هیوندای با محصول جدید خود یعنی آیونیک به جنگ تویوتا پریوس میرود و برای اینکه در برابر این خودرو بهتر قد علم کند نسخههای متفاوتی از آن را روانه بازار خواهد کرد.
این خودرو که قبلاً در نسخههای استاندارد هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه شده هماکنون پذیرای عضو دیگر خانواده با قوای محرکه پلاگین هیبریدی خواهد بود.
این نسخه از آیونیک از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مدل هیبریدی با قدرت ۱۰۴ اسب بخار بهره برده و با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه عرضه میشود. همچنین یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۶۰ اسبی هم وجود داشته که نسبت به پیشرانه الکتریکی ۴۳ اسبی مدل هیبریدی قدرتمندتر است.
ظاهراً مشخصات دقیق این خودرو هنوز تأیید نشدهاند اما هیوندای قبلاً قیمت و رتبهبندی انرژی این خودرو برای بازار آمریکا را اعلام کرده است. بهای آیونیک پلاگین هیبریدی از ۲۴۹۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه مدل فول لیمیتد بهای ۲۸۳۰۰ دلاری دارد. برای اشاره بد نیست بگوییم نسخه استاندارد آیونیک هیبریدی در سال ۲۰۱۷ بهای پایهی ۲۲۲۰۰ دلاری داشته و مدل الکتریکی نیز برچسب قیمتی ۲۹۵۰۰ دلاری را نشان میدهد.
صرف نظر از تریم انتخابی خریداران میتوانند انتظار محدوده حرکتی ۴۷ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی و محدوده حرکتی ۱۰۴۶ کیلومتری بهصورت ترکیبی را داشته باشند.
اگه اشتباه نکنم پلاگین هیبرید ها هم با اتصال به برق شهری باتری هاشون شارژ میشه ، هم با استفاده از موتور درون سوز . درنتیجه گرانتر هستن (نسبت به هیبرید ها) و مصرف سوخت کمتری دارند در صورتی که از قبل شارژ شده باشند توسط برقرشهری یا ایستگاه شارژ. اما هیبرید ها قابلیت شارژ با برق شهری یا ایستگاه شارژ را ندارند و ارزانتر هستند. بنظرم هیبرید ها برای ایران مناسب تر هستند.
اگر ایرانخودرو با موتور ef4 توربو و موتور های الکتریکی نسخه هیبرید “دنا پلاس اتومات ” رو بسازه ، تاکسی مناسبی میشه که در کاهش الودگی هوا موثر هست!
AmirHo3ein
۵ دی ۱۳۹۶دوستان به نظر شما پریوس پرایم که نسخه پلاگین هیبرید هست نسبت به پریوس هیبریدی چه برتری هایی داره و تفاوت اصلیشون تو چی هست؟
حسین
۵ دی ۱۳۹۶اگه اشتباه نکنم پلاگین هیبرید ها هم با اتصال به برق شهری باتری هاشون شارژ میشه ، هم با استفاده از موتور درون سوز . درنتیجه گرانتر هستن (نسبت به هیبرید ها) و مصرف سوخت کمتری دارند در صورتی که از قبل شارژ شده باشند توسط برقرشهری یا ایستگاه شارژ.
اما هیبرید ها قابلیت شارژ با برق شهری یا ایستگاه شارژ را ندارند و ارزانتر هستند.
بنظرم هیبرید ها برای ایران مناسب تر هستند.
اگر ایرانخودرو با موتور ef4 توربو و موتور های الکتریکی نسخه هیبرید “دنا پلاس اتومات ” رو بسازه ، تاکسی مناسبی میشه که در کاهش الودگی هوا موثر هست!
AmirHo3ein
۵ دی ۱۳۹۶با تشکر از شما دوست عزیز
TOYOTA
۵ دی ۱۳۹۶فضای سر ردیف دوم آیونیک افتضاحه ، نمیدونم چرا اینجوری ساختن
مهدی
۹ دی ۱۳۹۶هر چی این زیباست پریوس زشته