نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: از سال ۲۰۱۱ که هیوندای برای رقابت با لوکس های آلمانی و ژاپنی، برند اِکوئوس/سنتینیال را ایجاد کرد، تا کنون باید به دشواری این ماموریت پی برده باشد. زیرا هنوز این خودروها نتوانسته اند در برابر لکسس، اینفینیتی، ب ام و، بنز و حتی جگوار به موفقیتی قابل ذکر دست یابند.
شاید این منصفانه نباشد که رقبایی با پیشینه قوی را در برابر این برند تازه کار قرار دهیم. در حالیکه اِکوئوس به سومین سالروز تولید خود نزدیک می شود، هنوز نتوانسته تهدیدی جدی برای این رقیبان لوکس و نامدار به شمار آید. اما آینده نیز چنین خواهد بود؟
در سال ۲۰۱۴ هیوندای دستی به سرو روی اِکوئوس کشیده و تغییراتی هرچند خفیف در آن داده از جمله در ایمنی، لوازم و بهبود کارایی موتور. در داخا اتاق با بهبودهایی در داشبور و بروزرسانی تجهیزات و ادوات روبرو خواهید شد. صفحه نمایش بزرگتر شده و صندلیها نیز برای پنج سرنشین بجای چهار نفر قبلی طراحی و تجهیز شده اند.
گزیده ای از تجهیزات سنتینیال
- سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)
- کروز کنترل هوشمند همراه با قابلیت استارت-استاپ
- لامپ های مه شکن جدید LED
- هشداردهنده ترافیک پشت
- کارت جایگزین کلید (با فشار دکمه و نزدیک کردن کارت بدون تماس فعال می شود)
- سیستم ناوبری با صفحه نمایش ۹.۲ اینچی (بجای ۸ اینچ سابق)
- کنترل تهویه هوای مجزا در سه قسمت اتاق خودرو
ویژگیهای بارز و قابل توجه سنتینیال ۲۰۱۴
- موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری با تزریق مستقیم سوخت و زمانبندی متغیر سوپاپها
- گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک
- فرمان الکتروهیدرولیک
- سیستم تعلیق بادی با کنترل مداوم ضربات
- چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژ آلومینیوم فورج شده P245/45R19(جلو)/P275/40R19(عقب)
- ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و کمک ترمز
- کنترل پایداری خودرو ESC و سیستم ضد لغزش TCS
- سیستم مدیریت پایداری خودرو و سیستم هشدار برخورد
- ۹ عدد کیسه ایمنی هوا
- کیسه هوای زانوی راننده و کیسه های هوای پرده ای جانبی
- کمربند الکترونیکی پیش کشنده و پشت سریهای فعال
- نشان دهنده فشار باد تایرها
- سیستم روشنایی تطبیقی و چراغهای اتوماتیک
- سیستم کمک پارک با نشان دهنده موانع و دوربین جلو و عقب
- روکش چرمی صندلی ها و تزئینات کرومی و چوبی
- صندلیهای با ۱۲ حالت تنظیم برای راننده و ۱۰ حالت سرنشین
- تهویه گرم و سرد داخل صندلیها
- سیستم صوتی با ۱۷ بلندگو و صدای فراگیر
- سیستم سرگرمی و تفریحات الکترونیکی
- امکان سفارش سیستم نمایش با اندازه ۱۲.۳ اینچی TFT LCD
هیوندای اطلاعات قیمت اِکوئوس ۲۰۱۴ را هنوز منتشر نکرده است اما پیش بینی می شود که قیمت آن نزدیک به قیمت مدلهای فعلی باشد یعنی حدود ۶۰ هزار دلار که البته در مقایسه با رقبایی چون بنز کلاس اس، بی ام دبلیو سری ۷ و لکسس LS و حتی آئودی A8 بسیار به صرفه تر به نظر می رسد.
مهزیار
۱۱ فروردین ۱۳۹۲کلا ماشین داغونی. امکانات فوق العاده ولی چهره خیلی بد مخصوصا در جلو
بهراد
۱۱ فروردین ۱۳۹۲نه سمند سریر خوبه مخصوصا جلوش یا پژو روا خیلی خوبه
امیر
۱۰ خرداد ۱۳۹۲لطفا موقع نظر دادن هی بحث به ماشینای ایران خودرو و سایپا نکشونین .
بین ماشینهای روز دنیا واقعا طراحی بدنه ضعیفه ولی داخل زیبایی داره .
امین
۷ مرداد ۱۳۹۲اینو با سمند سریر مقایسه میکنن؟ :دی
hamed
۱۱ فروردین ۱۳۹۲خوبه
سینا
۱۱ فروردین ۱۳۹۲کسایی که میگن ماشینای کره ای عروسکن و ازین حرفا یه سر به لینک زبر بزنن خواهشاً
کمی تفکراتتون رو عوض کنید
مثلا آمریکایا که گفتن نداره میدونین چقدر رو کیفیت ماشین اهمیت میدن پر فروش ترین برند تو امریکا اون طور که من دیدم هیوندا و کیا و لکسوس بود(منظورم تو خیابوناشونه)
میدونم به اینجا ربطی نداره موضوعی که گفتم ولی میخواستم فقط گفته باشم سرعت پیشرفت کره ایا زیاده به گذشتشون نگاه نکنید که ماشینای بی کیفیتی میداد الان خیلی بهتر شده
علی
۱۱ فروردین ۱۳۹۲این ماشین فوق العاده ست عاشقشم ولی حیف پول…
sina
۱۱ فروردین ۱۳۹۲انگار بنز سری اس رو برداشتیو فقط یه کم قیافشو تغییر دادی که مثلا کسی نفهمه تازه بنز سری اس هزاران برابر کیفیت ساختش از این بهتره خوب با این اوضاع مشتری باید خیلی مخش تعطیل باشه بره سراغ این ماشین اونوقت انتظار داری مثل جگوار رفیب بشه!!!!! فقط اکه به خاطر قیمت کمترش بخرنش.جنسنیس هم همینطور طرح بنز اس رو کپی کردن با ابعاد کوچیکتر و کیفیت ضعیفتر دادن بیرون!
amir
۱۲ فروردین ۱۳۹۲تبدیل یک برند تولید کننده خودرو به صورت انبوه به یک برند تولید کننده خودرو های لوکس کار سختی هست و به همین دلیل هست که کارخانه های تولید کننده خودروهای انبوه به دنبال خریداری برندهای لوکس شناخته شده هستند مثل بوگاتی و پورشه و … که توسط فولکس واگن خریداری شد و کارخانه های تولید کننده خودرو های لوکس برای تولید خودرو های تولید انبوه به دنبال برنده های خودره های تولید انبوه شناخته شده هستند مثل BMW که برند MINI رو خریداری کرد;هیوندای راه درستی رو در پیش نگرفته اگر هیوندای این 3 سال رو صرف تولید خودرو لوکس با برند هیوندای میکرد و بعد از مثلا 10 سال شروع به معرفی یک برند مختص محصولات لوکس خودش میکرد به مراتب موفقتر بود همینطور که تویوتا و کمپانی های دیگه بعد از گذشت مدتی از تولید خودروهای لوکس تحت برند خودشون شروع به معرفی برند لوکس خودشون مثل لکسس و …. کردند
سام*
۱۵ فروردین ۱۳۹۲جالبه هنوز نتونستن یه سیستم AWD روی این ماشین نصب کنن.الکی که نیست تکنولوژی میخواد تخصص میخواد.تا وقتی بنز s500 و BMW سری 7 و لکسوس 460 هستند این کره ای اسباب بازی هم نیست.
mehrdad
۱۶ فروردین ۱۳۹۲فقط هیوندای. لکسوس. اخرشه این ماشین. خدا اگه این ماشین با قیمت واقعیش تو ایران بود. الان پوله خریدنش رو دارم
60 هزار دلار کجا. 400 ملیون!!!!!!!
armin
۱۸ مهر ۱۳۹۳با 60000$ میشه Benz C200 c250 E200 A 45 AMG BMW series 3 4 5 lexus IS GS ES RX خرید که خیلی بهتر از هیونداس به نظر من . من حتی دست دوم بنز و بی ام و رو با هیوندا عوض نمی کنم.
اشكان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲هیچ وقت نمیتونه رقیب بنز یا لکسس بشه نه در کیفیت نه در قیافه
سینا
۲۰ فروردین ۱۳۹۲سلام بچه ها
این ماشین واقعاً ماشین محشریه و عالی نسبت به قیمتش در مقابل برند های قول و یا ماشین های کهشانی بنز اما باید توشون نشست بعد قضاوت کرد ولی عالی عالی
اول لندکروز VXR 8 سیلندر توشاسی بلندا بعدسواری ها سنتنیال حرفنداره وسلام
kourosh
۲۲ فروردین ۱۳۹۲واقعا پیشرفت کره قابل ستایشه !
امکانات روز دنیا رو داره ، بعد ما باید ۲۰۶ مال ۱۵ سال پیشو ۴۰ تومن بخریم !!!!
mohammad
۲۵ فروردین ۱۳۹۲alaki harf nazanin aval beshinin tosh bad harf bezanin. hala age hamino benz midad biroona hamatoon barash mimordin.nesfetoonam arezzoye kharidesho dashtin .baba basedige ah.
۳۱
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲حالاشما امکانات پراید راندیده اید !!! ببینید ۳ماه خوابتوم نمی بره!!۱
رضا
۶ تیر ۱۳۹۲بهتون قول میدم تا 10 سال دیگه هیوندای تمام دنیا رو تصرف می کنه و بنز و بی ام و و جگوار و لکسوس دیگه حریفش نمیشن.این مدل واقعا عالیه.خیلی زیباست
حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۲شاید مدل 2014 خوب نباشه اما مدل 2013 خیلی بهتره.
میتونید به سایتwww.HYUNDAIUSA.com برید وقسمت Equusروباز کنید تا مطالب بیشتری در موردش بتونید بخونید.میشه گفت بهترین ماشین مدل هیونداست.
جلال
۳ مرداد ۱۳۹۲به هیوندای رو دادن پررو شده!!! فکر کرده میتونه با این چیزها جلوی لکسس قد علم کنه!!!!!!!!
سینا طهماسبی
۷ مهر ۱۳۹۲ماشین های کره ای خوب هستند ولی هنوز تجربه آنچنانی تو بازار های جهانی کسب نکردند ولی اینجور که اینا پیش میرن تا سال های 2015 و2016 میتونند کوری تو گوش برند هایی همچون بنز . تویوتا. شورلت بخونند پیشرفتشون تو تاریخ واقعا بی نظیره
esi
۱۲ مرداد ۱۳۹۳هیوندای اومده قیافه جدی بهش داده نه بنز که ماشیناش شکل خول چلان پس این همه از قیافش بد نگید چو قیافه سنگین و متینه
مجید
۲ بهمن ۱۳۹۳با سلام
دوستان بهتر قبل از اینکه نظرات غیر کارشناسانه بدند و فقط ظواهر رو در نظر بگیرند و پیش داوری کنند سری هم به سایت های بزنند که کارشون تست و مقایسه ماشین های گوناگون هستش و نظرشون مطمنا به واقعیت بیشتر نزدیکه در مقایسه هیوندای با لکسوس ال اس 460 ای وی دی جایگاه اول به هیوندای و جایگاه دوم رو لکسوس بدست آورده و توی مقایسه کلی آئودی آ 8 اول و مرسدس اس دوم شده البته این جایگاه ها هم هزینه دو برابر رو به خریدار تحمیل میکنه که باید در نظر گرفته بشه