هیوندای دو هفته پیش اولین تصاویر رسمی از کراساوور جدید خود بنام کاسپر را منتشر کرد و حالا اطلاعات و مشخصات کامل آن مثل قیمت را در اختیار رسانهها قرار داده است. هرچند کاسپر تنها ۳,۵۹۵ میلیمتر طول، ۱,۵۹۵ میلیمتر عرض و ۱,۵۷۵ میلیمتر ارتفاع دارد اما از کابین چهارنفرهٔ بسیار جاداری با ویژگیهای کاربردی فراوان و تکنولوژیهای مدرن برخوردار است.
هردو صندلی جلوی این خودرو میتوانند تا شوند که این ویژگی در ترکیب با صندلیهای تاشوی عقب میتواند کابین را به مکانی برای خواب تبدیل کند. به گفتهٔ هیوندای، این برای اولین بار در دنیا است که صندلی رانندهٔ یک خودرو قابلیت تا شدن دارد. علاوه بر این، صندلیهای عقب را هم میتوان تا ۱۶۰ میلیمتر به سمت جلو یا عقب کشید و به فضای پا یا فضای صندوق بار اضافه کرد. هنگامیکه صندلیهای عقب در جلوترین حالت باشند، حجم صندوق بار ۳۰۰ لیتر خواهد بود.
تکنولوژیهای کاسپر نیز برای این کلاس قابلتوجه است خصوصاً در بالاترین تیپ که به نمایشگر ۸ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، تشخیص صدا و اپل کارپلی، صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی و سیستم صوتی با شش بلندگو مجهز است. همچنین طراحان هیوندای با استفاده از رنگهای متنوع در داخل خودرو، کابین این کراساوور کوچک را به مکان دلپذیری برای صرف وقت تبدیل کردهاند.
هرچند کاسپر یک کراساوور کوچک و ارزانقیمت است اما از سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی زیادی بهره میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به دستیار جلوگیری از برخورد جلو و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهصورت استاندارد اشاره کرد. در تیپهای بالاتر کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور هم به این موارد اضافه میشود. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد به هفت ایربگ نیز مجهز است که شامل یک ایربگ بین راننده و سرنشین جلو میشود.
کاسپر در بازار داخلی کره جنوبی با دو پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر عرضه میشود که اولی تنفس طبیعی با ۷۵ اسب بخار قدرت و دومی توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. هردو موتور به یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشوند که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. این خودرو همچنین در کنار شیفتر دنده به انتخابگری برای حالات رانندگی مختلف مثل برفی، ماسهای و گِلی هم مجهز است که موجب کشش بهتر میشود.
کاسپر در سه تیپ مختلف به نامهای اسمارت، مدرن و اینسپریشن به بازار عرضه میشود و هیوندای آنرا ارزانترین کراساوور خود میداند. قیمت تیپ پایهٔ اسمارت از ۱۳.۸ میلیون وون معادل ۱۲ هزار دلار، تیپ میانی مدرن از ۱۵.۹ میلیون وون معادل ۱۳,۶۰۰ دلار و تیپ بالا ردهٔ اینسپریشن از ۱۸.۷ میلیون وون معادل ۱۶ هزار دلار آغاز میشود که به میزان قابلتوجهی از کراساوورهای سابکامپکت هیوندای یعنی بایون، کرتا، ونی و کُنا ارزانتر است.
آپشنهای سفارشی این خودرو هم شامل سانروف با قیمت ۳۴۰ دلار و کیت بدنهٔ اکتیو با قیمت ۸۰۰ دلار میشود. هیوندای پذیرش سفارشات خرید برای کاسپر را از ۱۴ سپتامبر در کره جنوبی آغاز کرده و در اولین روز برای آن حدود ۱۹ هزار رزرو خرید دریافت شده است. این بالاترین میزان رزرو برای یک محصول غیر الکتریکی هیوندای محسوب میشود.
ممد ژانگولر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰فوق العادست
جای ساندیس با کیک هم براش محاسبه کردن 😁
دقیقا ساخته شده برای خانومهای مجرد و تنها بر اساس تبلیغش
افشار
۲۶ شهریور ۱۴۰۰بله جای باکس آب معدنی هم داره
ممد ژانگولر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰داداش افشار زمونه بدی شده هر جا میری طرف میگه اول با سگم دست بده
سگها شدن سنگ محک 😔
امیر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰فوق العاده برای خانم ها ، ابعاد کوچک و کاربردی خوراک پارک و پاساژ
Avan
۲۶ شهریور ۱۴۰۰طولش ۷ سانت از پراید۱۱۱ کوتاه تره ولی به لطف نواوری و تفکر خوب جادارتر هست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰مثل جریان معماری خونه میمونه تو کرمانشاه خونه ۱۱۰متری اندازه خونه ۴۸متری تهران جا داره!
کافر مقدس
۲۶ شهریور ۱۴۰۰قول میدم 2روز دیگه یه همچین ماشینی با لوگو لیفان یا چری خواهید دید
اصولا هیوندا هرکاری کرده فرداش چینیزه شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰نه فقط هیوندای بلکه کل صنعت خودروسازی هرکاری میکنه روز بعدش چینیا یه چیزی بر اساس اون میزنن!
♦SHAHRUKH♦
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ماشین جالبیه کاش میشد وارد کرد احتمالا فروش زیادی داشت ایرانی جماعت عشق شاسی بلنده
M.K karimi
۲۶ شهریور ۱۴۰۰الحق که نمیشه بهش ایراد گرفت
با وجود کلاس و کاربردش که معمولا تو این کلاس ماشینایی شبیه قورباغه درست میکنن این یکی واقعا طراحی دلچسب و متناسبی داره 👌👌
خیلی خوشم اومد ازش خیلی هم کاربردیه ، امکاناتش هم که واقعا در حد خودش خیلی خوبه
زیزیگولو
۲۶ شهریور ۱۴۰۰این ماشینای کوچیکو راحت میشه تو خونه شارژ کنی و جای زیادی رو هم اشتغال نمیکنه ((منظورم داخل حال و پذیرایی خونه نیستش)) و الآنم تو خیلی از کشورا مثل فرانسه ماشینای اینشکلی تو دسته بندی چهار چرخا قرار میگیرن و بخاطر همین نوجَوونا نیازی به گرفتن گواهینامه واسه روندنشون ندارن ولی بنظر من این جور ماشینا واسه عبور از اتوبانو آزاد راه مناسب نیستن چون هم سرعتو شتاب کافی ندارن و هم اندازشون خیلی کوچیکه و ایمنی بدنه شونم در مقایسه با بقیه ماشینای تو آزادراه و اتوبان پایین تر هستش …… بطور کُلی ماشینای خوشکلو با نمکی هستن
خوشنام
۲۶ شهریور ۱۴۰۰خیلی جالبه
19 هزار رزرو در عرض یک روز برای این خودرو
در برابر 20 هزار رزرو برای لندکروزر در عرض یک سال!
datsun
۲۶ شهریور ۱۴۰۰طرز تفکرت در همین سطحه که ساخت این نیمچه ماشین ۱۲ هزار دلاری رو با لندکروز ۸۰ هزار دلاری مقایسه میکنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰خب این به کنار اسکالید چی؟ اون که بیشتر از هزاران هزار رزرو داشت از لندکروزر هم خیلی پیچیده تره…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ شهریور ۱۴۰۰این کوچکترین کراس اوور دنیاست ؟ یا هنوز جک s1 کوچکترینه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ماشین تو شهری خوبیه بخصوص برای یادگیری رانندگی و دم دستی برای خانم ها…
ADAK
۲۶ شهریور ۱۴۰۰انصافا 12 هزار دلار میارزه