هیوندای الانترا برای مدل سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شده بود اما این خودروساز کرهای با معرفی نسل جدید آن در کالیفرنیا دست به کار بزرگی زده است.
الانترا ۲۰۲۱ که به عنوان کوپه چهار درب روزمره شناخته میشود در برخی بازارها همچون استرالیا با نام i30 سدان نیز شناخته شده و از زبان طراحی خاص این برند با نام Sensuous Sportiness سود میبرد. نتیجه استفاده از چنین روشی ایجاد استایل خاصتری نسبت به نسل پیشین بوده هرچند به احتمال زیاد افراد متعددی الانترای جدید را خودروی زیبایی نخواهند دانست و تنها بر خاص بودن آن تأکید خواهند کرد.
همانگونه که انتظار میرفت این خودرو دنبالهروی برادر بزرگتر یعنی سوناتا بوده و از جلوپنجرهای با الگوی جواهر استفاده کرده است. چراغهای راهنما نیز درون جلوپنجره بهصورت یکپارچه قرار گرفته است.
نمای جلوی گوشهدار باعث شده کاپوت سیال و بدنهای روان برای الانترا حاصل شود. بدنهی خودرو دارای خط کاراکتر گیرایی است که با خط کمر رو به بالا هماهنگی خوبی دارد. سقف نیز دینامیکتر طراحی شده و هیوندای عناصر مشکی را به شیشه عقب افزوده تا ظاهر کوپه مانند بهتری ایجاد شود. در بخش عقب هم چراغهای متمایز H-Tail و اسپویلر یکپارچه دیده میشوند.
الانترا ۲۰۲۱ در مقایسه با نسل پیشین خود ۵۶ میلیمتر طویلتر، ۲۵ میلیمتر پهنتر و ۲۰ میلیمتر کم ارتفاعتر است. فاصله بین محوری خودرو نیز با افزایش ۲۰ میلیمتری به ۲۷۲۰ میلیمتر رسیده است.
اما طراحان هیوندای در کابین از ایدهی پیلهی کرم ابریشم استفاده کرده و راننده در فضایی مشابه کاکپیت هواپیما حضور پیدا میکند. اگرچه نمیتوان خیلی به این کلمات دل بست اما الانترای جدید ویژگیهای مدرن زیادی دارد زیبا به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی مجهز شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی النترا ۲۰۲۱ از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم پشتیبانی میکند که این آخری برای اولین بار در چنین کلاسی دیده میشود.
از دیگر ویژگیها میتوان به ورودیهای هوای باریک، دستگیرههای دست زیاد و نورپردازی کابین با ۶۴ رنگ مختلف اشاره کرد. این خودرو همچنین به شارژر بیسیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو و کلید دیجیتال مجهز شده است که این سیستم باعث میشود خودرو را بتوان با استفاده از گوشی اندرویدی یا کارت NFC باز/بسته و روشن کرد.
خب صحبت از تکنولوژی شد و باید گفت این خودرو از سیستم تشخیص صوتی بهره میبرد. این سیستم میتواند بخشهای مختلفی از جمله سیستم تهویه مطبوع و صندلیهای گرم شونده را کنترل کند.
علیرغم استایلی کوپه مانند فضای داخلی نه تنها کمتر نشده بلکه در بخش سر، پا و شانه شاهد بهبود فضا هستیم. سرنشینان عقب بیشترین بهبود فضا را خواهند داشت زیرا فضای پا ۵۸ میلیمتر بیشتر شده است.
زیر کاپوت هیوندای الانترا ۲۰۲۱ پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتون متر قرار میگیرد. این پیشرانه با گیربکس CVT هیوندای همکاری میکند.
این پیشرانه و گیربکس از نسل پیشین گرفته شدهاند اما کرهایها میگویند گیربکس از استراتژی کنترل تعویض جدیدی بهره میبرد که باعث بهبود هماهنگی دستورات راننده، رفتار خودرو و شتاب گیری آن میشود. این شرکت همچنین اعلام کرده الانترا بهترین مصرف سوخت ترکیبی در کلاس خودش را خواهد داشت.
اما خبر مهم اینکه الانترا ۲۰۲۱ بهصورت هیبریدی نیز تولید خواهد شد. مجموعه قوای محرکه این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری، واحدی الکتریکی و باتری ۱.۳۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این باتری زیر صندلی عقب قرار گرفته است. کل قدرت این مدل برابر با ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۶۴ نیوتون متر میباشد.
پیشرانه یاد شده به گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه که طبق گفته هیوندای تجربه رانندگی دینامیک و درگیر کننده ایجاد میکند متصل خواهد شد. مهمتر اینکه مدل هیبریدی الانترا مصرف سوخت تخمینی کمتر از ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتری خواهد داشت.
الانترا ۲۰۲۱ از پلتفرم جدید K3 که ایمنتر، سبکتر و قویتر از قبل است استفاده میکند. این پلتفرم همچنین باعث ایجاد اورهنگ جلوی کوتاهتر و مرکز ثقل پایینتر شده است.
این مرکز ثقل پایینتر باعث بهبود هندلینگ و ایجاد تجربه رانندگی هیجانانگیزتری میشود. از جمله تغییرات خودرو نسبت به قبل میتوان به سیستم فرمان و تعلیق بهتر اشاره کرد.
از نظر ایمنی، الانترا ۲۰۲۱ بهصورت استاندارد با سیستمهای کمکراننده از جمله دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار نوربالا و دوربین دندهعقب عرضه خواهد شد.
مشتریان همچنین میتوانند سیستمهای پیشرفتهای همچون کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و دستیار پیشگیری از برخورد در دندهعقب را سفارش دهند.
نسل جدید هیوندای الانترا ۲۰۲۱ از پاییز سال جاری میلادی وارد خط تولید شده و فروش آن از سهماهه پایانی سال شروع خواهد شد.
[دانلود ویدئو][دانلود ویدئو]
مهرآیین
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ماشینهای برند هیوندای ماشینهایی با مصرف سوخت کم و همینطور کم استهلاک هستن البته هر ماشینی برای اینکه بخوایم خرج رو دستمون نزاره بستگی به این داره که چطوری باهاش رانندگی کنیم و مراعاتش رو بکنیم
کیان
۲۹ اسفند ۱۳۹۸شما اگر با ماشینی چینی هم خوب تا کنی سالم میمونه با تانک هم بد کار کنی خراب میشه و این یه چیز کاملا منطقی هست، اما اینکه یه ماشین حتی با کارکرد بالا به سر و صدا نیفته و خرج فنی روی اجزای اصلی ایجاد نشه اونوقت میتونید بگید کم استهلاک هست.
من فک کنم اینقدر به هیوندای گفتن کپی کار رفته یه همچین طرحی زده، استایل عقبش شبیه سوناتا و جلوش شبیه آزرا هست،غیر از طراحی واقعا شلوغ جلوش ک تو مخ هست و انگار با پازل درست کردن میشه از بقیه قسمتهای ماشین تا حدودی استقبال کرد.
طراحی داخل واقعا خوب هست، صفحه کیلومتر خشکله، کاشکی به جای این دسته دنده اینقدر بزرگ یه ظریف کوچکتر میذاشتن یا حتی مثه بقیه هیوندای جدیدها از دکمه استفاده میکردن، فرمان هم خیلی حس اسپرت بودن میده، یکم زیاد از حد، خیلیم بنظرم شبیه به فرمون آئودی آ8 هست.
در کل تا یه ماشین و از نردیک ندید نمیشه خیلی زشتی و قشنگیش فهمید.
البته خود متن هم دقیقا اشاره که “ایجاد استایل خاصتری نسبت به نسل پیشین بوده هرچند به احتمال زیاد افراد متعددی الانترای جدید را خودروی زیبایی نخواهند دانست و تنها بر خاص بودن آن تأکید خواهند کرد.”
این ماشین زمان زیادی از فیس لیفتش نگذشته بود، اونم فیس لیفتی اساسی، چرا اینقدر اصرار دارن زود به زود ماشین بیرون بدن.
ممد ژانگولر
۲۹ اسفند ۱۳۹۸مهر آیین باهات کاملا موافقم
جسارتهای طراحی هیوندا های جدید به دلم میشینه و از اینکه نمیذاره یکنواخت بشه خوشم میاد
یادمه همیشه هیوندا الانترا دوست داشت با تویوتا کرولا رقابت کنه و همیشه پشت سرش بود ولی با مدل جدید الانترا و کیفیت ساخت و متریال بالاتر مطمئنا حرفای زیادی برای گفتن داره که رقابت تنگاتنگی با طراحی های یکنواخت و حوصله سر بر تویوتا کرولا داشته باشه
درسته کرولا کوله باری از تجربست ولی دنیا رو یک پاشنه نمیچرخه و اینبار چرخش به سمت همین مدل جدید هیوندا خواهد چرخید
MOHAMAD.n.r
۲۹ اسفند ۱۳۹۸فقط ممکنه چرخش در بره یا پنچر بشه.
ماشین های خیلی بهتری از الانترا در این سگمنت وجود داره که طراحی پخته تر و کامل تری دارند و از نظر کیفیت هم بهتر هستند.
شخصا تا وقتی سیویک و کرولا و مزدا۳ و ماشین های هم سگمنت فولکس واگن و فورد و شورلت و نیسان و حتی رنو مگان با طراحی پخته تر موجود باشه این الانترا با این طراحی برام جزو گزینه های اخر حساب میشه.
با احترام فراوان به نظر شما.
ممد ژانگولر
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ممد جون داداش دل پری داریا
خدا خیرت بده ??
GERMANY
۲۹ اسفند ۱۳۹۸نمیدونم چرا وقتی از تو میبینمش یاد آئودی میفتم. دریچه کولر هاش رو ببینید فقط..?
مزدا
۱ فروردین ۱۳۹۹با جلو پنچره و چراغ های عقب بد شکل و خطوط نه چندان جذاب رو بدنه
حس میکنم هیوندایی از طراحان ویرانخودرو و سایپا استفاده میکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اسفند ۱۳۹۸حالا همه به من میگن اگر از کره ای خوشت نمیاد ، بیخود میکنی کامنت میگذاری ، هیف وقت که برای خواندن کامنتت میگذاریم و…..
از همین جا بگم هر کسی ناراحته نخونه و دیس بزنه بره دنبال کارش که اهمیتی در نوع نِگرش من نداره .
اما در مورد الانترا کم خودم به شخصه مدل ۲۰۱۵ این خودرو را دوست دارم ولی در نسل جدید چه میبینیم .
خوب شده !
بد شده !
نمیدونم ، ولی اگر از طراحی بدنه سخن بگیم ، این را میدونم این طراحی کُهنگی را پس از مدتی کوتاه در دید بیننده قالب میکنه و چشم را خسته میکنه بخصوص طراحی عقب خودرو .
اما در مورد طراحی داخلی میتونم بگم عالی کار کرده ، بخصوص گرافیک کیلومتر شمارها و نوع طراحی دریچه ها و… .
در کل اِغراق زیادی شده در نوع طراحی بدنه ، که به دلیل بزرگی زیاد جلوپنجره در این اتاق که کوچکتر از آزرا هست میتونه ناهمگون باشه ، چیزی که در اتاق آزرا شاهدش نیستیم و اتفاقاً آزرا فیس لیفت جدید خیلی خوب از کار در اومده به دلیل بزرگی اتاق و جلایی که به اون بخشیده شده به سبب نوع طراحی جلو پنجره .
نویدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸طراحی بیرونیش به اندازه تویوتا پریوس عجیب و غریبِ!
MOHAMAD.n.r
۲۹ اسفند ۱۳۹۸کسی شماره ساقی جدید هیوندای را داره؟؟؟؟???
در کل طراحی این از سوناتای جدید خیلی بهتر از اب در اومده.
ahmad_sm
۲۹ اسفند ۱۳۹۸طراحی جلوش گیج و سردرگمه نه معلومه خطوطش شکستس نه نرم!
طرحی پشتش که تقریبا شبیه تویوتا آوالون شده خوب درامده ولی باز شلوغه
پروفایل جانبی خیلی بد شده شبیه ماشین های چینی 10 سال پیش شده چون چینام جدیدا پیشرفت کردن
طراحی داخلی ولی خوب بو معقوله
Behrouz. anzali
۲۹ اسفند ۱۳۹۸از نسل قبلی خیلی بهتره . طراحیشم خیلی خوبه . کارشناسای ارشد ایرانی ما هم نظرهای خودشون رو دارن با احترام!!!
Sina Barca
۲۹ اسفند ۱۳۹۸دقیقا برعکس ، هرچقدر کیا پیشرفت میکنه هیوندای پسرفت
سانتافه، سوناتا، النترا، کنا، آزرا و ….. همشون رو زشت تر کردن
Milad AMG
۲۹ اسفند ۱۳۹۸خدایی طراحیش خیلی داغونه
چیه این آخه
MHMD
۲۹ اسفند ۱۳۹۸آااااخ داشتم دنبال همچین نظری میگشتم , افتضاحه افتضاااااااااااااااااااااااااااااااااح …
پویا
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ب نظرم طراحی خارجیش زیادی اغراق شده و خوب نشده. طراح خواسته ی چیز عجیب و باحال و خاص بزنه. ولی نتونسته ب جایی برسوندش. ب خصوص از کنار ماشین. شبیه ماشین تصادفیاس! انگار یکی با ماشین زده تو در این و رفته تو!! طراحی داخلش هم ک من از این جور کج و کُله کردن بدم میاد شدید. دوست دارم طراحی داخل ساده و شیک باشه و کاربردی. و این ور و اون ور قرینه در بیاد. ن اینجوری کج!!! ولی با دیجیتالی کردن پشت آمپر اونم تو این سگمنت ی امتیاز خیلی خوبیه.
parvaz
۲۹ اسفند ۱۳۹۸فقط میتونم بگم خیلی شلوغ شده طراحیش، جلو رو نمیشه به گلگیر ربط داد، گلگیر رو به دربا و… سه چهار تا سبک طراحی میبینم!!!
علیرضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۸تا حدودی ایرادهای طراحی سوناتا رو نداره و کمی معقولتر شده . ولی موتور نباید اینقدر ضعیف باشه . طراحی داخلی نمیگم عالی ولی خوبه واقعا.منتها تمام تجهیزات و ارگونومی رو برای راننده در نظر گرفته و سمت شاگرد هیچ روحی نداره و این خسته کننده میشه .
۱۷ از ۲۰ امتیازیه که بهش میدم .
با احترام به نظر دوستان
رامتین
۲۹ اسفند ۱۳۹۸چند ماه دیگه نسخه اسپرت النترا با موتور 2 لیتری و توان 276 اسب ارائه میشه. دیگه حرفی باقی نمی مونه..
طاها زارع
۲۹ اسفند ۱۳۹۸از نظر من به عنوان یه سدان حتی با اسپرت بودنش خط های شکسته ای داره بیش از حده
ایلیا
۲۹ اسفند ۱۳۹۸حقیقتا هیچی جای سادگی رو نمیگیره.
هنوزم طراحی سوناتای چند نسل قبل(اینقدر نسل عوض میکنن که نمیدونم چند نسل قبل میشه، همونی که 40_50 تومن بود روزگاری) توی خیابونا زیبا به نظر میرسه.
بنظرم باید زیبایی رو با بالابردن کیفیت رنگ و مونتاژ بدست بیارن تا شلوغ کردن خودرو.
ولی خب اگه بخوان ساده بزنن شباهت بوجود میاد و از قضا دوستانی که شلوغی و پیچیدگی در طراحی رو دوس ندارن، سادگی رو هم کپی کاری و تنبلی و طراح های اون شرکت میدونن.
(Saeed(peugeot
۲۹ اسفند ۱۳۹۸من هم با نظر دوستان موافقم ….اصلا هیوندای عادت داره اینقده شلوغ و با خطوط تیز طراحی کنه ….
و مسلما هم اینجور طراحی زود از چشم میفته …دقیقا بالعکس طراحی های قبلش مثل آزرا ۲۰۰۷ یا ۸ که واقعا زیبا بود…
و به نظر من هم از آزرا خیلی بهتر دراومده …
امیر
۲۹ اسفند ۱۳۹۸طراحی جدید هیوندایی تو سدان ها خیلی عجیب غریب و خیلی اگزجره شده جلو پنجره یسره زشتش کرده فیس دو نسل قبل خیلی خوب بود همچنین سونوتا و اکسنت باید رو همون کار میکردن یکم ارتقا میدادن یه نسل پنج سال حداقل نگه میداشتن
وحید
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ناهماهنگی تو فرم بدنه بسیار زیاده، نمای عقب خطوط شکسته بدنه چراغ های عقب و طراحی جلو چیزی جز ناهماهنگی نشون نمیده
طراحی سیالی وجود نداره
تنها نکته مثبت طراحی داشبور زیبا که از اون طراحی های ناپخته هیوندا فاصله گرفته
MjM
۲۹ اسفند ۱۳۹۸کاری به تکنولوژی و پیشرفتش ندارم ک 100 درصد پیشرفت داشته
ولی از نظر ظاهری نمره صفر میگیره
وقتی ظاهر یه ماشین زشت باشه ادم دل و دماغ اینکه بررسیش کنه و ببینه چ پیشرفتهایی داشته و… رو هم پیدا نمیکنه!
Farzad
۲۹ اسفند ۱۳۹۸هیوندای ؛ تولید کننده زشت ترین و بی ریخت ترین خودروهای جهان …
چه جالب هم طراحی های مسخرشو توجیه میکنه ، کاکپیت هواپیما
جلو پنجره جواهر مانند . خخخخ
Omid622
۲۹ اسفند ۱۳۹۸طراحی بغل دنا پلاس خودمون خیلی بهتر از طراحی بغل النترا نسل جدید هستش
در کل طراحی خارجی این ماشین طراحیش کلا یه جوریه هم خونی نداره چه از جلو چه بغل چه نمای پشت ماشین
اما طراحی داخلش خوب هستش
اما کاش موتور ۲ لیتر رو به ۱۶۰ اسب بخار میرسوندن
Hadi
۲۹ اسفند ۱۳۹۸خیلی زشته ?
کاش طراحی بدنه هم مثل داخلش خوب بود…
مثلا اگه لوگو هیوندای تو جلو پنجره بود خیلی بهتر میشد یا اگه مثلا چراغ راهنمای جلو جدا نبود…
فرشاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۸مزدا ۳ لایک
النترا دیس
ارسلان
۲۹ اسفند ۱۳۹۸کسایی که توی کف آئودی RS-7 هستن ? ولی پولش رو ندارن ?? به لطف هیوندای و با خرید النترای جدید میتونن تصور کنن صاحب یه آئودی RS-7 شدن ?? فقط باید با خطوط ناشیانه روی درها که به ببینده حسه قر شدگی ناشی از تصادف میده کنار بیان ??? ادم وقتی این ماشینو از نمای جانبی میبینه یاد این ضرب المثل میافته که خواستی ابروش رو درست کنی زدی چشش رو هم کور کردی ? … خداییش تنها طراحی که هیوندای کپی نکرده باشه و از خودش زده باشه … کابین سواناتا هست ??? یکی نیست بگه بابا یکم خلاقیت به خرج بده طرف اگه بخاد آئودی بخره خب میره همونو میخره … تو یه چیزه متفاوت بزن که اگه کسی جذبش شد نره سراغ یه برند دیگه… یکم اصالت داشته باش … تو اگه اصالت نداشته باشی پس فرقت با چینی ها چیه ؟؟ خو اگه همینجوری پیش بری تا چند ساله دیگه چینیا قورتت میدن ??
ارسلان
۲۹ اسفند ۱۳۹۸کسایی که توی کف آئودی RS-7 هستن ? ولی پولش رو ندارن ?? به لطف هیوندای و با خرید النترای جدید میتونن تصور کنن صاحب یه آئودی RS-7 شدن ?? فقط باید با خطوط ناشیانه روی درها که به ببینده حسه قر شدگی ناشی از تصادف میده کنار بیان ??? ادم وقتی این ماشینو از نمای جانبی میبینه یاد این ضرب المثل میافته که خواستی ابروش رو درست کنی زدی چشش رو هم کور کردی ? … خداییش تنها طراحی که هیوندای کپی نکرده باشه و از خودش زده باشه … کابین سواناتا هست ??? یکی نیست بگه بابا یکم خلاقیت به خرج بده طرف اگه بخاد آئودی بخره خب میره همونو میخره … تو یه چیزه متفاوت بزن که اگه کسی جذبش شد نره سراغ یه برند دیگه… یکم اصالت داشته باش … تو اگه اصالت نداشته باشی پس فرقت با چینی ها چیه ؟؟ خو اگه همینجوری پیش بری تا چند ساله دیگه چینیا قورتت میدن ??
Sina Barca
۲۹ اسفند ۱۳۹۸افتضاح شده، جلوش افتضاح شده ، اون از آزرا و سوناتا، این از النترا
فکر کنید که قراره اکسنت چی بشه، پشتش هم مثل بقیه یه چراغ خطی ،
البته داخل بد نیست
RAHIM.K
۲۹ اسفند ۱۳۹۸از سوناتا بهتره اما کلا الگوی جدید هیوندای برای جلوی سدان هاش دلچسب نیست،ولی طراحی خطوط شکسته و افقی برای عقب ماشینهاش بد نیست.
سجاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۸با سلام و احترام ؛ طراحی بخشی جلوی اتومبیل های هیوندای در سال جاری بیش از اندازه فانتزی و با ترکیب بسیار بد چراغ ها ، جلو پنجره و سپر همراه است و از نظر بسیاری از افراد تقریباً حال به هم زن. برعکس کیاموتورز که به سمت طراحی های تمیز ، با اصالت و همه پسند پیش می رود.
Taher
۷ فروردین ۱۳۹۹سلام اقا سجاد ماشین شما چیه
احمد
۱ فروردین ۱۳۹۹دیگه دهه نودی ها هم تحلیل گر خودرو شدند اینش فلان اونش بهمان یه عده از اینکه هیوندا بهترین طراحی ها رو میسازه حرص میخورن
یه عده ام که همیشه تویوتا تراختور ترکیه رو میپسندند اینا کلا قومیتی به تمام مسائل نگاه میکنند اینا به کنار هیوندا اونقدر خودروسازی بزرگی شده که بی ام و رفته طراحی 2 نسل قبل هیوندا رو روی خودروهاش اعمال کرده سری 1 و 2 و 8 بی او 2020 شمایلی بینظیر برگرفته از الانترا 2016
MOHAMAD.n.r
۱ فروردین ۱۳۹۹یعنی ب ام و باید از سایپا و ویران خودرو بیچاره تر شده باشه که بخواد از رو هیوندا کپی بزنه اونم دو نسل قبل!!!!!!
اخه من الانترا دو نسل قبل رو میبینم تا یکهفته شب ها کابوس میبینم و کفاره میدم!!!!!!
اگه اسم ایودی رو شنیده باشید متوجه میشید از رو چی کپی زده.
جالب تر اینه که هر تیکشو از رو یک ماشین برداشته کپی کرده. اومده ریخته تو میکسر که معجون درست کنه ولی … از اب در اومده.
حالا گیریم ب ام و از روی الانترا دو نسل قبل!!!!!!! کپی زده باشه(زبونم لال) ایا کیفیتشون هم یکیه. اگه سوار الانترا شده باشید میدونید که کیفیت ادوات وپلاستیک های داخل در حد ال نوده.
خودم طرفدار ب ام و نیستم ولی بعضی حرف ها رو که ادم میشنوه نمیتونه چیزی نگه و….
MAHDI
۱ فروردین ۱۳۹۹فقط اون عکس اول که نقره ای رنگ هستش یه جورایی جالبه.اما درکل مزدا3 چندین سروگردن بالاتره طراحیش
Taher
۷ فروردین ۱۳۹۹سلام.
من یه دونه مدل ۲۰۱۴ دارم من که راضی هستم انصافا النترا ماشین شیکی هست من که راضی هستم اما تو ۲۰۱۸ یکم طراحیشو برده رو اپتیما و خرابش کرده اما هم ماشین کم مصرفی هست هم قیافش خوبه و هم آپشناش خوبه .
و این مدل اگه بیاد ایران که نمیاد خیلی خوب میفروشه
سیاوش
۱۲ فروردین ۱۳۹۹هیچ کس مثل هیوندایی نمی تونست این طور گند بزنه به طزاحی الانترا 2012 این طوری قبول دارین همه !!