با گذشت زمان جزئیات بیشتری از نسل جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ منتشر میشود. هماکنون بهصورت رسمی اعلام شده دو پیشرانه جهانی برای سدان میان سایز کرهایها در نظر گرفته شده است.
این خودروساز کرهای میگوید مشتریان خارج از این کشور میتوانند پیشرانهی ۱.۶ لیتری T-GDI و ۲.۵ لیتری GDI را سفارش دهند. اولین پیشرانه قدرت ۱۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری داشته درحالیکه پیشرانهی حجیمتر خروجی ۱۹۰ اسبی و گشتاور ۲۴۵ نیوتون متری دارد. هر دو پیشرانه فقط با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند.
هفتهی پیش گفته شده بود سوناتاهای بازار کره جنوبی با پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۸ اسبی و ۲ لیتری هیبریدی ۱۴۴ اسب بخاری عرضه خواهند شد. هیوندای دقیقاً نگفته پیشرانههای ۱.۶ و ۲.۵ لیتری یاد شده در کدام بازارها عرضه خواهند شد و بنابراین فعلاً نمیتوانیم تأیید کنیم که آیا این پیشرانهها در آمریکا هم ارائه میشوند یا خیر.
هیوندای جدای از اعلام پیشرانههای سوناتای جدید به برخی تکنولوژیهای این سدان هم اشاره داشته است. از جملهی این تجهیزات میتوان به کلید دیجیتالی اشاره کرد که از ارتباط NFC استفاده کرده و به مالکان اجازه میدهد تا خودروی خود را با استفاده گوشی هوشمند باز و بسته کنند. از طریق این کلید میتوان عملکردهای دیگری را نیز انجام داد.
همانگونه که قبلاً گفته شده نسل جدید سدان سوناتا از سومین نسل پلتفرم این کمپانی سود خواهد برد. این معماری جدید باعث بهبود ایمنی و دینامیک سواری سوناتا میشود.
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۳۹۸آقا همه دیگه فهمیدن من از کره ایها خوشم نمیاد به دلایل شخصی و خصوصی خودم ، اما سونوتا NF را خیلی دوست دارم و همینطور yf در زمان رونمایی بینظیرترین طراحی خودش (( سال ۲۰۱۱ )) را داشت .
یا طراحی آمریکایی پسند آزراهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ .
اما به جرئت میگم این نسل سوناتا یک فاجعه تمام عیاره برای این شرکت کره ای که با سونوتای جدید ، افتضاح بی هویتی را به اعلاء رسونده و به نظر من فعلاً آزرا ۲۰۱۹ ، طراحی معقولی داره .
از این که گذشت ، اما باید ببینیم کیا چه خوابی برای اپتیما میبینه و ای کاش این طرح زیبای اپتیما که از سال ۲۰۱۱ در پیش گرفته را مثل سونوتا خراب نکنه .
هیوندای دنده عقب گرفته شدید .
овsкиكMас
۸ فروردین ۱۳۹۸اتفاقا بهترین کار رو کردن با عوض کردن طراحی سوناتا ۲۰۱۸،نسل قبل کاهش فروش داشت بخاطر طراحی واقعا سبکش و خدارو شکر یک سال بیشتر هم ادامش ندادن ولی این نسل خیلی بهتره هم جوون پسند شده هم واس قشر میانسال مناسبه و بنظرم فقط به توربو کم داره،حالا اخر سال ۲۰۱۹ میبینیم فروشش چطور بوده نسبت به قبل گرچه با توجه به اینکه الان متاسفانههههه علاقه ها رفته سمت کراس اوور ها دیگه دیگه یک دهم درصد افزایش فروش هم واس این کلاس سخت شده!!!
اپتیما هم که ثابت کرده علاقه ای به تغییر طراحی نداره و سال ۲۰۱۸ افزایش فروش هم داشته
Mohamad
۸ فروردین ۱۳۹۸هرچی باشه از ایرانخودرو و سایپای لگن ساز خیلی بهتره.
همین که تونسته به بازار امریکا وارد بشه خودش خیلیه.کاری نداریم چقدر اونجا بفروشه.
کسانی هم که این ماشینا زیر پاشونه لااقل ازش نسبت به ماشینای چینی و ایرانی راضی ترن.
Amir213r
۸ فروردین ۱۳۹۸طراحی بیرونی = یا دوسش دارن یا متنفرن
طراحی داخلی =واقعن پیشرفت کرده
از لحاظ موتوری تا2030همینه!!!!!!طراحی اسپرت میزنی لااقل ی موتور گیربکس بهتر بزار خب…..
Amir
۸ فروردین ۱۳۹۸-متقلب
-بی هویت
-بی اصالت
-جنس نامرغوب نسبت به همرده ها
-افت قیمت بالا
-آتش سوزی متعدد پیشرانه ها
دوستان کره ای بازه پراید.سوار،منتظر دیس هاتون هستیم?
عجیب اون آمار فروشش 600 عدد آزراش تو امریکای شمالی در2018 خنده داره??
sunmartin
۸ فروردین ۱۳۹۸چرا از کره ای ها بدت میاد؟ عالی هستن و هر سال جز 5 خودروی برتر جهان کم خرج پر شتاب زیبا پر آپشن و بیشترشون تو آلمان و آمریکا فروش دارن طراحشون از صفر تا 100 هم بزرگانی چون آلبرت بیرمن دانکرلوک شرایرو بنگل هستن حتی برای ساخت استینگر از جی جی سرطراح بوگاتی بهره برده شد
TESLA
۸ فروردین ۱۳۹۸بیکیفیت ( اتیش سوزی هاش هنوز دادگاهش در جریانه )
نا مطمئن ( کلی جایزه میگیرن صدر جدول قابل اطمینان ها هستن ولی هنوز شکایت ها به خاطر اتش سوزی در جریان )
قیمت های زیاد ( البته یه مدت قیمت هارو بالا بردن )
بی هویتی ( نمیدونیم دیگه این سوناتاست یا سیویک )
این همه دلیل به خاطر بد بودن
овsкиكMас
۸ فروردین ۱۳۹۸بی کیفیتی ( ۲/۵ میلیون فراخوان فورد در سال ۲۰۱۸ و ۱/۵ میلیون فراخوان جنرال موتورز)
نامطمئن( ته جدول تمام مجلات قابلیت اعتماد و پایه ثابت حداقل ۶ برند و خودرو از ده برند و خودروی غیرقابل اعتماد هر سال)
نداشتن ایمنی( توی سی خودروی ایمن سازمان IIHS امریکا فقط یه امریکایی بود،توی یوروانکاپ هم هیچی)
بی هویت( نمیدونم فرق فورد تاروس جدید با لیفان۸۲۰ ( لیفااااان ???) و بلیزر با سانتافه چیه)
کاهش فروش شدید( فورد ده درصد و جنرال موتورز ۴/۴ درصد کاهش فروش)
جایزه( کسب جایزه در بحث کیفیت و طراحی شده آرزو)
به همین دلیل آمریکا سوژه خنده شده ماشیناش
овsкиكMас
۸ فروردین ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2018/
محمد جون این لینک میزان کاهش و افزایش هارو ببین بی زحمت :))
Iman67
۸ فروردین ۱۳۹۸این خوب نیست که در پدال باب شده برندهای مورد علاقه همدیگه رو زیر سوال میبرین و به علائق هم دیگه إحترام نمیزارین و خیلی وقت ها فقط از روی لجبازی نظری مخالف چیزی که در ذهن هست میدن یه عده،تسلا جان برند های آمریکایی که مورد علاقه شما هستن چند ساله مشکلات زیادی دارن که نتیجه اش شده فراخوان های چند میلیونی،در لیست های قابلیت اطمینان و میزان ایمنی در ته لیست هستن،جوایزی چشمگیری کسب نمیکنن،امسال هم که ظاهرا کاهش فروش داشتن اکثرا،آیا این دلیل میشه یکی بیاد بگه امریکایی بد هست؟ بد فقط اونی هست که ما تو ایران به لطف سایپا میبینیم متاسفانه
خود این برندها جای اینکه یکدیگر رو بکوبن تلاش میکنن پیشرفت بکنن،بنظر بنده جای اینکه این لجبازی ها را ادامه بدیم بهتره که تلاش کنیم به ماشین هایی که دوست داریم برسیم انشالله،اگر هم داریمشون که لذتشون رو ببریم
امیدوارم فضای سایت تغییر کنه با همت دوستان
овsкиكMас
۹ فروردین ۱۳۹۸بی کیفیت( مشکلات مختلف و در نتیجه رکورد دار فراخوان با ۲/۵ میلیون فراخوان فقط برأی فورد و ۱/۵ میلیون برای جنرال موتورز در یک سال)
غیرقابل اعتماد( ته لیست تمام بررسی های قابلیت اعتماد و رضایت و پایه ثابت حداقل شش عضو از ده برند و ده خودرو غیرقابل اطمینان هر سال)
غیر ایمن( نداشتن حتی یک نماینده در سی ماشین ایمن سال در لیست IIHS امریکا و لیست یورو انکاپ)
جایزه( آرزو شدن گرفتن جایزه در بحث کیفی و طراحی)
بی هویتی( نمیدونیم بلیزر و فورد تاروس تفاوتشون با سانتافه و لیفان ۸۲۰ چیه ) لیفان?
در نتیجه کاهش فروش شدید در سال ۲۰۱۸!
این خلاصه صنعت اسباب بازی سازی امریکا بود! بد نیست،فاجعست ?
تو تمام این چیزهایی که نام بردم کره در چند برند اول هست !
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۳۹۸ماشین های کیا هیوندای مثل یک دختر خوشگل میمونن که با یک من عسل هم به سبب اخلاق مزخرف بعد یه مدت حالت اَزَش بِهَم میخوره .
هرکی هر چی میخواد بگه ، اما بدترین و بیروح ترین سواری را کره ایها دارند .
این رو کسی میفهمه که پشت ژاپن و آلمانی نشسته .
Iman67
۸ فروردین ۱۳۹۸متاسفانه تا وقتی لج و لجبازی ادامه داشته باشه وضعیت همین هست،این وسط فقط شما اذیت میشی،خود برند که داره به شدت درامد زایی میکنه و سال به سال موفق تر،مشتری ها هم که از ماشین زیر پاشون راضی هستند
این وسط شما میمونی و ناراحتی و لجاجت
درضمن بهتر از بقیه رو هم زیر سوال نبرین،شما میگی اینکه خوب نیستن رو کسی میفهمه که ژاپنی و المانی سوار شدی،پس گویا در میان ۷ میلیارد انسان در کره زمین فقط شما سوار شدی و کارشناس های موتور ترند و موتور ویک و اتوگاید سوار نشدن با توجه به انتخاب هاشون
مرسی
فرزاد
۹ فروردین ۱۳۹۸من هم با شما موافق هستم آقای ایمان 67 متاسفانه یه عده ای هستن که دائما کارشون شده توهین به علایق و سلیقه دیگران و مدام از لفاظ زشتی همچون لگن آشغال بنجل و ….. استفاده میکنن من نمیدونم تا کی اینا قرار اینگونه رفتار کنن و از این افکار بچگانه بیرون بیان تمام این کمپانیهایی که این دوستان سرشون با هم جنگ و دعوا دارن روز به روز در حال پیشرفت هستند ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم یه عده هستن تا یه مطلب درباره خودروهای کره ای میزارن فوری میان هر چی دلشون میخواد میگن یه عده به آمریکاییها دائما بد و بیراه میگن یه عده به فرانسویا فحش میدن یه عده به آلمانیا و یه عده هم به ژاپنیا بیاید تو این سال جدید به جای بد و بیراه گفتن و بی احترامی به علایق و سلیقه همدیگه یاد بگیریم به همدیگه احترام بزاریم .
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۸نگو پشت بی ام و بنز و ایودی نشستی که خندم میگیره از لحن نوشتارت مشخصه دهه هشتادی هستی
овsкиكMас
۸ فروردین ۱۳۹۸بنظرم موتور توربو هم نیاز داره مثل کاری که کیا واس اپتیما کرد و فک کنم اکثر ماشین های این کلاس انجام میدن و کار مثبتیه
ahmad
۸ فروردین ۱۳۹۸هیوندا حتی آرم و اسمش رو هم از هوندا کپی کرد و اوایل کار خودروهاش رو با موتورهای نسل قبل هوندا عرضه میکرد پس الان هم عجیب نیست که از سیویک کپی میکنه
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۳۹۸نگو اسمش را کپی کرده .
آخه به خیلیها بَر میخوره هیوندای بنجل و آشغاله .
من نمیدونم چرا اینقدر شنیدن حقایق تلخه که بنجل بودن و آشغال بودن را به خودشون میگیرند .
Iman67
۸ فروردین ۱۳۹۸طراحی عقب این ماشین بنظر بنده میتونست بهتر باشه اما در کل ماشین زیبایی هست و داخلش لوکس بنظر میرسه
حمیدرضا
۸ فروردین ۱۳۹۸به نظر من بزرگترین ایراد سوناتا همین تغییر چهرشه از ۲۰۱۰ به این طرف همش تغییر چهره داده فیس لیفت اخرش که قشنگ برا خودش یه طراحی جدیده امیدوارم اپتیما به این بیماری دچار نشه متاسفانه سانتافه هم به همین شکل شده اصلا شخصیت ثابتی ندارن حداقل برای یک دهه خط مشی طراحیشون ثابت نیست و این هویت یه خودرو رو زیر سوال میبره
مهدی
۸ فروردین ۱۳۹۸واقعا خیلی خیلی جذاب شده.ازهرنظرطراحیش نسبت به قبل پیشرفت داشته.طراحی کابین هم خیلی بهترشده وکیفیتش هم بالاتر رفته.
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۳۹۸بله ، دقیقاً فقط من ژاپنی و آلمانی سوار شدم و میخواستم فَخر بفروشم .
من نمیدونم چرا تا به بن بست میخورین ، شروع به جو دادن و تو خوبی و بدی میکنید .
بحث ماشین هست
شما گفتی چرا متنفرم ، من هم گفتم .
گفتم که نظر شخصی من هست ، حالا شما هر چی دوست داری برداشت بکن ، فرقی به حال من ، تو و اونی که میخواد کُره بخره و سوار بشه نداره که .
به من چه ، کره ای در خارج از ایران برای قِشر ضعیفه جامعه هست ، و در ایران برای تازه به دوران رسیده ها و اونهایی که میخوان فقط تو چشم باشَن .
داداش برو اَفکارت رو درست کن ، بجای اینکه با کلمات بازی کنی .
sunmartin
۸ فروردین ۱۳۹۸با تشکر از نظر روشن بدور از لج و حب وبغض این کاربر iman که واقعا از صحبت هاش من یکی که لذت بردم کیا هیوندای همه ساله دارن در تمام رده ها جوایز درو میکنن د ررده سدان متوسز سدان بزرگ لوکس و اس یو وی سایز بزرگ کوچک و متوسط حتی امسال کیا پرو سید 2019 جزو 3 خودروی برتر سال شناخته شد و جایزه رسید به جگوار زیبا و پر قدرت انگلیسی
مطمئنا تمام شرکت ها عالی هستند من خودم محصولات کیا مزدا آئودی و شورولت خیلی دوست دارم اما به سایر برندها احترام میزارم چون یک دنیا تلاش مهندسی و فکر و تجربه پشتشون خوابیده البته بجز برندهای چینی
رامتین
۸ فروردین ۱۳۹۸والا هم از نظر ظاهری افت کرده و هم با موتور 2.5 لیتری چندین ساله پرفورمنسشو بهبود نداده…
در سگمنت سدانهای تقریبا فول سایز (Mid to Full) انتخابم آرتئونه. خودرویی که یادمه ماموت قول داده بود بیاره ایران، اما تحریمها نگذاشتند.
امیرحسین
۸ فروردین ۱۳۹۸دوستان عزیز نظرسنجی(احتمالا هردوشون بیان ایران):
پژو ۵۰۸ جدید لایک
سوناتای جدید دیسلایک
علی
۸ فروردین ۱۳۹۸عزیز 508 پرچم دار اروپاست با این اسباب بازی مقایسش نکن
حسین
۸ فروردین ۱۳۹۸508 انتخاب من هست
امیرحسین
۹ فروردین ۱۳۹۸خودم به ۵۰۸ رای دادم رفیق. ولی اینم اونقدرا بد نیست مخصوصا با موتور ۲/۵ لیتری
رامتین
۹ فروردین ۱۳۹۸درسته، سوناتا هم بد نیست. اما کلا اگر کره ای مد نظره با توجه به شباهت کامل فنی، اپتیما انتخاب بهتری از سوناتاست. بالاخره ظاهر معقولتر و اسپرت تری داره، اما پژو 508 از نظر طراحی فوق العاده است و موتور 1.6 توربو در دو نسخه 180 اسبی و 225 اسبی داره. ما پارسال در گروه تلگرام پژو2008 عضو بودیم (حدود 1000نفر). یکی از کارمندان ایکاپ (آقای شاه حسینی) عضو شدند و سئوالات ما را جواب میدادند. برنامه های بسیار خوبی ایران خودرو داشت. از ورود خودروی سال اروپا یعنی پژو 3008، پژو 308، و همین 508 جدید. یعنی دقیقا بهترین خودروهای شرکت پژو قرار بود به تدریج وارد کشور بشه که همه بر باد رفت! 508 هم قرار بود امسال با موتور 180 اسبی بیاد. جالبه از همون گروه الان 300 نفر پژو2008 دارند و کاملا راضی اند.
نوید جهرمی
۹ فروردین ۱۳۹۸یه اشکال بزرگ که هیوندا بهش دچارشده به نظرم اینه که الان تکلیفش مشخص نیست. قبلن به عنوان ارزون و پرآپشن که بیشتراز پول پرداختی بهت سرویس میداد مطرح بود. الان چی؟ نمیدونم دلیل این که در بازار آزادی باشی بخوای چشم روی رقباش ببندی و این رو انتخاب کنی چیه.
овsкиكMас
۹ فروردین ۱۳۹۸دلیلش رو اول از اون ۷/۵ میلیونی که خریدن و گروه هیوندا کیا رو تبدیل کردن به پنجمین گروه پرفروش دنیا بپرس،بعد هم از کارشناس ها و مجلات معتبر بپرس که چرا تو تست های مختلف از ایمنی تا قابلیت اعتماد تا جوایز مختلف رتبه های بالا میدن بهشون
بعد هم خودت سوار شو تا بازار آزاد رو درگ کنی،از پشت سمند و ۴۰۵ و با عکس نمیشه متوجه این چیزا شد
قطعا بعد متوجه میشی!
نوید جهرمی
۹ فروردین ۱۳۹۸سوناتا yf و الانترا و سانتافه رو تجربه کردم. بد نیستن. اما چیز خاصی هم ندارن که درگیرت کنه و جذاب باشه.
M:::J:::Y
۹ فروردین ۱۳۹۸گل گفتی
تا وقتی کمری و آکورد و آلتیما و مزدا6هست…….
овsкиكMас
۹ فروردین ۱۳۹۸اتفاقا فروشش از مزدا ۶ و التیما بیشتر بود تو بازار جهانی در سال ۲۰۱۸ :))) خوب شد گفتی :)))
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۸ماسکوبیچ
فروش جهانی بیتل هم از بوگاتی بیشتر یعنی پس بیتل بالاتر از بوگاتی هستش؟؟
Omid622
۹ فروردین ۱۳۹۸قدرت موتورهاش رو نسبت به نسل قبل تغییر نداده و این خیلی عجیبه
۲.۵ لیتر
فقط ۱۹۰
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۸این موتور بازده خیلی کمی داره
موتورهای 2/5 لیتری که الان خیلی از شرکتها استفاده میکنن بالای 200 اسب قدرت دارن
در کل موتورهای کره ای نسبت به حجمشون بازدهی کمی دارن و این یه نقطه ضعف محسوب میشه
امیرحسین
۹ فروردین ۱۳۹۸بازدهی حجمی مهم نیست به نظر من. مهم بازدهی سوخته. کره ای ها همیشه نسبت به مصرف سوختشون قدرت و گشتاور کمی تولید می کنند.