خودروسازی هیوندای یک بار دیگر با شرکت مهندسی بیسیموتو (Bisimoto) همیار شده تا کانسپت HyperEconiq آیونیک را برای نمایشگاه SEMA در آخر ماه جاری، آماده کند.
ترکیب ویژگیهایی همچون: فناوریهای موسوم به friction، تکنولوژیهای مقرونبهصرفه و افزایش طی مسافت به ازای مصرف مقدار یکسان سوخت موجب میشود تا این خودرو به بالاترین شاخصههایی محیط زیستی دست یابد.
آقای Bisi Ezerioha، ریس شرکت بیسی موتو دراینباره میگوید:
با بهکارگیری پیشرانه و پلتفرم الکتریکی خودروی آیونیک، ما بر روی المانهای مختلف فنی متمرکز شدهایم تا قابلیتهای مرتبط با کارایی، آئرودینامیک و طراحی را در بالاترین سطح و در قالب یک مجموعه، گردآوری نماییم. HyperEconiq کاری کرده تا آیونیک را به همان جایی که ما همیشه میدانستیم که قادر است تا دران جایگاه قرار بگیرد، برساند.
اصلاحات صورت گرفته بر روی این خودرو عبارتاند از:
سامانه اگزوز بیسی موتو pulse-chamber، تایرهای مخصوص high silica، کالیپر ترمز آلومینیومی ساخت شرکت Buddy Club، صندلیهای مسابقهای Recaro Pole Position، رینگهای ۱۹ اینچی یک تکه از جنس فیبر کربن، کیت بدنه آئرودینامیک بیسی موتو که شامل شکافنده هوای جلو، بال عقب و همچنین پوشش رکابهای جانبی و چرخهای عقب میشود.
ضمناً سیستم تعلیق coilover را نیز باید به لیست اصلاحات این خودرو اضافه نمود.
در رابطه با اصلاحات احتمالی صورت گرفته بر روی پیشرانه سخنی به میان نیامده اما خودروی هیوندای آیونیک که این طرح مفهومی بر اساس آن پایهریزی شده است نیروی خود را از یک جفت موتور ۱.۶ لیتری با توان ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتن-متر به همراه موتور الکتریکی به قدرت ۴۵ کیلووات (۶۰ اسب بخار) دریافت مینماید. باتری پیشرانه الکتریکی دارای ظرفیتی معادل ۸.9kWh است.
نمایشگاه Specialty Equipment Market Association (SEMA) اواخر ماه جاری میلادی در لاسوگاس برگزار خواهد شد.
حامد
۲۳ مهر ۱۳۹۶تایر عقبشو چرا مخفی کردن ):
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶برای کاهش اثر باد.
آیرودینامیک رو بالا بردن.
Amir Schumacher
۲۳ مهر ۱۳۹۶.
عجب طراحی قشنگی
حمیدرضا
۲۳ مهر ۱۳۹۶این الان کدوم مدلشه هیبریدی یا پلاگ این هیبرید چون تو نوشته به اگزوز اشاره کرده مدل تمام برقی اگزوز نداره
AK_007
۲۳ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز, پلاگ این هیبرید هم موتور سوختی داره چون بالاخره هیبریده!