هیوندای بازهم کراس اوور توسان اسپورت را در بازار آفریقای جنوبی عرضه کرده و این بار برای آن پیشرانهی دیزلی را نیز در نظر گرفته است.
این خودرو که به عنوان پرچمدار خانوادهی توسان فیس لیفت رونمایی شده از کیت بدنهی برجستهای سود میبرد که ظاهر آن را مشابه مدل N Line کرده است. قطعاً این خودرو خشنتر از توسان اسپورت بازار آمریکا به نظر میرسد.
در نمای جلو شاهد سپری با اسپویلر لبهای هستیم درحالیکه بخش عقب این خودرو نیز پذیرای دیفیوزری جدید و سیستم اگزوزی با چهار خروجی میباشد. در بخش جانبی رکابهای جدید و رینگهای ۱۹ اینچی منحصربهفرد به چشم میخورند. با تمامی این تفاسیر مشخص است که قطعات یاد شده بعداً روی خودرو نصب شدهاند و حس خودرویی تیون شده را به بیننده القا میکنند.
توسان اسپورت با دو پیشرانه عرضه میشود که یکی از نوع بنزینی ۱.۶ لیتری توربو و دیگری از نوع ۲ لیتری توربودیزل میباشد. هر دو پیشرانه قدرت ۲۰۴ اسبی را به چرخ های جلو منتقل میکنند اما با گیربکسهای متفاوتی همکاری دارند. پیشرانهی بنزینی به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل بوده درحالیکه پیشرانهی دیزلی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده است. حداکثر گشتاور این دو پیشرانه نیز به ترتیب ۳۰۰ و ۴۶۰ نیوتون متر میباشد.
توسان اسپورت بر پایهی تریم الیت شکل گرفته و از جمله تجهیزات استاندارد آن میتوان به چراغهای جلوی LED، پوشش چرم کابین، سانروف پانورامیک، صفحهنمایش ۷ اینچی، دوربین دندهعقب و پایش نقاط کور اشاره کرد.
قیمت مدل بنزینی و دیزلی این کراس اوور کرهای به ترتیب از ۴۲۲۵۰ و ۴۶۹۵۰ دلار برای بازار محلی آغاز میشود.
MehdiTurbo
۶ مرداد ۱۳۹۸حس استفاده از خودروی اقتصادی خوب در خارج
حس بچه لاکچری با عینک ریبن در ایران
The best or nothing
۶ مرداد ۱۳۹۸حس جوونی ما تو پراید گذشت با زل زدن به صفحه اپلیکیشن اسنپ واسه سه تومن کرایه اونم با منت ? تازه بنزینم داره سهمیه بندی میشه دیگه چه شود .. بهترین حس دنیا ?
سجادی
۶ مرداد ۱۳۹۸بسیار خوب فقط با این همه پیشرفت هیوندا و کیا ولی تا بحال کراس اووری ندیدم از این کشور که مثل برندهای یک اروپایی لاستیک (عقب)بیشتر بدنه رو در بر بگیره(یا داخل بدنه فرو رفته باشه) که اگر اشتباه نکنم علاوه بر جذابیت بیشتر این سبک طراحی مطمنا هندلینگ بهتر رو هم در پی داره. برام سوال هست چطور که طراح این خودرو سازها اروپایی و بخصوص آلمانی هستند اما همچنان ازهمچین سبک طراحی در هیچ کدوم از مدل های خبری نیست
هومن
۷ مرداد ۱۳۹۸نظری ندارم، مبارک صاحبانش باشه و چرخش تا زمانی که دلشونو نزده ماشین براشون بچرخه…