ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای ۵۵ گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو ۴۰۵ رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.
بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو۴ را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.
نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.
مصطفی
۲۲ اسفند ۱۳۹۱سلام. با این تفاصیر شما تصور کن وانت پرایدرو…..
s.class
۲۳ دی ۱۳۹۳اون وقت که این وانت پراید ها تازه رسیدن دست مردم یکی از آشناهامون برا اولین بار تو خیابان دیده بود اومد پیشم با صدای بلند بهم گفت:
(پیکان وانته پراید رو دیدی سایپا تازه زده)
بعدش دوساعت واسش توضیح دادم که آقا اره دیدم اونا وانته پرایده نه پیکان وانته پراید تا دوهزاریش بیوفته
حالا موندم این آقا وقتی این روا و وانت ال90 رو ببینه واسشون چه اسمی میزاره.خدا میدونه احتمالا به اینا هم بگه نیسان آبیه ال90 …….
رزگار
۲۲ اسفند ۱۳۹۱مسولین ایران خودرو بجای سوار کردن موتور ماشینهای دیگه روی اتاق ماشینهای خارجی و جلوه دادن نام ایرانی روی آنها به فکر ساختن ماشین ایرانی باشند خیلی بهتره.خاک تو سرتون کارخانه 405 و تندر شما تو فرانسه ایده میدید مسولین ما هم ایده میدن حالا خوبه به وانتهای مدل تندر و روآ نمیگن فراری سال ایراننننننننننننننننننننننننن
ناشناس
۲۸ اسفند ۱۳۹۱من اصلا هیچ حرفه ی خاصی تو طراحی ماشین ندارم ولی هرکسی باشه متوجه میشه که این چرخا با این کمک فنرا اصلا مناسب یه وانت نیست ..کلا شکله هندسی که از ماشین درس کردنو میشه تو نقاشیای یه بچه 5 ساله هم پیدا کرد…این همه آدم میرن طراحی خودرو می خونن ولی حیف که هیچ کسی نیست بهشون میدون بده…فردا پس فردا فرغونو ور میدارن 4 تا چرخ میزارن روش می کننش وانت بدونه سرنشین…اهه اههههههههههههه
حامد
۲۱ مرداد ۱۳۹۳هاهاها
آی گفتی :D
از اینا بعید نیست
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲من از ماشین های تولید داخل مثل پرایدواقعالذت میبرم خیلی عالی هستندچون نصف بیشترمرخصی هاموکه میرم شهرستان پیش استادهادی توتعمیرگاهستم وهر باریه چیز ماشینمو دزد میبره واینباردلکوووایر شمع ماشینمو بردن ومن هم رفتم خریدم ودرآخردستمزدوطوری کشیدروش که وسایل ها رفت توی پاچه خودم لذت داره نه !
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲خوش باشی جیگر…………….
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا متاسفم برای این ملت ساده که با این همه بد بختی بازم میرن میخرن
اون که وانت پیکان بود هزاران مشکل داشت هیچ کدموش رو حل نکرده
هیچ کدومش وانت ۵۷نمیشه واقعا ماشین بود
امیر حسین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲کلی خندیدم ، ایول دم ایران خودرو گرم که حال این تویوتا رو گرفت آخه مدل وانت هایلوکسش خیلی طرفدار پیدا کرده بود!!!!!!!!!
ایرودینامیکش حرف نداره
واسه عروسی و مراسمات خوبه که باهاش شیرینی میوه جابه جاکنی
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲پورشه رو هم به اینا بدی وانتش میکنن تحویل میدن
ش
۶ خرداد ۱۳۹۲کلا ایرانی دوست داره بار جابجا کنه نوع و شکل وسیله زیاد مهم نیست
وانت بوگاتی چه شود
ممد
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ماروآداریم 7ساله داره کارمی کنه.خیلی هم خوبه.
musilo
۵ شهریور ۱۳۹۲فکر کنم با این وانت کمپانی های فورد و جمس و شوی ورشکسته بشن…!
رضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۲آقایون و حضرات خودرو ساز که خودتو رو به خریت زدید و صدای مصر کننده ها رو نمیشنوید.بجای این مسخره بازیا که هی موتور اینو رو اتاق اون بزارید و یه خودرو آشغال تر از خودروی قبلی پس بندازید همون وانت های قدیمی رو طراحی و ایمنی کنید.
این روآی سال بدنه خودشو به زور میکشه حالا میخواد 800 کیلو بارم ببره؟
گیرمم که ببره دیگه پز طراحی رو ندین چون هر بچه ای بلده دم یه ماشینو بزنه و اونو وانت کنه.
متاسفم برای خودم با این صنعت خودرو سازی کشورم
bahman
۲۰ شهریور ۱۳۹۲به برکت تحریمها ، موتور روا را روی وانت مزدا هم خواهند گذاشت و سال 93 وارد بازار می شه !
سروش
۲۳ آبان ۱۳۹۲تو ایران خودرو ها هم مثل مدیرها بازنشسته نمی شن فقط از حالتی به حالت دیگه تغییر ظاهر میدن موتورپیکان روی روا سوار شد بعد به اسم وانت جدید راهی بازار میشه، ولی خوبیش اینه که قطعاتش پیکانه و همه جا با قیمت بسیار مناسب پیدا می شه
مسعود
۳ آذر ۱۳۹۲قیمت واقعی خودرو در ایران
پراید 6000000
405 12000000
206 14000000
پیکان وانت 4000000
محمد حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۲واقعا مسئولین ایران خودرو چی فکرکردن آخهکجای دنیا با یه چراغ عوض کردن سر وته ماشینو زدن میشه یه ماشین جدیدرست کرد…….
محمد
۷ دی ۱۳۹۲واقعااگه اینجوری پیش برین آینده خوشی دارین (متاسفم)!!؟
رضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۲ببینید پیکان بدنه خودشو سر بالایی نمیکشید ، روآ که اتاق سنگین پژو را یدک میکشه حالا صد کیلو کم شده و تبدیل به وانت شده ، حالا چجوری میخواد یک تن بار رو در سر بالایی حمل کنه معلوم نیست
محمدرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۳عالی ترازاین نمی شه مخین شماچراپژوروآسال دیگه ساخته نمی شه لطفابگین
حامد
۲۱ مرداد ۱۳۹۳خودشون سوار این ماشینا میشن؟
میخوام بدونم کله گنده های ایران خودرو و سایپا چی سوار میشن؟
ملت رو بگو از فردا حمله میکنن برای خرید اینا
ارمین
۲۱ دی ۱۳۹۳ازپراید وانت که بهتره
مشت علی
۳۰ دی ۱۳۹۳آقا چند روز دیگه سوزوکی هم وانت میشه ببین کی گفتم
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۴خدمت اون دوست عزیز که میگه فامیلیشون به پراید وانت میگفت پیکان وانت پراید باید بگم اون بنده خدا تقصیری نداره ماشاالله اینقدر تنوع ماشینهای اشغال ایرانی زیاد شده که نام گذاریش برا ملت واقعا دشواره یکی از اشناهای بنده تیبا 2 را دیده بود میگفت دویست و شش تیبا اومده دیدید خدایی خندیدما خندیدما از اون موقع جکی شده برا همه تعریف میکنم.
razie
۲۱ مهر ۱۳۹۴بنده 206 صفری ار ایران خودرو خریداری کردم که متاسفانه کارخانه قطعه چرخشی ایربگ و نصب نکرده بود و مدتی ماشین در نمایندگی بود,بعد از مدتی سیم کلاج ماشین عوض شد و الان با وجود اینکه این ماشین 5500 کیلومتر بیشتر کار نکرده دیسک و صفحه و بلبرینگ باید عوض شود,واقعا مسئولان خودرو ساز با کجاشون فکر میکنن اینا که عرضه سرهم کردن قطعات چینی و ندارن بساطشونو جمع کنن برن گم شن ,انقدر دم از خودروی آشغال ملی نزنن
کاکو
۱ فروردین ۱۳۹۵آیا ماشین تصادفی که آن را در تعمیر گاه درست کردن و دو در عقب تو رفته را به قیمت(16 -17) فروخت
محمّد امين جعفر زاده
۱۲ مرداد ۱۴۰۳وانت بهتری هست و یکی از خوبی هاش اینه که لوازم پژو RD روآ و پژو RD روآ سال رو در بازار می تونه بیشتر تأمین کنه . موتورش هم که دوگانه سوز حداقل گاز CNG کمتر از بنزین آلایندگی داره و سالم تره و مضر هم نیست ، و خیلی خوبه مخصوصاً برای من که ماشین دوگانه سوز CNG شرکتی کارخانه خوشم میاد و با ماشین بنزینسوز اگر دوگانه سوزش باشه خیلی میانه چندان خوبی ندارم . ولی حیف که ایران خودرو برای تولید این وانت که من هم ازش خوشم آمد و اگر به بازار بیاد من حاضرم بخرم و نگهش دارم برای تولیدش برنامه نچید و آن قدر این دست و آن دست کرد که تولیدش از دست رفت ! واقعاً خودرو ساز ها چرا رو راست نیستند ؟ این از قیمت خودرو ها و اون هم از بد عهدی خودرو سازان ؛ ایران خودرو واقعاً در این مورد بسیار خودرو ساز بد عهدی شده ؛ اگر عکس این وانت رو می گذارند لا اقل برای اونایی که دنبال خریدش هستند تولید کنند یا این که اگر تولید نمی کنند عکس اش رو هم نگذارند من دیدم اون رو و گفتم حیف ای کاش از این وانت ها داشتم ؛ خانه گران شد ماشین گران شد مایحتاج مردم گران شد ارزاق عمومی گران شد همه چیز گران شد و سر انجام این عدم وفای به عهد نیز برای خودرو سازان کشور گران تمام خواهد شد .