پس از هفتهها افشای تصاویر و انتشار تیزرها، سرانجام جنسیس از اولین شاسیبلند خود با نام GV80 در کرهٔ جنوبی پردهبرداری کرد تا به سدانهای G70، G80 و G90 اضافه شود. جنسیس با رونمایی از یک کانسپت در سال ۲۰۱۷ نمایی اجمالی از GV80 را با جهانیان نشان داد و حالا در کمال تعجب، نسخهٔ تولیدی تا حد زیادی به کانسپت خود وفادار مانده است. برجستهترین ویژگیهای بخش جلویی این خودرو چراغهای چهارتایی و جلوپنجرهٔ مثلثی شکل هستند که در نسخهٔ تولیدی بزرگتر شده است. به گفتهٔ جنسیس، طراحی دماغهٔ GV80 از شکل لوگوی این شرکت الهام گرفته است.
در پروفیل جانبی این کراساوور کرهای تریم کرومی بزرگی روی گلگیرهای جلو به چشم میخورد درحالیکه خطی هم از دماغه آغاز شده و با عبور از روی درها به انتهای خودرو میرسد. در این قسمت اما بیش از هر چیز رینگهای ۲۲ اینچی جلبتوجه میکنند. در عقب GV80 مثل جلو چراغهای دوقسمتی کار شده و اسپویلر روی سقف و یک اسپویلر ظریف روی درب صندوق بار هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه این قسمت هستند. نوشتهٔ کرومی GENESIS نیز با فونت بزرگی بین چراغهای عقب جای گرفته است. بسیاری از پانلهای بدنهٔ این ماشین شامل درها، کاپوت و درب صندوق بار از آلومینیوم سبکوزن ساخته شدهاند.
در داخل GV80 نیز بهوضوح طراحان جنسیس سعی کردهاند تا حدودی به نسخهٔ کانسپت وفادار بمانند. غربیلک فرمان دو پره، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۴.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد از ویژگیهای داخلی برجستهٔ کراساوور جنسیس هستند. این نمایشگر را میتوان از طریق پانلی روی کنسول مرکزی کنترل کرد که از سیستم تشخیص دستنوشته هم برخوردار بوده و به راننده امکان میدهد نام مقصد را بنویسد. جنسیس اما بهطور خاص روی سکوت کابین GV80 تأکید دارد که به لطف توسعهٔ یک سیستم کنترل فعال سروصدای جاده به دست آمده است. این سیستم، سروصدای جاده را آنالیز کرده و ظرف تنها دوهزارم ثانیه امواج صوتی مخالف آنرا تولید میکند.
از سوی دیگر، جنسیس کراساوور لوکس خود را بهصورت استاندارد به ۱۰ ایربگ مجهز کرده که شامل یک ایربگ میانی صندلیهای جلو هم میشود. هدف از نصب این ایربگ کاهش آسیبدیدگی در صورت برخورد سر سرنشینان در ضربههای جانبی است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ایمنی مهم GV80 نیز میتوان به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمک به جلوگیری از برخورد جلو، سیستم جلوگیری از برخورد جانبی عقب، دستیار بزرگراه، هشدار توجه راننده و دستیار جلوگیری از برخورد هنگام پارک کردن اشاره کرد. یکی دیگر از فناوریهای قابلتوجه این کراساوور لوکس کرهای اما کنترل الکترونیکی تعلیق با پیشبینی مسیر است. این سیستم با استفاده از دوربین جلو سطح جاده را بررسی کرده و سیستم تعلیق را مطابق آن تنظیم میکند.
GV80 در بازار خانگی کرهٔ جنوبی در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل عرضه میشود که ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما علاوه بر این، بسته به بازار، دو پیشرانهٔ بنزینی هم برای این خودرو ارائه خواهد شد. موتور بنزینی پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است. پیشرانهٔ بنزینی بعدی اما که بالاترین موتور GV80 محسوب میشود از نوع ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. GV80 در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. اولین کراساوور جنسیس از همین ماه در کرهٔ جنوبی عرضه میشود و اواخر امسال به بازار ایالاتمتحده خواهد رسید.
[دانلود ویدئو]
علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۸با ابهته…طراحی معقولی داره.مثل سوناتا و آزرا نیس که وقتی نگاشون میکنی ندونی سر و ته ماشین کدوم طرفه.سیر پیشرفت جنسیس اینطوری نشون میده که خیلی زود از ژاپن رد میشه و به اروپا مخصوصا آلمان میرسه.
کیان
۲۶ دی ۱۳۹۸دقیقا با چه منطقی بعضیا فکر میکنن ک کره از ژاپن عبور میکنه ؟
واقعا برام سواله !!
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸با منطق این دوستان شوخی نکنید
بزارید تو حال خودشون باشند
نمای داخلیش حرف نداره ، زیباست ، اما نمای بیرونی off
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۸بااین منطق ک توی حدود۲۰ساله به شدت پیشرفت کردن و جسارت به خرج دادن و بازار جهانی دارن
و به شدت چین داره پیشرفت میکنه و غیرقابل انکاره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸وقتی از چین تعریف میکنند و از کره انتقاد ، به دلیل سطح توقعات به وجود آمده هست .
خداوکیلی این جنسیس suv را اگر بدون مارک و نشان در گوشه ای ببینید فکر میکنید یک چینی اصیل طراحیش کرده .
اگر به اصل طراحیش نگاه کنید ، متوجه این میشوید که فرمانش را از بنز s مدل ۲۰۱۴ و طراحی خارجی را از بنتلی بنتایگا به عاریت گرفته ، انتقاد میکنیم چون سطح توقعات از هیوندای با شرکتی مثل چری چین فرق میکنه .
مطمئناً اگر چین این خودرو را تولید میکرد ، تجلیلش میکردیم اما نه هیوندای و از اون مهمتر برند لوکس جنسیس که یک لاکچری سازه .
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۸یا همون منطقی که سامثونگ از سونی عبور کرد
فرهاد
۲۶ دی ۱۳۹۸برای ارزیابی رسیدن یا نرسیدن جنسیس به اروپایی ها کافیه امار فروش سالیانه سدان های ائودی رو با جنسیس مثلا در امریکا مقایسه کنید، نیازی به جر و بحث نیست.
OMID
۲۶ دی ۱۳۹۸ائودی لوکس رو با هیوندای اقتصادی مقایسه نمیکنن!
کیان
۲۶ دی ۱۳۹۸در جهت مقایسه امار فروشهای آئودی (ارباب حلقه ها ) و جنسیس (اربا ب اسکی ها) در امریکا رو برای دوستان میذارم ک دقیقا فرمایش صحیحتون ک نیاز به جرو بحث نیست انجام بشه
آئودی 4امین لوکس فروش امریکا هست، 1 و 2 بین بنز و مرسدس جابجا میشه، 3 لکسوس 4 آئودی
نکته دیگه آئودی خیلی از ماشینهاشو به امرسکا برای فروش نمیفرسته و بازار اصلی آئودی چین هست ک در چین رتبه 1 و داره تو لوکسها !!
اما آمار فروش خودروها تا ابتدای ماه نوامبر 2019 :
1- آئودی 224,111
2-جنسیس 21,237
فروش آئودی بیشتر از 10 برابره جنسیس هست
خواستین خودتون ژاپن و کره و هم از همین لینک میتونید نگاه کنید و بررسی کنید.
https://www.goodcarbadcar.net/2019-u-s-auto-sales-figures-by-brand/
مزدا
۲۶ دی ۱۳۹۸حس لوکس بودن نداره .شبیه یه شاسی بلند معمولی هست
madadi
۲۶ دی ۱۳۹۸بیشتر یه سانتافه ی لوکسه تا یه لوکس واقعی
ارسلان
۲۶ دی ۱۳۹۸بنتلی بنتایگا که فقط چراغاش مستطیلی شده … حتی رنگ رونماییش هم یکی هست رنگ سبز معروف بنتلی !!
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۸اتفاقا هم لوکس و باشکوهه هم زیباست
و اینکه بهتره بالاخره ۱ بار واسه همیشه خودروسازان مخصوصا رده بالا، تکلیفشون رو با رنگهای مات مشخص کنن
اینکه رنگ مات در دسترس خود کمپانی باشه نه توسط کاورهای تیونینگی
Abbas.Lambo
۲۶ دی ۱۳۹۸خداییش رو چه حسابی این حرفو زدی؟؟آخه ربط این و سانتافه کجاس؟؟؟مومن اینا پلت فرمشونم یکی نیس که!!!
Abbas.Lambo
۲۶ دی ۱۳۹۸خراب اون چن نفریم که دیس دادن،آره داداشیا این همون سانتافس،تسلیم?
Joker
۲۶ دی ۱۳۹۸عاشق زبان طراحی جدید جنسیس شدم،یه شاهکار از خودروسازای کره…از لحاظ طراحی خارجی و داخلی حرفی برا گفتن نزاشته،تو بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم یه پله بالاتر از رقبا قرار میگیره،طراحیش یه حس نوستالژی ومدرنیته داره که باعث میشه شبیه هیچ خودرو دیگه ای نباشه،دم کره گرم و اونایی هم تحمل دیدن موفقیت این چشم بادومیا رو ندارن بهتره دلخوش به این مقدار نباشند…
حمید
۲۶ دی ۱۳۹۸اگه اینا ماشین میسازند پس ما ماشین رو …. م
Abbas.Lambo
۲۶ دی ۱۳۹۸سانت به سانتش محشره،ینی حال کردم،داخلشم که شاهکاره به خصوص فرمونش،موتوراشم راضی کنندن
Just bentley continental
۲۶ دی ۱۳۹۸بی نظیره
Mahdi911Turbos
۲۶ دی ۱۳۹۸طراحی داخلیش خیلی خوبه
ولی بیرونش زیبا نیست
Hadi jafari
۲۶ دی ۱۳۹۸طراحی داخلش خوبه
اما بیرونش بیشتر شبیه شرکتای چینیه
یا اروپایهای درجه دو
MehdiTurbo
۲۶ دی ۱۳۹۸به نظرم طراحی عقبش یه حالیه تو عکس سبز بهتر پیداست نمیفهمم مشکل از کجاست اون تو رفتگی مستطیلی عقب چراغای خیلی کشیده ولی بقیش خیلی عالیه طراحی پشتش تو عکس سبز با اون رینگ یکم نامتعادل
مسعود
۲۶ دی ۱۳۹۸نمای عقب و جلو بنظرم ظاهر نپخته ای داره
طراحی داخلیش جایی برای بحث نذاشته ، خیلی زیبا و مینیمال طراحی شده
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۸حالا چون جنسیس یک برند کره ای هست از طراحی و پرفورمنس ایراد می گیرین
اگه آئودی ، BMW یا مرسدس بنز ماشینی بدتر از GV۸۰ تولید کنن همه چشماشون رو رویِ همه چی می بندن چون اسامی بزرگی دارن
برای شروع و ساخت اولین شاسی بلند تاریخ جنسیس ، خیلی خوب شده ??
♤angus_812♤
۲۶ دی ۱۳۹۸خوبه ولی در برابر ژاپن و آلمان حرفی برای گفتن نداره
کوروش
۲۶ دی ۱۳۹۸با مشخصاتی که روی کاغذ داره از خیلی ها بهتر نباشه پایین تر هم نیست
OMID
۲۶ دی ۱۳۹۸طراحی ش بد نیست ولی خوبم نیست به نظرم
فنیش متوسطه
کابینش خوبه
MAHDI
۲۶ دی ۱۳۹۸کاملا نشون دهنده یه SUV لوکس هستش. کابین خوبی داره اما طراحی بیرونی لوکس بودن رو خیلی خوب نشون میده.
doubt
۲۶ دی ۱۳۹۸آقا عکس اولو دیدم تشتکم پرید. گفتم چرا انقد زشته، شبیه مینی ونای قدیمی میمونه. اما عکسای بعدیو دیدم فهمیدم اون عکسه انگار مشکل داره. نمیدونم ی جاهایی یکم طراحیش ناپختست (ی کوچولو تو بعضی جزییات) یا من اشتباه میکنم. سوای این مورد بنظرم میشه گفت نزدیک ب شاهکاره. کابینش ک حرف نداره انصافا. در کل آفرین داره واقعا .
doubt
۲۶ دی ۱۳۹۸بچه ها استایل کلی ماشین یکم شبیه بنتایگا نیست؟
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۸والا از رو عکس نمیشه نظر داد ولی این استایل تو بنز هم میشه دید البته باید از نزدیک دید ولی در مجموع این دو کمپانی ربطی به هم ندارن و استایل کلی هم شاسی بلند ها اکثرا شباهت زیادی دارن
فرشاد
۲۸ دی ۱۳۹۸از هر برندی ی چیزیو اسکی کرده