هیوندای

هیوندای: ثبت رکورد در جهنم سبز یعنی تلف کردن پول!

شما لذت رانندگی را چگونه اندازه‌گیری می‌کنید؟ آیا معیار شما میزان سریع بودن خودرو است؟ یا شاید شتاب گیری بهتر؟ البته که تعریف مشخص و معینی برای این فاکتور وجود ندارد اما با قضاوت رویه‌های جدید و مدرن کنونی شاید لذت رانندگی را بتوان با زمان‌های ثبت شده در نوربرگ رینگ تعیین نمود. حداقل خودروسازان زیادی این‌گونه فکر می‌کنند!

hyundai-veloster
اما هیوندای شامل این دسته از خودروسازان نبوده زیرا کره‌ای‌ها معتقدند لپ تایم‌های ثبت شده برای یک خودروی اسپورت مهم نیستند. این در حالی است که ولوستر N جدید برای نمایش بهتر در نوربرگ رینگ توسعه یافته است! بخش N هیوندای فلسفه متفاوت‌تری نسبت به دیگر بخش‌های اسپورت کمپانی‌های معروف دارد.

hyundai-veloster
آلبریت بیرمن مرد همه‌کاره بخش پرفورمنس هیوندای در خلال برگزاری نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ می‌گوید:

خودروی ما باید بسیار در دسترس باشد. نیازی نیست که شما برای لذت بردن از خودروی N ما یک راننده حرفه‌ای و مسابقه‌ای باشید. این خودرو باید برای رانندگان عادی دسترس‌پذیر باشد. آن‌ها می‌توانند این حس N را با تمام وجود لمس کرده و با خودرو یاد گرفته و رشد کنند. این فلسفه ماست.


سخنان بیرمن به این معنی نیست که ولوستر N در پیست سریع نیست. او در ادامه می‌گوید که شما می‌توانید از خودرو در پیست لذت زیادی ببرید؛ اما بیرمن علاقه‌ای به تست چند هفته‌ای یا چند ماهه خودرو در نوربرگ رینگ به منظور ثبت رکورد جدید ندارد. او اضافه می‌کند:

خودروسازانی وجود دارند که به مدت ۵ ماه و با چند صد نفر در نوربرگ رینگ حضور می‌یابند. ما با این پول و هزینه می‌توانیم تقریباً یک خودروی جدید بسازیم. این تنها تلف کردن پول و زمان است. ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

hyundai-veloster
خبر خوب اینکه آینده بخش N هیوندای ضرورتاً به موفقیت آن در بازار بستگی ندارد. هدف اصلی این بخش گسترده‌تر شدن بوده اما می‌خواهد در نهایت سرعت بیشتری به مدل‌های عادی هیوندای ببخشد. آمار فروش اولویت پایین‌تری برای بخش N دارد.

hyundai-veloster
بیرمن تأیید می‌کند:

در خاتمه باید گفت موضوع فروش برای ما اهمیت زیادی ندارد. ما می‌خواهیم به همگان نشان دهیم که توانایی ساخت خودروهای واقعاً جذاب برای سواری را داریم. می‌خواهیم پرفورمنس خودروهای هیوندای را افزایش دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه رژیمم ……..

    1. Volvo

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      دوست عزیز
      من خودم خودروی کره ای مورد علاقه ام نیست اما منظور این مدیر کاهش هزینه ها برای سرمایه گذاری در بخش R&D است.

      معلومه که اونا دارن خودروهاشون رو رقابتی تر میسازن و این موضوع فشار مضاعف میاره بهشون.

      شرکتی مثل پورشه از همین آمار و ارقام و تاریخچه ی پربارش داره ارتزاق می کنه و شرکتی مثل هیوندای نمیتونه با بازیگران قدیمی که خیلی از پله های اکنون رو طی کردن در همه زمینه ها رقابت کنه .

      هر چقدر هم پول داشته باشی یا نخبه داشته باشی با بزرگترین مانع تاریح که “زمان ” باشه مواجهی

      با تشکر

      1. KING 918

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ببین اینکه در یک بخش یه خودروساز نتونه جایگاهی رو برای خودش دست و پا کنه یه امر عادیه اما اینکه نتونی و ادعا کنی به خاطر این انجام نمیدیم چون اتلاف پوله دیگه خیلی خنده داره تازه
        با این حرفش کار دیگران رو کم ارزش جلوه میده
        شما جملشونو نگاه کن دوباره
        ( ثبت رکورد در جهنم سبز یعنی تلف کردن پول )

  2. حامد

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    حرفشو قبول دارم
    ولی خب به هر حال باید یه خودرو هم بسازن که فقط برای ثبت رکود در پیست نورنبرگرینگ باشه که فقط توانایی هاشو نشون بدن

    خدا میدونه این بزرگان آلمانی برای این برند کره‌ای چه برنامه هایی دارن
    آقای بیرمن خیلی محکم صحبت میکنه

  3. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده …خوب بگو خودرو تست کردیم وقتی قابلیتهاشو دیدیم فهمیدیم بریم تو نوربرگ رینگ بریم ضایع میشیم داریم ……. هنوز راه داره تا به امثال گلف یا مگان یا سایر شاخهای این بخشها برسید حتی مطمئن هستن با پای سئات هم نمیرسید

    1. حامد

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      مطمعن باش با افراد سرشناش آلمانیی که استخدام کردن توانشو دارن

  4. Efk

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    هر خودروسازی فلسفه خاص خودشو داره و برای رسیدن به بالاترین کیفیت تو رنج خودش تلاش میکنه
    بله این مشخصه که هیوندای انقدر براش مهم نباشه که تو این پیست رکودی داشته باشه

  5. محمد حسین

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    خب آخه اونی که میره ثبت رکورد کنه تو جهنم سبز ، یا سازنده خودروهای پرفورمنس هست یا مدلی که می خواد بفروشه پرفورمنسش مهمه واسه مشتری
    کی تو بازار از هیوندای توقع رکورد نوربرگ رینگ داره ؟ برای همینه که این کار برای هیوندای غلطه. حتی تویوتا هم با تمام عظمتش این کار رو نمی کنه . چون نیازی به این کار نداره.
    ولی یه برندهایی مثل فراری و پورشه و مک لارن و …. یا مدل هایی مثل سیویک و گلف برای اثبات قابلیت هاشون به مشتری نیاز به ثبت رکورد دارن.
    پس اینکار درحالیکه برای هیوندای واقعا هدر دادن پول هست ، ولی برای اسپورت سازان ضروریه

    1. Meysam..LaFerrari

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      پورشه شاید برای تبلیغات تو نوربرگ رینگ تایم رسمی ثبت کنه اما فراری هرگز اینکار رو نمیکنه و تمام قدرت خودش رو تو موتوراسپرت نشون میده.
      در واقع 90% قدرت تبلیغات فراری فرمول یکه و بقیه ش هم مال سایر رشته های موتوراسپرت مثل رقابت های GT که اخیراً قهرمان شد.

  6. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    جدا یه خبرایی داره میشه
    شرکت کیا زیر برادر شرکت هیوندای خودشو با اَبَر سلطلانها مقابسه میکنه
    بعد هیوندای برند N مسابقه ای را میبره نوربرگرینگ میگه وقت تلف کردنه
    اصلا میدونه معنی مهندسی یعنی چی یا فقط تولید کنه بده بیرون . مهندسی یعنی آزمون وخطا فراوان برای رسیدن به بهترین بهره وری در هر تخصصی.
    همینه که فرق آلمان ژاپن و کره را مشخص میکنه.

    هیوندای احتیاجی به جهنم سبز نداره درسته ولی بخش N نیاز داره برای اثبات خودش.

    1. Meysam..LaFerrari

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دوست گرامی لطفا متن رو با دقت بخونید، منظور هیوندای این نیست که ما نمیخوایم ماشین رو مورد آزمایش قرار بدیم؛ منظور اینه که هزینه کردن برای ثبت لپ تایم رسمی تو نوربرگ رینگ ارزش نداره.

      1. پورشه

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (23 ديدگاه)

        من نمیدنم ضد آلمانی ها اینجا چیکار میکنن تو طرفدار فراری اینجا چیکار میکنی فراری یه عمره داره نون برند بی خاصیتش و تولید کمش و میخوره والا کسی بهش تف هم نمیندازه اگر پورشه اندازه فراری تولید میکرد باید بیش از دو برابر قیمت فراری میفروخت به خاطر کیفیت بالایی که داره در مقابل فراری پورشه سالی بیش از دویست هزار خودرو میسازه قیمتهاش اندازه فراریه در صورتیکه فراری داره سالی به زور هشت هزار تا میسازه! در ارزش برند فراری به گرد پورشه هم نمیرسه و نخواهد رسید با اینکه در ایران پورشه زیاد هست ولی بازم طرفداران میلیونی داره این در حالیکه فراری اصلا در ایران نیست که ملت ندید ایران عاشقش بشن! ولی عده ای … هستن مثل تو در حالی که در در آمریکا یا اروپا اصلا فراری در مقابل پورشه اصلا به حساب نمیاد برای همین در ارزش گذاری و برندینگ حتی یک ششم پورشه هم ارزش بهش نمیدن

        1. Meysam..LaFerrari

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          کامنتت رو کپی میکنم میذارم تو دفترچه خاطرات مجازیم!مرسی دوست گرامی.

        2. Javad F1

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          چه حرفااااا! عجب روزگاری شده. ولله !

  7. hamid

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    کسی هم براش کارت دعوت نفرستاده که بیاد.
    اتفاقا نبودنش خیلی بهتره چون حیفه هر ماشینی رو راه بدن تو اون پیست.

  8. دانیال

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    نه آمار فروش براش مهمه نه رکورد و نمایش قدرت. آخر سر چی!!!
    اینکه طرف با خودرو حال کنه رو که نیت همه خودرو ساز ها هست که.

  9. Wrx

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    من عاشق اون شرکت هایی هستم که حس رانندگی اسپرت و پیست رو تا حدودی با طراحی ظاهری و طراحی فنی و عملکردی مناسب با قیمت خیلی مناسب به خریدار انتقال میدن 😇یکیش همین ولستر و یا در کیا میتونه استینگر باشه که در فولترین تیپش ۴۱هزار دلاره
    وگرنه اگه قرار باشه بعضی از شرکتها مثله همین کیا و هوندای محصولاتشون رو با قیمت ۵۰هزار دلار و بالاتر وارد بازار کنن قطعا میتونن ماشین هایی با طراحی و عملکرد خیلی بالاتر بسازن در حد ماشین های شرکت های خیلی بزرگ ولی هدف ساخت ماشین های شرکت های کیا و هوندای و امثال انها برای بیشتر مردم دنیاست نه عده ای خاص که توانای خرید ماشین های بالای ۵۰هزار دلار رو دارن
    پس هیچ وقت قرار نیست ولستر بشه دقیقا یکی مثله گلف جی تی و هدف ساختش ماشینی با سواری و طراحی نزدیک به اون ماشینه با هزینه پایین تر که برای اکثریت افراد جامعه قابل دسترسی باشه خریدش🙂

  10. ستار

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    یعنی اگه اون اتفاق نمی افتاد
    ایران هم الان خودرو سازی در این سطح داشت!!؟؟؟
    بنظرم درسته که ملت کره ذاتا فعالتر و با هوشترن ولی با سیاست های درست و پولی که داشتیم احتمالا نزدیک به کره ای ها بودیم تو خودروسازی

    1. سورنا

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ۱۰۰۰۰٪‏ مطمعن باش بله حتی از این سطح بالاتر داشتیم

      چون تفاوت افکار کاملا واضح هست اون دوره و این دوره :)

      کافیه فقط نگاه کنی مردمی که تو این چند روز برای بارون اومدن نماز میخوندن … :)

      از همچین مردمی انتظار میشه داشت ؟

      1. الف.ی

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        منظورت مسخره کردن اون مردمه که برای بارون نماز میخوندن؟!!!!!!!!!!!!

        1. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          درخواست کردن از خدا اشکالی داره؟؟؟??

        2. سورنا

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          من مسخره کردم ؟
          اونا خودشون خودشونو مسخره کردن :)

          با این کاراشون باعث میشن دنیا به عقب افتادگی و فقر ذهنی مردم ایران بخندن
          ما خودمون به هندیا به خاطر بعضی افکارشون میخندیدیم حالا خودمون داریم تکرار میکنیم :)

          “التماس تفکر”

  11. رامتین

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    اینم برا ما آدم شده. بیخیال بابا. شما برو محصولاتتو به جومونگ و دار و دستش بفروش.
    چشم تنگها، حرف زدن و تبلیغاتو بلدن. تو گوشی هم با همین ترفندها سامسونگ را کشیدن بالا. راستی دو محصول بنز CLA و GLA قراره در ایران سال 97 تولید بشه. بنظرتون قیمتش چند در میاد؟

    1. Wrx

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (329 ديدگاه)

      خدا تومن ?

    2. sadegh

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      احتمالا جایگزین پراید و 405بشن!!!

  12. احمد

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ماشین ببرند نو ربرگ آخرش بگن به درد نمیخوره از آلمانی های متعصب کلا اروپایی ها که غیر از ماشین اروپایی سوار نمیشن بعید نیست هوشمندانه کار کردند دلیل دوم اینکه برند هیوندا و کیا به ثبات کیفیت رسیده دیگه نیاز به تایید یسری متعصب نداره

  13. سروش

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    اقای الف ی بحث مسخره کردن نیست ما کل محیط زیست رو داغون کردیم و بعد میریم نماز بارون میخونیم . این حرف به معنی ضعیف بودن یا نبود اعتقادات نیست . حرف اینه که کارهای خدا و کائناتی که خلق کرده رو حساب و کتابه . اگه یکی بره رو پشت بام ده طبقه و بگه من خودمو میندازم پایین و خدا چون قدرت برتره و تواناییس رو داره من هیچیم نمیشه . بنظرت خودشو بندازه پایین چی میشه؟ ی مثال دیگه . خدا تو قران وعده جهنم رو به ابوجهل داده و خدا این قدرت رو داره که ابوجهل رو بندازه بهشت ولی این کار رو نمیکنه چون بر خلاف وعده های خودشه و با این کار ذات بی عیبیش میره زیر سوال . در کل بگم خدا این کائنات را رو اصول و نظم خاصی خلق کرده . بنظرم بجای اینکه الان نماز باران بخوانیم باید چندین سال پیش برای کم ابی برنامه ریزی میکردیم . قبل از انقلاب حفر چاه عمیق ممنوع بود و مردم میگفتن این ظلمه که نتونی از زمین خودت اب بیاری بالا و کشاورزی کنی و با این کار میخوان محصولات ابر قدرتها بفروش بره و مثال از قبیل این کارها زیاده و زمینه نارضایتی مدنی رو فراهم اورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا