بسیاری از محصولات هیوندای در بندرهای آمریکا باقی ماندهاند. دلیل این کار هم تصمیم کرهایها برای افزایش واردات خودرو به این کشور علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا میباشد.
هیوندای در ماه مارس و طی یک تصمیم مهم اقدام به افزایش ۹۸ درصدی ظرفیت تولید کارخانههای خود در کره جنوبی کرد. هیوندای این تصمیم را نه تنها برای توازن تقاضای جدید برای محصولات خود در کره جنوبی اتخاذ کرد بلکه می خواست روی احیای فروش خودروهای جدید در آمریکا نیز تکیه کند و به همین خاطر ماه پیش حداقل ۳۳,۹۹۰ دستگاه خودرو را وارد آمریکا کرد که نسبت به یک سال پیش از آن رشد ۴.۳ درصدی را نشان می دهد.
رویترز میگوید خودروهای وارداتی از کره هماکنون در بندرهای آمریکا خاک میخورند زیرا نمایندگیهای این برند در آمریکا به خاطر فروش پایین و وجود خودروهای زیاد در انبارها نمیتوانند همه خودروها را دریافت کنند. هنوز آمار دقیق خودروهای هیوندای در گمرکها و بنادر آمریکا منتشر نشده است.
هیوندای در پاسخ به این امر تولید توسان در کره جنوبی را به مدت ۵ روز متوقف کرده است.
اگرچه هیوندای کارخانه بزرگی در آلاباما دارد اما تنها حدود ۵۰ درصد از خودروهای فروشیاش در آمریکا بهصورت محلی تولید میشوند. این در حالی است که بین ۶۸ تا ۸۵ درصد محصولات رقبا همچون تویوتا، نیسان و هوندا در خاک آمریکا تولید میشوند.
هیوندای با انتشار بیانیهای گفته است:
هیوندای موتور رابطه قوی خود با نمایندگیها در سراسر جهان را حفظ میکند و ما با افزایش همکاریهای خود با نمایندگیها خواهیم توانست به این سختیها غلبه کنیم. ما به منظور حفظ سطح بهینه خودروهای موجود در انبار خود تلاش خواهیم کرد و به دنبال احیای سریعتر نسبت به رقبا پس از پشت سر گذاشتن بحران خواهیم بود.
این خودروساز کرهای اخیراً اعلام کرده تا حداکثر ۶ ماه پرداخت های خریداران خودرویی که کار خود را به خاطر ویروس کرونا از دست دادهاند به تعویق خواهد انداخت. البته هیوندای تنها خودروسازی نیست که چنین اقداماتی را انجام می دهد زیرا شرکتهایی همچون جنرال موتورز، فورد و فیات-کرایسلر نیز پیشنهادهای خرید جذابی را ارائه میکنند.
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کرونا تا درمان و تهیه واکسن اقتصاد جهانی را دچار بحران میکند جالبه که در ایزان برای سال ۱۴۰۰ فول فروش انجام شده و هنوز که صف مشتریان پابرجاست
کیان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹“خودروهای زیاد در انبارها نمیتوانند همه خودروها را دریافت کنند.”
این برند پر فروش ک طبق گفته هوادارهاش تو ۲۰۰٪ کلاسها (بیش از ۱۰۰٪ کلاسها و سگمنتها و … ) فروش بالایی داشته، همه جایزه ها رو درو کرده، چرا اخه انباراش از قبل پر بودن، یعنی حتی قبل از این معضل جهانی هم ماشینهای بسیار با کیفیت و پر از آپشن و تکنولوژیک هیوندای و جنسیس در انبارها خاک میخوردن !!!
این خریدارها واقعا چرا نمیخرن این محصولات با کیفیت و … ؟؟؟
بابا بخرید اینارو ، ۱۰ سال دیگه ک آلمان و جا گذاشتن پشیمون میشیدا !¡
این ماشینها کلی جایزه دارن چرا میذارید تو انبار خاک بخورن ؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کیان عزیز
فکر کنم هیوندای میخواد بزاره خاک بخوره تا در آینده گرونتر بفروشند??? ، آخه دیده تو پدال هستند چند نفری که برای جنسیس متقلب خودشون را ضایع میکنند .
البته که هستند جو گیرانی که از پشت رکاب موتور سیکلت عاشق چهارچرخههای هیوندای شدن و در پدال جو کُرهپرستی دارند .
میدونید چه کسانی را میگم دیگه ….
متخصصان ، تحویل بگیرید ، تا این همه خودرو خوب هست ، کی میره کرهای لَش بخره ، البته هستند که شرایطی کرهای بخرند و با دکمه سانروفش بازی کنند و پُز گرمکن سردکن صندلیشون را با قیمت ارزانتر بدهند .
راستی جایزههای پوشالی را بگو باید روی تاقچه مدیرعامل هیوندای خاک بخوره ***.
Reza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی کامنت خودت با اون اکانتت رو تایید میکنی و ریپلای میکنی ?کل دنیا و تمام کارخونه ها توی بحث فروش دچار مشکل شدن بخاطر کرونا عزیزم! ظاهرا نیستی تو دنیا بخصوص تو کشوری که یک میلیون نفر توش کرونا گرفتن! باشه اونا متقلب و لش حالا تو شب قبل خواب عکساشون رو نگاه نکن هی :(
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب این کامنت ها دوستان میخونن فقط میگن فلانی….
سورنا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹باز اونا چیزی برای ارائه دارن اونم توی امریکا !!!
خب دوست عزیز تو چی داری ؟ کشور خودت چی داره ؟
بهت نیست قبل از ایراد گرفتن و کوبیدن بقیه اول یه نیم نگاهی به خودت و کشورت بندازی ؟
Soli
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چقد حس خوبی ازین متن گرفتم
همه بنادر پر از ماشین شدن و…
با کشور خودم مقایسه میکنم که ۴تا دونهماشینتوگمرگهست تازه مردم هم پولشو دادن ولی نمیزارن ترخیص شه
واردات که جای خود داره
بهراد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹نمی دونم پیش خودش فکر کرده به همین زودی واکسن کرونا رو میسازن و مردمم هجوم میبرن به سمت خودرو های کراس اور، برداشته کلی توسان انبار کرده بفروشه.
نه عزیز ، اونجا ایران نیس که با کرمان موتور نقشه بچینی که خودش زیر مجموعه ی ایرانخودرو هست ، بیای کلی وارد کنی، یه پارکینگ پاساژو پر اوپیتما کنی بعدش که تعرفه ها عوض شد(جالبیش اینبود میگفتن تعرفه هیبریدی کمه و بجاش بنزینی وارد میکنن و هیبریدی ها هم هیبریدی واقعی نیستن!۱۵۰٪ تعرفه کشیدن)و بعدش دو سه ماه صبر کنی ماشینو دوبله سوبله به بازار تشنه عرضه کنی.
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹امیدوارم پدال به سیاست سایت احترام بزاره و افرادی مانند نوید که رسما به کابران توهین میکند را به راحتی اجازه فعالیت ندهد
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقاً ای کاش پدال یه فکری به حال افرادی مثل مهدی ، محمد بکنه
جالبه که شما مشکل داری و دست به دامن پدال شدی
دقیقاً کامنتهای شما گویای شخصیت شماست
یه نگاه به کامنتهای ذخیره مهدی و محمد نشون میده کی چیکارست