هیوندای

انتشار مشخصات رسمی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022

رتبه‌بندی رسمی EPA برای هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ اعلام شد.

این خودروساز کره‌ای از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، واحد الکتریکی و باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی در توسان پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. این قدبلند کره‌ای قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری داشته و انتظار می‌رود در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۴۵ کیلومتری داشته باشد.

هم‌اکنون رتبه‌بندی EPA نشان می‌دهد که این خودرو شعاع حرکتی بیشتر یعنی ۵۳ کیلومتری دارد. توسان پلاگین هیبریدی در زمان استفاده از بنزین مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و پیش از خالی شدن باک سوخت و باتری می‌تواند ۶۷۶ کیلومتر را طی کند.

این ارقام اگرچه احساس‌برانگیز هستند اما در کلاس خود بهترین نمی‌باشند. تویوتا راو ۴ پرایم گل سرسبد شاسی بلندهای پلاگین هیبرید با این ابعاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. البته این موضوع جای تعجب زیادی ندارد چراکه راو ۴ پرایم از باتری بزرگ‌تر ۱۸.۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

هیوندای هنوز جزئیات قیمت‌گذاری توسان پلاگین هیبریدی را اعلام نکرده اما اتوبلاگ می‌گوید خریداران این خودرو مشمول مشوق‌های ۶۵۸۷ دلاری خواهند بود.

البته خریداران مجبور به انتخاب مدل پلاگین هیبریدی نیستند چراکه توسان ۲۰۲۲ با دو پیشرانه دیگر هم عرضه می‌شود که یکی از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۸۷ اسبی بوده و پیشرانه دوم هم از نوع هیبریدی شامل نمونه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۷ اسبی و واحد الکتریکی ۵۹ اسب بخاری است. این نسخه از باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    این ارقام اگرچه احساس‌برانگیز هستند اما در کلاس خود بهترین نمی‌باشند. تویوتا راو ۴ پرایم گل سرسبد شاسی بلندهای پلاگین هیبرید با این ابعاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

    از راو۴ خیلی ارزون تره.
    اصلا بازه قیمتیشون جداست.
    همه چیز که ابعاد نیست.
    ماکان هم تقریبا تو همین ابعاده.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      راو فور مگه رقیب سانتافه نبود ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. محمدرضا

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        هم قیمت سانتافه هست.
        ولی هم کلاس توسان.

  2. حسن

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    این ماشینوخیلی دوستدارم طلاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    برد راو4 پلاگین حدود 68 کیلومتره. یه کلیپ چند سال پیش تو یوتیوب در این مورد دیدم، صاحب راو4 تو امریکا میگفت تو شهر استفاده میکنم، تقریبا ماهی یه باک پر میکنم :\
    البته الان برقیها هستن و فک میکنم قیمت برق شبها مفت باشه.

  4. میثم

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من فعلا پلاگین رو به تمام الکتریکی ترجیح میدم
    با اینکه الکتریکی کامل، شتاب و پرفورمنس بالاتری داره
    راو۴ واقعا انتخاب خوبیه

    1. محمدرضا

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      پلاگین هیبرید پیچیده ترین و پر استهلاک ترین سیستم انتقال قدرته.
      برقی کم استهلاک ترینوو ساده ترین سیستم انتقال قدرته.

  5. میثم

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    هیوندای کیا واقعا دارن پا به پای ژاپنی میان
    چینیها هم در تعقیب این دو هستن
    برند گک و چانگان چینی اخیرا تو امارات خیلی خوب دارن میفروشن
    همینطور میتسوبیشی با آفرهای عالی تو امارات فروش خوبی دارن

  6. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    اصلا از طراحیش خوشم نمیاد

  7. محمد مختاری آذر

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا طراحی خیلی دلنشینی داره مصرف سوخت عالی و کم و قدرت ترکیبی 261 اسب بخار واقعا مناسب قیمتش هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا