هاچبکها چه در کشورمان و چه در سطح جهانی خودروهای بسیار محبوبی هستند چراکه با ابعاد کوچک و مصرف سوخت پایین گزینههای ایده آلی برای شهرهای شلوغ و پرترافیک بشمار میروند. در ایران سالیان سال پراید هاچبک (و بعداً ۱۱۱) و پژو ۲۰۶ پرفروشترین هاچبکهای بازار بودند و این بخش بازار از عدم تنوعی جدی رنج میُبرد؛ اما طی چند سال گذشته خودروهای جدیدی به بازار عرضه شده و تنوعی نسبی به بخش هاچبکها بخشیدهاند. دو نمونه از جدیدترین هاچبکهای عرضه شده به بازار ایران، رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید هستند که با استقبال بالایی هم روبرو شدهاند. البته مفهوم کلمهٔ جدید در بازار خودروی ایران با دیگر کشورها متفاوت است چراکه ما خودروهایی را جدید مینامیم که سالها پیش از چرخهٔ تولید جهانی کنار رفتهاند. بههرحال در ادامه مقایسهای خواهیم داشت میان این دو هاچبک جدید و پرطرفدار بازار خودروی کشور.
معرفی
پژویی که ما در ایران با نام ۲۰۷ میشناسیم در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ همان ۲۰۶ است که در سال ۲۰۰۹ توسط پژو با نام ۲۰۶ پلاس به بازار عرضه شد. پژو در این فیسلیفت سعی کرده داخل و خارج ۲۰۶ را تا حدودی به ۲۰۷ اصلی شبیه کند. سپس ایرانخودرو در سال ۱۳۸۹ تصمیم گرفت ۲۰۶ پلاس را با نام ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین تولید این خودرو در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک در ایران آغاز شد اما در سال ۱۳۹۱ به دلیل تحریمها و عدم تأمین قطعات، تولید ۲۰۷ در ایران متوقف شد؛ اما چندی پیش با برقراری دوبارهٔ رابطهٔ ایرانخودرو با پژو، تولید این خودرو با تغییراتی در داخل و خارج مجدداً آغاز شد.
رنو ساندرو در اصل نسخهٔ هاچبک لوگان یا همان L90 محسوب میشود که در بسیاری بخشها با آن اشتراک دارد. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و تحت دو برند رنو و داچیا در کشورهای مختلف عرضه گردید. سپس در سال ۲۰۱۲ تولید نسل اول ساندرو خاتمه یافته و نسل دوم با ظاهری جدید که البته کاملاً مشابه لوگان شده بود به بازار عرضه شد؛ اما در سوی دیگر پارسخودرو بهتازگی سراغ نسل اول ساندرو رفته و تولید آنرا در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک آغاز کرده است آنهم درحالیکه بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل دوم آن توسط رنو و داچیا به بازارهای جهانی عرضه شده است.
طراحی خارجی
همانطور که گفته شد، پژو ۲۰۷ یا همان ۲۰۶ پلاس در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۲۰۶ است که تلاش شده به ۲۰۷ اصلی شبیه شود. به همین دلیل در قسمت جلو تغییرات کاملی صورت گرفته و با چراغهای کشیده و جلوپنجرهٔ جدید، ۲۰۶ پلاس تا حد زیادی به ۲۰۷ شبیه شده است؛ اما در قسمت عقب حجم تغییرات بسیار کمتر بوده و فقط به تغییر گرافیک داخلی چراغها و تغییر سپر بسنده شده است. البته در ۲۰۷ جدید تولید ایران، گرافیک داخلی چراغهای عقب بازهم تغییر کرده و زیباتر شده است. همچنین به چراغهای جلو نیز دیلایت اضافه شده است.
در سوی دیگر ساندرو قرار دارد که هرچند متعلق به نسل قبلی بوده و رنگ و بوی کهنگی گرفته است اما همچنان از طراحی هماهنگ و نسبتاً زیبایی برخوردار است که چندین پله از برادرش L90 بالاتر قرار میگیرد؛ بنابراین در بخش طراحی بیرونی هرچند شاید بتوان کمی ۲۰۷ جدید را زیباتر دانست اما ساندرو هم حرفهایی برای گفتن دارد. به همین دلیل برتر طراحی هریک از این دو هاچبک بیشتر بحثی سلیقهای است و نمیتوان یکی را کاملاً بر دیگری برتر دانست.
طراحی داخلی
شاید پژو ۲۰۷ در طراحی خارجی برتری جزئیای بر رنو ساندرو داشته باشد اما در بخش داخلی کاملاً برتر میدان است چراکه داشبورد ۲۰۷ زیباتر، بروزتر و باکیفیتتر از ساندرو است. داشبورد ۲۰۷ در قسمت بالایی نسبت به ۲۰۶ تغییر کرده و فرم بروزتری پیدا کرده است درحالیکه در نمونههای جدید، یک نمایشگر لمسی به قسمت بالایی داشبورد اضافه شده و غربیلک فرمان هم به دکمههای کنترلی مجهز شده است. ولی داشبورد ساندرو تا حد زیادی به داشبورد L90 شباهت داشته و فرمی بسیار ساده و خستهکننده دارد. همچنین در این خودرو از نمایشگر لمسی و دکمههای روی فرمان هم خبری نیست و به همین دلیل ساندرو در بخش طراحی داخلی کاملاً مغلوب ۲۰۷ میشود.
تجهیزات
در بخش تجهیزات و آپشنها نیز ۲۰۷ بازهم برتر میدان است زیرا این خودرو از تجهیزات نسبتاً کاملی همچون سیستم تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با سیستم مولتیمدیا و رهیاب، چهار بلندگو با تیوتر، سنسور و دوربین دید عقب، آینههای جانبی برقی، پنجرههای برقی و کروز کنترل برخوردار است که تعدادی از آنها در ساندرو یافت نمیشود. البته ساندرو هم با کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با چهار بلندگو و کنترل زیر فرمان، آینههای جانبی برقی با گرمکن و پنجرههای برقی تجهیزات نسبتاً قابل قبولی دارد اما فقدان نمایشگر لمسی، کروز کنترل و تهویه اتوماتیک آنرا در پس ۲۰۷ قرار میدهد.
پیشرانه
پژو ۲۰۷ همچنان از همان پیشرانهٔ آشنای TU5 استفاده میکند که طبق اعلام ایرانخودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته طی سالهای گذشته به دلیل تحریمها، در پژو ۲۰۶ از گیربکس پژو ۴۰۵ استفاده شد که هماهنگی مناسبی با پیشرانه نداشته و مشکلات فراوانی داشت؛ بنابراین احتمالاً در ۲۰۷ هم از همین گیربکس استفاده شده است که البته طی چند وقت اخیر ایرانخودرو تلاشهایی را جهت بهبود کیفیت آن انجام داده است. بااینحال هنوز نمیتوان از کیفیت مناسب و عدم وجود ایراد در قوای محرکهٔ پژو ۲۰۷ حدید اطمینان حاصل کرد.
در سوی دیگر رنو ساندرو قرار دارد که از همان موتور و گیربکس L90 استفاده میکند که به کیفیت بالا، استهلاک پایین و کمخرجی معروف است. پارسخودرو این ماشین را با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه میکند درحالیکه ۲۰۷ در نسخههای جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه شده و هنوز خبری از گیربکس اتوماتیک برای آن نیست. ساندرو هم دقیقاً مانند رقیبش ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور موتور ۱.۶ لیتری آن ۱۴۰ نیوتن متر است. بااینحال ساندرو علیرغم وزن بیشتر و گشتاور کمتر به دلیل هماهنگی عالی موتور و گیربکس، در نمونهٔ دستی شتاب صفرتاصد سریعتری معادل ۱۰.۵ ثانیه دارد که حدود یک ثانیه کمتر از ۲۰۷ است. مصرف سوخت هر دو خودرو نیز مشابه یکدیگر و در سیکل ترکیبی حدود ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ بنابراین در بخش قوای محرکه برتری با ساندرو است.
قیمت
هردوی این هاچبکها از خودروهای پرطرفدار بازار هستند و به همین دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانهٔ آنها زیادی است تا جایی که حتی در اوایل عرضهٔ ۲۰۷ جدید به بازار این اختلاف قیمت به ۱۰ میلیون تومان هم رسید اما هماکنون کاهش پیدا کرده است. قیمت رسمی پژو ۲۰۷ در حال حاضر ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان است درحالیکه در بازار با قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان خریدوفروش میشود. همین وضعیت در مورد ساندرو هم تقریباً وجود دارد بهگونهای که هماکنون این خودرو در نمونهٔ دستی که مدل موردنظر ما است، رسماً از سوی پارسخودرو با قیمت ۴۳ میلیون تومان عرضه میشود درحالیکه در بازار حدود ۴۷ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین قیمت کارخانهای این دو خودرو بسیار نزدیک به هم است.
نتیجه
در این رقابت نمیتوان برنده را بهطورقطع مشخص کرد چراکه هر دو خودرو برتریها و ضعفهایی نسبت به یکدیگر دارند. بهعنوانمثال ساندرو دارای قوای محرکهٔ بهتر، باکیفیتتر و هماهنگتری است و همچنین به دلیل ابعاد بزرگتر، از صندوق بار جادارتر و مهمتر از آن فضای پای بیشتر سرنشینان عقب برخوردار است که آنرا از این لحاظ کاملاً در برابر ۲۰۷ که همچنان از کمبود شدید فضای پای عقب رنج میبرد، بالاتر قرار میدهد؛ اما طراحی ضعیف و کیفیت پایین کابین و سطح تجهیزات کمتر از نقاط منفی رنو ساندرو بشمار میروند درحالیکه پژو ۲۰۷ با طراحی داخلی زیباتر، تجهیزات و آپشنهای بیشتر و تا حدودی نمای بیرونی زیباتر، در این بخش از ساندرو پیشی میگیرد؛ اما کیفیت و هماهنگی نهچندان بالای پیشرانه و گیربکس و استهلاک همیشگی موتورهای پژو نیز ۲۰۷ را در این بخش در پس ساندرو قرار میدهد؛ بنابراین با توجه به مزایا و معایبی که در بالا ذکر شد، انتخاب یکی از این دو هاچبک بیشتر به سلیقه و خواستههای خریداران بازمیگردد. البته در این رنج قیمت دو هاچبک دیگر یعنی برلیانس H320 و امویام ۳۱۵ هم وجود دارند که نظر بسیاری را بهسوی خود جلب کردهاند.
مشخصات فنی
پژو ۲۰۷ | رنو ساندرو | |
پیشرانه | TU5 چهار سیلندر | KM4 چهار سیلندر |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی | ۱۶۰۰ سیسی |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | ۱۶ |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتن متر | ۱۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | پنج سرعته دستی | پنج سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۶ ثانیه | ۱۰.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر در ساعت | – |
مصرف سوخت | ۶.۶ لیتر (ترکیبی) | ۶.۷ لیتر (ترکیبی) |
حجم باک | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۴ متر | ۲.۵۸ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۳.۹/۱.۶۸/۱.۴۶ متر | ۴.۰۲/۱.۷۴/۱.۵۳ متر |
وزن | ۱۰۵۴ کیلوگرم | ۱۱۰۵ کیلوگرم |
قیمت کارخانه | ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان | ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
power active
۱۰ دی ۱۳۹۵نمی دونستم گیربکس ۴۰۵ روی ۲۰۷ سوار !!!
Parvaz
۱۰ دی ۱۳۹۵داداش اینا رو ول کنن گیربکس سهله موتور پیکان رو هم رو ۲۰۶ میازارن، نمیدونم دوستان پروژه ی چندسال پیش سوار کردن موتور پیکان رو شاسی ۲۰۶ رو یادشون هست یا نه؟ خدارو شکر به خیر گذشت!!!
آریا
۱۰ دی ۱۳۹۵دوستان 207 زیبا و با امکاناته ولی یه موتور بی کیفیت و پر استهلاک و یه گیر بکس ناهماهنگ داره
شتاب 11.6 دروغه. 11.6 مال قدیمیاس که گیربکس هماهنگ دارن.
ما پارس tu5 داریم که موتور و گیربکسش با 207 یکیه و وزنش حدود 1180 کیلو. شرکت گفته شتاب 0 تا 100سیزده ثانیه طول میکشه ولی تو شرایط واقعی حدود 15 ثانیه طول می کشه.
یه چیز دیگه ای که خیلی مهمه اینه که وقتی موتور و گیربکس نا هماهنگن شتاب که از بین میره هیچی حس رانندگی با ماشین هم خیلی مضخرف میشه.
ساندرو بی ریخت و بی امکاناته ولی یه ماشین با کیفیته که زیر نظر رنو مونتاژ میشه و موتور و گیربکس کاملا هماهنگ داره.
حالا انتخاب با شماس حاظرین قوای فنی ماشینتون که مهمترین فاکتوره فدای زیبایی و امکانات کنین.
با 2.5 میلیون میشه ساندرو هم مجهز کرد با قطعات فابریک شرکتی.
نظر شما چیه؟؟؟
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۵۵۰میلیون پول بدی ، ی داشبورد عین داشبورد پراید داشته باشی که نهایتا دور کانال مولرش نقره ای هست و ی ضبط مانیتور دار انداختی!
احمد باقری
۱۰ دی ۱۳۹۵کاملا درسته.
کاوه
۱۰ دی ۱۳۹۵کاملا لت نظر شما موافقت. من 206 تیپ 5 مدل 94 داشتم. آشغال واقعی بود. هم موتور، هم گیربکس، هم کلاچ، هم کیفیت داشبورد، هم صندلی های لق و تق، بیچاره ام کرد. الان شش ماهه ساندرو دارم. نمیگم عالی، ولی در مقایسه با 206 کیفیتش خیلی خیلی بهتره
خانواده پژو تو ایران بعد سال 90 نابود شده (ایرانیزه -چینیره)
علی
۱۰ دی ۱۳۹۵بله اقای کاوه واقعا من هم با نظر شما موافقم اشغال واقعی بعد 90 همشون خراب تر شدن
یعنی حیف نیست ادم 42 میلیون بیاد بده به 207 اونم ماشینی که همه مباحثش به کنار مثل موتور اشغال و داشبورد و غیره
4 نفر ادم به زور توش جا میشن اخه انصافه !
سعید
۱۰ دی ۱۳۹۵بچه ها یه سوال ذهنمو مشغول کرده؟
شنیدم برا اینکه تهرونی ها سر و صداشون در نشه و آلودگی کم تر باشه ماشین های تهران رو با کیفیت تر میزنن.
من باورم نشد اما دیروز ماشین خودم و عموم رو امتحان کردم هر دو SLX مدل 94 داریم ورق بدنه ماشین من به شدت لق تر از اونه و صدای بستن درب کاپوت من صدای حلبی میده اما اون اصلا، جاهای از ماشین من که با انگشت فرو میره اون اصلا
عموم تهران میشینه و ما یزدیم
نیت دارم یه باسکول دقیق پیدا کنم و هر دو ماشین رو وزن کنم
نتیجه ش رو بهتون میگم
شما هم نظرتون رو بگید واقعا ورقش محکم تر بود باید باید امتحان کنید تا بفهمید من چی میگم خیلی جا خوردم
فک کنم این حرف صحت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hamid3x
۱۰ دی ۱۳۹۵ورق ماشین که از یه اندازه ای فکر کنم 0.7نمیتونه بیشتر شه طبق استاندارد بدنه ،حالا تو یه مدل بگین فرق داره خیلی عجیبه،
آریا
۱۴ دی ۱۳۹۵سعید عزیز منم شنیدم ولی شک دارم درست باشه.
ایرانخودرو از قطعه سازان مختلفی قطعه میگیره و هر کدوم کیفیت متفاوتی دارن
مثلا داشبوردای آذین خودرو با کیفیت تر و کم صدا تر از بقین.
شانسیه قطعه ی کدوم قطعه ساز بهت بیفته یا کارگر شیفت حوصله داشته باشه خوب مونتاژش کنه یا نه.
از ویژگی های محصولات بی کیفیت یکسان نبودن کیفیت در تمام محصولاته.
یه کلام
شانسیه داداش.
سیاوش
۱۱ دی ۱۳۹۵تازه موتورشم دانگ فنگ چین شریک تجاری پژو میده افتضاحه. بعد همه میگن پژو 206 یا 207 فرانسویه هزار تا بار فرانسه میکنن .اصل قضیه رو ول کردن چسبیدن به صورت مسئله .پژو های ایران محصول مشترک ویران خودرو و کشور دوست و برادر چین!!!!!!!
سامان اذری
۱۰ دی ۱۳۹۵47 میلیون تومن ایشالله که حرومشون بشه
درسته ساندرو از نظر فنی باکیفیته ولی تو رو خدا داخلشو ببینید انگار ماشین 5 میلیونیه :(
تو مناطق ازاد با 47 تومن میشه هیوندای اکسنت یا کیا ریو صفر خرید
206 فیس لیفت رو به عنوان 207 غالب مردم میکنند ??
تا وقتی بخریم اوضاع همینه
بعد عید اگه قسمت باشه بمونم و جایی نرم سمند رو میفروشم یا یه گالانت عینکی سوپر سالون تمیز یا مزده 323 مدل 84 پیدا میکنم
یه دوستی دارم کارش تیون کردنه ماشین رو ببرم پیشش توربو کوچولو روش نصب کنه
یکمم به ظاهرش میرسم باهاش عشق میکنم
انشالله
كاپيتاليسم
۱۰ دی ۱۳۹۵سلام اقا سامان ، درسته که برای خرید خودرو تو مناطق ازاد باید یه ضمانت نامه از کسبه اون منطقه داشته باشی؟ کلا بجز سند اجاره یا خرید منزل چه چیزهایی نیاز هست؟
سامان اذری
۱۱ دی ۱۳۹۵نه داش اون اوایل به کسی که میخواست یه خودرو بخره (البته من منطقه ازاد ارس رو میگم)
باس یه شرکت به نام خودش ثبت میکرد و کارت ارس وندی میگرفت ولی الان مشکلی نیس
در مورد پلاک هم همه مناطق اونطوری اند
AK_007
۱۰ دی ۱۳۹۵تو همون مناطق آزادم حداقل ۱۰ تومن به خاطر هزینه پلاک اینا میکشن روش!
DR . ADRENALiNE
۱۰ دی ۱۳۹۵اگه 207 رو با گیربکس اتوماتیک عرضه کنن
یه سانروف هم واسش بذارن . رقیب سرسختی توی رنج قیمت 50 میلیون میشه
هر چی که باشه چینی نیست و خدماتش رو هم ایران خودرو میده
گارانتی 3 ساله هم که داشته باشه چه بهتر ( که البته نمی دونم گارانتی ماشین های ایران خودرو چه قدره . ولی فکر نمی کنم 3 ساله داشته باشه )
الان بعضی از دوستان می گن که 40 میلیون واسه این زیاد و ماشین قدیمیه ….
دیگه باید شرایط رو پذیرفت ماشین های ایران ارزون بشو نیستن . ولی میشه تو همین رنج قیمت با کیفیت تر هارو انتخاب کرد
هر چقدر هم هی اعتراض کنین فایده نداره . خودتون دیدین که کمپین خودرو صفر رو با یه وام 25 میلیونی ترکوندن . خیلی ها هستن تو ایران که به همون 25 میلیون نیاز دارن و آرزوی داشتن یه پراید رو دارن . چون می تونن با همون پراید یه منبع در آمدی داشته باشن . اون قشر ضعیف نمی تونه بخاطر یه کمپینی که مشخصه آخرش هیچ فایده ای واسه کسی نداره قید 25 میلیونو بزنه که بعدا افسوسشو بخوره
و خیلی هام میگن مقایسه این جور ماشینا خنده داره (پراید و روا و 405 و از این جور دست ماشین ها که مقایسشون داخل پدال هست) ولی به این فکر نمی کنن که خیلی از مردم با چند سال جون کندن تونستن یه 20 میلیون جور کنن اگه واسه هیچکسی اون مقایسه فایده ای نداشته باشه . واسه اون افراد این مقایسه اهمیت داره
ولی مثلا اگه مقایسه فلان ماشین 400 میلیونی و با یه ماشین 500 میلیونی بذارن همه به به و چه چه می کنن ولی به این فکر نمی کنن که تعداد افرادی که می تونن ماشین 400 میلیونی بخرن از تعداد افرادی که با کلی وام و قرض 20 میلیون واسه ماشین جور کرده . خیلی خیلی کمترن
باید بتونیم با همین شرایط بهترین زندگیو بکنیم . جای این همه غر زدن به فکر این باشیم چه جوری تو کارمون موفق باشیم . کشورمون هیچی نداشته باشه امنیتش خوبه . امیدمون هم باید به خدا باشه
شاید هم شکست خوردن کمپین خودرو صفر قسمت بوده . چون هیچکی فکر نمی کنه که با ورشکستگی ایران خودرو و سایپا چند هزار خانواده بدبخت میشن
ahmad
۱۰ دی ۱۳۹۵با ورشکستگی ویران خودرو و سایپا، هزاران خانواده خوشبخت میشن جون دیگه جنازه هاشون لای ورق های حلبی پراید له نمیشه و با 405 به مقصد آخرت راهی نمیشن!
دیگه مجبور نیستن ماشین صفر کیلومتر از کارخونه گرفته رو مستقیم ببرن تعمیرگاه بخوابونن!!!
البته یک جورایی هم درست میگی ها!
با ورشکستگی ویران خودرو هزااران خانواده و نون خور چینی بدبخت میشن چون الان دارن تمام قطعات آشغال بکار رفته در محصولات ویران خودرو رو تامین میکنن و اگر ویران خودرو نباشه دیگه کسی نیست که واسش قطعه آشغال بسازن!!!
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵دوست عزیز شما دکترای چه رشته ای داری ؟؟؟
در ایرانخودرو مشغول کاری؟؟؟
از صمیم قلب از خدا میخوام همیشه شما و خانـوادت در سلامتی و رفاه و شادی کامل باشین.
اما به ازای هر نفری که در این 2 شرکت مشغول کاره، چندین خـانواده داغ دار شدن.
Mohammadreza
۱۰ دی ۱۳۹۵“”شاید هم شکست خوردن کمپین خودرو صفر قسمت بوده . چون هیچکی فکر نمی کنه که با ورشکستگی ایران خودرو و سایپا چند هزار خانواده بدبخت میشن””
در جواب این حرف باید عرض کنم خدمتتون که با ورشکستگی ایران خودرو و سایپا شرکت های خودروسازی مطرح وارد چرخه تولید میشن و حتی اگر کارخانهای احداث و یا خودروهاشونو در اینجا مونتاژ نکنن او چند هزار خانوادهی بدبختی که شما میگید به عنوان تعمیرکار یا شغل های مرتبط دیگر در نمایندگی های خودروسازی های مطرح مشغول به کار میشن و در شرایط شغلی بهتر با استانداردهای بین المللی دارا میشن که اونا رو تبدیل به خانوادههای خوشبخت میکنه
Scuderia italia
۱۰ دی ۱۳۹۵سوء تفاهم نشه :::
من با ورشکستگی و انحلال این 2 شرکت اصلا موافق نیستم.
IKCO و Saipa میتونن کلی اقتصاد و صنعت این کشور رو جلو ببرن.
برای مهندسان بیکار، اشتغال زایی کنن
ما میتونیم صادرات داشته باشیم.
فقط و فقط یک چیز نیاز هست …
یک نظارت دقیق بر کیفیت خودروهای تولید شده ، چیزی که الان خوب اجرا نمیشه
اگر نظارت قوی باشه، محصولات روز دنیا هم وارد و مونتاژ بشن، یا خودمون با استعداد مهندسان این سرزمین خودروهای جدید بسازیم، مردم به سمت ماشین های خارجی نمیرن.
چون تقریبا همه ی مردم ما به این سطح از فهم و شعور رسیدند که اگر تولید داخل خوب و با کیفیت بود، و رضایت داشتند، سراغ محصولات خا جی نرن.
DR . ADRENALiNE
۱۰ دی ۱۳۹۵جناب parker
فکر نمی کنید که درصد بیشتر تلفات جاده به خاطر رعایت نکردن قوانین باشه و استاندارد رانندگی نکردن خیلی از مردم باشه؟
درسته که ماشین های ایران بعضی هاشون تو ایمنی ضعیفن ولی مثلا ماشین هایی مثل پارس و تندر و سمند از ایمنی قابل قبولی بر خوردارند
اگه یه مقدار رانندگیمون رو اصلاح کنیم تلفات بسیار کمتر میشه
Scuderia italia
۱۰ دی ۱۳۹۵چرا دوست گرامی. موافقم با شما.
مشکل من با تولید داخل این موارده:
1-ایمنی پایین خودروهای زیر 30 میلیون
2-خدمات پس از فروش ضعیف
3-مونتاژ بی دقت
4-قدیمی بودن خودروهایی مثل 405 .
5-قطعات چینی و بی کیفیت.
ahmad
۱۰ دی ۱۳۹۵سمند و پارس ایمنی قابل قبولی دارن؟!
شما یا ایمنی نمیدونی چیه یا نمیدونی قابل قبول چه معنی میده!
احیا با موئلفه های پایداری خودرو و سطح حفاظت اتاقک و درصد ایمنی خودرو در شرایط بروز خطای انسانی آشنایی داری؟!
میدونی ستاره ایمنی یعنی چی؟!
من دیگه حرفی ندارم…
omid
۱۰ دی ۱۳۹۵دوست عزیز ! این حرف شما که کمپین فایده ای نداره و مشخصه که آینده ای نداشت و شکست میخورد رو فقط افراد ناآگاه و کم اندیش میتونن بزنن که ذره ای آینده نگری ندارن و از ابعاد اتفاقی که میتونه بیفته خبر ندارن. بله این کمپین ها تا زمانی که مردمی با این تفکر به تعداد زیاد وجود داشته باشه شکست خواهد خورد. اگر اون کسانی که هجوم بردند به سمت وام، میتونستن فقط لحظه ای تصور کنن که شکست خودروسازها و حمایت دولتی یعنی چی، کمتر کشته شدن حتی یک نفر در جاده ها یعنی چی ، قطع تولید خودروهای منسوخ و بسیار قدیمی و ناایمن یعنی چی ، … به هر طریقی بود چند ماه دیگه یا نهایتا یکسال دیگه صبر میکردند و نتایجش رو میدیدند که چه تحول بزرگی رخ میداد و دولت به دست و پای مردم میفتاد به قدرت وحدت مردم پی میبرد. اما با همین تفکر ساده انگارانه و اینکه کاری نمیشه کرد و این مملکت همیشه همینه و مجبوریم خودروهارو گرون و بی کیفیت بخریم و اعتراض فایده نداره و …. محکومیم به اینکه تا ابد توی این وضع بمونیم، چون خودمون نخواستیم مقاومت کنیم و وضع رو تغییر بدیم و زود گول خوردیم.
DR . ADRENALiNE
۱۰ دی ۱۳۹۵Omid جان شما نفست از جای گرم بلند میشه انگاری
من میگم وضع خیلی از مردم اون قدر بده که حاضر به ریسک نیستن که نخرن و کمپین شکست بخوره …
یا اصلا نمی دونن کمپین خودرو صفر چی هست که بخوان نخرن
شاید شما در تهران یا یکی از کلان شهر ها زندگی می کنید و متوجه وضع قشر ضعیف نیستید
ناشناس
۱۱ دی ۱۳۹۵دوست عزیز. مگه همه باید تو ایران ماشین داشته باشن؟! مگه وضع ترافیک خیابونا، و برخی از رانندگانی که ببخشید اینجوری می گم، مثل فلان حیوان رانندگی می کنن، رو نمی بینید؟! به نظرتون باز هم همه باید ماشین داشته باشن؟! ربطی به نفس گرم نداره. اون قشری که هنگام رانندگی یک ذره برای بقیه افراد تو خیابونا ارزش قائل نیست، و فکر می کنه خیابون ارث پدرش هست، همون ماشین نداشته باشه بهتره!
Milad
۱۱ دی ۱۳۹۵دوست عزیز
اولا کمپین شکست نخورد و تا حدودی به اهدافش رسید
دوما همه ما مردم رفاه و آسایش را می خواهیم که امنیت هم جز اون حساب میشه. اینکه تا هر مشکلی هست زود بگیم. هیچی نداریم امنیت که داریم که نشد حرف. مقایسه ایران با کشورهای جنگ زده دوروبر هم اشتباه بزرگی.
شما ببین ایران چه بوده و چی شده!
همین کشورهای حوزه خلیج فارس مگه امنیت ندارند؟ رفاه هم دارند. ولی وقتی میبینند علم چیزی را ندارند از متخصص خارجیش استفاده میکنند و در کنارشون خیلی چیزها یاد میگیرند.
ما هم میتونیم تو صنعت خودرو از متخصصش بخواهیم بیان چند سال امتیازات بدیم تا صنعتمون رو متحول کنیم و همین نیروها رو با آموزش متخصص تر و بروزتر کنیم. این نه تنها ورشکستگی است بلکه با صادرات خودروهای بروز دنیا خیلی هم به اقتصادکمک میکنه و دیگه لازم نیست بیشتر از دو برابر قیمت جهانی یک خودرو تو کشورمون پول بدیم که ایمنی و آسایش در رانندگی رو داشته باشیم.
امیدوارم شما هم یک روزی متوجه بشی همون آدم که با هزار زحمت وام گرفته تا پراید بخره میتونسته تو این کشور با ۲۵ میلیون بجای پراید ماشینهای بهتر و با ایمنی بیشتر سوار بشه ولی مهم اینه که خیلی ها پر پول کردن جیبشون از آسایش و رفاه مردم مهمتر است
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید
Madjid
۱۰ دی ۱۳۹۵.
به نظر من رنو ساندرو بهتر از این 207 های جدیده.
گیربکس سابق 206 خیلی خوب بود.
به نظر من ماشینی که بیشترین ضربه رو از تحریم ها خورد؛ پژو 206 بود.
گیریکس سابق با موتور هماهنگی بالایی داشت.ماشین خیلی خوب شتاب میگرفت.
ولی گیربکس 405 به درد 206 نمیخوره.
Bavaria
۱۰ دی ۱۳۹۵شنیده بودم گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ در اصل مال نسخه ۱۴۰۰ سی سی هست که رو موتور قویتر نصب کرده بودند،دیگه گیربکس ۴۰۵ رو ۲۰۷!!!!!!!
فاجعست فاجعه!!!!!
soroush
۱۰ دی ۱۳۹۵مقایسه نداره که دیگه ساندرو بهتره
هم جدید تره هم با کیفیت تر
ولی 206 فیس لیفت(که به اسم 207 به مردم قالب میکنن) ایرانیه تازه گیربکسشم که افتضاحه
sunmartin
۱۰ دی ۱۳۹۵از نگارنده مقاله تقاضا دارم کمی در مورد گیرباکس 207 بیشتر تحقیق کند طی صحبت با یکی از نمایندگی های منتخب گفته شد که گیرباکس های وارداتی بروی اینخودرو نصب شده و بهیچ وجه از گیرباکسی که بروی 206 نصب شده استفاده نمیشود حدود 80 درصد خودرو از جمله تریم کامل داخلی داشبورد و غیره و نیز گیرباکس چراغ ها و هدلایت کروز کنترل و ecu خودرو خمگی اروپایی هستند (ایتالیا فرانسه اسپانیا رومانی) حتی پک های وارداتی قطعات را بنده از نزدیک دیدم البته در قسمت استهلاک رنو ساندرو بهتر از 207 عملکرده و خرابی کمتری دارد اما بصورت کلی 207 در پقایسخ با ساندرو و سایر چینی های هم رنج قیمت مانند h320 دارای کیفیت بهتر ظاهر زیباتر (بخصوص در مسخه جدید ایرانخودرو با نصب مجل قرار گیری پلاک جلو و تغییر دهانه ورودی هوا و تغییر هدلایت جلو و اضافه شدن دیلات ) است
مشهد
۱۰ دی ۱۳۹۵صد در صد ساندرو
مثال همون کوزه ای هست که توش ابه و اون یکی لیوان کریستالی و خوشگل که توش زهره
ارش
۱۰ دی ۱۳۹۵دو تا آشغال یکی از یکی آشغال تر.
علی آقا
۱۰ دی ۱۳۹۵یعنی آرزو به دل موندیم بررسی ها و مقایسه های سایتای ایرانی هم حرفه ای باشن.
آخه این چه مقایسه ای بود؟!
برداشتید لیست آپشنای دو خودرو رو لیست کردید و بعدش اضافه کردید که طراحی سلیقه ای هست و استهلاک فلان است. این شد بررسی؟ یعنی مثلا نمیدونید استهلاک به قول شما زیاد موتور پژو به خاطر داخلی سازی اون هست نه اینکه موتورهای پژو پر استهلاک باشند؟ یعنی شما هم باید عامیانه حرف بزنید؟
یعنی از اندازه اتاق و صندوق نباید حرفی میزدید؟
هندلینگ و … چی؟
خدا درو تخنه رو همیشه باهم جور میکنه. نشریات و سایتهای ایرانی یه جوری از ایران خودرو و سایپا انتقاد میکنن که انگار خودشون کارانددرایور یا موتورترند هستند!!! نه بابا، هر چه قدر اون دوتا شرکت قزمیت هستن سایتای خودرویی ایرانی هم دست کمی ندارن.
Omid
۱۰ دی ۱۳۹۵نمیدونم چرا هرچی نگاه می کنم نمیتونم 207 رو ببینم… همش یه 206 میبینم که از لوازم لوکس اسپرت فروشی ها چراغ اسپرت انداختن روش!
شاید خطای دیده! این مشکلو با رانا هم دارم، اونم نمیبینم فقط یه 206 اس دی میبینم….
درضمن زندگی غارنشینی امکاناتش از ساندرو بیشتره
Omid
۱۰ دی ۱۳۹۵207 واقعی:
https://www.netcarshow.com/Peugeot-207_Serie_64-2008-1024-06.jpg
https://www.netcarshow.com/Peugeot-207-2010-1024-0d.jpg
https://www.netcarshow.com/Peugeot-207-2010-1024-11.jpg
همه جای دنیا به این میگن 207. نه اینی که اینخودرو سرهم بندی کرده
توی نتکارشو سرچ کنید
nima
۱۰ دی ۱۳۹۵به نظر من اچ سی کراس بهتر از هردوشونه
بشیر
۱۰ دی ۱۳۹۵به نظر من ریو از هر نظر بهتر از این دو خودرو بود (با هر ۳ خودرو به مدت طولانی در شهر و جاده رانندگی کردم) به همین علت خوب بودنش هم از چرخه تولید خارج شد. با نظر دوستان هم موافقم واقعا مقایسه سطحی و سرسری بود به نظر نمیرسه که نویسنده حتی از نزدیک این ماشینها رو دیده باشه!!! از روی کاتالوگ محصول چندتا عدد و ویژگی ذکر کردن و بعدش نتیجه گیری. در مورد گیربکس هم حد اقل یه منبع ذکر میکردی البته من طرفدار هیچ کدوم از این ماشینها نیستم اما وقتی از ماشینی بد میگین یا حتی تعریف میکنید باید با ذکر منبع باشه
ahmad
۱۰ دی ۱۳۹۵طی دو دهه اخیر از بس که توی هر کوی و برزن 206 دیدم که دیگه با دیدنش حالت تهوع بهم دست میده!
لامصب از پراید هم تیراژش بیشتر شده!
تا کی میخوان 206 صندوق دار و هاچ بک و پلاس و پلاس اس دی و … رو با عنوانین مختلف و اسم دروغین 207 بکنن توی پاچه ملت؟!
خسته شدیم از این بی تنوعی و انحصار…
Amir
۱۰ دی ۱۳۹۵با عرض سلام و خسته نباشید لازم به ذکر هست گیربکس استفاده شده در 206 و 207 تولید ایران be4 هست و به دلیل تغییر پوسته گیربکس به اشتباه گفته میشود از گیربکس 405 یا be3 استفاده میشود که صحیح نمباشد لطفا تصحیح بفرمایید
حمیدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۵اچ سی کراس هم در همین حدوده قیمتی هست و اتوماتیک من خودم به شخصه برلیانس 230 داغون دنده ای رو به همه اینا ترجیح میدم حداقل امکانات رفاهیش معقوله و طراحیشم جدید تره فقط عیبش گیربکسه که به جز رنوهمشون ناهماهنگن
MT82
۱۰ دی ۱۳۹۵واسه ۲۰۷:
اگه دکمه های کنترل صدا روی فرمونه،پس اون دسته پشت فرمون چی میگه؟
دوتا چیز داره واسه صدای ضبط؟:))
ahmad
۱۰ دی ۱۳۹۵اون دسته پشت فرمون کروز کنترله!
جعفر
۱۰ دی ۱۳۹۵کروز کنترله
امیر
۱۰ دی ۱۳۹۵هم کروز هم کنترل رو فرمونه این عکس خودرویی که با ته مونده انبار ایران خودرو و قطعات جدید مونتاژ شدن صرفا جهت نمایش تو نمایشگاه که حتی نور چراغ ها از ترانس و برق شهر تامین می شد برا همین دسته کنترل صدا حذف نشده اما فقط عکس اینجوریه و تو مدل تحویلی خبری از اون دسته نیست
محمد بیاناتی
۱۰ دی ۱۳۹۵207 رو با قلبم میخرم،
ساندرو رو با مغزم.
وحید
۱۰ دی ۱۳۹۵خداییش یه نگاه به داشبورد ساندرو کنید فقط پلاستیک خشک
از زندگی سیر میشه آدم
sunmartin
۱۰ دی ۱۳۹۵اگر ریو با کیفیت سال 85 که من تا سال 94 داشتم و یک روز باور کنید یک روز هم به تعمیرگاه نرفتم تولید میشد؛ قطعا و قطعا از ساندرو و 207 بهتر بود کیفیت سواری نرمی ، واستهلاک صفر و شتاب عالی و فضای خوب ،،مصرف پایین از خصوصیات کیا ریو بود که خدا رو شکر دیگه تولید نشد چون ااگه ادامه پیدا میکرد ایرانیزه (شما بخونید چینیزاسیون) میشد
جالبتر اینجاست که در مقاله ای به نقل از یکی از حضرات گفته شد بود : “مبادا داخلی سازی به کاهش کیفیت منجر شود”? فکر میکنم آقایان تازه از غار به بیرون جسته باشن و نسیم خوش دود و آلودگی با چاشنی تورم کمی احساس کردند که همچنین سخنان نافذی از خود ول میدن؟؟? پس تا الان خودرهایی که داخلی سازی شدن کیفیت بالایی داشتند؟ و حالا قراره شرایط تغییر کنه؟؟؟؟?? بعنوان دارنده کیا سراتو سایپایی از دو قسمت خودرو تنفر شدید دارم:”صندلی” و “لاستیک” چون این دور متاسفانه و به کمال تاسف ایرانی شدند لاستیک ها که با کوچکترین رطوبت و آبی بروی آسفالت لیز میخورن و صندلی ها که با اسفنج با کیفیت n اوم ساخته شده و مشخصه بعد از مدتی وا میره ما باید چکار کنیم که شما داخلی سازی انجام ندید و گند نزنید به واژه صنعت.?
امیر
۱۰ دی ۱۳۹۵والله همه میگن تو سال ۹۵ مشکلات گیربکس خیلی کم شده خصوصا ۲۰۶ البته با ازمون و خطاحایی که مردم تاوانشو پس دادن !
در کل اگه بین این دو تا انتخاب کنم ۲۰۷ چون ساندرو دقیقا ال ۹۰ و فقط پنج میلیون الکی میزاره رو دستتون
بین ۲۰۷ صفر ال نود هم قطعا ال نود
ولی وضع چجوریه که باید بین دو تا ماشین که مال یه دهه پیش هستن تصمیم گیری کنیم
saeid
۱۰ دی ۱۳۹۵من که هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم . ساندرو ماشینیه که فقط و فقط برای کار کشیدن ازش طراحی شده به درد مسافر کشی یا حمل بار میخوره. اون مثلا 207 هم که وضعیتش مشخصه ، بهتره ایران خودرو اون آرم شیر و نوشته پژو رو هم حذف کنه ،چون این ماشین هیچ ربطی به پژو نداره . یه آشغال چینی و ایرانیه .
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۵ساندرو خیلی خیلی بهتره..درسته طراحی داخلی چندان جالبی نداره ویا امکانات نداره .ظاهربیرونشم که سلیقه ای هست که بدم نیست یکم دست سروروش بکشن خوب میشه که نسخه جدیدشم استپ وی خیلی ظاهر جدید ومدرن تری داره..کیفیاشم که خب رنو هست اصولا همیشه عالی بوده دربرابر 207که کاملا ایرانی هست وکیفیت افتضاح
منکه با ساندرو موافق ترم کیفیت خوب..موتور وجعبه دنده خوب..استهلاک بسیارکم..خیلی امکانات دیگه هم میشه راحت روش گذاشت
سرباز
۱۰ دی ۱۳۹۵از اهالی فن کسی میتونه توضیح بده کروز کنترل دقیقا تو ماشین دنده ای چیکار میکنه؟!
سیاوش
۱۱ دی ۱۳۹۵تازه موتورشم دانگ فنگ چین شریک تجاری پژو میده افتضاحه. بعد همه میگن پژو 206 یا 207 فرانسویه هزار تا بار فرانسه میکنن .اصل قضیه رو ول کردن چسبیدن به صورت مسئله .پژو های ایران محصول مشترک ویران خودرو و کشور دوست و برادر چین!!!!!!!
امیر
۱۱ دی ۱۳۹۵من حداقل مطمئنم سه قطعه رو کدوم شرکتا تو ایران میزنن حالا چجوری میگید چین خدا می دونه
موتور ایرنی کیفیتش بده اما این که اسرار دارید وضع افتضاح خودرو سازی و افتضاح تر جلوه بدید قابل تحسینه
سیاوش
۱۱ دی ۱۳۹۵خودرو های جدید رنو مثل فلوینس برای دنده ای هم گذاشتن .
Dr.Elyas
۱۵ دی ۱۳۹۵کروز کنترل تو ۲۰۷ وقتی تو دنده ۴یا۵ باشی و سرعتت از ۶۰کیلومتر(دقیق یادم نیست)بیشتر باشه قابلیت فعال شدن داره
aref
۱۱ دی ۱۳۹۵من هروقت ۲۰۷میبینم فکر میکنم یکی زده پس کله ۲۰۶ چراغاش پریده بیرون.
ایرانی
۱۱ دی ۱۳۹۵هیچکدوم ماشین نمیشن… اما بین این دوتا … کیفیت …..ساندرو……
ولی طرح 207 کمی بهتر و احساسی تره…البته اگه یه چراغ عقب برجسته زیبا داشت بهتر میشد… عقبش کپ 206. !!!
ناشناس
۱۱ دی ۱۳۹۵تنوع نسبی؟!؟! واقعا که این جمله خنده داره!!! من که به شخصه ترجیح می دم اصلا ماشین نخرم، اگه قرار به این ماشینای گرون مسخره باشه!!!
adel
۱۱ دی ۱۳۹۵حالا جدای از گیربکس 207 که مهمترین قسمت خودرو محسوب میشه، سیستم مالتی پلکس داره یا سیستم داغون eco mux رو روش سوار کردن ؟؟؟؟ اگه اکو بشه که اصلا ارزش نداره…
elyas
۱۱ دی ۱۳۹۵گشتاور موتوره km4 148 nm غلط نوشتن 140
elyas
۱۱ دی ۱۳۹۵فقط ساندرو عقلمو از دست ندادم برم گیربکس 405 بگیرم فقط ظاهرش خوبه ساندرو با دنده 3 135 تا میره اوفم نمیگه