ایران خودروایستگاه خبر

دور جدید نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده

ایران‌خودرو به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی خودروهای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده را آغاز کرد. طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رونمایی شد و به امضای هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایر نهادها و متصدیان اجرای این طرح رسید.

taxi
اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری از ابتدای بهمن‌ماه کلید خورد و ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده از ۱۲ بهمن‌ماه هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر آغاز می‌شود. در این طرح ۹۰ هزار دستگاه خودروی سمند و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، جایگزین تاکسی‌های فرسوده ناوگان حمل‌ونقل شهری خواهد شد. سقف تسهیلات بانکی برای هر یک از این خودروها ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۶ درصد و دوره بازپرداخت آن ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است. همچنین مبلغ ۵۰ میلیون ریال نیز برای اسقاط خودروهای فرسوده و یارانه دولتی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده از قیمت خودرو از متقاضیان طرح دریافت می‌شود.
تحویل خودروهای جایگزین شده از اسفندماه آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور سال ۹۵ ادامه خواهد یافت. تمام خودروهای این طرح دوگانه‌سوز بوده و مخزن سیان جی نصب شده روی آن‌ها با هر بار سوخت‌گیری قابلیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را خواهد داشت.
امیدواریم محصولات جایگزین، فرسوده‌تر از خودروهای قبلی نباشند و به عنوان یک خودروی مطلوب و با استهلاک اندک، آلایندگی و مصرف سوخت پایین و رفاه مناسب برای سرنشینان، هزینه نگهداری پایین و عمر طولانی بتوانند در شبکه حمل و نقل کشور خدمت کنند. اما شما این ویژگی‌ها را در این خودروها سراغ دارید؟

2014 Nissan NV200 Taxi
نمونه ای از تاکسی‌های روز جهان، محصول نیسان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    متاسفانه باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم.والا دولت و شهرداری میتونن از یک شرکت موفق خارجکی مثل تویوتا یا نیسان تقاضای همکاری کنن.واسه تاکسی دیگه عوارض واردات نگیرن. هیبریدی خیلی بهتر از این دوگانه های وطنیه.
    همین کمری هیبرید رو بدون آپشن وارد کنن خیلی کمتر قیمتش درمیاد

    1. علیرضا سی بی

      ۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (90 ديدگاه)

      داداش به جان خودم من امروز سوار تاکسی پیکان شدم،راننده شروع کرد به درد و دل کردن با من…..آقا بنده خدا فقط یه گریه نکرد :|
      میگفت تاکسیرانی روش فشار اورده ماشینو سمند کنه،از اونور قسط سمند ماهی 600 تومن میخوان ازش بگیرن…خب آخه این بنده خدا ها خانواده دارن خیلیاشون مستجرن پولی نمیمونه آخه نامردا…
      بعد تازشم ماشین نمیدین دست بنده خدا ها که،،سه پشته باید برن تعمیرگاه ها با اون گاری های وطنی…مصرف سوخت صدی سیزده و قطعات به مراتب سه چهار برابر گرون تر از اون پیکان بماند…به خدا بد بلایی دارین سر این رانننده ها میارین

  2. امین

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    این مطلب رو هر کی نوشته دستش درد نکنه ولی کو گوش شنوا. پیکان می رود و جایش پژو و سمند آشغال می آید. خیر سرمون داریم دورالن پساتحریم رو می گذرونیم ولی هیچ اقدام مثبتی در روند تولید خودرو صورت نگرفته و این طور که معلومه صورت نمی گیره.

    1. moein

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      داش یه هفته نشده مثلا تحریممون رو ورداشتن به حول قوه الهی در چشم انداز سال 1404 همش درست میشه !!! همه چیز درست مشه اگه …

  3. نیما

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بله میشود از کمپانی های دیگر برای خرید تاکسی اقدام کرد .اما تاکسی یعنی خرج کم و کاربد بالا برای کسب درامد .این خودروها به علت قطعات یدکی زیاد در کشور و اسان بودن تعمیرات فعلا از طرفداران زیادی برخوردار میباشند .تویوتا خودری بسیار کم استهلاک میباشد اما توجه نکردید که زمانی که موردی پیدا کند خرج بسیار زیادی بهمرا دارد.جز این که در داخل کشور قطعاتش تولید شود .با تشکر

    1. رافال M

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      یه بار با یه تاکسی داشتم می رفتم قم مسافر کناریم ظاهرن تاکسی دار خط فرودگاه امام بود می گفت همکارش تاکسی تویوتا کرولا خریده عین سگ پشیمونه می گفت اصن نمی صرفه ماشین خارجی…مخارجش بالاست

      1. بنده خدا

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (233 ديدگاه)

        رافال جان شما هم مثل آقا نیما حرف میزنین…شما وقتی این لگن ها رو میگیرین دم به ساعت تو نمایندگی ها هستین.نه اینکه تویوتا بعد 10 سال تازه بخوایین تعمیر اساسی بشه.شما یا تا حالا تو این ماشین ها سوار نشدین یا اصلا از مصاعب این لگن ها خبر نداری…..

    2. بنده خدا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      سلام داش نیما.ماشین تویوتا 10 سال گارانتی موتور داره.در ضمن برخلاف این لگنا اصلا خراب نمیشه تا مدت طولانی.نمیدونم شما انگار یه کاره ای واسه خودروسازا هستی که اینجور صحبت میکنی….

  4. احمد باقری

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خب منظور دوستمون هم این نبود که ماشینهای تویوتا رو وارد کنن، بدون قطعات یدکی. مثل اینکه اینجاهر کسی مطلب میذاره باید کلی توضیح هم بده تا شخص دیگه متوجه بشه، منظور دوستمون رضا این است که شرایط این امر رو فراهم کنن، نه اینکه فقط وارد کنن و خداحافظ.

    1. نیما

      ۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      برای مثال یک سری به فرودگاه امام بزنید و در مورد تاکسیهای غیره سوال کنید اکثرا گویای عالی بودن خودرو اما خرج قطعات و سرویس دهی بسیار گران شکایت دارن .مانند همین فولکس واگن کدی که علاوه بر گاز سوز بودن و خرج کم استهلاکی باز هم مشکل سرویس و قطعات دارد .بنده هم اشاره دارم به بودن تاکسیهای عالی تر در ناوگان اما با ضرر رانندگان موافق نیستم.این توضیح بنده

  5. فرامرز

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    خب مثل این که انبارهاشون دوباره پر شده و اون همه فرغون که به ملت همیشه در صحنه انداختن کافی نبوده!

  6. hamed ferrari

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سمنده از پیکانه فرسوده تره

    1. ahmad

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (659 ديدگاه)

      خخخخخ
      دقیقا
      خطوط بدنه پیکان 57 بهتر از سمند خودشو حفظ کرده!

  7. نوید جهرمی

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    دلم ب حال راننده تاکسیا میسوزه. هر چی در میارن باید خرج ماشینشون کنن. این سمند و 405 هایی ک تاکسی هستن رو ببینید. 5 سال هم نشده فرسوده هستن.
    بهتره خودروهای پاک و کم استهلاک جایگزین بشه. باز بهتره که ون و مینی ون رو تاکسی کنن تا مسافرا هم دغدغه ی کم بود جا و توهم چپیدن رو نداشته باشن.
    غول های خودروسازی هم مدل های گازسوز خوب دارن که دولت ب راحتی میتونه برای جایگزینی استفاده کنه.
    اما اگر این کار رو کنه هم نون خودروسازا آجر میشه هم مکانیکای زیادی باید ب تعویض روغن بسنده کنن.
    همچنین خرج محصولات کم استهلاکی مثل تویوتا حتی در صورت تصادف یا خرابی زیاد بیشتر از لگن هایی که میدن ب تاکسی دارا نیست.
    کاش یکم مسؤولین به فکر این قشر زحمت کش جامعه باشن .

  8. erfan

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    عقلانی ترین کار اینه که: خود دولت تاکسیه خارجی وارد کنه. مثلاً یاریس… بعد نفروشه به کسی. راننده هارو استخدام کنه و با ماشین دولت کار کنند راننده ها
    یه سری چک و امضا هم از راننده بگیره که در قبال خودروی دولتی مسئولیت پذیر باشه. این کارو ۱۰۰۰۰ سال دیگه هم دولت *** انجام نمیده خخخخ

  9. پژمان

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مثل اینکه قراره زوتی اس 300 مونتاژ سایپا بندازن به تاکسی دارا!

  10. امیر.عارف

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    این هم راهی دیگر برای حمایت از آشغالهای انبار شده. رانندگی تاگسی خودش به اندازه کافی سخت هست اینا چون راحتی برای مردم را حرام میدانند برای این قشر سختی کار را 2برابر کردن که ….

  11. HoSeIn

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اصولا داخل کشورهائی که حقوق شهروندان برای دولت اهمیت داره کم مصرف ترین ، ایمن ترین و سریع ترین خودروها در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می گیره اینطوری هم ملت پاک و سریع و ایمن به مقصد می رسن و هم شهر جلوه زیباتری به خودش میگیره و هم اینکه دارندگان خودرو شخصی هم رغبت می کنن با وسائل عمومی تردد کنن و از ترافیک خودروهای شخصی کاسته می شه ولی خب صد افسوس که تو مملکت ما نه جون آدما اهمیتی داره و نه هوای پاک و … این جیب بعضی از آقایان هست که از هر چیزی مهمتره . من تو شهر آبادان زندگی می کنم بعد از اینکه اینجا منطقه آزاد شد بیلبوردهائی تو شهر به اسم واگذاری تاکسی تویوتا کمری بالا رفت بعد از گذشت مدتی حتی یه دونه تاکسی تویوتا تو شهر که هیچ حتی تو فرودگاه به اصطلاح بین المللیش هم دیده نشد . از یکی از رانندگان تاکسی جریان را پرسیدم گفت اولا ماشینت را به قیمت نازل برمیدارن بعد یه تویوتا بهت میدن با 40 میلیون وام بانکی آنچنانی و اقساط سنگین ، بدون هیچگونه خدماتی از سوی تاکسیرانی در قبال تعمیر و نگهداری این ماشینها که حتی هزینه های استهلاکی و مصرفیش خداتومنه تازه اونوقت باید تو جاده های داغون و پر از چاله چوله آبادان که آسفالتش مال 30 سال پیشه مسافر صد تا یه غاز کرایه بزنی . دیدم انصافا حق دارن استقبال نمی کنن

  12. ماهان گاز

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    اوه اوه سمند مال مسافر کشی نیست سریع لش میشه!!!!!!!!!
    405 که قیافش تو مخه!!!!!!!!
    پیکان وانت بهترین گزینه بود هم مسافر باهاش میزدن هم بار /هم خرجش پایین بودهم……………!@!!!!!!!
    حیف باشه دیگه!!!!!!!!!!!!!!دولت گوش نکرئ

  13. بنده خدا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این چه باندیه ؟؟؟قرار بود آریو با موتور میتسوبیشی بدن…چی شد بچه بزرگه نذاشتش کوچیکتره بییاد.لگن خودش رو آورد

  14. محمد کاظم نیمه فروش

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بنده دو دستگاه تاکسی پژو 405 دارم که از صفری دست خودم بوده که دو برادرم باهاشون کار میکنن یکی تولید خرداد 91 ودیگری تولید شهریور 91 است باور کنید بس که ایراد میکنند وخرج برامون میتراشند پدرمونو درآوردند واقعا هم پژو405 وهم سمند مخصوصا EF7 اصلا به درد تاکسی نمیخورن وهرکس هم بگیره بعد از مدت کوتاهی هزینه هاشون به حدی کمرشکن میشه که حتی قسطشون رو هم نمیتونن بدن گارانتی هم دروغه وحرف مفته یکی از این تاکسی ها سه ماه نشده بود نشیمنگاه صندلی عقبش فرو رفت طوری که مسافر نمیتونست بشینه بردم گارانتی گفتن صندلی گارانتی نداره!! حالا بماند که هر کجاشون خراب میشد میبردم نمایندگی کارشناس *** ایران خودرو میگفت نمیشه ونداریم وگارانتی نداره!! خودم هرچی لباس کهنه توی خونه بود چپوندم توی تشک وهنوز که هنوزه با همین وضع کار میکنم! حاا ببینید پیکان فرسوده است یا این آشغالهای مثلا صفر!

  15. Hadi

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرمنده اینو میگم ولی حقمونه.پای درد و دل یه راننده تاکسی تو تهران با کلی مسافری که طی روز دارند،بشینید میفهمید حرفشون چیه.بیخیال.
    حقمونه،چون هیچ وقت نخواستیم از این وضع در بیایم،هیچ وقت نخواستیم جلوی این خودرو سازها قد علم کنیم،هر چی گفتن و هر طرحی دادن و هر قیمتی فرو ختن نه نیاوردیم.
    بزرگترین دلیلم هم همین««« کمپین شکست خورده »»»مون…
    حقمونه…
    بازهم عذر میخام.

  16. ali

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    من پیکان داشتم عوض کردم پژو 405 گرفتم واقعا پشیمونم ایران خودرو هر چی ماشین اوراق داشت به ما رانندگان تاکسی داد مخزن سی ان جی شم خیلی کوچیکه 120 تا میری تموم میشه خیلی هم پر مصرفه عین پیکان کا ربرات بنزین مصرف میکونه تازه هفته اول دو بار رگلاتور عوض کردم الان هم یه ماه نیست که ماشین را تحویل گرفتم روغن داره کم میکونه اتاق هم که به لرز افتاده من اگه الان جای بقیه همکاران زحمت کشم باشم واقعا اگه مجبور نباشم ماشین م را عوض نمیکنم خواهش میکنم اشتباه منا نکنید و زیر با قصد 570000 نرید واقعا با این تورم هزینه بالای ماشین بالا نرفتن کرایه ها تو اکثر شهرها کار اشتباهیه که ماشین تونا تعویض کنید حالا خودتون مختارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا