هیوندای نسخهٔ اسپرت ولوستر N را در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده و حالا قیمت آنرا اعلام کرده است. طبق اعلام هیوندای، قیمت پایهٔ ولوستر N از ۲۶,۹۰۰ دلار آغاز میشود که با احتساب ۸۸۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، به ۲۷,۷۸۵ دلار میرسد. این یعنی هاچبک داغ هیوندای از ولوستر پایهٔ ۲ لیتری ۸۴۰۰ دلار و از ولوستر توربو ۱۵۰۰ دلار گرانتر است. ولوستر N با این قیمتگذاری حتی از فولکسواگن گلف GTI با قیمت ۲۷,۳۱۰ دلار هم گرانتر است.
اما در قبال این مبلغ، هیوندای بهصورت استاندارد چراغهای LED، رینگهای ۱۸ اینچی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی، سیستم صوتی اینفینیتی با هشت بلندگو و پدالهای آلیاژی را ارائه میکند. برای تأمین نیرو نیز ولوستر N به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که برای انتقال این نیرو به چرخهای جلو تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.
اما کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند میتوانند با پرداخت ۲۱۰۰ دلار، پکیج N پرفورمنس را سفارش دهند. این پکیج قدرت پیشرانه را به ۲۷۵ اسب بخار افزایش میدهد؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، پکیج N پرفورمنس ویژگیهای دیگری مثل سیستم اگزوز اسپرت، سیستم ترمز ارتقاءیافته با دیسکهای ۱۳.۶ اینچی در جلو و ۱۲.۳ اینچی در عقب، رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی با لاستیکهای پیرلی P Zero و دیفرانسیل لغزش محدود را هم به همراه دارد. در صورت سفارش این پکیج، قیمت ولوستر N به ۲۹,۸۸۵ دلار افزایش پیدا میکند.
ولوستر N اولین محصول بخش عملکردی N هیوندای در ایالاتمتحده محسوب میشود؛ اما این هاچبک اسپرت کرهای در بازار آمریکا با رقبای سرسختی مواجه است که ازجملهٔ آنها میتوان به هوندا سیویک Si و سیویک تایپ R، فولکسواگن گلف GTI و فورد فوکوس ST اشاره کرد. فروش ولوستر N از ماه آینده در نمایندگیهای فروش ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۷مجلهauto motor تمام خودروهای این کلاس رو جمع کرده وبعد یه رقابت ومقایسه کامل وحتی زمان گیری دور پیست این نتایج رو گذاشته
AMANTE
۲۵ آبان ۱۳۹۷الان هیوندای دو هاچ بک داغ در بازار داره یکی مدل I30 N و یکی هم مدل ولوستر N و از بعضی لحاظ رقیب هم محسوب میشن و رقبای مشابهی هم دارن.
کسی دلیل اینکار هیوندای رو میدونه؟
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۷i30 یه هاچبک معمولیه اما ولوستر حالت کوپه مانند داره، خصوصاً از سمت چپ که فقط یه در داره و کاملاً مثل یه کوپه بنظر میرسه. به همین دلیل ولوستر با کوپههایی مثل تویوتا GT86 هم مقایسه میشه.
از طرف دیگه، تو آمریکا i30 N عرضه نمیشه و فقط ولوستر حضور داره. بنابراین تو این بازار این دو ماشین همپوشانی ندارن.
علیx76
۲۵ آبان ۱۳۹۷قبلا هم فولکس مدل های شیراکو و گلف رو عرضه میکرد که تقریبا تو یه کلاس ابعادی هستن
یا حتی بیتل
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۷سریع ترین ماشین این کلاسm2 هستش در پیست. مجله auto motor که همه خودروهای این کلاس رو جمع کرده و تست وبررسی کرده وهم توسط راننده حرفه ای زمان گیری هم کرده در پیست. بین 9خودرو جایگاه اول بی ام وm2شده وجایگاه دوم m140. برای مثال رکوردm2 در این پیست شده 1.59.8 و زمان خودرویی مثل هوندا سویک تایپr که در این رقابت جایگاه پنجم رو بدست آورده زمان 2.03.4 رو در پیست بدست آورده.
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۷هیوندای با این شیوۀ قیمتگذاری راه به جایی نخواهد برد و اوضاع فروشش از این هم بدتر میشه.
آخه کی حاضر میشه بجای یه گلف GTI بره ولوستر N بخره اونم با 500 دلار بیشتر؟
سام
۲۵ آبان ۱۳۹۷اخیرا یک مقاله ای ترجمه شده درباره هیوندای i30N در مجله ماشین خواندم که از این ماشین خیلی تعریف و تمجید شده بود.اینطور که معلوم است بخش N هیوندای توانسته است خودروهایی به بازار ارائه دهد که از حیث قابلیت های اسپرتی با بهترین های نسخه های روز دنیا رقابت و برابری می کنند و این خود پیشرفت بزرگی را نوید می دهد.اما در این میان،مسئله قیمت پارامتر بسیار مهمی است و باید دید که آیا مشتریان در آِینده حاضرند که از خرید خودروی جا افتاده و مشهوری مثل فولکس واگن گلف GTI صرف نظر کرده و به نسخه N هیوندای ولوستر با قیمتی گران تر روی آورند؟ در هر حال،بایدکمی منتظر ماند و دید که تا چه حد مدل های N هیوندای در بازارهای جهان پیشروی می کنند.هیوندای وارد بخش پر ریسکی از بازار شده است.
Omid
۲۵ آبان ۱۳۹۷نمی ارزه گلف خیلی بهتره
مانی
۲۶ آبان ۱۳۹۷یکی از دلایل فروش بالای هیوندای مزیت قیمتی بود که نسبت به رقبا داشت
اعتماد به نفسشون زیاد شده خوبه اما یکمی زوده فکر کنم کار دستشون بده