیونده، کیا هم همین راه رو میره و …
وقتی سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار سی کلاس فروش میره، با اینکه اصول طراحیش به شدت به ای و اس کلاس نزدیک هست، نشون میده واقعا برای مردم تو بازار خارج این شباهت ها نه بدتر که اتفاقا جذاب تره.
من ایده هیوندای رو ستایش میکنم، شاید اگر موفق بشه بتونه ذهنیت جامعه رو در مورد اصول طراحی شرکتها تغییر بده و اونها رو مجبور به ادامه روند هیوندای کنه، اما هیوندای خیلی سخت میتونه یک تنه با این لشکر از غولها مبارزه کنه….
NAVID۰۰۹۸
۲۹ خرداد ۱۳۹۷Bilbo جان مگه میشه مُنکر بهترین بودن آلمانها بود . ولی نظر من اینه که هر خودرویی از هر برندی اگر طراحی مستقل داشته باشه خیلی بهتر از اینه که طرح داخل و خارج یک شِکل باشند و فقط سایز اتاق عوض بشه .
الان تشخیص کلاسی خودروها سخت شده یِکَم .
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۷سالهاست من به دنبال پاسخ این پرسش هام که:
چطور میشه «طراحی» سری ۱ رو با سری ۲، سری ۳ و ۴ رو با سری ۵، سری ۷ رو با سری هشت، ایکس یک رو با ایکس ۴ و ایکس ۵ رو با ایکس ۷ یکی دونست، چطور ممکنه i3 رو مثل زد۴ و i8 رو مثل سری ۲ گرندتور دونست؟ ???