هیوندای ولوستر عجیبوغریب شاید باب میل همه نباشد اما در برخی بازارها علاقهمندان خاص خود را دارد. علیرغم افزایش قیمت نسخه اسپورت ولوستر N در ماههای پیش، این خودرو همچنان گزینهای جذاب بوده هرچند در استرالیا عملکرد خوبی از نظر فروش نداشته و باید با این کشور وداع کند. ولوستر اواخر آگوست ۲۰۱۹ در استرالیا عرضه شده اما قیمت بیشتر آن نسبت به مدل کاربردیتر i30 باعث شده خریداران توجه چندانی به این خودرو نکنند و به همین خاطر آمار فروش ناامید کننده ولوستر به این معنی است که گزینهای مطلوب برای عرضه توسط هیوندای محسوب نمیشود.
البته قطع عرضه این خودرو به فوریت انجام نخواهد شد. گفته شده آخرین نمونههای این خودرو برای بازار استرالیا از اواخر سال ۲۰۱۹ تولید شدهاند. این خودروها اوایل سال ۲۰۲۰ به استرالیا صادر شده و ماه پیش ثبت شدهاند. واضح است که شیوع کرونا تأثیر زیادی روی تقاضا برای خودروهای جدید گذاشته اما حتی بازگشت تدریجی مشتریان به بازار نیز برای احیای فروش ولوستر کافی نبوده است. از زمان عرضه ولوستر در بازار استرالیا تاکنون تنها ۸۴۶ دستگاه از آن به فروش رفته که از این تعداد ۵۸۶ دستگاه در سال ۲۰۲۰ فروخته شدهاند.
به این ترتیب ولوستر سهم ۱۰.۹ درصدی از بازار خودروهای اسپورت با قیمت زیر ۸۰ هزار دلار استرالیا (حدود ۶۰۵۰۰ دلار آمریکا) داشته است که البته دستاورد مناسبی برای هیوندای محسوب میشود زیرا ولوستر را به دومین خودروی پرفروش این کلاس تبدیل میکند. در مقابل باید گفت فورد موستانگ که در همین کلاس قرار میگیرد سهم ۴۸.۱ درصدی را دارد. واضح است که مشتریان خواهان خودروهای بزرگتر و کاربردیتر در استرالیا هستند و ولوستر از عرضه چنین ویژگیهایی ناتوان است. هیوندای i30 فروش بیش از ۱۸۷۰۰ دستگاهی تا به اینجای سال داشته است. آیا سرنوشت مشابهی در انتظار ولوستر بازار آمریکاست؟ باید منتظر ماند و دید اما طراحی عجیب به همراه قیمت بالا و فضای کابین کم باعث میشود هر خودرویی وضعیت دشواری را در بازاری رقابتی داشته باشد.
Hadi
۷ دی ۱۳۹۹قطعاً موستانگ گزینه بهتریه
هر کی موستانگ رو ول کنه بره ولوستر بخره باید به عقلش شک کرد….
فرید
۷ دی ۱۳۹۹تو پرفورمنس و طراحی اینو ببین بعد حرف بزن ، هر چی باشه بهتر از موستانگ لش و سنگینه
[—{*AMIN_MC20*}—]
۷ دی ۱۳۹۹خسته نمیشی؟کار نداری احیانا؟
Hadi
۷ دی ۱۳۹۹یه کره ای پرست دیگه وارد میشود ??…
Ali_x76
۷ دی ۱۳۹۹عجب!!!!!!!!
این استرالیایی ها چهقدر آدم های *** هستن که ولوستر ول کردن چسبیدن به یه کوپهی لش و سنگین!!!!
و همچنین ۱۰۲هزار نفر دیگه در سراسر جهان که در سال ۲۰۱۹ این ماشین بهدرد نخور رو خریدن ( امار ۲۰۲۰ رو پیدا نکردم )
تعصب لعنتی با آدم چه کارها که نمیکنه.
Ahmedreza2002
۷ دی ۱۳۹۹پرفورمنس؟؟؟؟؟
فرهاد
۷ دی ۱۳۹۹شما چند بار با موستانگ رانندگی کردید؟
MR.JJ
۷ دی ۱۳۹۹زیاد طرفدار آمریکایی نیستم ولی واقعا باید به عقل کسی که به جای ماستنگ بیاد هیوندای ولوستر بخره شک کرد
ولی شخصا با 60.000$ (E63s W212r (2015 میخرم که اگر تا آخر عمرم هم فقط آن را داشته باشم هم راضی ام
Sajjad
۷ دی ۱۳۹۹حس میکنم همتون یه نفرید
هر چند وقت یه بار ترول گونه کامنت میزارید
هرکی هستی خیلی بیکاری خداوکیلی
akrh78
۷ دی ۱۳۹۹طراحی رو خوب اومدی واقعا. من چشمم به ولوستر بخوره حاضرم هرچیز دیگه ای بخرم غیر ولوستر
پرفورمنس ماستنگ رو با این مقایسه میکنی واقعا؟
اقا چشماتو بشور جور در ببین
ツSAMURAIツ
۷ دی ۱۳۹۹هیوندای کلا نباید وارد کلاس خودرو های اسپرت بشه اون از جنسیس کوپه که شکست خورد اینم از این
Ali_x76
۷ دی ۱۳۹۹نباید نداریم، بالاخره باید از جایی شروع کرد.
اصلا چرا باید بیخیال این بخش بازار و سودش باشه.
اگر ماشین، تعادل مناسبی بین ویژگی ها و قیمتش برقرار کنه، مردم دلیلی برای نخریدن ندارن.
ツSAMURAIツ
۷ دی ۱۳۹۹هر چقدر هم خوب باشه کسی موستانگ با ۶۰ سال اصالت رو ول نمیکنه ولستر بخره
Ali_x76
۷ دی ۱۳۹۹اصلا منظورم ولوستر و ماستنگ نبود.
فرض کنیم هیوندای بیاد یه کوپه اسپرت بزنه با مشخصات GT500 ( یعنی از نظر کارایی، زیبایی، دوام، راحتی) با ماستنگ مو نزنه، اما 10 هزار دلار ارزون تر باشه، خب چرا هیوندای رو نخرم؟
ارسلان
۷ دی ۱۳۹۹پاسخ به Ali_x76
صحبت شما کاملا غیر واقعی و غیر منطقی هست که میگی هیوندای وارد سگمنتی بشه که تجربه ای نداره و بخش خنده دارش اینه که میگی ماشینی تولید کنه با کوالیتی مشابه و قیمت ارزانتر … خب باید به عرض شما برسونم که تولید در سگمنتی که تا حالا ورود نکردید نیاز به تحقیق و توسعه داره که هزینه مضاعف روی محصول نهایی وارد میکنه از طرفی نسخه اولیه تا وقتی به پختگی برسه تا سال ها پر از اشکال های ریز و درشت خواهد بود و این یعنی ضرر دهی برای سال ها تا وقتی جای پای سفت کنه توی اون سگمنت چونکه مشتری تمایلی به خرید جنس اشکال دار نداره اونم با قیمت مضاعف مگه اینکه شرکت هزینه های توسعه رو از جیب بده که اونجوری میشه ضرر
داشتم عرض میکردم که هزینه های تحقیق و توسعه باعث میشه قیمتش از رقباش خیلی بیشتر بشه که اگه نخواد از جیب بده باید تولیدش و فروشش اینقد بالا بشه که بتونه هزینه های اضافی تولیدش رو جبران کنه که پرفروش نمیشه بخاطر پر اشکال بودنه محصولش که ناشی از تازه کار بودن و بی تجربگی توی اون سگمنت هس
و اما در موردکوالیتی
ببینید قطعات اولیه چه نوع چرم از لحاظ مرغوبت چه نوع آلیاژ برای تمام شرکت ها به یک اندازه آب میخوره پس میشه بفرمایید چجوری با کوالیتی مشابه چجوری قیمت ارزانتر تولید میکنه ؟؟ تازه اگه هزینه تحقیق و توسعه رو حساب نکنیم
شرکت هایی که ماشین کوالیتی بالا تولید میکنن و فروش بالایی دارن توی اون سگمنت چون مواد اولیه رو به مقدار زیاد میخرن میتونن تخفیف بیشتری روی مواد خام شون دریافت کنن برای همین شرکت هایی که تازه میخوان برن سمت اون سگمنت هیچ شانسی نخواهند داشت مگه اینکه 20 سال تولید رو ادامه بدن و تمام اون سالها روی محصول شون ضرر بدن تا اینکه جای خودشو باز کنه
دلیل اینکه اون دوستمون گفتن بهتره ورود نکنه هم این بود / به نظرم بهتره بجای رویایی کامنت دادن منطقی کامنت بدیم
NAVID۰۰۹۸
۷ دی ۱۳۹۹ما که عاشقشیم?
??Amin_sto??
۷ دی ۱۳۹۹یاریس gr خیلی از ولستر بهتره
هومن
۷ دی ۱۳۹۹ی نادونی خط تولید افجیکروزو تعطیل کرد :(
ی نادونتری تولید اینو ولللل نمیکنه :(
تحت پیگرد
۷ دی ۱۳۹۹زود از مد افتاد
Sina
۷ دی ۱۳۹۹قیافش قشنگه
نسخه N هم پرفورمنس خوبی داره
ولی خب با قیمت پایین تر باید عرضه بشه
البته تو استرالیا هم ماشینای بزرگ تر و قوی تر مثل خودرو های آمریکایی محبوب تره
اروپایی ها بیشتر اسپرت کوچیک هاچبک دوست دارن
به همین دلیل تو استرالیا محبوب نیست
ناخدا
۷ دی ۱۳۹۹مردم استرالیا بیشتر دنبال پیکاپها و شاسی بلندههای بزرگ و جادار هستن
یاس ی
۷ دی ۱۳۹۹فرید عزیز اتفاقا ولوستر بزرگترین ایرادش و خیانتش به مشتری این بود که ولوستر را خودرویی اسپورت معرفی کرد که اصلا پرفورمنس خوبی نداشت. طراحیش شاید خاص و جوون پسد باشه ولی از نظر پرفورمنس بسیار ضعیف بود. در مقابلش موستانگ حتی در نسخه 4 سیلندر 2.3 لیتریش بسیار سریعتر از چیزی که خریدار فکر میکنه هستش. اینو شما میتونید در اکثر مجلات و مقالات خودرویی راجع بهش بخونید.
سینا راد
۷ دی ۱۳۹۹ولوستر عرصه را برای 111 خالی می کند :))))
آوان
۷ دی ۱۳۹۹والله ما ملتی هستیم که آرزومون پرایده و پارس رویامون.حالا شما می گید ولستر دوست دارید یا نه؟ این سوالات مال از ما بهترونه البته نظر آقازاده ها رو میشه در این زمینه پرسید.
مهدی
۸ دی ۱۳۹۹تو نسل جدید کیا و هیوندای واقعا پیشرفت خوبی تو سیستم و تعلیق و کابین داشتن اما نسل قدیم ولستر که ماشین بی ارزشی بود که غالبا کسایی که از خودرو سر در نمی آوردم از اون ماشین خوششون میوند
رامتین
۸ دی ۱۳۹۹طراحیشو یکم باید بهبود بده، خصوصا در نمای عقب