هیوندای

هیوندای و نسل آینده فناوری سلول سوختی

با توجه به عرضه نسخه سلول سوختی توسان در سال ۲۰۱۳ میلادی، هیوندای نخستین خودروسازی است که از این فناوری در یک خودروی تیراژ انبوه استفاده کرده است.

Hyundai Tucson Fuel Cell
Hyundai Tucson Fuel Cell
این کمپانی جسور حالا پس از ۳ سال برنامه‌های تازه‌ای برای پیش‌روی بیشتر در این زمینه دارد. آن بیونگ کی (Ahn Byung-ki)، مدیر خودروهای اقتصادی، در مصاحبه‌ای با اتوموتیو نیوز (Automotive News) گفته:

هیوندای نزدیک به ۲ سال دیگر (حوالی ۲۰۱۸) مدل سلول سوختی کاملاً جدیدی معرفی خواهد کرد که ازنظر تقسیم‌بندی بین CUV و SUV قرار می‌گیرد.

براساس گزارش‌ها قوای فنی مدل موعود از سلول سوختیِ کوچک‌تر و باتری بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد و موتور برقی آن علی‌رغم قدرت بیشتر، ابعاد کوچک‌تری نسبت به توسان خواهد داشت.

Hyundai Tucson Fuel-Cell
Hyundai Tucson Fuel-Cell
هیوندای قصد دارد رونمایی را در آغاز مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ انجام دهد و در کنار مدل مذکور، از یک اتوبوس سلول سوختی نوین هم پرده‌برداری کند.

Hyundai Tucson Fuel Cell
در حال حاظر، گونه هیدورژنی توسان در کالیفرنیا به‌صورت ماهانه با بهای ۴۹۹ دلار (با سوخت هیدروژن رایگان) توسط کمپانی اجاره داده می‌شود. ماه فِوریه نیز گذشته اعلام شد که رانندگان مسافت طی شده آن‌را مجموعاً به بیش از ۱ میلیون مایل (۱,۶۰۰,۰۰۰ کیلومتر) رسانده‌اند که عدد قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

hyundai-tucson-fcv-engine
درست است که توسان سلول سوختی روی‌هم‌رفته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه تولید شد، اما این تنها آغاز راه بود. برنامه‌های این خودروساز برای آینده بسیار وسیع‌تر است و عزم خود را جزم کرده تا قبل از ۲۰۲۰ میلادی ۲۸ مدل سبز جدید راهی بازارهای مختلف کند که شامل ۱۰ مدل هایبرید، ۸ تا پلاگ-این هایبرید، ۸ مدل EV و ۲ مدل سلول سوختی خواهد بود.

Hyundai FCV
منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    حالا هی از کره ای ها ایراد بگیرین

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فکرکنم اولین خودرویی که با فناوری سلول سوختی ساخت شد کمپانی مرسدس بنز بود.
      البته تویوتا هم بعدش مانور داد که کم نیاره

  2. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این نکنولوژی سلول سوختی اگه ارزونتر بشه خیلی موفق خواهد بود…

  3. 창세기

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    از بچگی از 13 سالگی علاقه خاصی به شرکتای کره ای داشتم خصوصا سامسونگ، همیشه هم میخاستم لوازم الکترونیکی بگیرم فقط به سامسونگ یا سونی فکر میکردم نهایت سامسونگو ترجیح میدام الانم همه لوازم خونم سامسونگه:)
    هیوندای هم که از طرفدارای سرسخت و متعصب درجه یکشم

  4. احمد باقری

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از بهترین تکنولوژی هاست و اگه کاملا ایمن ساخته بشه و فراگیر بشه، عالی خواهد بود.

  5. آرش

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    حاجی تفاوت خودروی هایبرید با پلاگ -این هایبرید چی هست ؟

  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    اجاره ماهانه فقط 500 دلار. واقعا بازار ازاد انصاف و عدالت رو به ارمغان میاره

  7. کیوان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیییی اونا دارن چکار میکن اینا دارن چکار میکنن میان چراغای تیبا رو عوض میکنن. اسمش میشه ساینا 5 تومن میاد رو قیمت با اینکه بدنه و موتر و کل ماشین همونه.الان من موندم الان دقیقا این اتاق فناوری ایرانخورو سایپا دارن چه غل.ی میکنن

  8. حميد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم اینده خوبی داشته باشه این نوع سوخت منتهی باید روی ایمنی هیدروژن با فشار بالا هنوز کار بشه ولی تویوتا میرای الان داره با این تکنولوژی تولید میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا