خودروساز کرهای هیوندای، بهتازگی حضور نسل جدید سدان کوچک شهری خود را در نمایشگاه لسآنجلسِ امسال بهطور رسمی تأیید کرد. اگر به خاطر داشته باشید همین ۲ سال پیش بود که فیسلیفت ۲۰۱۴ نسل پیشین آن نیز در نمایشگاه ۲۰۱۳ لسآنجلس معرفی شد.
باوجوداینکه هیچ جزئیاتی از این نسل جدید مشخص نیست میتوان حدس زد که قرار است الانترا هم دچار تغییر و تحولاتی شده و زبان طراحی دیگر محصولات کنونی هیوندای مثل توسان جدید و سوناتا را به خود گیرد. انتظار میرود در این نسل از خطوط تیزتر و قویتری در بدنه استفاده شود و با بهرهگیری از چراغهای جدید جلو و جلوپنجره ۶ ضلعی در پیروی از دیگر اعضای خانوادهاش چهرهی جسورتر و محکمتری نسبت به قبل داشته باشد. همانند نسل جدید توسان، احتمالاً الانترا هم کابین بهبودیافتهتر و باکیفیتتری خواهد داشت و انواع بیشتری از سامانههای مختلف برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در بحث قوای محرکه هم کمپانی سازنده هنوز هیچ اطلاعات موثقی ارائه نکرده اما بازهم بر طبق حدس و گمانها دور از انتظار نیست که الانترای جدید از پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 موجود در توسان استفاده کند (شاید بهعنوان یکی از پیشرانههای قابل انتخاب)؛ گفته میشود این پیشرانه ۴ سیلندر در ترکیب با یک جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه جدید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴.۳ نیوتنمتر گشتاور را به خدمت راننده درمیآورد. با نگاهی به گذشته و التفات به اینکه الانترا در آخرین بهروزرسانیِ نسل پیشین خود جهشهای خوب و قابلقبولی درزمینهٔ ارائه کابین بهتر و ساکتتر و پیشرانه پرقدرتتر داشته است، بعید نیست هیوندای با معرفی نسل جدید آن تمامی علاقهمندان خودرو و مخاطبان خود را بار دیگر تحت تأثیر قرار دهد.۲۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
حجت
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هیوندای تازه داره طراحی داخلی رو یاد میگیره که با اغراق و حجم بازی در طراحی شاید در نسل قبل در ایران بفروشه اما دیگه نمیتونه توی دنیا ادامه بده و یک طراحی اصالتی برای خودش بوجود بیاره که اون هم سالها طول میکشه که مثلا به طراحی رنو یا اشکودا برسه حالا دوستان میگن رنو طراحی بلد نیست ولی همون بلد نبودن و طراحی اصیل خودش شرافت و مانده گاری زیادی نسبت به طراحی این شاخه اون شاخه هیوندای داره .
شاهین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴اون رندر اول رو که دیدم،یاد فورد موندئو و جگوار و ائودی افتادم! البت رندره ها…
فریا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شباهت شدیدی به کمری آمریکایی 2015 هم داره :D
احمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴با اینکه از نظر کیفی و کلا به عنوان یک خودروساز هیوندای رو قبول دارم
اما هیوندای داره اشتبه میکنه در طراحی
تمام فروش و جذابیت هیوندای به طرح های فضاییش بود و اکثر علاقه مندان هم به همین خاطر میرفتم سمت هیوندای
حالا که به این سمت رفته و میخواد امضای خودش رو داشته باشه اشتباه بزرگی رو مرتکب شد وگرنه اگر بحث طراحی ساده باشه مشتری میره تویوتا و نیساو و مزدا میخره
شکست فروش سوناتای جدید در امریکای شمالی که پدال هم خبرشوگذاشت کاملا این موضوع رو نشون میده
omid
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴بنظرم با وجود اینکه حرف شما درسته، اما قیمت و اقتصادی بودنخودروهای هیوندای باز هم مزیت رقابتی اون رو حفظ میکنه و به این راحتیا مشتریشو از دست نمیده. ضمن اینکه روز به روز درحال افزایش کیفیت و کمتر کردن فاصله با شرکت های دیگر هستند.
صادق
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
گرچه اون رندر تو طراحیش اشاره هایی به جگوار و آئودی داره ولی طراحیش بهتره ، طرح اصلی هم اگه تو این مایه ها میبود به نظرم شاید بهتر بود
مرسی داری داش امین
ارادت
Amin.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴خواهش میکنم داداش.
رضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من جذابیتش کمتر شده باید دید چه مقدار کیفیت داره!
ShoMpeT
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی ماشین های چیپ و بیخودی هستند…
DAIMLER
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی باحالی بورات!!!
مایکل جکسون - تریلر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا یا خانم ShoMpeT منظورت از (خیلی ماشین های چیپ و بیخودی هستند… ) چیه ؟ اگه منظورت هیوندایه که باید بگم اصلا ماشینای هیوندای بیخود نیستن .
ShoMpeT
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شاید در قیاس با ماشین های ایرانی حرف شما درست باشه.
مایکل جکسون - تریلر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴منظورت از ماشینای ایرانی پژو 405 و پراید و … است یا ماشینای روز وارداتی ؟
رامتین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا 150 تا 180 تومن پرداخت برای اتومبیلهایی مثه سوناتا یا i40 کمی…..
با این مقادیر آلفارومئو گزینه بهتری است. ضمن اینکه باعث خوشحالیست که مدلهای جدید آلفا مانند جولیا (نه جولیتا) با توان 200 اسب (و در بعضی مدلها تا 330 اسب که البته این مدل اگر مجوز ورود بگیره، بدلیل مشکل حجم بالای 2500 که البته قراره این محدودیت را ایران برداره) قراره در سال 2016 وارد بازار جهان و ایران بشه… که فوق العاده است، گرچه قیمت 180 به بالا دارند ولی موتورهای طراحی شده توسط فراری برای آلفا هیجان انگیزه…
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سوناتا یه کلاسه جولیتا یه کلاس دیگه اصلا اینا چه ربطی به هم دارند؟
کافر مقدس
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴یذره دیگه همین اسکی بازیها رو ادامه بنده هیوندای یه مالیبو بره خودش میسازه:|
از هر گوشه ی دنیا و از هر کمپانی ای (مخصوصا فورد و شوی ) یه تیکه اسکی رفته ک بهش میگن الگو گرفته!!! سورنتو جدیده رو شبکه خارجی داشت نشون میداد اینقدر شباهتش به gmc دنالی ـه زیاد بود که داشت با اون مقایسه ش میکرد! نمای پشتش هم کاملا جیپ srt ـه 2014بود اصن 1 وعضی
Ghost
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هی هرچی کیا طراحیشو پخته تر میکنه این هیوندا بعضی موقه ها یه کارایی میکنه ها !
طراحی النترا اصلا به خاطر قوسهای منحصر به فرد بدنه و چراغها بود و هیوندا هم به همین مینازید , الان کلن عوض کرده همه چیشو عین اکسنت شده :|
ولی کم کم کره ای ها دارن خطرناک میشن … پیشرفتشون واقعا با سرعته… بترس ازشون !
Ahmad..F12
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴امین جان ممنون
کاش شبیه رندر اولی نشه فقط
خیلی شبیه فورد موندئو شده
ولی در مجموع میتونم از الان بگم فضای داخلی خیلی زیباتر از نسل فعلیه
احسان(احسان سابق)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴کاپوت کشیده و جلوپنجره ذوذنقه ای شکل و چراغای خشن و باریک جلو.کلا این مدل طراحی یه چور زبان بین المللی بین طراحا هست و وقتی سیستمی خوب جواب میده چرا هیوندای استفاده نکنه؟!
ارمان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شبیه کارهای فورد , بکر نیست اما خوبه یه چیزی بیت فورد فوکوس و فیوژن هستش
یه پسر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴طراحی کره ای ها ( منظورم هیوندا و کیا ست و سانگ یانگ بحثش جداس) داره روز به روز آروم تر میشه
یعنی اون خشونت و هیجانات عجیب غریب طراحیشون داره کم میشه و کم کم دارن شبیه به اروپایی ها میشن
البت کم کم
احمد باقری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هیوندای ماشینهای زیبا و با امکاناتی می سازه ولی تویوتا یه چیز دیگه هست مخصوصا قدرت و استحکامش که حرف نداره.
سعید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هیچوقت از الانترا خوشم نیومده،یه ماشین خپل و قلمبه!!!یعنی کلا ماشینای این کلاس(به جز مزدا3 و سراتو) زیاد قشنگ نیستن مثل جتا،ایمپرزا،لنسر،سنترا،فوکوس،سیویک،کرولا،کروز
sunmartin
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هیوندای کیفیت خودش ارتقا داده اما بنظر من کیا موتورز از لحاظ طراحی خیلی جلوتر از هیوندای هست و جندین سال هست که کیا زبان طراحی و امضای خودش پیدا کرده در صورتیکه هیوندای از سال 2014 شروع به این روند کرد اما روی هم رفته خودروهای هبوندا بخصوص سانتافه نیو و النترا و خودروی جدید توسان که در آمریکا جنجالی بپا کرد و خیلی از منتقدین خودرویی توسان جدید تحسین و طراحیش فراتر از انتظار دونستن مضاف بر اینکه قابلیت عپهای زیادی هم داره پس نمیشه هیوندا نادیده گرفت دز حال حاضر کیا و هیوندلی پا به پای بزرگان جهان در مجلات و شو های خودرویی قیاس میشن و این مدل جدید بعد از ورود و عکس های واضح میشه در موردش بصورت نسبی نظر دادو در حال حاضر با قطعیت تنها صحبتی که میشه کرد اینه که خداقل از لحاظ قابلیت های حرکتی هیوندا گامی به جلو گذاشته امیدوارم النترای جدید از طرلحی سوناتای جدید پیروی نکنه که چراغ های عقب بجای حرکت به جلو به عقبگرد برگشت و طراحی سوناتای جدید به هیچ وجه یک حرکت رو به نو نبود
milad
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴النترا نسل فعلی از نظر طراحی اغراق داشته و اغراق همراه با زیبایی و بدون اشکاله…
S65 ///AMG Coupé
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴چراغاش باریکتر شده بهتر شده
ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴کره ای یا جینی؟
به نظر فرقی تو تکنولوژی باهم ندارن
هر دو بنزین مفت میخورن ولی راه نمیرن این از نشانه های تکنولوژی پایین هست…
خودم تو کره ای ها به جنسیس علاقه داشتم که اونم ببنید از آریون با شتاب رسمی 2.5 تا 3 ثانیه بدتر میخوره؟ تازه اریونم هم بالاتر از شتاب کارخونه میره، الباقی به جز جتسیس که داغونن،
زیاد سخت نگیرین فرقی ندارن
تکنولوژی در اختیار آلمان امریکا انگلیس و ژاپن هست
الباقی فعلا البته شکل ماشین دارن مثل همه کره ای ها و چینی ها با موتور 2 و 2.4 و شتاب سمند!!
حامد قدسی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴هنوز نسل شما آدم های متعصب منقرض نشده؟؟؟
آخه چرا مثل آدم های بیسودا یارکشی می کنید که تکنولوژی در اختیار فلان و فلان هست و بقیه نقش هویج دارند!!! باشه اصلا هیوندا یابو می سازه و شرکت های دیگه جت اما تو واقعیت اصلا این طور نیست دوست عزیز و این شرکت هم رقیب شرکت های دیگر محسوب می شه وی کآدم عاقل به رقیبش احترام میزاره و مسخره نمی کنه چرا که میشه ماجرای مسابقه ی خرگوش و لاک پشت!!!!
BMW7
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴نسل فعلی النترا تو شهر ما زیاد نی و زیاد ازش خوشم نمیاد چون انگار ماشین از چهار طرف زیادی باد کرده و سایز رینگ و لاستیکشم کوچیک بنظر می رسه،کیا سراتو جدیده ازش خوشکلتره