اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایرانخودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شدهاید که ایرانخودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که همکاریهای گستردهای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه میشد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارسخودرو عرضه میشود.
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایرانخودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواریهای کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایرانخودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایرانخودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیسلیفت قرار گرفتهاند. قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزانقیمتترین و ضعیفترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که میتوان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای بهمراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدلهای قابلتأمل دانگ فنگ است. پیشینه:پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز میگردد. در سالهای آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزانقیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره میبرد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، بهطوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سالها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچبک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند. طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایرانخودرو و سایپا، ثابت میکند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمیتوانید از آن خودرویی بهروز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سالهای اولیه قرن جاری باز میگردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید میشدند، نه یک خودروی مدرن و بهروز. اما مسئله اینجاست که هیچکدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیسلیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمیتوان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد. همانطور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینیها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچبک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچبک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز میشویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن بهمراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آنقدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم. در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربهگیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را میبینیم که دور تا دور خودرو را پوشش دادهاند. این استفاده انبوه از ضربهگیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما میتوان تا حدودی آنها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آنهم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه میتواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد. یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross بهعنوان یک ضعف میتوان اشاره کرد، طرح دایرهای چراغهای مه شکن جلو است که نهتنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه میتوان گفت که تا حدودی توی ذوق میزند. در بخش عقب نیز چراغهای عقب که تا سقف کشیده شدهاند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغهای عقب ولوو میاندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمیشود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، میتوانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.
به نظر میرسد دلیلی که ایرانخودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهتهای فنی آن به خودروهای فعلی ایرانخودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخشهای مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سیسی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخهای جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.
ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجهای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذبکننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت میباشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.
تجهیزات این خودرو عبارتاند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغهای جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرمکن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچهای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو. قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیدهها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزانترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزانترین گزینهها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.
گلناز
۲۴ فروردین ۱۳۹۶هموطن های عزیز ، میشه بگین ماشین خوبیه یا خیر ؟! تصمیم دارم برای پسرم بخرم ، به ماشین های ایران خیلی اشنایی ندارم ،
ایلیا
۲۵ فروردین ۱۳۹۶خواهر من کلا ماشین های چینی بازار خوبی به هنگام فروش ندارند این ماشین هم چینی هست و هنوز امتحان خود را پس نداده بهتر است در این رنج قیمت ساندرو استپ وی شرکت پارس خودرو خریداری کنید هر وقت هم خواستید بفروشید افت قیمت ندارد
مهدب
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوست من.اتفاقا این ماشین افتش خیلی کمه.
AMG
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ترکیب چین و فرانسه = فاجعه!
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.چون قطعات یدکی به ندرت پیدا می شود و تقریبا می شود گفت نایاب و اگر هم پیدا بشود قیمت قطعات به خاطر مسائل اخیر و همچنین عدم ورود ازسوی وارد کننده بسیار بالاست به طوری که قیمت فقط یک چراغ جلوش 700 هزار توماناست!!!همچنین این خودرو افت قیمت بالایی دارد.در کل بدنبال خورویی باشید که به قول دوستمون حسابشو پس داده باشه
امیر حسین
۲۷ فروردین ۱۳۹۶در جواب دوستمون که در مورد رهیاب مشکل داشت برسی کنه ببینه درگاه کارت حافظه رو درست انتخاب کرده باید درگاه بالا رو جا بزاره نه پایین که مربوط به ملتی مدیا میشه
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان تحویل دی و بهمن ماشین گرفتن؟قیمت تمام شده چقدر شد ؟منتظر پاسخاتونم
mahdi
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام من تحویل بهمن هستم هنوز از دعوتنامه خبری نیست چه برسه به تحویل ماشین دوست عزیز
morteza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶هنوز از تحویل اسفند ماه خبری نیست؟؟؟؟؟
محمدرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان عزیز.بنده مهندس مکانیک هستم تو یکی از نمایندگی های کرمان کار میکنم.این ماشین فوق العاده اشغاله آگه کسی قصد خرید داره نخره.مشکل گیربکس داره تو دنده قفل میکنه.گیبرکسش برقیه.موتورش برا این ماشین ضعیف.خداوکیلی میگم نخرید اگه دوست داشتید برید یه سر به نمایندگی ها بزنید خودتون میبینید
مهران
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷برعکس گیربکسش یکی از نقاط قوت ماشین هستش.الان دو سالی از حضور این ماشین میگزره و یکی از ماشینهای خوب در اومده خصوصا با این قیمت واقعا ماشینی در این سطح پیدا نمیشه.پیشنهاد میکنم از کسایی که دارن بپرسید و سوار بشید. و نکته مهم نداشتن افت قیمت در فروش هستش که شاید برای بعضی ها مهم باشه.
مسعود
۱۸ خرداد ۱۳۹۶با سلام من این ماشین را در 95/10/15تحویل گرفتم و در 96/02/05پس از 6000کیلومتر استفاده فروختم از نظر امکانات خیلی خوبه مثل سانروف .دوربین و سنسور عقب .بلوتوث . مانیتور . کامپیوتر سفری. gps . ریموت کنترل از روی فرمان. 4ایربگ . تنظیم 4حالته فرمان .و 6حالته صندلی .اتاق بسیار جادار و راحت
ولی از نظر فنی بسیار ضیعف شامل زیر و بند و مخصوصا فرمان بسیار سفت.مصرف سوخت در شهر بسیار بالا .شتاب و سرعت ضیعف. توی جاده صدای هوهوی باد میده
از نظر ظاهر هم چون بخاطر شکل خاصی که داره متفاوت از بقیه ماشینهاست و در کل قابل پسنده
از نظر لوازم بسیار گران و کمیاب ( جلو پنجره 450 هزار تومان خریدم)ترمز absخراب شد حدود 2ماه طول کشید تا قطعش را نمایندگی آورد.
در کل از نظر ظاهر و امکانات و قیمت مناسب خوبه . و از نظر فنی و قدرت موتور خوب نیست حالا اگر کسی میخواد بخره ببینه از ماشین چی میخواد ظاهر یا فنی و بعد انتخاب کنه.
50900000 خریدم و 45000000 فروختم +هزینه محضر و یه تصادف کوچیک 7.5میلیون هم ضرر دادم .با تشکر از پدال
هومنض
۱۸ تیر ۱۳۹۶دادش با ماشین تصادف کردی به قیمت بازار آزاد هم خریدی بعد 6000 کیلومتر می خواستی سود هم بکنی؟؟؟ جالبه که با تصادف و 3 ماه مصرف باز هم بالاتر از قیمت صفر کارخانه فروختی!!!!
تنظیم صندلی 8 حالته است و قطعات گران هم هر ماشین در ابتدا قطعاتش گران است شما بیا تسمه تایم اچ 30 رو با ال 90 اتومات یا ساندرو مقایسه کن ببین کدون گرون تره جلو پنجره 450 تومنی رو هم بهت انداختن
موتور TU5 با هزینه کم و مصرف پایین و قطعات کم هزینه و موجود رو با ال90 یا سندرو پرهزینه که اگه خدایی نکرده مشکلی براش پیش بیاد نه قطعه داره نه تعمیرکار و نه مشتری مقایسه نکن این همه ماشین از 206 و 207 و 405 و پرشیا با موتور TU5 برای اثبات قدرت و هزینه کم کافی نیست.
من 7 ماهه اچ 30 دارم با 2 تا ساندرو هم عوض نمی کنم واقعا ماشین عالی تو رنج قیمتیش بی نظیر
توصیه می کنم برای همه با این امکانات و قیمت ماشین پیدا نمی کنید
4 تا ایربگ ،اتومات ژاپن، سانروف ، مانیتور ، دوربین، تهویه اتومات و….
جالبه الان با 700 تومن کروز فابریک هم براش امده دیگه چی می خوای از ماشین با 46 تومن و همه اینا و موتور فرانسه خوب چون طراحی چینیه بده بخدا ضخامت ورق ها درب و کاپوت از 405 و 206 بیشتره
مسعود
۱۸ خرداد ۱۳۹۶و در کل برای افرادی که زیاد از ماشین استفاده نمیکنن و استفاده روزمره زیاد ندارن و کمتر از خونه میارن بیرون ماشینه خوبیه ولی برای کسی مثل من که زیاد از ماشین استفاده میکنه و استفاده روزمره داره زیاد ماشین مناسبی نیست
ودر کل الان هم که فروختم پشیمانم چون هر چقدر گشتم با این قیمت هیچ ماشین اتوماتیک دیگه ای توی بازار نیست البته به غیر از ال90اتومات
Babak
۱ مرداد ۱۳۹۶نقد و بررسی H30 cross بصورت تخصصی :
موتور TU5 با 105 اسب بخار هرچند شما را شگفت زده نخواهد کرد ولی اگر معتاد به رفتارهای غیر طبیعی و روان پریش نباشید با پشتوانه گیربکس با کیفیت و ویژه منوال اتوماتیک AISAN ژاپن شرمنده تان هم نمیکند. این گیربکس با مدیریت صحیح قدرت و سرعت بالای تعویض دنده که در گیربکسهای CVT یک رویاست میتواند تا حد قابل توجهی عدم تناسب قدرت موتور و وزن بدنه را پوشش دهد. کیفیت بدنه بالای متوسط بوده و اگر ایرانخودرو حرکت شگفت انگیزی در مونتاژ بدنه این خودرو نزند میتوان انتظار خودرویی با کیفیت را در تزئینات داخلی و عملکرد قطعات داشت.سیستم تعلیق خوب و رینگهای 16 اینچ شما را در کنترل خودرو حمایت میکند و فقط با توجه به اینکه این خودرو استانداردی بین خودروهای سدان و (اس یو وی) دارد مراقب رفتار خودرو در ترمز های ناگهانی باشید کمی منحرف میشود. بطور کلی مجموع عملکرد و ظاهر این خودرو با توجه به استفاده از پلت فرم پژو 308 بیشتر اروپائیست و خیلی شرایط خودرو های شرقی با مجموعه ای از ال ای دی های رنگارنگ و دکمه های بی کاربرد و رنگی را ندارد. به دیگر سخن خودرویی با کیفیت بالای متوسط و تقریبا به روز با پشتوانه خدمات پس از فروش ایرانخودرو در اختیار شماست. در خصوص کروز هم که یکی از دوستان اشاره کرده بود نصب این قطعه سبب ابطال گارانتی برق خودرو خواهد شد.
موفق باشید.
سلار
۹ مرداد ۱۳۹۶ایران خودرو جایی نمی ره که آب برده زیر پاش اون جنس چینی
سلار
۹ مرداد ۱۳۹۶خوب همون را نا را اتوماتیک میکردیم چی میشد
ایلیا
۱۴ مرداد ۱۳۹۶طبق گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کشور، ام وی ام ۳۱۵ در این چند وقته رشد کیفی را نداشته است و همچنان در رده قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، جایگاه دو ستاره ای خود را حفظ کرده است. ولی جای سوال دارد که با توجه به سبک مونتاژ دانگ فنگ H30 کراس، چرا ایران خودرو نتوانسته در بحث مونتاژ و داخلی سازی، ام وی ام ۳۱۵ مدیران خودرو را کنار بزند؟!
با اینکه H30 کراس هم با دو ستاره کیفی در تیر ماه سال جاری تولید شده است، اما دو پله پایین تر از ام وی ام ۳۱۵ قرار گرفته و در جایگاه ۱۵ جدول کیفی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان است.
دانگ فنگ H30 کراس به عنوان یک هاچبک کراس مونتاژ داخل که داخلی سازی بالایی را دارد و گیربکس اتوماتیک منطقی روی آن نصب شده است، بیشتر به خاطر عدم وجود دقت کافی در خط تولید مونتاژ ایران خودرو، مشکلاتی را برای برخی مالکان ایجاد کرده است. طبق گزارش تفکیکی ISQI، عدم موفقیت H30 کراس در بحث کیفیت بیشتر به خاطر خطای مونتاژی ایران خودرو است .
امیر علی 88
۱۱ مهر ۱۳۹۶متاسفانه اکثر دوستان تا حالا ماشینو از نزدیک ندیدن ولی میان نظر میدن .
کیفیت مونتاژبسیار خوبه ,موتور و گیربکس عالین,یک ماهه ماشینو دارم راضی راضی
ترکز بسیار خوب عمل میکنه و هندلینگ بسیار مناسبه تو این رنج قیمت بهترین انتخابه اصلا با ساندرو یا بدتر از اون ال 90 مقایسه نکنید همون مانیتور و سانروفش میارزه به داشبرد ساده ساندرو که ادمو یاد جیپ نظامی میندازه
وحیدرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۶ماشین چینی که موتور 206 باشه مشکوکه چینی ها اصلن از موتور فرانسه استفاده نمیکنن.گیربکس این ماشین مشکل داره.اکثر دارندگان این خودرو بعد از چند ماه رانندگی دچار نقص فنی میشن .میتونین در نمایندگیها و تعمیرگاهها ببینین ای قضیه رو. ماشین شناسنامه نداره و من درآوردی هست. سعی کنین ماشینی بخرین که شناسنامه داشته باشه و یتیم نباشه و تو اروپا حداقل دوری زده باشه
علی رستمی
۶ آبان ۱۳۹۶سلام.نسبت به قیمتش مناسبه.شتابشم مناسبه.فرمون خوب.فقط صندلی هاش توذوقم زده.نمیدونم چرابعضی ها توقع کاراییه یه ماشین ۱۰۰ میلیونی را دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۲۱ آبان ۱۳۹۶من نفهمیدم خوبه یا بده????
ایلیا
۲۳ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز در سال ۹۵ که این خودرو تازه وارد بازارایران شد و تبلیغات زیادی برای اون شد قیمت بازار آزادش به ۵۱میلیون هم رسید ولی بعد از مدت کوتاهی از یکطرف مونتاژ ضعیف ایران خودرو و کیفیت پایین قطعات و از طرف دیگرداخلی سازی آن باعث شد قیمت بازار آن افت قابل ملاحظه ای را تجربه کند بطوریکه در حال حاضر به ۴۶ میلیون تنزل پیدا کرده است ضمن اینکه به هنگام فروش بلحاظ ماهیت چینی بودنش افت قیمت هم دارد حالا با اوصاف تصمیم با خود شماست
حامد گلستانی
۸ دی ۱۳۹۶با سلام بنده این ماشین رو یک سال که دارم و تا الان خدا رو شکر هیچ مشکلی باهاش نداشتم فقط یه روغن عوض کردم تا الان هم 20هزار تا کارکرده…همه چیزش خوبه،نرمی و راحتی سرنشینان و آپشنهای دیگه..تنها مشکلی که این ماشین داره (تازه اونم مشکل نیست)فقط برای سرویس بایستی بری نمایندگی های پایلوت و گران بودن قطعاتشه و از نظر فنی و موتوری عالیه..در نظر داشته باشین شما دارین 46 یا 47 تومن میخرید اونم از بازار آزاد…نسبت به پولی که میدید از رنو ساندور که فقط وسطش یه گوشکوب گذاشتن دیگه هیچ آپشنی نداره… در کل از ماشینی که دارم راضی هستم
سید رضا حسینی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶سلام دوستان
خوب بودن یا بدبودن در مقام مقایسه قابل انجام هست .
یعنی وقتی میگیم خوب هست نسبت به چی یا بد هست نسبت به چی؟
حالا من این ماشینو چند ماهی هست گرفتم کلا نسبت به پولی که میدی بیشتر میارزه.
مزایای این ماشین 46 تومنی
1- دنده اتومات
2- مونیتور و GPSو بلو توث و …
3-سانروف
4-موتور TU5 پژو و گیر بکس اتومات AISIN ژاپن
5- ایران خودرو ساپرت میکنه (3سال گارانتی یا 60000 کیلومتر)
اگه از ماشین سر در میاری بی زحمت صدای بازو بسته شدن درهاشو گوش کن عین ماشینهای قرص و محکم صدا میده و …….
در کل ماشین خوبیه و من راضیم .لطفا این ماشین رو با ماشینهای رنج 45 تومن مقایسه کنید.
حالا شما تو این رنج قیمتی با این آپشن ها یک ماشین دیگه معرفی کن
مخلص دوستان
علی
۱۴ خرداد ۱۳۹۷وحید رضا داداش یه ماشین نام ببر تا سقف ۵۰ که تو اروپا دور زده باشه نکنه ساندرو میگی ؟واقعا چی دار
عماد
۷ آبان ۱۳۹۷در کل ماشین خوبی نیست من تصادف کردم جلوپنجره اش و چراغ جلوش اسیب دید هر نمایندگی هم رفتم گیرم نیومد اصلا نخرید قطعاتش گیرنمیاد اگرم باشه دو برابر نرخ نمایندگی هست
رضا موتوری
۲۷ آذر ۱۳۹۹ای ادم میسوزه یارو تا دیروز پیکان باباشو سوار میشده حالا یه پولی بهش رسیده میره این اشغالارو سوار میشه چه به به چه چه هم میکنه خواهشا هرکی خواست نظر بده اول بره یه دور با ماشینای دهه نو مثا هوندا اکورد و تویوتا و میتسوبیشی بزنه بعد بیاد نظر بده ماشینای بیست سی سال پیش واقعا خوب بودن الانم بغد سی سال شما باید وقتی پول میدی یه چیز بهتر داشته باشی نه اینکه از اون ماشینا هم اشغالتر بهت بدن به ندونسته تعریف هم بکنی