جنسیس G70 قلب جدیدی را دریافت کرده است. این خودروساز کرهای اعلام کرده G70 از همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی موجود در هیوندای سوناتا N-Line استفاده خواهد کرد و بنابراین نسخهی پایه این سدان لوکس افزایش قدرت قابلتوجهی را تجربه خواهد کرد.
پیشرانهی ۲.۵ لیتری یاد شده جایگزین نمونهی ۲ لیتری میشود. این نیروگاه آهنین قدرت ۲۹۰ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد که قدرت و گشتاور آن نسبت به پیشرانه ۲ لیتری به ترتیب ۳۸ اسب بخار و ۶۷ نیوتون متر افزایش یافته است. این پیشرانه همین مشخصات را در سوناتا N-Line خواهد داشت هرچند نمیدانیم که نسخه فیس لیفت G70 چه زمانی معرفی خواهد شد. البته سوناتا قرار است در پاییز سال ۲۰۲۰ با این پیشرانه وارد بازار شود.
همیشه وجود قدرت بیشتر باعث خوشحالی است اما جایگزین پیشرانهی قبلی با نمونهای پرحجمتر شاید کمی سؤالبرانگیز باشد. کار اند درایور میگوید پیشرانهی بزرگتر ۲.۵ لیتری تنها با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همراه میشود و به این ترتیب احتمال عدم عرضه گیربکس ۶ سرعته دستی با این پیشرانه جدید وجود دارد. تنها ۴ درصد خریداران G70 مجهز به پیشرانه ۲ لیتری قبلی گیربکس دستی را انتخاب کردهاند. واضح است که سدان های لوکس مجهز به گیربکسهای دستی طرفداران چندانی ندارند.
این پیشرانهی جدید همزمان با فیس لیفت G70 در بطن خودرو جای خواهد گرفت. البته همانگونه که گفته شد زمان دقیق رونمایی از نسخه بهروز این سدان لوکس معلوم نیست.
G70 سومین محصول جنسیس است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو در کلاسی بسیار رقابتی به جنگ خودروهایی همچون ب ام و سری ۳، مرسدس C کلاس، آئودی A4، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا رفته است. ظاهر جدید و قدرت بیشتر میتواند به حفظ موقعیت این خودرو در این کلاس کمک شایانی بکند.
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۸جی ۷۰ بینهایت خوشگل هستش حرف نداره
کورش
۱۶ آذر ۱۳۹۸بینهایت که اغراقه, ولی قشنگه
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۸ما که چشممون به جمالش روشن نمیشه ولی عکساش که عالیه
FLANKER
۱۶ آذر ۱۳۹۸یه آئودی a4 مدل 2003 یا 2002 نمیدونم دقیقا دیدم تو تهران پیشنهاد فروش دادم بهش نفروخت نامرد تا 150 تا راضی بودم گفتم نمیفروشین ماشینتون رو؛ یه نه محکم گفت ?اونم مشکی حاضر بودم ماشین خودم رو هم بزارم روش
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۸اگر میخریدی با این وضع تحریم ها و کمبود قطعات باید باشه یه گردگیر میرفتی دوبی
meysam
۱۶ آذر ۱۳۹۸“”این خودرو در کلاسی بسیار رقابتی به جنگ خودروهایی همچون ب ام و سری 3، مرسدس C کلاس، آئودی A4، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا رفته است””
همیشه برام سواله چرا به اینجا که میرسه از نسخه های اسپورت لکسوس، آکورا، کادیلاک اسمی برده نمیشه؟
کانسپت آکورا type R معرفی شده. اگه تولید بشه فکر میکنم به سنگ محک این کلاس تبدیل بشه
Me
۱۶ آذر ۱۳۹۸این پیشرانه ۲.۵ لیتری جزییات نداره ؟
۴ سیلندره یا ۶ سیلندر.تازه طراحی شده یا قدیمیه از کجا اومده بلوکش مال کدوم کمپانیه ؟همون پیشرانه teta 2.4 رو بهینه سازی کردن یا کلا جدید طراحی کردن؟
Saeed
۱۶ آذر ۱۳۹۸قطعا از موتور ۲ لیتری بهتره.جدای قدرت ،گشتارش فوق العادس و تو دور گرفتن کمک میکنه.۴ سیلندر بودنشمخوبه.این موتر بدون توربوشم با قدرت بالای ۱۹۰ توآزرای جدید ارائه شده.
Ali a
۱۶ آذر ۱۳۹۸واقعا خواشتنیه…طراحی داخلش هم واقعا دلنشینه..
The best or nothing
۱۷ آذر ۱۳۹۸اره داداش خییلی خواشتنیه ??
مزاح بود ??