پس از انتشار تیزرهایی از مدلهای فیس لیفت النترا یا آوانته، اکنون هیوندای رسماً از این سدان کوچک خود در کره جنوبی پرده برداری کرده است. در این مدل طول خودرو با ۲۰ میلی متر افزایش نسبت به مدل قبلی به 4550mm رسیده در حالی که فاصله بین دو محور همان ۲۷۰۰ میلی متر باقی مانده است. در نتیجه سپرهای جلو و عقب ۵ و ۱۵ میلی متر گسترده تر شدهاند.
نمای جلوی النترا با تجدیدنظر در سپر جلوی، پنجره مشبک رادیاتور و چراغ مه شکن همراه با نوار LED کاملتر از قبل شده است و همچنین در عقب خودرو نوار های LED به کار رفته و با دستگیرهایی از جنس کرم و طراحی دوباره رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی تغییرات بیرونی کامل شده است. اما در داخل هیوندا میگوید دریچه هوای مرکزی نقل مکان کرده و در قسمت بالاتری از داشبورد قرار گرفته است و برای بهبود راحتی راننده دسته صندلی را بلندتر از قبل کرده است.از دیگر تغییرات داخل کابین میتوان به صفحه نمایش دیجیتال ۳.۵ اینچی و دریچه هوا برای سرنشین عقب و تهویه صندلی اشاره کرد. همچنین سیستم هوشمند پارک و سیستم جدید فرمان که سازنده آن یک شرکت کره ای است اشاره کرد. همچنین یک موتور دیزل ۱.۶ لیتری با قدرت 126hp/279Nm که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۴ لیتر میسوزاند، با یک گیربکس دستی گره خورده است. با نصب یک گیربکس خودکار، مصرف سوخت به ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد که با تکنولوژی سیستم توقف – شروع (stop-start technology) همراه است. علاوه بر این یک موتور ۱.۸ لیتری بنزینی با قدرت 148hp/178Nm قابل سفارش است.
این مدل در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد.
ترجمه : سید نیما داوری
ذوالفقاری
۲۳ مرداد ۱۳۹۲دل نوشته های پشت کامیون ها:
سرزمین من، افغانستان…
جاده طلاقم بده…
به هرکس دلبستم او ازم شارژ خواست…
همه از ما می ترسند، ما از نیسان آبی…
کاش جوانی ام المثنی داشت…
عاقبت دانشگاه آزاد…
ساخلیان ساخلار…
داداش مرگ من یواش…
کمیل
۲۳ مرداد ۱۳۹۲مثلا نوشتن این چیزا چه دردی دوا میکنه یا اصلا چه فازیه که یاد گرفتین از این مطالب میارید اینجا؟
احسان -ب
۲۳ مرداد ۱۳۹۲خدا چرا ما نباید سوار اینجور ماشینی بشیییییییییییییییم اخه چرا مگه ما با دیگر کشورا چه فرقی داریم که ما باید سوار پراید قرمسار بشیم
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ مرداد ۱۳۹۲درود.اقای محترم این حرفا چه ربطی به این موضوع داره.سایت و مطالب رو منحرف نکن.
خدایا ما ناشکری کردیم هی گفتیم مسیح اینجوری.مسیح اونجوری.
حالا یکی بدتر پیدا شده.
بازم قربون مسیح در رابطه با ماشین صحبت میکرد. نه این که جمله هایی که در برنامه ی گوشی های اندروید ( جملک ) یاجمله هایی که تو فیس بوک میذارن رو به اینجا انتقال بده.
همه ی این هااز مدیریت ضعیف سایت پدال سرچشمه میگیره.
V12
جلال
۲۴ مرداد ۱۳۹۲خب اینهارو گفتی
علی جان حالا که چی؟؟؟؟؟؟؟؟
جلال
۲۴ مرداد ۱۳۹۲منظورم آقای علی ذولفقاری بود
xsajad
۲۳ مرداد ۱۳۹۲تولید انواع خودرو در کشور در تیرماه امسال 30.6 درصد و در چهار ماهه نخست امسال 46.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدیدترین آمارهای رسمی به دست آمده، تولید انواع خودرو در تیر ماه امسال با افت 30.6 درصدی از 88 هزار و 638 دستگاه در تیر ماه سال گذشته به 61 هزار و 534 دستگاه کاهش یافته است.
تولید انواع خودرو در چهار ماهه نخست امسال نیز با افت 46.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 339 هزار و 835 دستگاه به 182 هزار و 353 دستگاه رسیده است.
تیر ماه امسال، تولید انواع خودروی سواری با افت 30.9 درصدی از 74 هزار و 216 دستگاه به 51 هزار و 315 دستگاه کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع وانت نیز 16.6 درصد کاهش یافته است بهگونهای که تولید این محصولات از 11 هزار و 539 دستگاه در تیر ماه سال 91 به 9628 دستگاه رسیده است.
تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افت 79.8 درصدی از 2749 دستگاه به 556 دستگاه کاهش یافته است.
تیر ماه امسال تولید انواع مینیبوس، میدلباس و اتوبوس نیز با افت 73.9 درصدی از 134 دستگاه در تیر ماه سال گذشته به 35 دستگاه رسیده است.
چهار ماهه نخست امسال نیز، تولید انواع خودروی سواری با افت 46.8 درصدی از 292 هزار و 348 دستگاه در چهار ماهه نخست سال 91 به 155 هزار و 425 دستگاه رسیده است.
در این مدت تولید انواع وانت با افت 37.7 درصدی از 39 هزار و 318 دستگاه در چهار ماهه نخست سال 91 به 24 هزار و 501 دستگاه کاهش یافته است.
چهار ماهه نخست امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با کاهش 70.8 درصدی از 7732 دستگاه به 2255 دستگاه رسیده است.
خدا لعنتشون کنه این بود خود کفایی زرنگن وقتی قیمت پراید یک شبه شد 17 میلیون جای تعجب نداره دیگه به نظرم این کاهش تولید از قصد هست برای افزایش قیمت خودرو هست به اضافه کمبود قطعه ولی مثل این که این اشغالا هنوز سود ده هستند
محمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۲خداییش هیوندای خیلی آشغاله .
فقط تویوتا .
کمیل
۲۳ مرداد ۱۳۹۲اگرچه تویوتا و کیفیت ساخت آن انکار ناپذیر است، اما یکسری صحبتها نشان از بیاطلاعی بعضی دوستان دارد!
همین خودروی النترا ماشین سال آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۲ شده.
علیرضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۲2010-2011-2012
اسکالید
۲۳ مرداد ۱۳۹۲داداش اگه هیوندا آشغاله ، ما آشغالهای شما را با قیمتی مناسب خریداریم، والا به خدا دو ساله داریم پس و پیش میکنیم که یه آزرا مدل 2008 بخریم نشد که نشد ، لامصب این هیوندا آزرا به قول شما آشغال چقدر نرم بود جون میداد واسه مسافرت
محمدرضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۲یک موتور دیزل 1.6 لیتری در هر 100 کیلومتر 5.4 لیتر میسوزاند ببین هزینه سوختش
چقدر کمه اونا تمام فکرشون مصرف کنندست
امیر
۲۳ مرداد ۱۳۹۲دوست خوبمون چنان نوشتند “هیوندای آشغاله” انگار دارن در مورد سایپا یا ایران خودرو صحبت می کنند. هیچکس منکر کیفیت عالی محصولات تویوتا نیست اما اینکه بگیم “هیوندای آشغاله” هم بنوعی بی انصافیه…
سینا غلامی
۲۳ مرداد ۱۳۹۲انگشت به دهن کنندست ، یه ماشین ارزون و اقتصادی …
علی دادا
۲۴ مرداد ۱۳۹۲چه قدر شبیه سوناتا YF است
مهزیار
۲۴ مرداد ۱۳۹۲قورباغه بود، درختی نیز شد
ویکی
۲۴ مرداد ۱۳۹۲چقدر شبی ماشین گونیه؟؟؟
نخود آش
۲۴ مرداد ۱۳۹۲وقتی بچه های پدال حسرت چنین ماشینایی (که تو کشورای دیگه خریدش مثل آب خوردنه) رو میخورن بعضی جاهام میسوزه. دلم میخواد یه کاری بکنم. برای خودم. برای مردمم. ولی وقتی میبینم پشتیبانی ندارم ناامید میشم. واسه خودم متاسفم. و شرمنده همه…
به امید روزی که همه ملت پشتیبان هم باشن…
arash zx
۲۴ مرداد ۱۳۹۲مصرف سوختش خیلی کمه……. اونوقت ۴۰۵ یا پارس اشغال که از نظر حجم و تعداد سیلندر تو یه محدوده هستند در هر ۱۰۰ کیلومتر حداقل ۱۰ مصرف میکنن……………. تازه از نظر طراحی بدنه و داخل کابین و امکانات و زیبایی و سیستم تعلیق و……. این کجا و آشغال های ایران خودرو کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۲هیوندای به شدت کم امنیته . آزرا 2008 اتاق بسیار زشتی داره و آزرا 2013 هم بدنهی بسیر زشتی داره . داداش تو با پول آزرا 2008 اگه یه تویوتا کرولا کار کرده هم بخری می فهمی فرق کیفیت ژاپن با کره چیه. وراکروز که انقدر میگین ماشین قشنگیه در مقایسه با پرادو ماشین به حساب نمیاد.
پرهام
۲۴ مرداد ۱۳۹۲کمری نا امن ترین خودروی آمریکاست! ای کاش تویوتا به جای هیبرید مثل هیوندای دنبال ایمنی می رفت
جلال
۲۴ مرداد ۱۳۹۲دوست عزیز تویوتا کمری ناامنترین خودروی آمریکا نیست
لطفا اطلاعت غلط ندین………..
ali
۲۴ مرداد ۱۳۹۲ببخشید آقا محمد من فکر میکنم فیس یا زیبای ماشین با توجه به سلیقه شما همخونی نداره یا در کل نظر دادن در مورد دیزاین یه امر سلیقه ای هست البته نظر و سلیقه شما کاملا جای احترام داره . در مورد کیفیت خودرو هم باید بگم دیگه سلیقه یا نظر شخصی دلالت نداره باید از مقاله یا یه بحث کارشناسی استفاده کرد که فکر میکنم نظرتون عوض بشه.
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۲در ضمن باید بگم که تویوتا بیشتر در فکر ماشین های هایبریده ولی هیوندای هنوزم تو فکر اینه که چجوری چراغ یه ماشینو عوض کنه . بیاید دیگه الآن شما تویوتا هایی که تو سال هایی که هیوندای پرایدو تولید میکردو باهاش مقایسه کنید می فهمین که تویوتا یه قدم از کیا و ده قدم از هیوندای جلو تره
ali
۲۴ مرداد ۱۳۹۲برادر من این چه منطقی هست که شما بیان میکنید مثلا اون موقع که بنز (اوایل تولیداتش) ماشین تولید میکرده تویوتا کجا بوده . یا این همه برندهای نو پا شروع به کار میکنن نباید بهشون اهمیت داد. زمان تاسیس مهم نیست یا میزان تولید مثلا ایران خودرو که با توجه سابقه و میزان تولیداتش باید جزی از بهترینها می بود که متاسفانه… مهمترین آیتم به نظر من تو انتخاب یه برند رزومه کاری اونه حالا به نظر شما یه برندی مثل هیوندای با این سابقه کمش که رزومه کاریش خیلی خوبه نباید بهش افتخار کرد؟
احمد.ف
۲۴ مرداد ۱۳۹۲آیا این همون i40 نیست؟ اگر اطلاعاتی دارید بفرمایید.
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۲اگه نا امن ترین خودروی امریکا بود موفق ترین و پر فروش ترین خودروی امریکا نمیشد.
جلال
۲۴ مرداد ۱۳۹۲طراحی کیا و هیوندای زیباست که اون هم به لطف طراحان معروف ایتالیایی و آلمانیه
کمپانی هیوندای هنوز تازه کاره و همونطور که خود پدال هم اشاره کرده بود ماشینهای کره ای پر زرق و برق اند ولی کیفیت و دوام ژاپنیهایی مثل تویوتا رو ندارن
در ضمن طراحی مدلهی جدید تویوتا خیلی بهتر از قبل شده و هیچ کم و کسری از طراحی کره ایها نداره
به عنوان مثال تویوتاRAV4مدل2014 روببینید………
رضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۲وقتی چیزی برای عوام تبدیل به باور بشه یک عمر بدونه اندیشیدن از اون باور به عنوان اصل استفاده می کنند…
Afshar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴این جملت خیلی زیبا بود.
ميلاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۲آقا فقط جنسیس کوپه اگرم زیاد پول نداری ماکسیما رو این ماشینهای درپیت فکر نکنین
صدرا
۱۷ شهریور ۱۳۹۲تویوتا ماشیناش مقاومه ولى دلیل نمیشه بگین هیوندا آشغاله، اتفاقاً هیوندا، طراحى ماشیناش خیلى زیباست. تویوتا رفته یه لندکروز ساخته همه میگن هیوندا، کیا، نیسان… آشغاله؟ البته من منظورم این نیست که تویوتا بده، هر کدومشون از یه نظر خوبن
محمدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۲بابا از وقتی ارس پلاک تو تبریز مد شده اون قدر از اینا آوردن که نگو
انصافا توش خیلی عالیه ولی فیس لیفتش یه کم زشته
s1
۸ مهر ۱۳۹۲خیلی جالبه هر ماشینی توی هر سایتی می ذارن یه عده میان می گن اشغاله اخه ادمای عاقل این ماشین کینگ ماشین ها در رنج خودش هست حتی یه نقد بد هم نداره طراحی فوق زیبای داخل با خارج ماشین به همراه گرفتن ایمنی 5 ستاره از 5 تا گرفتن عنوان بهترین ماشین سال امریکا که اصلا کار راحتی نیست بعد این بیشتر می ارزه بخرید یا مگان درپیت سال 2002 با قیمت 90 ملیون یکم عاقل شید خواهشا
وحید کرمی
۸ مهر ۱۳۹۲من دیشب یه النترا سفید خریدم واقعا خوبه همه چیزش عالیه هم خوشگله هم شتابش خوبه من که خیلی راضیم…!!!!!!!!!!!!!
ناجي
۱۵ مهر ۱۳۹۲همین که هیوندای به به روز شدن طراحی و ایمنی و زیبایی ماشین هاش توجه می کنه و با توجه به نیازهای مشتریان عمل میکنه جای تأمل داره برای اونایی که از یک ماشین به غیر از موتور چیزهای بیشتری هم نیاز دارند … البته سعی کنید شرکتی اش رو از نمایندگی اش آسان موتور بخرید که به مشکلات گارانتی اش دچار نشید…
فرزین فخیمی
۱۸ مهر ۱۳۹۲خیلی عالی
amir.t.
۱۶ آبان ۱۳۹۲داره کسل کننده میشه …
ساسان
۲۸ آذر ۱۳۹۲من که سانتافه دارم میگم که خوبه ولی النترا مدلش بالا تره بازم من نمی دونم جفتشو دوست دارم.
ساسان
۲۸ آذر ۱۳۹۲نظر شما چیست دوست عزیز؟
ردخو
۲۸ دی ۱۳۹۲دوستان مطلب در مورد النترا است لطفا فراموش نکنید
علیرضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۳فقط هیوندا.