هیوندای با نسخهٔ استیشن مدل i30 خود امسال به نمایشگاه ژنو میرود. این خودرو که i30 Tourer نام دارد، ۲۴.۵ سانتیمتر کشیدهتر از نسخهٔ هاچبک i30 است که البته تمامی این افزایش طول پس از محور عقب رخ داده و بنابراین فاصلهٔ محوری آن بدن تغییر و همچنان برابر با ۲.۶۵ متر باقیمانده است. این امر منجر به افزایش بسیار زیاد فضای صندوق بار i30 استیشن به ۶۰۰ لیتر شده است درحالیکه صندوق نسخهٔ هاچبک ۳۹۵ لیتر حجم دارد. همچنین در صورت خواباندن صندلیهای عقب، حجم صندوق بار i30 Tourer به ۱۶۵۰ لیتر افزایش پیدا میکند که درنتیجه در جنگ فضای صندوق، فولکسواگن گلف، اوپل آسترا و فورد فوکوس استیشن را شکست میدهد.
برای این استیشن کرهای در بازار اروپا همان پیشرانههای نسخهٔ هاچبک ارائه خواهد شد. موتورهای بنزینی این ماشین از نوع توربوشارژ بوده و شامل یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر با ۱۲۰ اسب بخار و یک نمونهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت ارائه میگردد؛ اما برای کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند، هیوندای یک موتور ۱.۶ لیتری دیزل را هم برای i30 Tourer در نظر گرفته است که در سه سطح قدرت ۹۵ اسب بخار، ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۰ اسب بخار عرضه میگردد. تمامی موتورها و تیپها بهصورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشوند درحالیکه برای برخی موتورها امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه نیز وجود دارد که هر دو نیرو را فقط به چرخهای جلو انتقال میدهند.
نسخهٔ استیشن نسل سوم هیوندای i30 در آلمان طراحی شده، در نوربرگرینگ آزمایش شده و در جمهوری چک تولید خواهد شد. همانطور که اشاره شد، هیوندای این استیشن را برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آورد درحالیکه انتظار میرود فروش آن در اروپا از نیمهٔ دوم امسال آغاز گردد.
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۵از ماشین های استیشن که پایشون هاچ بک هست خوشم نمیاد حس جالبی رو به من منتقل نمی کنن احساس میکنم یه کابل وصل کردن به یه ماشین کشیدنش شده تورر
pooriya
۵ اسفند ۱۳۹۵جالب شده قسمت پشتش نمیدونم چرا این نوع خودرو تو ایران طرفدار نداره
madjid
۶ اسفند ۱۳۹۵خیلی خوشم اومد ازش.
نت
۶ اسفند ۱۳۹۵چرا اروپاییها مخصوصا المانیها علاقه خاصی به مدلهای استیشن دارن؟ولی مدلهای استیشن تو تمام برندها خیلی زشته و طراحیشون بد هست