نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ به تازگی و با ظاهری کاملاً متمایز و برجسته رونمایی شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانههای ۲.۵ لیتری ۱۸۷ اسبی یا ۱.۶ لیتری توربوی هیبریدی با قدرت ۱۷۷ اسب بخار قرار میگیرند. هیوندای حتی به فکر تولید نسخه پرفورمنس از توسان با پسوند N است که این کار برای اولین بار در تاریخ این خودرو صورت خواهد گرفت.
دیگر اولینِ توسان جدید استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای رقابت با تویوتا راو ۴ پرایم میباشد. این خودرو از قوای محرکه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم، باتری لیتیوم-پلیمر ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۶۶.۹ کیلوواتی سود میبرد. مجموع قدرت این پیشرانه به ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتون متر میرسد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. هیوندای به منظور ارائه سواری نرمتر از سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی سفارشی استفاده کرده است. همچنین تکنولوژی دامپرهای تطبیقی نیز در دسترس میباشد.
معاون فروش و بازاریابی هیوندای اروپا گفته است:
قوای محرکه پلاگین هیبریدی نشان دهنده شروع دورانی جدید برای توسان است. با وجود پیشرانههای بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم، هیبریدی کامل و پلاگین هیبریدی، نسل جدید توسان بیشترین گزینههای مربوط به پیشرانهها در این کلاس را ارائه میکند. این امر ثابت کننده تعهد هیوندای به حملونقل الکتریکی است.
به منظور به حداقل رساندن درگ و افزایش هرچه بیشتر راندمان، توسان پلاگین هیبریدی دارای فلاپ هوای فعال است که هوای ورودی را بسته به فاکتورهایی همچون دمای مایع خنککننده و سرعت خودرو تنظیم میکند. زمانی که فقط از حالت تمام الکتریکی استفاده شود این خودرو شعاع حرکتی بیش از ۵۰ کیلومتری خواهد داشت.
این شاسیبلند کرهای به شارژر ۷.۲ کیلوواتی مجهز بوده هرچند میتوان آن را در خانه یا جایگاه شارژ نیز تغذیه کرد. البته استفاده از باتری ولتاژ بالا تأثیر منفی روی فضای بار نداشته زیرا این خودرو فضای بار و پای زیادی را ارائه میکند.
فضای بار این خودرو نسبت به نسل پیشین افزایش یافته و به ۵۵۸ لیتر رسیده که با خواباندن صندلیها این مقدار به ۱۷۳۷ لیتر میرسد. درحالیکه نسخه استاندارد توسان با صفحهنمایش ۸ اینچی عرضه میشود، مدل پلاگین هیبریدی به صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال با همین ابعاد مجهز است. این خودرو از بهار سال ۲۰۲۱ در اروپا و تابستان ۲۰۲۱ در آمریکا عرضه خواهد شد.
Ho3in
۲۱ آذر ۱۳۹۹کلا قیافه رو عوض کرده هیوندا طی فیس لیفت هاش زبان طراحیش کامل تغییر میکنه انگار طراح رو عوض میکنن
چه خبرتونه چههه خبرتونه ما هنوز نسل قبلو زیاد ندیدم ?بد شما نسل جدیدو زدید ?
ولی خوبه واردات که باز بشه وارد ایران میشه?
پدر خودروسازی جهان
۲۱ آذر ۱۳۹۹امیدواریم این دیگه یاتاقان نزنه ???
Hadi
۲۱ آذر ۱۳۹۹پلاگین هیبریدش باعث شد یه ذره بهش امیدوار بشم…
hamid
۲۱ آذر ۱۳۹۹واردات باز بشه !!!!!!.متاسفانه با این سیاست دولت و نظام واردات خودرو امری محال و نشدنی هست.
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹تو ماشینای پلاگین هیبریدی جدا از امکان شارژ باتریا با موتور بنزینی امکان شارژ باتریا با برق شهریم هستش چون کلاً ماشینای پلاگین هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی شدن ولی متاسفانه این ماشینا هنوز وارد ایران نشدن ولی تو کشورای خارجی خیلی رایج هستن چون اونجا علاوه بر جایگاههای سوخت گیریو پمپ بنزینا یه جاهاییم واسه شارژ کردن ماشینای برقی دارن …….. موقع روشن کردن ماشینای پلاگین هیبریدی باتری شروع به کار میکنه و تا موقعی که شارژ باتری تموم نشده موتور بنزینی شروع به کار نمیکنه مگه اینکه سرعتو شتاب ماشین بره بالا یا تو اتوبان در حرکت باشین چون پیشرانه این ماشینا بطور هوشمند بین حالت الکتریکیو موتور بنزینی تغییر میکنه و حتی موقع پارک کردنو ایستادن تو ترافیک یا چراغ قرمزم موتور بنزینی خاموش میشه و ماشین دوباره از باتری استفاده میکنه تا مصرف سوخت کاهش پیدا کنه و از قابلیتای دیگه این مدل ماشینا استفاده از انرژی موقع ترمز کردن هستش که با هر بار ترمز کردن انرژی رو تو باتری ذخیره میکنه ولی با همه اینا ماشینای پلاگین هیبریدی چندتا عیبم دارن، مثلاً یکی از عیباشون زمان شارژ شدنشونه که معمولاً زمانبر هستش
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۱ آذر ۱۳۹۹خوبه
AMG///
۲۱ آذر ۱۳۹۹کم کم داره ازش خوشم میاد
نسل قبلش که تو ایران بود آفرود خوبی داشت.
میثم
۲۱ آذر ۱۳۹۹پشت آمپرشو خیلی دوست دارم