از دیرباز، برندهایی مثل مرسدس بنز، بامو و کادیلاک شناختهشدهترین نامها در عرصهٔ خودروهای لوکس بودهاند. سپس در دههٔ ۹۰ میلادی، ژاپنیها با برندهای لکسس، اینفینیتی و آکورا به این بخش وارد شدند و طی سالهای اخیر هم هیوندای با جنسیس جسارت ورود به قلمروی لوکسها را پیدا کرده است. از سوی دیگر، خودروسازان چینی هرچند پیشرفت چشمگیری داشتهاند اما هنوز جرأت ورود جدی به حوزهٔ لوکسسازی را نداشتهاند ولی بااینوجود، برخی از خودروسازان بزرگ چینی با تأسیس برندهای مجزا، بهطور نصف و نیمه سَرَکی به بخش لوکس کشیدهاند.
یکی از این شرکتها، گریتوال است که در سال ۲۰۱۶ برند وی (Wey) را برای عرضهٔ محصولات لوکستر خود تأسیس کرد. این برند تاکنون فقط به ساخت کراساوورها پرداخته و مدلهایی مثل VV6 و VV7 را روانهٔ بازار کرده است. وی اما بهتازگی سری جدیدی از محصولات خود را با زبان طراحی جدید و شیوهٔ نامگذاری جدید برگرفته از انواع قهوه معرفی کرده است. بزرگترین و گرانترین عضو خانوادهٔ این محصولات جدید، مدل موکا است که دیماه سال گذشته معرفی شد و بهتازگی راهی بازار چین شده است. موکا هماکنون یکی از گرانترین و لوکسترین محصول وی محسوب میشود.
از سوی دیگر، جنسیس هم بهعنوان یک برند لوکس نوپا، بهتازگی با مدلهای GV80 و GV70 وارد بخش شاسیبلندهای لوکس شده است؛ بنابراین، تقابل کراساوورهای لوکس تازهوارد از چین و کره جنوبی میتواند جالب باشد و به همین دلیل در اینجا قصد داریم وی موکا را با جنسیس GV70 مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک از این خودروها بهعنوان نخستین تلاشهای سازندگانشان برای ورود به عرصهٔ لوکسسازی بهتر و موفقتر عمل کرده است و کدامیک از این برندهای چینی و کرهای در آینده میتواند به بازیگری جدی در بخش لوکس بازار تبدیل شود.
بیرون
موکا و GV70 هردو طبق زبان طراحی جدید سازندگانشان شکل گرفتهاند. البته موکا خودش با چراغهای جلوی چهارگوش تیز و جلوپنجرهٔ بزرگ ششضلعی، معرف زبان طراحی جدید وی بود اما GV70 در طراحی دنبالهروی کراساوور بزرگتر GV80 و همینطور سدانهای جنسیس بوده است. هردو کراساوور با سقف شیبدار، فرمی کوپه مانند دارند و از این لحاظ به هم شبیه هستند. البته موکا با ۴,۸۷۵ میلیمتر طول، کمی از جنسیس ۴,۷۱۵ میلیمتری بزرگتر بوده و درواقع کراساووری میان سایز محسوب میشود.
داخل
هردو خودرو از کابین بسیار چشمگیری برخوردار هستند. در داشبورد GV70 از اشکال و خطوط منحنی استفاده شده است که نمای ساده و چشمنوازی را ایجاد کردهاند درحالیکه طراحان وی ترجیح دادهاند بیشتر از خطوط تیز استفاده کنند. هردو کراساوور به صفحه آمپر دیجیتالی مجهز هستند که در جنسیس ۸ اینچی و در وی ۹ اینچی است. این صفحه آمپر در GV70 شکل سنتیتری دارد اما در موکا به شکل جالب و عجیبی مقابل راننده قرار گرفته است. در میانهٔ داشبورد این کراساوور چینی هم یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی جای گرفته درحالیکه کمی پایینتر هم یک نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی برای کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است. GV70 اما صرفاً به یک نمایشگر مرکزی ۱۴.۵ اینچی مجهز است که در بالای داشبورد قرار دارد. به همین دلیل، دکمههای فیزیکی در کابین موکا بسیار کم هستند اما در داخل جنسیس این دکمهها و کنترلها بیشتر دیده میشوند.
تجهیزات
هردو شرکت برای کراساوورهای خود لیست تجهیزات کاملی را در نظر گرفتهاند. این قسمت را با موکا آغاز میکنیم که به نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی، هوش مصنوعی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستمهای ایمنی با تراشهٔ آمریکایی آمبرلا و پردازندهٔ کوالکام، قابلیت بهروزرسانی از راه دور و… مجهز شده است. این خودرو از سیستمهای کمکرانندهٔ فراوانی مثل پارک خودکار، قابلیت احضار و رانندگی نیمه خودران در بزرگراهها هم برخوردار است که وی این سیستم خودران را نزدیک به سطح سه میداند. از سوی دیگر، GV70 در تیپ پایه بهصورت استاندارد با مواردی مثل کنترل تهویهٔ دو منطقهای، شارژر بیسیم، کروز کنترل هوشمند، دستیار خروج ایمن و… ارائه میشود درحالیکه در بالاترین تیپها به گرمکن غربیلک فرمان، صفحه آمپر دیجیتالی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر سربالا و گرمکن صندلیهای عقب مجهز خواهد بود.
قوای محرکه
جنسیس برای GV70 دو پیشرانهٔ مختلف در نظر گرفته که موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است. موتور بعدی اما از نوع ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو بوده و ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک در همهٔ تیپها و موتورها بهصورت استاندارد ارائه خواهد شد. وی موکا اما فعلاً فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس نُه سرعتهٔ دوکلاچه متصل است که نیرو را به هر چهارچرخ میفرستد. وی همچنین قصد دارد در آینده نسخهٔ پلاگینهیبریدی موکا را هم ارائه کند.
قیمت
یکی از مهمترین موضوعات در مورد این دو خودرو قیمت است. قیمت جنسیس GV70 در بازار ایالاتمتحده از ۴۱ هزار دلار آغاز میشود و در بالاترین تیپ با پیشرانهٔ شش سیلندر به ۶۲,۵۰۰ دلار میرسد. از سوی دیگر، وی موکا علیرغم ویژگیهای چشمگیری که دارد، خودروی بسیار ارزانتری است بهگونهای که قیمت آن در چین از تنها ۲۷,۶۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً در بالاترین نسخهها به ۳۴,۵۰۰ دلار میرسد. این یعنی حتی گرانترین نسخهٔ موکا از ارزانترین نسخهٔ GV70 ارزانتر خواهد بود. البته این دو کراساوور لوکس فعلاً در هیچ بازاری باهم حضور ندارند و هرگز رقابتی باهم نخواهند داشت و هدف ما از این مقایسه صرفاً رویارویی دو خودروی لوکس تازهوارد بود تا ببینیم چقدر توانستهاند به مفهوم یک خودروی لوکس واقعی نزدیک شوند. همچنین، برخلاف جنسیس که برندی جهانی است، بازار وی فعلاً فقط به خود چین محدود است اما گریتوال برنامههایی برای عرضهٔ این برند لوکس در بازار اروپا دارد و شاید در آیندهای نهچندان دور، نام این برند چینی را هم در بین بزرگان این عرصه ببینیم.
مقایسه مشخصات فنی
وی موکا | جنسیس GV70 | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۵ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۱۴ اسب بخار | ۳۰۴ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۸ نیوتن متر | ۴۲۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۸ ثانیه | ۶.۱ ثانیه |
مصرف سوخت | ۷.۰ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۱۵ میلیمتر | ۲,۸۷۵ میلیمتر |
طول | ۴,۸۷۵ میلیمتر | ۴,۷۱۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۶۰ میلیمتر | ۱,۹۱۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۹۰ میلیمتر | ۱,۶۳۰ میلیمتر |
قیمت پایه | ۲۷,۶۰۰ دلار | ۴۱,۰۰۰ دلار |
بالاترین قیمت | ۳۴,۵۰۰ دلار | ۶۲,۵۰۰ دلار |
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰وی موکا!😂😂اسمشم ضایعه دیگه باقیش بماند،داخلشم که کپی لینکلنه،با وجود اینکه از طراحی جنسیس خوشم نمیاد اما از هر لحاظ از چینی آشغال بهتره….
رای من جنسیس…
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۰من ی کوکتل آبی رنگ خوردم به اسم وی موکا
خدا به دادمون برسه مسموم نشیم شانس اوردیم 😉
خارج از شوخی جنسیس خیلی آهسته و پیوسته با قدمهای محکم داره جلو میره البته با رعایت تمام فاکتورهای لازم برای معتبر ماندن
به نظرم از این به بعد به عنوان گزینه کاملا جدی باید روش حساب کنیم و لیست سبد خریدمون اضافه بشه ( منظورم ما ایرانیا نبودا 😉🥲)
NAVID۰۰۹۸
۹ خرداد ۱۴۰۰یه اعترافی داشتم !
نظرم داره به جنسیس عوض میشه ( البته در مورد فلسفهی خودرویی کره ، نظرم همونی که قبلاً بوده ، هنوزم هست ، مگر محصولاتی شاخص همچون اپتیما ، i30 ، سوناتا nf )
اما در مورد جنسیس ، طبق برآوردی که از طراحی داخلی و کیفیت متریال داخلش داشتم و البته تستهایی که از این خودرو دیدم که نه به گفتهی گزارشگران ، بلکه چیزی که احساسم در مورد این جنسیسهای جدید میگه ، مثبت شده و مثل اینکه حقیقتاً کرهایها برای جنسیس کم کاری نکردند و عظمشان را جزم کردن برای ارائهی خودرویی خوب و عالی در رقابت با بزرگان !
رقابت این جنسیس با این خودروی چینی که به کنار و جنسیس چند سر و گردن بالاتره !
اما بحث من طراحی داخلی جنسیس هست در دنیایی که اکثر شرکتها شبیه هم طراحی و تولید میکنند ، این خودرو بینظیر متفاوت و زیبا طراحی و دیزاین کرده که از قضا کیفیتش هم عالیه که از تو عکس هم پیداست !
ایشالاه قسمت بشه و یه سفر به دوبی بروم و حتماً این خودرو را تست و بررسی کنم !
اما چه فایده ، وقتی دیگر خودرویی به ایران وارد نمیشود که همه با هم در خیابانها ببینیم و لذت ببریم !
امیدوارم رئیسجمهور بعدی ایران که مشخص شده کی میشه ، بیاد و یه فکری به حال واردات خودرو کند تا حداقل کمتر قیافهی مضخرف کوئیک ، تیبا ، ساینا را تحمل کنیم که کل شهر داره میشه این چندتا خودرو که با لایِ درزی به اندازهی عرض کانال سوئز ، همه را انگشت به دهان گذاشته ، خیلی منتاژشون ، طراحیشون ، آبکی شکل گرفته ، مگه میشه ، مگه داریم ، عجب ، از کادیلاک و ماکسیما رسیدیم به کوئیک پارس خودرویی ، اووووف ، آخخخخخ !
NAVID۰۰۹۸
۹ خرداد ۱۴۰۰سورنا جان
قبلاً بسیار مفصل توضیح دادم که دوباره گفتنش از حوصله خارج هست !
کلاً کرهایها خیلی خیلی با اصل کارایی خودرو یعنی سواری دلچسب و درخور و همچنین کارایی مناسب آپشن فاصله دارند و مشکل اینجاست که بیشتر اغراق میکنند تا نشان واقعیت !
Navid_bivaN
۹ خرداد ۱۴۰۰جنسیس رو هر بار از نزدیک دیدم، نظرم به کره ای ها عوض شده. پکیج بالاتر از پرمیوم ارائه میده، با قیمت پرمیم.
Muty
۱۱ خرداد ۱۴۰۰احساست در مورد این جنسیس می فرمان که جنسیس خوبه ؟!!!!
بعد من میگم فلان و بهمان
یه سری میگن هی نپیچ به پر و پای این نویدی نژاد
بابا تو اصلِ جنسی به قسم آیه
Reza
۱۰ خرداد ۱۴۰۰اگه ملاک انتخاب قیمت باشه انتخاب من وی موکا هستش
Reza
۱۰ خرداد ۱۴۰۰اونا دارن روز به روز قله های پیشرفت رو با سرعت نور طی میکنند، اونوقت مام که چیزی واسه از دست دادن نداریم جز مسخره کردن کاری از دستمون بر نمیاد.
متاسفم برای برخی ها
سروش
۱۲ خرداد ۱۴۰۰سیستم آمبرلا آمریکایی و پزدازنده کوالکام آمریکایی به کل خودروسازی کره میارزه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰″از دیرباز، برندهایی مثل مرسدس بنز،بامو و کادیلاک شناخته شده ترین نام ها در عرصه لوکس ها بودند″
هرجا میری اسم یه آمریکایی توی لیست بقیه هم هست،پرچم آمریکایی ها بالاست💪
تقدیم به ضد آمریکایی ها😂
بهنام
۹ خرداد ۱۴۰۰چه عجب از پیشرانه 1,5 لیتری کشیدن بیرون 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰موقتیه😂
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰بعد از دو روز نصف قدرت اولیه هم نداره!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰👌🤣
Reza
۱۰ خرداد ۱۴۰۰از شما بعیده آقا محمد موج سواری نکن برادر تعصب رو بزار کنار، چون یه خودرو اسم کشور سازندش چینه که دلیل بر بی کیفیت بودنش نمیشه
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰نه آقا رضا. به شوخی گفتم!
دیگه تا ۵ سال که OKهست این چینی عزیز
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰نیم ساعت هم نگذشته کره ای فنا دوئلو بستن!🤣🤣🤣
امیرحسین
۹ خرداد ۱۴۰۰سلام.
اون ۱۰ درصد ۱۸ رای کین؟!با چه منطقی به ماشین چینیه رای دادین؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰گدا گشنه پولن آخه،هرچی کمتر خرج کنن به نفعشونه!😂
Reza
۱۰ خرداد ۱۴۰۰با منطق فکر اقتصادی، با نصف قیمت جنسیس میشه فول آپشنشو خریدش تازه رولزرویس که نمیخرم صد سالم رو تضمین کنه واسم ، فوق فوقش میخوام ده سال ازش استفاده کنم
porsche
۹ خرداد ۱۴۰۰قطعا موکا
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰یا ابلفضل 🤣 رامین کجایی ؟؟؟ بدو بیا. وی داره با جنسیس مقایسه میشه🤣
ولی از حق نگذریم وی با توجه به قیمتش خیلی حرف ها برای گفتن داره. با 23 هزار دلار یه هیوندای کونا نیمه فول میدن. طراحی داخلش شاید کپی شده از چند کمپانی باشه ولی واقعا خوبه. من انتخابم وی موکاس !! چون خیلی ارزونتره
همچنین جنسیس gv70 فول معادلش میشه خودرو های امریکایی گرفت.
پدال گفته وی سال 2016 تاسیس شد. و این وی موکا هم حدودا 6 ماه پیش معرفی شده. ببین لعنتی این چینی ها تو 4 سال چی ساختن داره با جنسیس مقایسه میشه.
یااااااا ابلفضللللللللل 😨😨😨😨
( با لحن اون مرده که این تیکه رو گفت بخونید) 🤣
پدال مثل اینکه با رامین مشکل داشت به محض اینکه رفت سریع درباره بهترین چینی یعنی بایک افرود! مطلب گذاشت. بعد سریع درمورد رولز رویس 28 میلیون دلاری مطلب گذاشت. خیلی دلم میخواست بدونم چیا خیراتی میداد. بعد هم درباره این دوئل.
احتمالا فردا یا پس فردا یه دوئل هم بین هونگکی با میباخ برگزار میشه🤣🤣
ولی از حق نگذریم شاید الان یا تا سال بعد چینی ها حرفی برای گفتن نداشته باشن
ولی قطعا تا قبل سال 2030 کلی حرف خواهند داشت. شاید هم زود تر.
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من هیچکدام .
ولی مثل اینکه لگن سازی چین در حجم انجین نیم لیتر پیشرفت کرده 😂 جالبه رای هم اورده !
بعید هم میدونم با این قیمت پایین اصلا کیفیتی داشته باشه و حتی نیمه لوکس هم محسوب نمیشه .
Amirreza
۹ خرداد ۱۴۰۰آخه چرا به یه آشغال دیگه چینی رای بدم؟ حالا نه اینکه جنسیس خیلی با اصالت و قدیمی باشه ولی حداقل قدیمیشو دارم و راضیم و مجله های معتبر کلی ازش تعریف میدن ، برای یه هولدینگ خودروسازی درست و حسابیه ، اجازه فروش تو آمریکارو داره و مهمتر از همه تست ایمنی درست و حسابی داده نه مثل تست چین که به هایما و جک و همشون ۵ ستاره میده ، البته طراحی کابین و بیرونشم قشنگتره
Amirreza
۹ خرداد ۱۴۰۰از ۱ و نیم لیتری شدن ۲ لیتری انشالله در ۱۰۰ سال آینده به ۲ و نیم هم میرسن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم ۳۰سال یه بار ۵۰۰سی سی اضافه کنم!😂😂
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰دَهَنِشون سرویس چه پیشرفتی داشتن .
دَهَن سِرویسا نه به پیشرفت شوت طوی طراحی و نه به ۱۰ سالی ۵۰۰ سیسی اضافه کردن!!
Amirreza
۹ خرداد ۱۴۰۰نه فقط کره ای فنا ، آخه واقعا خودت به جا جنسیس ، گریت وال میخری؟😐
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰رامین چینی میخرید 😂
با مابقی پولش هم چانگان میخرید. 😂
من برم هیشکی تنها نمیشه!؟!.)”^😂
چرا چانگان تنها میشه😂
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰من هیچ گاه با رامین موافق نبودم. ولی اینجا انتخابم موکا هستش. قیمت هارو ملاحظه کردی ؟ قیمت پایه جنسیس 41 هزار دلاره. نسخه فول 62 هزار دلار نسخه پایه موکا 27 هزار دلار. نسخه فول 34 هزار. اختلاف حدود 2 برابر هم دیگس.
البته اینجا باید جنسیس رو با هونگکی مقایسه میکردن چون از لحاظ قیمتی تو یه رنج هستن.
وی موکا شاید بگه من نیمه لوکس هستم ولی با توجه به قیمتش رقیب سانتافه و تاکسون و سورنتو هستش ، که صد درصد از اونا بهتره.ولی به پای جنسیس نمیرسه
البته در اینده یعنی تا 5 یا 6 سال دیگه اگه برسه و ازشون جلو بزنه من تعجب نمیکنم چون دنیا جای تعصب و فرمانروایی نیست… جای رقابت هست.
حالا چه هندی باشه چه برزیلی چه تایوانی چه چینی چه کره ای. خواستن توانستن هست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰آقای univers توهم شدی رامین دوم! یه بار اول از ماشین دیگه ای تعریف میکنی آخر سر میای سراغ پولش بعد میگی چینیه رو برمیدارم!
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰اگه جنسیس ارزونتر بود قطعا انتخابم جنسیس بود. یا اگه wey کمی گرونتر بود قطعا انتخابم جنسیس بود. اما اختلاف قیمتشون زیادی بالاس
البته من و شما نباید قضاوتشون کنیم و بگیم ایا خوب هستن یا نه چون نه سوارش شدیم نه از نزدیک دیدمشون پس حرف هامون همه بدون استدلال هست. یه تیبا سوار ( یعنی خودم ) هیچ گاه نباید درمورد خودرویی که 15 برابر ماشینش قیمت داره قصاوت کنه و برچسب عالی بودن یا آشغال بودن به اون بزنه. چون نه سوارش شده نه توانایی خریدشو داره. هروقت پولشو داشتم میتونم به طور دقیق بگم کدومو بر میدارم. اینجا هم کلی گفتم انتخابم موکا هستش باید برم درباره هرجفتش تحقیق کنم بعد جوابو بگم ولی چون پول ندارم بخرمشون برای چی باید درباره شون نظر بدم؟؟ خیلی ها با من موافقن
وقتی من نمیتونم بخرمشون برای چی باید درموردشون اظهار نظر کنم؟ شما میشه دلیلشو بگی؟ پول من کلا الان 310 میلیون هست که هم اندازه خودرو کلاسیک و باز سازی شون و این خودرو داخلی 20 سال پیش هست.
پس فقط درمورد اونا میتونم نظر “” دقیق و منطقی “” بدم. وقتی توانایی خریده یه ماشین 4 میلیاردی رو ندارم برای چی باید درموردش نظر بدم ؟ رو هوا اظهار نظر کنم؟ که چه اتفاقی رخ بده؟
یه کم منطقی باشید.
بد یا خوب بودن یه خودرو رو نه مکان ساختش تایین میکنه یه قیمتش نه آپشن هاش !! خوب بودن یه خودرو کلی ملاک هست. خیلی ها خوب بودن رو به برند مطرح بودن میبیننن. خیلی ها به قیمتشش میبینن. خیلی ها هم به آپشن هاش. خیلی ها به طول عمرش.
اما اینا فقط یه ملاک هست. برای خرید خودرو نباید به برند و قیمتش و قیافش نگاه کرد. برای خرید یک خودرو به طور استاندارد 15 تا ملاک وجود داره. هر ماشینی بتونه از این 15 تا حداقل 9 امتیاز بگیره انتخاب مناسبی هست.
باز هم میگم
اگه جنسیس ارزونتر بود قطعا انتخابم جنسیس بود. یا اگه wey کمی گرونتر بود قطعا انتخابم جنسیس بود. اما اختلاف قیمتشون زیادی بالاس. در نسخه پایه 15 هزار و در نسخه فول 28 هزار دلار اختلاف دارن.
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰رامین دوم نه ، این اصلا خود خودشه ! 😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰آره آقا فرزاد،تقریبا منم مطمئن شدم خود رامینه!
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰اقای ابتین و اقای فرزاد. شما ها فرض کنید من همون رامین هستم
منم فرض میکنم اقای فرزاد اکانت فیک نوید و اقا ابتین اکانت دوم
رستمی نژاد هست.
کلا فوق فوقش 200 نفر عضو پدال هستن و پدالو دنبال میکنن هر روز.
برام خیلی سواله چه طور 600 تا رای اومده. 🤔🤔
تازه بعضی مواقع به 1000 تا رای هم میرسه.
سردبیر
۹ خرداد ۱۴۰۰درود.
البته بهتره با حسن ظن نسبت به کاربرای دیگه نگاه کنیم و از برچسب هایی مثل فیک و از این دست خودداری کنیم.
همچنین پدال فعلا حدود 5 هزار کاربر ثبت نامی و روزانه حدود 30 هزار بازدیدکننده یونیک داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰دست خوش آقای سردبیر 👌👏❤️
اینم یه جواب درست و حسابی،حالا حرفی داری بزن رامین!😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰فقط جدی جدی روزانه ۳۰،۰۰۰نفر از پدال بازدید میکنن؟اینطور باشه سایت پدال خیلی معروفه…
امیر
۹ خرداد ۱۴۰۰آخه کدوم بشری کدوم انسانی کدوم آدمی این قهوه جوش چینی رو به جای جنسیس میخره ؟ نه واقعا برام جای سواله.
خودم کسی بودم که از طراحی GV70 انتقاد کردم ولی الان میبینم طراحی خوبی داره نسبت به این موکا
بعد چینی ها هم یاد گرفتن نمایشگر بزرگ بذارن تو ماشین
خداوکیلی کلاهتون رو قاضی کنید بگید کدوم بهتره. جنسیس هم کیفیت بهتری داره هم طراحی بهتری داره هم پیشرانه بهتری داره.
مهردادکمال
۹ خرداد ۱۴۰۰قطعا جنسیس خیلی بهتره اما بنظر شما آیا این جنسیس دو برابر وی موکا ارزش داره بپردازی!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰الان ارزش داره که ۱۰۰میلیون بدی به پراید؟ جنسیس از هر لحاظ بهتره چینیا آشغالن بخاطر همین ارزون میفروشن که فروش برن….
Sina10
۹ خرداد ۱۴۰۰اسمشو که دیدم ، رفتم رای به جنسیس دادم😂
طراحیش بسیار فاجعه بود ، از نظر فنی هم بدرد نخوره
البته قیمتش مفته ولی همون پول رو بدی به بامو سری ۳ پایه خیلی بهتره که سوار ماشینی بشی که اسمشو هیچ کسی اسمشو نشنیده
جنسیس بشدت زیباتره ، کابین این چینیه زیبا بود ولی جنسیس بهتره
در کل انتخابم بدون کمترین شکی جنسیس بود ، این چینیا هر روز یه برند جدید میسازن
ولی عجیب ترین نکته درباره اینه که باز هم چینیا کپی کردن ، پشتش هم با سخت گیری ترکیبی از نسل جدید Rav4 و لکسوس LX هست ، متاسفانه نمیتونن کپی نکنن😂
محمد مختاری آذر
۹ خرداد ۱۴۰۰وی موکا انگار از لینکلن اسکی رفته آرم خودرو طراحی داخلی و بخش های دیگر
ولی جنسیس طراحی خاص به خود را دارد قطعا جنسیس انتخاب من هستش
Tesla+🏁
۹ خرداد ۱۴۰۰اینکه لوگوش کپیه لینکلنه چطوری میخواد تو بازارهای جهانی عرضه بشه
اقا یعنی طراحی یه لوگو انقدر کار سختیه؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰چینیا یه پیچ رو هم نمیتونن از خودشون دربیارن همونم کپیه بعد لوگو بیان طراحی کنن؟چینیا چرت ترین آدمای روی زمینن….
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰دادش گلم شرمنده ها https://www.carlogos.org/car-brands/wey-logo.html الان این ، کپی این هست
https://www.carlogos.org/car-brands/lincoln-logo.html
؟؟؟؟
من الان نمیفهمم کجای این کپیه لینکلنه. وی مستطیله بلنده ولی لینکلن وسطش خط عبور کرده. الان اینجا کپی هست!! کجاش دقیقا؟؟
اگه اینجوری باشه پس این ارم جنسیس هم
https://www.carlogos.org/car-brands/genesis-logo.html
کپی شده از این کمپانی بریتانیایی بنتلی هست
https://www.carlogos.org/car-brands/bentley-logo.html
نکته بعد اقای ابتین.
کل کره زمین همه قطعاتشون رو چینی ها میزنن. تو میگی چینی ها پیچ نمیتونن بسازن ؟؟؟
بازم تاکیید میکنم در اندازه توانتون کامنت بدید. وقتی تیبا دارید ( مثل بنده حقیر)
هیچ وقت درباره خودرو هایی که 10 برابر ماشینتون قیمت دارن اظهار نظر نکنید
تو خود امریکا کسی که لینکلن داره نمیاد درباره بنتلی نظر بده.
تو امریکا یارو شورلت میراژ داره جرئت نمیکنه درباره پژو 5008 نظر بده.
بقیه ماشینا بماند.
بعد ما ایرانی های پراید سوار کل صنعت خودرو سازی رو با دیدگاهامون
زیر و رو میکنیم.
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰آقا رامین به سایتهای خارجی سر بزنی بد نیست مثلا طرفدارهای رولزرویس راجبش اظهار نظر نمیکنن ؟ یا طرفدارهای bmw تو خود آلمان بهش انتقاد نکردن ؟
یکم خودتو اصلاح کن البته با توجه به سنی که داری انتظار آنچنان زیادی ازت نمیره .
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰به خدا زشته چیزی خبر ندارید سخن میگوید خوبه من بگم اکانت فیک نوید هستی ؟؟ خیلی ها به این افراد تازه اومده به سایت با دیدگاه های 40 یا 50 تا میگن اکانت فیک ! از کجا میدونی اکانت فیک هست ؟ چون طرفداری یه برند رو میکنه؟ خدارا شکر من طرفداری هیچ کدوم از این خودرو هارو نکردم.
ما 80 میلیون جمعیت داریم. بالاخره یه 5 نفر شبیه هم با دیدگاه یکی پیدا میشه دیگه.
من فقط میگم اقا جان در حد خودمون کامنت بدیم.
من از کادیلاک خوشم میاد ( کی هست خوشش نیاد؟؟ ) خب در حد کادیلاک میام کامنت میدم ولی بعضی ها چنان متعصبی میکنن و بدون سند حرف میزنن آدم برگ هاش میریزه. من منظورم اون ها هستش.
اینقدر هم به دیگران نگویم تو دروغ میگی تو اکانت فیکی و…
چون کسی که اینو میگه خودش قطعا اکانت فیک داره و فکر میکنه همه هم دارن پس.
یادمه به اقای محمد رستمی نژاد 2 ماه پیش میگفتی اکانت فیک یا همین اقای ناشناس میگفتی اکانت فیک رامینه. یه چند نفر دیگه هم دوستان میگفت اکانت فیک. بعد کاشف به عمل اومد اکانت فیک نیستن. به خدا زشته. شخصیتتون رو نیارید پایین.
چون من گفتم فقط اینجا اونم فقط به یه دلیل انتخابم وی موکا هستش
و چون میگم در حد خودمون حرف بزنیم و چیزی که نداریم قضاوتش نکنیم شدم اکانت فیک !!! جالبه 🤔
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰آقای رامین شما با چه رویی میای میگی شما چون ماشینت دراین حده پس حق نداری درمورد ماشین دیگه ای نظر بدی؟این طرز تفکرت مال خودت چینی فن من و هرکس دیگری حق داریم درمورد هر ماشینی که دلمون میخواد نظر بدیم،بکوبیمش یا هرچیز دیگه، توی هر ۵۰کامنتت همش حرف از تیباته و اون پول مثلا ۳۱۰میلیونی! باشه بابا فهمیدیم مایه داری!
درضمن شما چجوری میدونی که کسی تو آمریکا که لینکلن داره درمورد بنتلی نظر نمیده؟ شما آمریکا بودی؟بقول خودت درحد خودت با اون افکارِ*** کامنت بده اینقدر حرف بی اساس برامون سرهم نکن برادر…
هی از اولین کامنتت مشخص بود اصلا با پدال خداحافظی نمیکنی چون تبلیغات برای چینیا واجبه!!😂😂
پدال لطفاً کامنتمو منتشر کن…با سپاس!!😂
hamid
۱۰ خرداد ۱۴۰۰لوگوی جنسیس هم کپی از آستون مارتین هست. ینی طراحی لوگو انقد کار سختیه؟
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰کاربر ممد ژانگولر یکم رفتارتو اصلاح کن ، بی ادبی هم حدی داره ، البته از اسمت هم پیداست میخوای ژانگولر بازی دربیاری ولی اینجا سیرک نیست !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰چیکار کنیم دیگه،آقای ژانگولر به کنار،این اکانت جدید رامین رو بچسب!😂😂
مهدی
۱۰ خرداد ۱۴۰۰چند ماه پیش گفتم تا ده سال دیگه خودروسازای چینی از روی مرسدس رد میشن الان میگم تا پنج سال دیگه این اتفاق میفته…. در مورد جنسیس هم بدون شک یه رقیب قوی برای آلمانی ها هست که میشه گفتم تو بعضی زمینه ها برتری هم داره فقط کافیه طراحی کابین و نمای بیرون رو با نمونه بی ام و مقایسه کنید
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰با احترام به نظرتون اما دارید مبالغه میکنید .
خودروسازی چین فعلا خیلی از کره جنوبی عقب
هست بعد چجوری میخواد از روی مرسدس رد بشه ؟!
بهتره اول به کره جنوبی برسه تا بعد اگه تونست با بزرگان آلمانی رقابت کنه . ( البته کره ای ها هم همینطور نمیشینن تا چین بهشون برسه )
مهدی
۱۰ خرداد ۱۴۰۰با کمال احترام به نسبت قیمت بنده دیگه فرق زیادی بین کیا و هیوندای با مرسدس نمیبینم… به هیچ وجه نظرم از روی مقالات و تصاویر نیست. برای قیاس جنسیس ۲۰۱۶ و مرسدس ای کلاس ۲۰۱۵ رو روندم واقعیتش اینه که دیگه تفاوت کیفیت سواری خاصی وجود نداره الان که ۵ سال هم گذشته و پیشرفت کره ای ها بیشتر هم بوده و فاصله کمتر شده. ممکنه یه آدم خبره که کارش اینه مو رو از ماست بکشه بیرون و خودروها رو به مرز توانایی برسونه و تفاوت قائل بشه منتها واسه آدمهای عادی مثل بنده با یه استفاده شهری نرمال دیگه از این خبرا نیست… جدا از این مسائل کیفی الان تو سال ۲۰۲۱ واقعا طراحی کره ای ها به مرزی رسیده که کم و کاستی هم اگر باشه طرف مجاب به خرید میشه
UNIVERS
۱۰ خرداد ۱۴۰۰اقای مهدی. مثل اینکه هرکسی از چینی ها تعریف کنه میشه اقا رامین.
الان از نظر برخی دانشمندان پدال ! بنده اکانت فیک رامینم.
احتمالا با توجه به سخنی که شما فرمودی شما هم اکانت اصلی اقا رامین هستی😂
فقط برای خودم خیلی سواله من چه طور اکانت فیکی هستم خودم کامنت میدم یه جا دیگه با نوشتار متفاوت. بعد میام یه جای دیگه یه جور دیگه لحنمو عوض میکنم کامنت میدم ؟؟ اونم برخی مواقع در کمتر از 2 دقیقه !!
بابا دمم گرم عجب اکانت فیکی هستم. 😂🤣
بعضی ها کلا مثل اینکه با یه سری چیز ها مشکل دارن کافی یه حرفی بزنی خلاف نظر اونا ، خلاصه تا همه مشکلات کائنات رو بهت نچسبونن ول نمیکنن.
درضمن اقا رامین 4 روز پیش خداحافظی کرد. ولی من از 2 ماه قبلش بودم. چه جوری بوده داستان ؟؟؟؟ با تعقل و تفکر حرف بزنید. کامنت کم بودن یا در یک موضوعی اشتراک نظر داشتن با یک دیگه ، دلیلی بر اکانت فیک بودن نیست.
شما اگر اکانت فیک هستی. دلیل بر این نیست من هم باشم. ( اقا مهدی منظورم شما نیستی. منظورم بعضی هاس. 🙄)
BenzSLR
۱۱ خرداد ۱۴۰۰جنسیس از هر لحاظ بهتر بود