پس از انتشار جزئیات مربوط به سیستم کنترل شیفت فعال ASC هیوندای برای خودروهای هیبریدی، این خودروساز کرهای از اولین محصول مجهز به این سیستم یعنی سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ رونمایی کرد.
نسخهی هیبریدی سوناتا که بر پایهی جدیدترین نسل این سدان کرهای شکل گرفته دارای ویژگیهای طراحی متمایز میباشد که مهمترین آن جلوپنجرهی متفاوت و اسپویلر عقب یکپارچه با چراغها است. رینگهای آلیاژی آئرودینامیک مانند این خودرو نیز خاص مدل هیبریدی بوده و گفته شده باعث بهبود وضعیت آئرودینامیکی خودرو میشود.
دیگر تغییر قابلمشاهدهی این خودرو نسبت به مدلهای استاندارد سیستم سقف خورشیدی است که برای اولین بار در این خودرو نصب شده و به منظور افزایش شعاع حرکتی و جلوگیری از خالی شدن غیرضروری باتری اقدام به شارژ آن میکند. هیوندای میگوید با ۶ ساعت شارژ روزانه میتوان ۱۳۰۰ کیلومتر برد بیشتر در هر سال را به دست آورد.
دیگر ویژگی متمایز این خودرو همان تکنولوژی کنترل شیفت فعال است که باعث کاهش ۳۰ درصدی زمان تعویض دندهها میشود. این سیستم از نرمافزار کنترل جدیدی استفاده میکند که سرعت چرخش پیشرانه و گیربکس را کنترل کرده و در نهایت تعویضهای سریعتری را به ارمغان میآورد.
هیوندای میگوید این تکنولوژی باعث بهبود شتاب گیری، مصرف سوخت و دوام گیربکس میشود زیرا ASC استهلاک قطعات در زمان تعویض دنده را به حداقل میرساند.
هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ نیروی خود را از پیشرانهی اسمارت استریم G2.0 GDi HEV متصل شده به یک گیربکس ۶ سرعته میگیرد. پیشرانهی بنزینی این خودرو قدرت ۱۵۲ اسبی و گشتاور ۱۸۸ نیوتون متری داشته درحالیکه واحد الکتریکی نیز ۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور دیگر را به این مجموعه اضافه میکند.
کل قدرت این سیستم برابر با ۱۹۵ اسب بخار بوده و بنا به ادعای هیوندای، سوناتا هیبرید جدید به ازای هر لیتر سوخت میتواند ۲۰.۱ کیلومتر مسافت را طی کند که همان مصرف ۴.۹۷ لیتری در هر صد کیلومتر میباشد. البته این آمار مربوط به مدل مجهز به رینگهای ۱۶ اینچی بوده و در صورت استفاده از رینگهای ۱۷ اینچی مصرف به ۵.۲ لیتر افزایش مییابد.
از جمله تجهیزات ایمنی و کمکرانندهی این خودرو میتوان به دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده و ترمز خودکار، دستیار حرکت بین خطوط و… اشاره کرد.
سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ همچنین از عملکرد کلید دیجیتالی برخوردار است که با یک برنامهی موبایلی فعال شده و به کاربران اجازه میدهد خودرو را باز و بسته کرده و حتی پیشرانه را از راه دور روشن کنند.
Alitalia
۱ مرداد ۱۳۹۸دستشون درد نکنه
سامان اذری
۲ مرداد ۱۳۹۸کمری هیبرید ++++
سوناتا هیبرید —–
NAVID۰۰۹۸
۱ مرداد ۱۳۹۸همچین تکنولوژی ای را در فیسکر کارما دیده بودیم که متاسفانه ورشکست کرد ، اما همیشه برای من جای سئوال بود که چرا این تکنولوژی بسیار مفید را در خودروهای دیگر شاهدش نیستیم .
اما امروز هیوندای این آپشن یا تکنولوژی انرژی خورشیدی را به محصولاتش اضافه کرده و این جای تقدیر داره که هم بسیار کاربردیست و هم به خودرو دیزاین زیبایی میده ، اما فقط ای کاش سونوتا جوری دیگر طراحی میشد ، چرا که ارتباط بر قرار کردن با این خودرو سخته به سبب طراحی …
SS
۱ مرداد ۱۳۹۸فکر بدی نیست البته اگر هزینه و وزن زیادی رو به ماشین اصافه نکنه
طبق اطلاعات خود شرکت روزی تقریبا 5 کیلومتر به رنج خودرو اضافه میشه که فقط در طولانی مدت و در صورتی که وزن اضافه تاثیر منفی بر مصرف سوخت نداشته باشه توجیه پذیر هست.
امیر
۱ مرداد ۱۳۹۸از کجا میدونستید من تو چه فکریم نامردا
امیرحسین
۱ مرداد ۱۳۹۸خداوکیلی ابتکار چندان موثری نیست… روزی 6 ساعت!!!! رنگ ماشین می پره که به خاطر 26 لیتر بنزین در سال…تازه اگر وزن سقف رو اضافه نکنه و باعث افت هندلینگ نشه… مصرفش هم همچنان از کمری هیبرید 2018 بیشتره. کلاً از لحاظ اعداد و ارقام سوناتای جدید پیشرفت زیادی نداشته. امیدوارم از لحاظ کیفی تغییر محسوسی داشته باشه.
ahmad
۱ مرداد ۱۳۹۸هیوندا دیگه واقعا داره گند میزنه با این طراحیش
این چیه آخه خداوکیلی؟؟؟
Ali Mehri
۱ مرداد ۱۳۹۸یک قدم روبه جلو . ولی من هنوز در عجبم چرا نباید مثل دوچرخه های قدیمی که دینام داشتن یه همچین سیستمی کار بزارن تا انرژی مکانیکی ناشی از چرخش چرخ هارو موقه حرکن ماشین به انرژی پتانسیل تبدیل کنه جوری که نیاز نباشه اصلا ماشین به شارژ ده بشه واقعا عجیبه . بشر امروزی از نظر باتری و گنجایش اونها به نظرم خیلی عقبه خیلی . هنوز هم بهترین گوشی های دنیا باید هرروز به شارژ زده بشن عجیب نیست ؟ روزی به این خواهیم خندید که اصلا چیزی به نام شارژر وجود داشته ولی باید الان اینطور میبود .
نظر شما چیه؟ کیا موافقن که خیلی بشر امروزی عقبه توی این مقوله ؟
مانی
۲ مرداد ۱۳۹۸ماشین داره سوخت میسوزونه که انرژی شیمیائی به انرژی جنبشی تبدیل بشه
بعد بیان دینام بذارن رو چرخها دوباره انرژی جنبشی رو به صورت
انرژی شیمیائی تو باطری ذخیره کنن؟
مگه مغز خر خوردن؟
Ahmadreza 2002
۲ مرداد ۱۳۹۸واقعا فازت جیه؟
MjM
۱ مرداد ۱۳۹۸این نسل سوناتارو ندید میگیریم! و منتطر نسل بعدیش که هفته دیگه رو تمایی میشه هستیم!