سرانجام هیوندای الانترا اسپورت اینجاست و این خودرو به آسانی میتواند هیجانانگیزترین خودروی کامپکت این کمپانی در آمریکای شمالی به حساب آید.
با قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری که از دل پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو بیرون میآید ما بیش از این نمیتوانیم برای رانندگی با الانترا اسپورت صبر کنیم. پس از طی چندین دور پیست فهمیدیم که چندین نکتهی مهم دربارهی این خودرو وجود دارد و دوست داریم که آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.
صدای سیستم اگزوز واقعاً خوب است
خودروهای کامپکت، حتی نسخههای اسپورت مجهز به توربو عموماً به خاطر صدای زیبا شناخته نمیشوند. این نوع خودروها معمولاً صدای وزوز مانند و کلافه کنندهای دارند اما این مورد دربارهی الانترا اسپورت صدق نمیکند زیرا صدای آن خشن و بم است. برای تصور صدای این خودرو به اگزوز یک خودروی رالی فکر کنید. در فاصلهی بیشتر صدا اکو پیدا میکند. این صدا دقیقاً برخلاف هر صدای تولیدی هر خودروی دیگر هیوندای است.
به لطف ایرباکسی که هیوندای میگوید اجازه داده تا صدای بیشتری تولید شود، الانترا اسپورت این چنین صدای جذابی دارد. این صدای زیبا به خاطر استفاده از مواد متخلخل در لولهی جذب است که اجازه میدهد تا صدای بهتر از اگزوز خارج شود.
دو گیربکس اسپورت
یک خودروی اسپورت به گیربکسی اسپورت نیاز دارد و دو نوع گیربکس در هیوندای الانترا اسپورت قابل سفارش هستند. واضحترین انتخاب گیربکس ۶ سرعته دستی است که احساس بسیار خوبی داشته و شبیه نسخهای است که در ولوستر رالی امتحان کرده بودیم. گیربکس دیگر ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک است که تعویضهای سریعی داشته اما در خط مستقیم کمی کند نشان میدهد. به خاطر داشته باشید که مدلهای تست شده پروتوتایپ بودند و تولیدات نهایی میتوانند آسایش بیشتری داشته باشند.
لاستیکهای اسپورت تر
از شنیدن اینکه الانترا اسپورت بهصورت مستقیم از کارخانه با لاستیکهای چسبندهتر و رینگهای ۱۸ اینچی درمیآید خوشحالیم. لاستیکهای هانکوک Ventus S1 به عنوان لاستیکهای چهارفصل با کارایی بسیار بالا توصیف شدهاند. این لاستیکها چسبندگی فوقالعادهای را که لازمهی یک خودروی اسپورت کامپکت است تأمین میکند.
ترمزها و هندلینگ بهتر
هیوندای چندین بازنگری مهم را انجام داده تا مدل اسپورت هیجان بیشتری در رانندگی داشته باشد. بزرگترین تغییر این خودرو استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب به جای نمونهی اکسل پیچشی در مدل الانترای استاندارد است. همچنین میلهی پایدارکنندهی ضخیمتری در این خودرو بکار رفته و دامپرهای سفتتری نیز بکار گرفته شدهاند. الانترا اسپورت همچنین فرمانی سریعتر نسبت به مدل استاندارد دارد. در نهایت ترمزها نیز به لطف دیسکهای بزرگتر جلو قویتر شدهاند.
همهی تغییرات صورت گرفته تنها منحصر به پرفورمنس خودرو نیستند بلکه هیوندای کابین خودرو را نیز بهروز کرده است. شما متوجه جزئیات قرمزرنگ جذاب داخل خودرو خواهید شد که از آن جمله میتوان به دوخت قرمزرنگ غربیلک فرمان، صندلیها و اهرم تعویض دنده اشاره کرد. همچنین فرمان از نوع D شکل بوده که احساس اسپورت بودن بیشتری را منتقل میکند. نشاندهندهها نیز ارتقا یافتهاند و نمایی اسپورت دارند.
دربارهی هیوندای الانترای اسپورت حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد. درحالیکه هنوز هوندا سیویک Si جدیدی عرضه نشده، این هیوندای شاید قادر باشد تا خواستهی کسانی را که به دنبال سدان جمعوجور اسپورت هستند را تأمین نماید.
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
ماشین های هیوندای همون حس خوب ماشین های امریکایی رو دارن.
بهترین حسی که میشه در یک ماشین داشت نیست اما حس خیلی خوبیه.
Ali.usa
۱۹ مهر ۱۳۹۵حالت خوبه عزیز
آمریکا کجا این تازه کارها کجاا
اصلا شما تا الان دیدی ماشین های آمریکای با کره ای مقایسه بشه
قابل مقایسه نیستن عزیز
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
اولا ماشینپهای کره ای خیلی خوب هستن. بهترین نیستن. ولی خیلی خوبن. هیوندای و کیا چه مشکلی دارن ؟
به جرات میتونم بگم کیا کادنزای نسل جدید زیباترین سدان آسیایی هست که ساخته شده. 7 سال هم گارانتی داره. پس کیفیتش هم هیچ مشکلی نداره. چی میخوای بالاتر از این ؟؟
ثانیا من اون جمله رو به عنوان تعریف گفتم.
ثالثا ماشین های امریکایی فقط ماستنگ و وایپر و کامارو و کوروت نیستن. من هم سوناتا سوار شدم هم فورد فیوژن . هر دو حس خوبی در رانندگی داشتن. خیلی شبیه به هم.
Reza
۱۹ مهر ۱۳۹۵ببخشید سوناتا نوش جونت ولی میشه بگی فیوژن رو کجا سوار شدی.
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
چابهار.
اون نسل دومش بود. بهش میگن فورد موندئو.
سینا
۱۹ مهر ۱۳۹۵ولی قیافه فورد فیوژن و تاوروس رو با اپتیما مقایسه می کنی
Kamran cooper
۲۰ مهر ۱۳۹۵طراحی جلوی کادنزا بی شباهت به ماستنگ نیست
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵پیشرفت کره عالیه و نمیشه نادیده گرفتش
Ahmadreza
۱۹ مهر ۱۳۹۵بله من زیاد دیدم که هیوندا با آمریکایی ها مقایسه بشه وحتی برنده شده باشد
armaaaaan
۲۰ مهر ۱۳۹۵واقعا نمیدونم مشکل مردم ایران با هیوندای و کیا چیه،یه نگاهی به آمار فروشش بندازین جز ۵برند پر فروش دنیاست،مطمئنا اگه بد بود توی این لیست قرار نمیگرفت(چند وقت پیش توی خود پدال اعلام شد)الانم که برند لوکس هیوندای اومده،همین که به این سطح از تکنولوژی و دانش رسیدن که خودرویی بسازن که ۶۰۰ استاندارد رو گزرونده باشه یعنی خوبن
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵آره واقعا.
تاسف آوره.
مهدی drift
۱۹ مهر ۱۳۹۵ماشینای کره ای نسبت به قیمت اصلا نمیصرفن
سانتافه هزار دلار از کامارو 1LE 2016 گرون تره
2 هزار دلار از جمس اکادیا
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-25-35-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
YAS
۱۹ مهر ۱۳۹۵پس نتیجه میگیریم که ماشین های خیلی خوبی هستن که با وجود بالا بودن قیمتشون باز هم فروش بالایی دارن.زاویه دیدتون رو بهتر کنید
کامیاب
۱۹ مهر ۱۳۹۵نتیجه میگیرم مردم به ظاهر بیشتر از اعتبار و کاربردی بودن توجه میکنند.
طراحی فانتزی=فروش بیشتر
اینطورم میشه نگا کنید.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵قیمت های جهانی ماشین های کره ای خوبه
درایران شاید شما درست بگی گرون باشه
یه پسر
۱۹ مهر ۱۳۹۵گیربکس دستیشو عشقه :)
Bee
۱۹ مهر ۱۳۹۵هیوندای سیویک!!!؟
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۵گفته جناب المنتو رو تصدیق میکنم . فیوژن تو سواری در حد همون کره ای ها هست. کلا تا اسم امریکایی اومد یاد دهه 60 و 70 نیفتید چون الان سواری ماشینی مثل کامارو یا موستانگ در حد همون جنسیس هست نه بیشتر. شما وقتی سوار چارجر 2013-2014 که میشید میبینید کیفیت داشبورد و رودری فرق چندانی با 206 و ال نود نداره و کاملا تو ذوق میزنه
حميد
۱۹ مهر ۱۳۹۵از نمای جانب اون قدیمیه زیبا تَر بود ولی به هر حال ماشینهای کرهای درعین کیفیت متوسط ابشن زیاد داره
ادم رو وسوسه میکنه که بخری
علیرضا
۱۹ مهر ۱۳۹۵طراحی داخلی مدل های قبلی توسان النترا و سوناتا روبیشتر دوست دارم طراحی خارجی جدیدارو به جز سوناتا
رامتین
۱۹ مهر ۱۳۹۵عجب!!!! چه سلیقه بدی داری.
امین
۱۹ مهر ۱۳۹۵در کل خیلی مناسب و خوب دراوردن
البته من از هیوندای خوشم نمیاد در کل با عرض پوزش از کره ای سوارها
کابینو از ائودی و بی ام و اسکی رفته ولی ماشین اسپرت تعریفش مشخصه دیگه نباید انتظار داشته باشیم یه چیز خارق العاده خلق کنه
البته! خود النترا از آئودی اس3 کپی برداری شده عکساشونو تو نت مقایسه کنید
من پول داشتم میخریدم با اینکه خوشم نمیاد ازش
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵ای ول.
Mahmood
۱۹ مهر ۱۳۹۵یعنی واقعا متاسفم که طرف میاد ساخته ی آمریکایی رو با 206 و ال 90 مقایسه میکنه یعنی واقعا سطح سواد تا چه حد باید پایین باشه که این کارو کنی ساخته های آمریکایی دهه ی 90 رو که خودروسازهاش تو رکود بودن هم نمی تونی با این گاری ها مقایسه کنی اونوقت ساخته های جدیدشون رو مقایسه میکنی!!!! اگر هم میبینی که دوج این شکلیه به خاطر اینه که دست فیات افتاده ولی باز هم نمیتونی با این گاری ها مقایسه کنی.
Mahmood
۲۰ مهر ۱۳۹۵من خودم همون ساخته های دوج رو به کره ای ها ترجیح میدم چون اصلا به لحاظ پرفورمنس با این کره ای های تازه به دوران رسیده قابل مقایسه نیستند همچنین به لحاظ طراحی هم از کره ای ها بهتر و خشن تر و با ابهت ترند اگر قبول نداری کافیه با همون دوج چارجری که میگی بیای تو شهر و این کارو با یک کره ای (هرکدوم که به نظرت با ابهت تره) انجام بدی بعد ببین با کدوم یکی بیشتر تو چشم میای اون موقع می تونی بگی که کدوم یکی کره ای یا آمریکایی با ابهت تره.
parham
۲۰ مهر ۱۳۹۵تاریخ خودرو سازی جهان رو نگاه کنید همیشه بالا و پایین داشته هیچ کس همیشه در اوج نمیتونه بمونه بلکه در دوره خاصی یک یا چند شرکت بالا هستند و یکسری پایین تر نمونه های زیادی برای مثال زدن وجود داره مثل میتسوبیشی که دهه های قبل در اوج بود.و یا لکسوس در ابتدای رقابت با بنز و بی م او که حتی مدتی پیروز شد ولی آلمانی ها دوباره فاصله خودشون رو حفظ کردند. الان هم نوبت کره ای هاست که با سرمایه گذاری و جلب اعتماد مردم فروش خوبی دارند.و باز هم گردش روزگار ادامه خواهد داشت و رقابت و بالا و پایین این دنیا.
منصور
۲۰ مهر ۱۳۹۵دوستان کره در حال پیشرفت هست چین هم به همین شکل انحصار در دنیای امروز شکسته شده .تراز بازر گانی امریکا با چین را در 20 سال اخیر بررسی کنید شاید بگید چه ربطی به ماشین داره ربطش اینه که اکثر برند های مشهور به خاطر محدودیت های اقتصادی و بازار جذاب چین و اسیا در حال نقل مکان به چین هستند فرانسه جدیدترین سدان سایز متوسط خود “تالیسمان ” را از خط تولید خود در کره جنوبی به ایران وارد می کند پس اقع بین باشید
مرتضي
۲۲ مهر ۱۳۹۵به جرات میتونم بگم اگه ماشینای هیوندایی یا کیا رو دقیقا یه شرکت آمریکایی یا ژاپنی یا آلمانی ساخته بودند
الان دوستانی که از کره ای ها بد میگن همشون به به و چه چه می کردند
چون برای خیلی هامون معیار و شاخصهای ارزیابی با تعصب و بدون تحقیقه و همیشه بر اساس ذهنیت های گذشته اعلام نظر قطعی میکنیم