هیوندای از مدل هیبریدی سوناتای خود با مصرف سوخت ۵.۵ لیتر پردهبرداری کرد. سدان محبوب کره ای، از ویژگیهای جالبی سود میبرد که آن را مقرونبهصرفه و باارزش مینماید.
سیستم هیبریدی یا ترکیبی این خودرو شامل یک موتور بنزینی با تزریق مستقیم سوخت GDI با حجم ۲.۰ لیتر و قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر و یک موتور الکتریکی ۵۱ اسبی و ۲۰۵ نیوتن متری است. موتور بنزینی شامل ۴ درصد رشد در نیروی تولیدی و ۵.۵ درصد رشد در تولید گشتاور است. قدرت خروجی موتور الکتریکی هم ۸.۶ درصد بهبود یافته است. برای تأمین انرژی موتور الکتریکی از باتریهای لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۱.۶۲ کیلووات ساعت استفاده شده است. این در حالی است که ظرفیت نسخههای قبلی تنها ۱.۴۳ کیلووات ساعت بود. باتریها نیز در زیر بدنه جای گرفتهاند که باعث شده تا فضای حمل سرنشین و بار تغییری نداشته باشد. بدین ترتیب، میزان فضای بار نسبت به مدل قبلی، ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است. موتور بنزینی، نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخهای جلو ارسال میکند. موتور الکتریکی نیز با گیربکس جفت شده و مبدل گشتاور نیز حذف و از کلاچ سبکتر و کارآمدتری استفاده شده است. تفاوتهای ظاهری این مدل با نسخههای عادی، شامل جلوپنجره شش ضلعی بزرگتر و برجستهتر، چراغهای جلوی HID و نوار کروم زیر درها، چراغهای عقب با گرافیک متفاوت، دیفیوزر عقب و چرخهای ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید میشود. زیر خودرو نیز یک کفی کاملاً صاف وجود دارد و ضریب آئرودینامیکی آن به رقم بسیار جالب ۰.۲۴ رسیده است. هیوندای میگوید که ۲۷ ماه توسعه و تحقیق و ۱۶۴ میلیون دلار سرمایهگذاری برای این خودروی هیبریدی صرف کرده است. در حالی که این خودرو نخستین بار در کره رونمایی شده، عمده بازارهای آن در خارج از این کشور خواهد بود. هدف اولیه هیوندای، فروش ۵۵ هزار دستگاه از نسخه هیبریدی در سال ۲۰۱۵ است. یک نسخه ویژه با تنظیمات برای بازار آمریکا نیز ماه آینده در نمایشگاه دیترویت، رونمایی خواهد شد. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز در نیمه دوم سال آینده معرفی میگردد.۴۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Ilyar
۲۶ آذر ۱۳۹۳وااای ضریب ایرودینامیک اش 0.24 هستش. ..این رقم بسیار بسیار عالیی هستش. ..گرچه ظاهر ماشین امری سلیقه ای هستش ولی من نسل جدید رو سوناتا رو که طراحی ساده و باوقار داره رو به طراحی نسل قبلش که طراحی خشن و اسپرت داشت ترجیح میدم. …در ضمن نسل جدید سوناتا از استحکام و دوام بسیار بهتری نسبت به نسل قبل بهره میبره. ..
سهیل
۲۶ آذر ۱۳۹۳همین سوناتای جدید هم که میگید هنوز به سال نکشیده که وارد شده. بزار دو سه سالی بگذره از کارکردش … بعد اگر خواستین از استحکام و دوام برای سوناتا صحبت کنین.
Ilyar
۲۶ آذر ۱۳۹۳اتفاقا همه مجله خودرویی اینو گفتن که سوناتا جدید در بدنه و شاسی از آلیاژ های محکمتر و بهتر استفاده شده..
سهیل
۲۶ آذر ۱۳۹۳خیلی چیزا هستن که رو کاغذ خوبن…
saeid
۲۸ آذر ۱۳۹۳بسم حق
ببخشیدا دوستان
نظر منه
شاید به مذاق همه خوش نیاد
ولی من از برند های عروسک ساز اصلا خوشم نمیاد
هیوندا دو سه تا محصول خوب داره یکی وراکروز ix55 ، یکی دیگه جنسیس و در نهایت ازرا
که البته شاید دوستان بگن با توجه بهقیمتشون خیلی عالین
خواهش میکنم به قیمت کاری نداشته باشین
برین یه سرچ مثلا کنین ازرا مدل 2008
یه کمری 2008 هم سرچ کنین
بعد داخل دو خودرو رو با هم مقایسه کنین
یا چمیدونم اصلا پشت فرمون بشینین ببینین بعد 5 6 سال ماشین چجوریه
امریکایی بنظر من 20 30 سال عمر میکنه
ژاپنی چه تیوتا چه مزدا 15 20 سال
و کره ای نهایتش 5 سال عمر مفیدشه
بیشتر به جلوه میرسن تا …
نظر منه
دیس لایکم بخوره مشکل ندارم :)
همیشه فکر نکین ماشین امروز چیه
ببینین فردا قراره چی بشه …
سهیل
۲۶ آذر ۱۳۹۳این کمپانی روز به روز داره پخته تر از هموطنش میشه.میتونیم نقطه ثقل موفقیتش رو طراجی به نسبت جذابش بدونیم.به نظر من کیفیت ادواتش هم داره با یه شتاب متوسطی پیشرفت میکنه.انگار با اقدام به ساخت ورژن هیبرید سوناتا هدفش بازار های اروپاس و باید بیشتر از این پیشرفت کنه تا بخواد جایی تو دل مردم اونجا واسه خودش باز کنه!
علی آهنگر
۲۶ آذر ۱۳۹۳مدیر عامل ایرانخودرو گفته بود : نه کی گفته خودروسازی ما از خودروسازی کُره عقب تره ؟؟
ahmad
۲۶ آذر ۱۳۹۳راست گفته.
اونا در خالی کردن جیب مردم و کلاهبرداری رتبه یک دنیا رو دارن و چندین برابر خودروسازی کره پول به جیب میزنن!
AliZeus
۲۶ آذر ۱۳۹۳آقا این هیبریدیا دارن همه جارو میگیرن..طراحیش باحال شده..
” 27 ماه توسعه و تحقیق و 164 میلیون دلار سرمایهگذاری..”
سایپا هم 1 روز وقت و 1میلیون صرف تیبا کرده!
هادی
۲۶ آذر ۱۳۹۳ساده ای ها 2 برابر این پول رو ایرانخودرو از دولت میگیره که چراغ سمند تولید کنه 1 میلیون !
27 ماه 4 ساله میخوان دنا دست ملت بدن
این رو هم بگم که خط تولید ایرانخودرو کم از هیوندا نداره چون اون موقع که بنز تولید میکرد مرسدس خط تولیدش رو شخصا راه انداخت
Zonda R
۲۶ آذر ۱۳۹۳@.F
Alizeus عزیز
اخیرا ایران خودرو اعلام کرده برای دنا (فیس لیفت سمند) 100 میلیارد تومن هزینه کردن
saeid
۲۸ آذر ۱۳۹۳بسم حق
اونقدام بی انصاف نباشین
فیس لیفت 10000 ماشینه
جلوش شبیه فورده
کیلومترش مزدا 3
پنلش تو سبک هییوندا
پشتشم شبیه c200
تا اونجایی که یادمه …
کنارشم همون یار اشنای کشور یعنی سمنده !
خیلی نواوری به خرج دادن قبول کن : ))))
amir
۲۶ آذر ۱۳۹۳خیلی خوبه ولی هیبریدی های کم مصرف ترو بهتر از سوناتا در بازار جهانی هستند.
خاوری
۲۶ آذر ۱۳۹۳بحث من با سوناتا ربطی به پیشرفت هیوندای و موتور و تکنولوژیش نداره …سوناتا طراحیش بد بود بدتر شد و در نسخه هیبرید ر…د!
با هزار دلیل و سند میگم طراحی نمونه غیر هیبرید خیلی بهتره..هیوندای افتاده تو دست انداز سوناتا!! این چراغای مسخره چیه.. واقعا جلو خودرو یه فاجعه س…
سهیل
۲۶ آذر ۱۳۹۳به قول جرمی کلارکسون :پوستر خوبیه ولی کاربردی نیست!!!
amir
۲۶ آذر ۱۳۹۳جرمی کلارکسون یه دلقک بیشتر نیست!!!
وحید
۲۷ آذر ۱۳۹۳امیر آقا در مورد جرمی اشتباه فکر میکنی من خیلی قبولش دارم
وحید
۲۶ آذر ۱۳۹۳طراحیش داره به سمت محصولات کیا کشیده میشه
Predator
۲۶ آذر ۱۳۹۳اره دقیقا منم میخواستم همینو بگم
انگار یه چیز شده بین طراحی قبلی سوناتا و اپتیما
Ilyar
۲۶ آذر ۱۳۹۳از نظر جنابعالی یه طراحی خوب چطوره؟
برعکس گفته شما محصولات هیوندای و کیا در مدل های جدید خود بهتر از قبل میشن…در ضمن اگه طراحیش بد بود پس در اینصورت هیچکس کمری 2012 و 2013 تمیخرید!
خاوری
۲۶ آذر ۱۳۹۳اولا طراحی ربطی به فروش یا تکنولوژی نداره…حاصل اعتبار، اصالت، فرم، زیبایی شناسی و ترجیحات بازاره…طراحی ها براین اساس طبقه بندی میشن…طراحی مرسدس بنز به دلیل اعتبار، کادیلاک به دلیل اصالت ، مازراتی به دلیل زیبایی شناسی و هیوندای به دلیل ترجیحات بازار اینجوریه و درنهایت کسی میمونه که امضاش رو محصولات مشخص باشه…هیوندای علیرغم همه پیشرفتاش حتی در طراحی اما ندیدم همچین امضایی رو محصولاتش باشه..مث تیم فجرسپاسی هرکی ساز خودشو میزنه…وولستر یه جوره…سوناتا یه جور…سانتافه یه جور دیگه… هارمونی بنز رو ببین و دم نزن ..از v class که یه ونه تا sls، AMG و S Class همه یه صدای موزون اما هریک بنا به کاربردش رو میده..بی ام و ..پورشه، وولکس واگن و لکسس همینجوری شدن بهترین برندای بازار
Predator
۲۶ آذر ۱۳۹۳درود بر خاوری عزیز
باهات موافقم شدییییید
وقتی چهره جدید جنسیس و الانترا و suv هاش اومد گفتم هیوندای کم کم دارخ اصالت خودشو پیدا میکنه اما بعد سونوتا و ازرا و جنسیس سدان اومدن کلن از حرفم پشیمون شدم….البته از انصاف نگزرم طراحی داخلیش داره یه رویه مشخصو بهخودش میگیره ولی طراحی داخل کجا و طرح خارج کجا!!!
راستش از شما چه پنهون وتی عکسو دیدم فک کردم یه محصول جیلی یا چه میدونم از این شرکتای چینیه
باورم نمیشد این سوناتاس
اون از اون طراحی قدیمیش که کلن یه دهه عقب بود از زمان خودش
طرح بعدیشم که هیچی نبود جز یه مشت خطوط شکسته و درهم برهم که خیلی زود از چشم ادم میوفتاد
اینم از این
خدا اخر و عاقبت این برندو بخیر کنه
نمیدونم چرا حداقل از کیا یاد نمیگیره که انصافن طراحیش به طرز فاحشی یه سر و گردن بالاتره…!!!
سپهر
۲۶ آذر ۱۳۹۳اتفاقا من با نظر جناب خاوری کاملا موافقم اون دوستایی که برا ایشون دیس زدن همونایی هستن که اگه این طراحی رو یکی از برند های ایرانی مثل ایران خودرو میزد هرچند این یه توهم بیشتر نیست که ایران خودرو به پای هیوندا برسه ولی خوب اگه میزد انقدر ازش ایراد میگرفتن که اصن از رده خارج میشد ولی چون کره زده و چون هیوندا همه با نظر ایشون مخالفن آخه این طراحیه من همون روز اول که عکس سوناتای جدید رو دیدم فهمیدم هیوندا کلی عقب افتاد از طراحی اسپرت و منحصر به فرد و امروزی رسید به یه طراحی پیرمری و خیلی خیلی لوکس اخه تو کدوم برند تازه شدن نسل اینقدر مزخزفه حالا اصن ما بنزینی یا هیبریدی بودنش رو کار نداریم واون که چیز بدی نیست و قابل تحسینه من از نظر طراحی عرض کردم.
با سپاس.
4MATIC
۲۶ آذر ۱۳۹۳هیوندا تو مدل سوناتا یک کم از اپتیم اسکی رفته
ولی90درصد کیا سال1998توسط هیوندا خریداری شد
منم ازماشین هیبریدی خوشم نمی اد
4MATIC
۲۶ آذر ۱۳۹۳سوناتا2015=لایک
اپتیما نیوفیس=دیسلایک
وحید
۲۷ آذر ۱۳۹۳بنظر من کیا طراحی معقول تری داره اما هیوندای تبلیغات و خدمات پس از فروش بهتری داره که فکر کنم این باعث شده همیشه فروش بهتره داشته
Mehran
۲۶ آذر ۱۳۹۳هر روز به یک شکل ساخته میشود! رویه ای که نشان از اصالت باشد را نمیتوان از هیونداى توقع داشت!
علیرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۳درسته که از سوناتا جدید استقبال نشده، ولی مطمئن باشید مشکلاتشون رو رفع میکنن و از عدم استقبال درس میگیرن، شرکتهای بزرگ به این زودیها ناامید نمیشن، مدلهای دیگشون جبران خرابکاری و فروش کم این مدل رو میکنه./
bse7en
۲۶ آذر ۱۳۹۳کره ای ها کلا ماشین رو عوض میکنن ولی اسمش فرق نمیکنه. ما چراغ ماشین رو عوض میکنیم اسمش عوض میشه!
4MATIC
۲۶ آذر ۱۳۹۳چرااز سوناتا2015 تودنیا استقبال خوبی نشد
چندروزقبل نماینده ی هیوندا می گفت (کارخونه ی هیوندا با مدل سوناتاyfگور خودشو کند چون سوناتا yfهم زود به صداافتاد وهم کیفیت اجزای داخلیش خوب نبود ودرکل اصلا نمی شد رو کیفیتش حساب کرد ولی مثل این که ای مشکلات درمدلLFیا همون2015 رفع شده)
4MATIC
۲۶ آذر ۱۳۹۳مگه 90درصد کیا مال هیوندانیست پس چرا مردم بیشتر کیا رو می پسندن
خوب این دوتا که یکی هستن ویک نفرهم اینارووارد می کنه ویک پلتفرم برای دوتا ماشین استفاده می شه
مثلا اسپورتیج و توسان
یا سانتافه وسورنتو
لاالنترا وسراتو
و………
erfan
۲۶ آذر ۱۳۹۳اتفاقا دقیقا برعکس حرف شماس
مردم کجا کیا رو بیشتر از هیوندای میپسندن
چه تو ایران چه تو دنیا فروش هیوندای خیلی بیشتر از کیاس.
شما ببین تو خیابون سانتافه بیشتر میبینی یا سورنتو
سوناتا بیشتره یا اپتیما
جنسیس یا آزرا بیشتره یا کادنزا
ix55 بیشتره یا موهاوی
فقط فروش ix35 و اسپورتیج باهم برابره حدودا
النترا و سراتو هم حدودا هم سطحن
خلاصه اگه مردم راضی نبودن از هیوندای هیچوقت انقد استقبال نمیشد.همین سوناتا رو رنج قیمت خودش و حتی بالاتر و پایین تر از خودش بیشترین فروشو تو ایران داشته بعد از محصولات ایران خودرو و سایپا
بهزاد
۲۶ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز 33 درصد سهام کیا در اختیار هیوندای هست.
Mehran
۲۶ آذر ۱۳۹۳اگر سوناتا در مقطعى فروش مناسبى داشت تنها دلیل آن خود سوناتا نبوده بلکه شرایط بازار، قیمت، حضور رقبا و سایر عوامل باعث فروش آن شده است. پس نمیتوان تعداد فروش را صرفا دلیل برترى فنى دانست!
سعید
۲۶ آذر ۱۳۹۳خدایی ادم حسرت میخوره اینا مگه چیشون از ما بیشتره که به این سرعت دارن تو صنعت خودرو پیشرفت میکنن
محمود
۲۶ آذر ۱۳۹۳دوستان عزیز این نکته رو بگم سوناتای ال اف 2015 تا حالا 80 درصد از هدف فروش شرکت هیوندای رو در بازار به دست اورده و اونهم در امریکا. در اسیا و اروپا اوضاع فروش این خودرو خوب بوده.
سایت motor week و cars.com این ماشین رو بهترین مید سایز جهان معرفی کرده حتی کمری 2015و کرایسلر 200 مدل2015 هم حریف این سوناتا نشدن. تو یوتوب سرچ کنید و فیلم مقایسه رو ببینید.
خلاصه بگم هیوندای رو دست کم نگیریییییییییید.!!!
مهدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۴بریم تو یوتیوب چیو ببینیم یکی بیاد یه بررسی کنه بعد بگه فلان ماشین بهتره که این دلیل نمیشه یه گذارش گری یه نظری داده مثلا خودت یه برسی تخصصی بزاری بهترین ماشین جهان رو سوناتا انتخاب میکنی، هنوز سال 2015 تموم نشده باید دید تو آمریکا کدوم ماشینها پر فروش میشن سال 2014 کمری ، کرولا ، آکورد، سیویک ، CR-V ، راو4 اینها پرفروشترین ها بودن از ماشینهای کره ای فقط سونا تا و الترا نهم و دهم شدن و هیچ SUV کره ای نتونست پرفروش بشه ماشینهایی هایبریدی مثل سوناتا که Plug-in دارن هم زیاد تو مصرف سوختشون تغیری وجود نداره و بیخود هیبرید شدن
حسن
۲۷ آذر ۱۳۹۳با این جلو پنجره و فرم چراغ جدید انگار اسپوتیج جلومه! مخصوصا پترنی که داخلش به کار رفته!
فقط نمیدوم چرا دیزاین فرمونش حالم رو بد میکنه!
(و در سایر محصولات هیوندای نیز هم)
رامتین
۲۸ آذر ۱۳۹۳واقعا زشت و بیخوده
آخه چه دلیلی داره انسان دنبال ماشین کره ای بره. گرچه آدمهای کم فکر ( نه بیفکر) در ایران زیادند!
کمری انتخاب بسیار بهتریه.
رضا
۴ اسفند ۱۳۹۵شما کمری بخر. یه چیزی از پدربزرگهاتون شنیدین ژاپنی خوبه فکر میکنید تا ابد همینطوره.کمری جریرا کیفیت در حد سمند دارن