چند وقتی بود که صحبتهایی مبنی عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ رنو تندر۹۰ یا همان ال۹۰ از سوی ایرانخودرو به گوش میرسید. حال بهتازگی تصاویری از پارکینگ محوطهٔ ایرانخودرو منتشرشده که در آن تعدادی ال۹۰ فیسلیفت شده دیده میشوند. خودروهایی که در تصاویر دیده میشوند دقیقاً همان فیسلیفت سال ۲۰۰۹ هستند که توسط داچیا بر روی لوگان صورت گرفته بود؛ بنابراین این همان فیسلیفت داچیا است که قرار است توسط ایرانخودرو به بازار عرضه شود.
در این فیسلیفت، تغییراتی جزئی در چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره، سپرها و آینههای جانبی انجامشده که همین تغییرات اندک نسبتاً موجب بروزتر شدن چهرهٔ خودرو شده است. فرم جلوپنجرهٔ ال۹۰ جدید کاملاً مشابه ساندرو بوده و جهت لوکستر نشان دادن خودرو نیز نوارهایی کرومی بالای جلوپنجره و لبهٔ درِ صندوق نصبشدهاند. دو شبرنگ در سپر عقب دیده میشود درحالیکه همچنان شاهد وجود یک پروژکتور عقب و یک چراغ دندهعقب در مجموعه چراغهای عقب خودرو هستیم.
تغییرات اندکی هم در داخل خودرو ایجادشده و قسمت میانی داشبورد به همراه فرم رو دریها تغییر کردهاند. البته داخل خودرو کاملاً مشابه هاچبک ساندرو بوده و دقیقاً از همان طراحی داخلی ساندرو در ال۹۰ فیسلیفت هم استفادهشده است. بااینحال در بخش فنی و تجهیزات تغییراتی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان مشخصات و امکانات قبل هستیم.
بهاحتمال فراوان نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ال۹۰ از سوی ایرانخودرو در هر دو نمونهٔ دستی و اتوماتیک عرضه میگردد و طبق شنیدهها اختلاف قیمت اندکی با نمونههای فعلی خواهد داشت؛ بنابراین به دلیل ارتقای ظاهری و داخلی ال۹۰ فیسلیفت ایرانخودرو احتمالاً در فروش برتر از ال۹۰ پارسخودرو و نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن یعنی پارس تندر عمل خواهد کرد.
این در حالی است که چند سال پیش سایپا (بهعنوان مالک پارسخودرو) نیز اقدام به فیسلیفت ال۹۰ کرده و تغییراتی در ظاهر آن ایجاد نمود. در فیسلیفت سایپا فقط تغییراتی بیرونی در ال۹۰ شامل تغییر چراغهای جلو و عقب، تغییر جلوپنجره و تغییر سپرها انجامگرفته بود و در داخل هیچ تغییری ایجاد نشده بود. فیسلیفت ال۹۰ سایپا در با لوگوی سایپا رونمایی شد و قرار بود بانام SR90 (مخفف سایپا-رنو) عرضه گردد که البته با مخالفت شدید رنو مواجه شد. همچنین در نمونههای تولیدی باکمال تعجب شاهد بودیم که قسمت جلویی خودرو کاملاً مشابه نسخهٔ قبل از فیسلیفت است و فقط قسمت عقبی تغییر کرده است! هنوز هم معلوم نیست که چرا تغییرات جلویی ال۹۰ فیس لیف سایپا در نسخههای تولیدی اعمال نشد.
حال در حالی بهزودی شاهد عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ رنو لوگان متعلق به سال ۲۰۰۹ و پس از ۷ سال تأخیر به بازار کشور هستیم که نسل دوم آن ۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۲ از سوی رنو-داچیا معرفیشده و حتی هماکنون بانام رنو سیمبل بهصورت وارداتی توسط نگینخودرو در ایران عرضه میشود.
حسن
۲۶ مرداد ۱۳۹۵زمانی که سمند ۱۶ تومن بود ال نود ۱۳ بود الان سمند ۳۰ تومنه ال نود شده ۴۲ تومن،
اگر قیمت سمند را واقعی فرض کنیم که نیست أن وقت ال نود باید ۲۴ تومن باشد،
این فیس لیفت بازی ها هم فقط جهت افزایش قیمته،
رضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۵یه L90 خوب بود که به لطف دوستان اونم فاتحه اش خوندنی میشه کم کم،
آدم تا میخواد به خودش امیدواری بده اوون آرم سایپا رو که میبینه تو جلوپنجره تن و جانش به رعشه میافته،اینقدر اون فیسو لیفت کردن بنده خدا کلا تغییر ماهیت داده، به مولا این فیس لیفت نیست این فیس آفه
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۵از اینکه خودروسازهای داخلی با عباراتی مثل طراحی جدید و فیس لیفت باعث خنده ما میشوند ازشون سپاسگزارم.
همه دور هم خوشیم…
سارا
۴ شهریور ۱۳۹۵معنیه فیس لیفتم فهمیدیم…
آراز
۲۹ مهر ۱۳۹۵به جای ال 90 دنا elx جدید بخرید خیلی هم زیبا و جادار است
معمار نظام
۱۴ آذر ۱۳۹۵بهتر نیست ما خودمان یک ماشین طراحی کنیم !!! اینقدر عمل زیبایی انجام ندیم !!
حمید
۲۲ آذر ۱۳۹۵فیس لیفت!!!جالبه. جون تو جونش کنن ال نود همون ال لگنه. اما اینم یه واقعیته که برخلاف ظاهر و باطن بی نهایت زشتش فعلا مطمئنترین ماشین از نظر موتوری هست
Amir
۶ دی ۱۳۹۵سلام بردوستان
بابااین فیس لیفت هم خودروسازهای ایرانی انجام ندادن این ماشین بااین فیس وارداتی هست
الان تو چابهار همین مدل بامارک لوگان پلاک منطقه اش هست از اونور وارد میکنن
dh1999
۲۵ دی ۱۳۹۵رنو لوگان
رنو داستر
رنو ساندرو
آدم خنده ش میگیره با این قیافه ها
خدا وکیلی هرچی فک میکنم چه افرادی با چه سلیقه ای اینارو میخرن به نتیجه ای نمیرسم
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۵بحث سلیقه نیست بحث بدبختیه