هیوندای توسان ۲۰۱۹ فیس لیفت معرفی خود در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹ را جشن گرفت.
مهمترین تغییرات این خودرو زیر پوست آن و طیف پیشرانهها رخ دادهاند. دو پیشرانه برای مدل سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده که اولی ۴ سیلندر ۲ لیتری تزریق مستقیم با قدرت تخمینی ۱۶۴ اسب بخاری میباشد.
اما نسخه فول تر از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تزریق مستقیمی استفاده میکند که قدرت آن نیز در حدود ۱۸۱ اسب بخار میباشد. این پیشرانه جایگزین نسخه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی قبلی با قدرت ۱۷۵ اسب بخار شده است. هر دو پیشرانه یاد شده با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکنند.
همانگونه که از اکثر خودروهای مدرن امروزی انتظار میرود، توسان ۲۰۱۹ نیز با طیف مناسبی از ویژگیهای ایمنی همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، نوربالای خودکار، برفپاککنهای حساس به باران، کروز کنترل هوشمند با عملکرد حرکت و توقف و هشدار توجه راننده عرضه میشود. این کراس اوور بهصورت استاندارد دارای دستیار پیشگیری از برخورد جلو و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است.
در کابین توسان فیس لیفت یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۷ اینچی و ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو نصب شده است. همچنین سیستم بلو لینک با سه سال سرویس نیز در برخی تریم ها عرضه میشود.
صحبت از تریم ها شد و باید گفت توسان در تریم های Value، SE، SEL، اسپورت و لیمیتد تولید میشود. تفاوتهای بین تریم ها شامل رینگهای ۱۸ اینچی برای مدل SEL بوده درحالیکه سایر نسخهها با رینگهای ۱۷ و ۱۹ اینچی عرضه میشود. همچنین مدل لیمیتد دارای تریم کرومی بوده و پیشرانه ۲ لیتری نیز تنها در تریم های Value و SE عرضه میشود. سایر نسخهها از پیشرانه ۲.۴ لیتری سود میبرند.
rezalp
۱۰ فروردین ۱۳۹۷من که هیچ تفاوتی بین این مدل با قبلی نمیبینم
Meysam
۱۰ فروردین ۱۳۹۷اهههههه ایناهم شورشو درآوردنا.
هی به خودمون زور میزنیم یه مدل جدید بخریم(که نمیتونیم?)یه مدل جدید میدن بیرون.
بسه دیگه مرسی اه?
Meysam
۱۰ فروردین ۱۳۹۷الان اونی که دیسلایک داده،حتما هربار که یه مدل جدیدش میاد یه پنج شیش تا میندازه دم گاراژ??
خسته نباشی دادا✋
پیمان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷تغیرات همونطور که در متن گفته شده بیشتر در انجین اتفاق افتاده تا در شکل ظاهر و داخل کابین
Wrx
۱۰ فروردین ۱۳۹۷مدل قبلی نمای بهتری داشت ?
پیمان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷من چون خودم 2017 رو دارم کاملا موافقم نما فیس قبلی زیباتره
sina
۱۰ فروردین ۱۳۹۷قبلی بهتر بود که :/
فريد
۱۰ فروردین ۱۳۹۷خیلی ضعیفه عهه ?
Meysam
۱۰ فروردین ۱۳۹۷قویه فقط پراید خومون.
مگه نه داداش؟??
پیمان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش گلم تو جاده های ایران که بیشتر از 110 نمیتونی بری بنظرم چه پراید چه توسان چه سری 7 داشته باشی فرقی نداره زمانی قدرت و شتاب مطرح میشه که تو جاده بتونی بگازی و شتاب بگیری
me84
۱۰ فروردین ۱۳۹۷.
یه ویژگی مثبتی که هیوندای و کیا دارن اینه که همه امکانات ضروری رو ارائه میدن و این خیلی خوبه و نشون میده نیاز سنجی خیلی دقیقی دارن. مثلا همین اندروید اتو و اپل کار پلی . اما بعضی از ژاپنیها مثل کمری( اگه اشتباه نکنم) اندروید اتو رو ارائه نمیدن . منظورم اینه که یه سری از نواقصی هستن که خیلی پیش پا افتاده هستن و خیلی راحت میشه رفع بشن اما وجودشون خیلی احساس بدی ایجاد میکنه. هیوندای کیا اما خیلی حواسشون جمعه و بخاطر همینم روزبروز فروششون بیشتر میشه.
یه سری نکات ریز خیلی تو انتخاب مشتری تاثیر میذاره.
رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۷روز به روز فروششون بیشتر میشه ؟؟؟؟؟؟؟
آمار های فروش رو باز ببین
T.H.M
۱۰ فروردین ۱۳۹۷والا روز به روز که داره فروششون کمتر میشه. یه نگاه به آمار فروش بندازید تو سایت های معتبر متوجه میشید. سعی نکنیم اطلاعات غلط بدیم یا اونجوری که خودمون دوست داریم آمار رو تغییر بدیم. طبق سایت focus2move در سال 2017 کیا 9درصد و هیوندای 8.9 درصد کاهش فروش نسبت به 2016 داشتند و بدترین عملکرد رو از لحاظ تغییر فروش نسبت به برندهای غیر چینی داشتند. در حالیکه تویوتایی که مثال زدید 2.3 درصد افزایش داشته. اگه مدلی هم بخوایم صحبت کنیم، الانترا 21 درصد کاهش، توسان 3.8 درصد کاهش، سانتافه 13.8 درصد کاهش، سوناتا 24.9 درصد کاهش و … در سال 2017 داشتند. هم چنین کیا اسپورتیج 15.8 د رصد کاهش، سورنتو 6.1 درصد کاهش و مدلایی مثل سراتو و اپتیما حتی بین 100 تای اول هم نبودن و تو لیست این سایت نیومده.
حالا بازار آمریکا رو نگاه کنید. طبق سایت goodcarbadcar هیوندای 13.42 درصد کاهش و کیا 9 درصد کاهش در سال 2017 داشتند و جزو بدترین عملکردها از لحاظ تغییر فروش بودند. هیوندای از این نظر تو رتبه چهارم بدترین عملکرد بوده (بعد از اسمارت و فیات و کرایسلر). دیگه آمار تک تک مدلاشون رو میتونید تو خود این سایت ببینید. بعضی مدلاش افزایش اندک داشتند و بعضیاش کاهش شدید.
ضمنا کمری رو مثال زدید. خدمتتون عرض کنم در سال 2017 که تقریبا همه ی برندای خوب تو میدسایزهای غیر لوکس کاهش فروش داشتند، کمری کمترین میزان کاهش رو داشت بینشون و درنتیجه بهترین عملکرد. همینطور تو آمریکا. همه ی میدسازها کاهش فروش داشتند و کمری کمترین میزان کاهش.(فقط 0.4 درصد کاهش یعنی تقریبا بی تغییر) اما سوناتا 33.9 درصد کاهش و اپتیما 13.5 درصد کاهش. در مورد بقیه مدلا و شاسی بلندها هم میتونید خودتون ببینید که راو4 و روگ و … چه غوغایی کردن. میدسایزها رو فقط گفتم چون اسم کمری رو گفتید.
در ضمن در دو ماه اول 2018 هم تنها برند غیر لوکس که میدسایزش تو آمریکا افزایش فروش داشته تویوتا بوده. کمری 16.1 درصد افزایش که عالیه. بقیه برندها همشون کاهش داشتند. در حالیکه سوناتا 43.5 درصد کاهش و اپتیما 30.7 درصد کاهش. راستی اینم بگم که در ماه فوریه بدترین عملکرد رو در بین همه ماشینا (چه لوکس و چه غیر لوکس ، چه میدسایز و چه غیر میدسایز) سوناتا با 54.2 درصد کاهش داشته. این آمار رو تو goodcarbadcar با جزئیات زده. بقیه سگمنت ها هم خودتون ببینید. میدسایزها رو گفتم چون اسم کمری رو بردید.
البته اینم بگم که مدلایی از ماشینای کره ای افزایش فروش داشتند یا در سال هایی افزایش فروش داشتند. اما شما برمیگردید میگید روز به روز افزایش فروش دارند! منم با دلیل و مدرک ثابت کردم حرف شما اشتباست. به خدا الان که دیگه راحت میشه با یه سرچ راحت تو اینترنت به همه چیز پی برد، هیچ توجیه و بهونه ای برای زدن حرفای اشتباه و به اشتباه انداختن بقیه نیس. لطفا اول دو تا سرچ کنید بعد از چیزی که امار و ارقامش هست حرف بزنیم. اگه هم میخواید آمارسازی به نفع ماشینای مورد علاقه خودتون کنید که دیگه بحثش جداست.
اینم بگم که من نه دشمنی با کره ای ها دارم و نه ژاپنی ها ارث بابای منه. هیچ فرقی برای دنیا و آخرت من نمیکنه بخوام یکی رو بکوبونم و یکی رو الکی بالا ببرم. ولی حقیقت رو باید همیشه گفت تا اطلاعات اشتباه به بقیه نرسه. من فقط خواستم واقعیت رو بگم. وگرنه خود ژاپنی ها هم مدلاییشون هستن که کاهش فروش داشتند. من به اون کاری ندارم. حرف شما صرفا در مورد کره ای ها بود و منم خواستم واقعیت رو در موردشون بگم. اگه قرار بود آپشن تنها ملاک اصلی خارجیا باشه تو خرید ماشین مثل ما ایرانیا، اونوقت کره ای ها باید فروششون حتی از تویوتا هم بیشتر می بود. ولی طبق مطلبی که خیلی وقت پیش پدال گذاشت حتی بین 5 تا ملاک اصلی آمریکایی ها هم نیس تو خرید ماشین. ضمنا ربطی به حواس جمعی و حواس پرتی نداره که برادر من. مثلا بقیه خیلی پرت هستن که فلان آپشن رو نمیذارن. یه چیزی میگی شماها. نه برادر. تا اینجای کار کره ای ها مجبور بودن چیزی رو ارائه بدن که فروششون رو بتونن بالا ببرن. نه از لحاظ برند و نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ سواری و … در حد ژاپنی ها نبودن. لذا مجبور بودن یکی طراحی هاشون رو تغییر بدن که با استخدام اروپایی ها به هدفشون رسیدن چند سال پیش و یکی هم ماشینو پر کنن تا خرخره از آپشن. همین. اثبات حرفم هم به عنوان مثال به آمار فروش اپتیما در سال 2010 به قبل رو با 2011 که طراحیش متحول شد مقایسه کنید. قبلش حتی جزو 100 ماشین پرفروش تو آمریکا نبود اما 2011 به یکباره بین 5 تای اول اومد. چیش در این سال تغییر کرده بود؟ آیا به یکباره در طی یکسال کیفیت یا سواریش متحول شد؟ نه. چیزی که تغییر کرد طراحیش بود و تونست بعضیا رو بکشه سمت خودش. اما الان چی؟ دیگه فاصله ی طراحی با ژاپنی ها ندارن. حتی دیگه تو اکثر سگمنت ها ژاپنی ها ماشینای قشنگ تری دارن. در مورد آپشن هم همین. دیگه تفاوت چندانی تو آپشن های ژاپنی و کره ای دیده نمیشه. حتی تو بعضی موارد ژاپنی ها آپشن های بیشتری هم دارن. همین دلایل باعث میشه تو یکی دو سال اخیر فروششون رو به کاهش رفته همونطور که آمار دادم. ممکنه حالا 2018 افزایش داشته باشن یا بعدش. ولی اخیرا که اینطور نبوده. در مورد تویوتا که اندروید اتو نداره حرفتون درسته و برای خودمم جای تعجبه که چرا اینقدر پافشاری میکنه رو این موضوع. ولی قطعا دلیلی داره و حواس پرتی نیس. ولی بالاخره اونم میذاره مثل اپل کار پلی. ولی خدا وکیلی خود شما اگه علاقه به ماشینی داشته باشی، صرفا به خاطر نداشتن یه آپشن مثل این، ممکنه دست ازش بکنی و بری سراغ یه ماشین دیگه؟ اگه اینطور بود که تویوتا کلی باید کاهش فروش پیدا میکرد.
ببخشید طولانی شد.
T.H.M
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ببخشید اون قسمتی که گفتم در سال 2011 اپتیما بین 5 تای اول اومد، منظورم 50 تا بود. سریع تایپ کردم یه صفرش جا موند. الان هم نگاه کردم به goodcarbadcar. رتبش در 2011، 45 شد در آمریکا و 209 درصد افزایش فروش پیدا کرده بود! که همونطور که گفتم واضحه که این افزایش فروش به خاطر تحول در طراحیش بوده.(که البته با این همه افزایش فروش بازم خنده داره مقایسش با کمری. تو همون سال اپتیما 84 هزارتا فروخت تو آمریکا و کمری 308 هزارتا !) ولی دیگه الان از این خبرا نیس و تو اکثر موارد ژاپنی ها طراحی بهتری دارن. در مورد آپشن دیگه تفاوت چندانی تو تعدد آپشن ها نیس بینشون. لذا دیگه همون دو عامل برتری در طراحی و آپشن هم دیگه ندارن و در سطح بقیه هستن. لذا افت فروش شدید تو سالیان اخیر داشته
T.H.M
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ببخشید دوباره کامنت میذارم. اما در مورد طراحی که گفتم. شما الان حتی به طراحی فرانسوی ها یه نگاه بندازید و با هم سگمنت کره ای شون مقایسه کنید. مثلا تلیسمان و پژو 508 جدید، کولئوس، پژو 3008 و 5008، رنو مگان جدید و … . تو بیشتر سگمنت ها فرانسوی ها هم طراحی بهتری از کره ای ها دارن الان. هم سگمنت اینا مثل اسپورتیج که خیلیا بهش میگن زشت، سوناتا جدید که حتی خیلی از طرفداراش هم ایراد گرفتن از طراحی جدیدش، سانتافه جدید که خیلی از کره ای باز ها هم گفتن نسل قبلیش بهتر بود و … . تو ژاپنی ها هم یه مزدا کافیه تا هیچ نگاهی به کره ای ها نشه. مزدا6، مزدا 3، CX-5، CX-9 و CX-3 . خدا وکیلی به مراتب زیباتر از رقیبای کره ایش نیستن؟ یا حتی تویوتا CHR، تویوتا کمری جدید، تویوتا آئوریس یا کرولا هاچبک جدید، راو 4 جدید و … . یا محصولات هوندا مثل سیویک و آکورد. یا نیسان مثل قشقایی و ماکسیما و آلتیمای جدید و … . نگاه کنید. واقعا دیگه کره ای که مثل پنج شش سال قبل که با اختلاف جزو زیباترین ها بودن، دیگه الان تو هر سگمنتی حداقل یه رقیب ژاپنی یا فرانسوی پیدا میشه که خیلی زیباتر باشه. الان خیلی از محصولات کره ای جدید رونمایی میشه خیلیا ایراد میگیرن ازش. به خدا دروغ نمیگم. برید تو صفحات همین سایت یا سایت های خارجی یا یوتیوب زیر فیلمای کره ای های جدید نظرات رو بخونید متوجه میشید. به نظر من که دیگه الان کره ای ها از نظر طراحی چیز متفاوتی نیستن و حتی پایین تر از ژاپنی ها و فرانسوی ها و صد البته طراحی های جدید فولکس واگن و بعضی ماشینای آمریکایی هستن. گذشت اون زمان. همین الان کره ای ها که اون همه فروش میکردن تو ایران، با اومدن فرانسوی ها مثل تلیسمان و کولئوس فروششون کاهش زیادی پیدا کرده. رتبه اول واسه کی بود همیشه؟ سانتافه. الان چی؟ تلیسمان و کولئوس. چون ایرانیا ظاهرگرا هستن، همین فروش نشون دهنده اینه که دیگه الان کی طراحی برتری داره. یا کافیه ماشینای مزدا میومدن ایران البته با قیمت مناسب (نه با اختلاف زیاد با کره ای ها). در اونصورت میدید آیا کسای زیادی پیدا میشدن برن سمت کره ای ها یا نه. همونطور که گفتم دیگه الان شما تو هر سگمنتی حداقل یک (البته بیشتر) طراحی به مراتب بهتری تو محصولات ژاپنی یا فرانسوی یا آلمانی (فولکس) و … میبینید.
آرمان
۱۱ فروردین ۱۳۹۷فقط اونجا که گفتی تفاوت چندانی بین آپشن های ژاپنی وکره ای نیست :))))
این کامنتت رو نشون ژاپنی ها بدی حتما بهت کمری یا کرولا مجانی میدن چون خودشون اینقدر دفاع نکردن از خودشون که تو کردی :))) أنشالله یه روز خودت بتونی ماشین خوب سوار بشی و درک کنی و سنت به گواهی نامه هم برسه
akrh78
۱۰ فروردین ۱۳۹۷خواهش میکنم.اصلا حرفشم نزن.چون من اصلا نخوندم گلم
T.H.M
۱۰ فروردین ۱۳۹۷قربون شما. اشکالی نداره. حق میدم چون بیش از حد طولانی نوشتم. خودمم بودم شاید حوصلم نمیومد بخونم :)
آرمان
۱۱ فروردین ۱۳۹۷عزیزم اگه امار فروش کره ای ها کمتر شده بخاطر چین هست که سر مسائل سیاسی با کره به مشکل برخورده و واردات کره ای هارو خیلی کم کرده نه هیچ دلیل دیگه،وگرنه کره به این معروفه که صنعت خودرو سازیش روز به روز داره بهتر میشه
درضمن زشته کره ای رو با فرانسوی مقایسه کنی،شاخشون تالیسمان بود که تأ الان ۱۱ مورد إتش سوزی داشت!
این ۲۰۰ خطی که نوشتی ألکی بود
me84
۱۰ فروردین ۱۳۹۷.
حرف شما درسته اما منظور من چیز دیگه ایه.
این کاهش فروش تو یک سال رو هر شرکتی گهگاه تجربه میکنه و طبیعیه. بالاخره بازاره دیگه بالا و پایین داره. منظور من روند کلی فروش هست. الان این دوتا شرکت چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا هستن. من هیچ تعصبی نسبت به کره ایها ندارم. من میگم هر شرکتی یا هر فردی که خوب داره پیش میره رو باید تحسین کرد و الگو قرار داد.
این دوتا شرکت واقعا دارن خوب پیش میرم و سرعت رشدشون خیلی خوبه.
:::فرشاد:::
۱۰ فروردین ۱۳۹۷طراحیش خیلی زیباتر، هماهنگتر و منطقیتر از سانتافه شده ?
پیمان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷بشخصه مدلهای 2016 و 2017 رو از لحاظ شکل ظاهر قبول دارم من خودم 2017 رو دارم و کاملا از شتاب نسبی اون راظیم،در مدلهای 2018 بنظرم علاوه بر تغیرات انجین روی اپشن زیاد کار کردن تا شکل ظاهری، بهر سوی احتمالا تا اومدن این مدل به بازار ایران و نوسانات دلار 350 ملیون رو برای مدل 2018 باید انتظار داشته باشیم