نمایشگاه امسال فرانکفورت ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از نسخهی تولیدی محدود هاچبک کرهای هیوندای i30 N با نام پروجکت C است. این خودرو که از همان پیشرانهی ۲۷۱ اسب بخاری نسخهی استاندارد i30 N سود میبرد دارای چندین ویژگی ظاهری و بهبود دینامیکی میباشد.
این خودرو که گلف GTI TCR را هدف قرار داده، ۵۰ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه میکند. در ویدئوی منتشر شده میتوانیم جزئیات این خودرو را مشاهده کنیم. قطعات فیبر کربنی سبکوزن و کابینی بهتر جزو ویژگیهای i30 N پروجکت C هستند.
کابین نیز با فرمان پوشیده از آلکانترا و دکمههای قرمز برای حالتهای رانندگی، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و دوخت های قرمز روی صندلیهای آلکانترایی مزین شده است. صندلیهای مسابقهای این خودرو هرکدام تنها ۷.۵ کیلوگرم وزن دارند. اهرم تعویض دنده نیز تغییر یافته و به نمونهای متالیک و جذاب تبدیل شده است.
اما بد نیست بدانید نام پروجکت C این خودرو از تأسیسات پرفورمنس شرکت در مرکز تحقیق و توسعهی نامیانگ گرفته شده است. این تأسیسات دارای پیست توسعهای با نام Area C است و نام خودرو نیز از آنجا گرفته شده است.
:::فرشاد:::
۲۰ شهریور ۱۳۹۸واقعا ظاهر جذاب و گیرایی داره، حس خوبی منتقل میکنه؛ جا داشت به قدرت بیش از 300hp میرسید.
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸اگه سایپا رو پراید کار میکرد و ارتقا میداد، الان یه چیز تو همین مایه ها شده بود!
مهدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸پلت فرم پراید کاملا منسوخ و از رده خارج هستش ایرانخودرو که روی پلت فرم چهارصد و پنج کار کرده چی تولید کرده جز چند تا ورژن از سمند که یکی از یکی بدتر هستن
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خوب پلت فرم ها باید به مرور زمان تغییر کنند.
مثلا پلت فرم سوناتا الان با سوناتا 30 سال پیش فرق میکنه.
خودروسازان داخلی اگه تو این 30 سال هر کدوم رو یه ماشین کار میکردند و ارتقا میدادند (البته ارتقا هماهنگ با سطح جهانی) الان ایرانی سری تو سرها بود
مهدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸پلت فرم برای هر خودرو یکبار تولید میکنن وتا زمانی که بشه روی اون پلت فرم خودرو تولید میکنند اما بعد از مدتی پلت فرم قبلی کنار میزارن و یک محصول جدید تولید میکنند سوناتا امروز با سوناتا سی سال پیش فقط تشابه اسمی داره برای طراحی پلت فرم جدید تکنولوژی پیشرفته میخواد که سایپا و ایران خودرو فاقد اون هستند
سینا
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بسیار زیبا شده ??
AMANTE
۲۰ شهریور ۱۳۹۸این یک هیوندای واقعیه، حتی در نسخه ی پایه.
طراحی خوب و زیبا به دور از هرگونه شلوغ بازی اضافه که در محصول جدید هیوندای، سوناتا دیده میشه.
بهراد
۲۰ شهریور ۱۳۹۸درسته که تکیه بر جای بزرگان عیب است
ولی خدایی این یکی دیگه عیب نیس، نهایت توان کره ای ها برای سرشاخ شدن با آلمانی هاست که خوبم انجامش داده ولی دیگه باید رو الکتریکی کردن ماشیناش سرمایه گذاری کنه از اونورم ID.3 میاد ….
Mehdi TuRbO
۲۱ شهریور ۱۳۹۸دوست داشتم بدونم هیوندای روی این محصولات چه برچسب قیمتی گذاشته تو مقاله نبود ظاهرا