ایران خودروایستگاه خبر

آریسان جانشین پیکان وانت شد

سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایران‌خودرو در سال‌های اخیر با ۹ سال تأخیر از رده خارج شد و به خاطره‌ها پیوست. خودرویی که مشکلات زیادی از بابت ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.

Arisun pickup ikco
Arisun pickup ikco
در عوض خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت می‌باشد که تغییراتی در ظاهر آن مخصوصاً چراغ‌ها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم می‌خورد.
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
آریسان از موتور ۱۷۰۰ سی‌سی بهینه شده روا سود می‌برد و داشبورد آن نیز همانند مدل‌های اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده ۴۰۵ است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا ۱۵۱ کارا قرار می‌دهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربه‌گیرهای خاص، جای بار با لبه‌های بلند، استاندارد آلایندگی یورو ۴، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
البته پیکان وانت، همچنان زنده باقی می‌ماند و قرار است در تأسیسات ایران‌خودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه ۵۰ دستگاه بوده که به تدریج به ۱۵۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۲ دیدگاه‌ها

  1. milad

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه بخوایم اریسان رو با وانتبار دو مقایسه کنیم اریسان خیلی بهتر هست به دلیل بزرگتر بودن فضای بار چون کپسول cng کف ماشین هست ،ظرفیت بار بیشتر ،کابین راحت تر نسبت به وانت بار دو به دلیل فضای بیشتر برای راننده ،سوار بودن اتاق ماشین رو شاسی و جدا بودن کابین راننده از کالین بار که باعث عدم لرزیدن اتاق راننده میشه ، امنیت بیشتر به دلیل داشتن دو کیسه هوا و ترمز abs ،کولر دار بودنش ،دید کافی راننده به اطراف ماشین.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خیلی دوست دارم قسمت طراحی ایران خودرو رو از نزدیک ببینم. با این تولیداتی که می‌بینیم فکر کنم کار موجودات فضایی باشه. بعید میدونم مغز انسان این همه قدرت داشته باشه که این چیزا رو تولید کنه. به خدا.

  3. Habib

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینایی که ایراد میگیرن تا حالا پشت نیسان یا پیکان وانت نشستن؟
    اصلاً میدونید چطور میشه پشت پیکان وانت جا شد؟
    تا حالا تو تابستان بدنتون عرق سووووز شده؟
    تا حالا صدای موتور رو سرعت 100 تا رو مغزتون راه رفته؟
    تا حالا با پیکان وانت خالی و بدون بار خواستید دور در جا بزنید؟
    من که پولم برسه خریدمش.
    لطفا کمی انصاف داشته باشید.اگر به لیاقته که لیاقتمون بنز و بی ام و هستش.اگر به شرایط عمومی جامعه حساب کنیم که عالیه.

  4. مهدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام احترام به همه دوستان عزیز و قابل احترام. من تقریبا همه نظر سنجی ها رو مطالعه کردم .خواهشی که از همه دوستان دارم اینه که ما باید این رو قبول بکنیم که داریم تو یه کشوری مثل ایران زندگی میکنیم .پس دیدیم که صنعت خودرو سازی ما تو این چند ساله به این صورت بوده پس توقعی بیشتر از این نداشته باشیم .پس خواهشا توی نظر سنجی ها باز هم لااقل کسانی شرکت کنند که اولا این خودرو رو تهیه کردند و در حال استفاده کردن میباشند تا کسانی که دنبال خودروی مورد نظر میباشند راحتتر بتونن تصمیم بگیرند .بله شاید از نظر خیلی ها افتضاح ،مسخره ،بیخود ،دورریختن پول ،بد قیافه و بدرد نخور باشه ولی این رو هم در نظر داشته باشیم یه ماشین وانت خوب با استاندارد بالا در حد تویوتا و نیسان و یا برندهای دیگر اروپائی رو یه بنده خدائی که وانت پیکان داشته میتونه خریداری کنه یا نه؟ مطمئنن همین وانت رو هم اگر بتونه خریداری کنه با سختی خریداری میکنه و فقط برای کارش تهیه میکنه .بله اونی که تویوتای هایلوکس بالای صد میلیونی میاد نظر میده هیچ موقع این وانت رو قبول نداره پس خواهشا.
    ۱. کسانی نظر بدهند که در حال استفاده کردن از این وسیله میباشند
    ۲.بیائیم قبول کنیم که وانت بیست و سه چهار میلیونی توی ایران فعلا با این شرایط از این بهتر نمیشه
    ۳.کسانی که ماشین برند خارجی سوارند بهتر هست که برن در مورد ماشینهای خودشون نظر بدن
    ۴.و به این امید باشیم که روزی ما هم بتونیم حتی با برندهای جهانی رقابت کنیم و بهترین ماشینها رو سوار شیم چون حق ماست
    و ۵. از همه دوستان متشکرم که رعایت میکنند موارد رو و کسی رو توی دوراهی قرار نمیدهند و در صدد راهنمائی هستند و از کلمات مناسب وپسندیده استفاده میکنند .
    و از همین جا از مدیریت سایت محترم تشکر مینمایم خدانگهدار به امید ایرانی آباد .
    ۰۰

  5. رمضانی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ببخشید میشه موتورآریسانو روپیکان گذاشت؟؟؟ فقط میخوام بدونم باتشکر.

  6. رسول

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باخیلی ازنظرات دوستان موافقم کارایی وانت راندارد(منه نوعی)وانتی میخواهم که طراحی وانت باشدتااینکه ازسواری وانت درست کنند خوب کاری ندارد آدم سواری دلخواهشومیخره میبره پیشه صافکارش میگه اینو برام وانتش کن چه کاریه سرمایه گذاری بکن زمین بخرکارخانه درست بکن مهندسین خلاق بیارکارگرزحمتکش ودلسوزبیارباغبون بیار آبدارچی بیارنگهبان بیارتازه داشت یادم میرفت مدیر هم مخواهیم (آخ راننده نداریم )(صافکاربیسوادهم میتونه این کاروانجام بده) به امیدوانتی دیگر؟من که پیرشدم وانت ندیدم انشاا…شما ببینید

  7. کاکو

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ماشین پژو رو سمند کردن 😠😠😠😠😠😠😠😠

    1. سیدامین فاخر

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      موتورش ۸۶ اسب بخار قدرت داره
      وروی مزدا بی ۲۰۰۰
      هم نصب میشه ایرانخودرو که تونسته موتور پنجاه سال پیشو یورو چار کنه یه کار دیگم میشد کنه
      همون موتور مزدارو که قدرتش ۱۰۰ اسب بخاره رو یورو چار میکرد بهتر نبود؟بهمن خودرو و ایران خودرو که ازین موتور استفاده میکنن اون موتورم یورو چهار میکردین
      رو آریسان میذاشتین میترکوند

  8. کاکو

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آقای رمضانی پیکان کوچک تر از پژو است🚔 پژو
    🚖 پیکان

  9. حاج حامد

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه..فقط در عیب یابی احتمالی دقت کنین و در گارانتی رفع کنین..پایه گازه و با گاز استارت میخوره..اگر کسی مشکل دیر گاز رفتن ماشین رو داره الکی دستکاری نکنه..با من تماس بگیره من راهنماییش میکنم که چجور با گاز استارت بزنه و 24 ساعتو 365 روز سال با گاز کار کنه.یاحق

  10. مرتضی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کار اینا منو یاد بچگیم میندازه که با خمیر چیزهای مختلفی درست میکردیم.کار ایناهم شده موتور اینه رو بدنه اون گذاشتن بدنه اینو با بدنه اون عوض کردن.

  11. توحید

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به نظرتون ارزش داره بدون گارانتی بخریم چون تقریبا 4 تومن تفاوت داره.

  12. احمد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پیکان دولوکس سال 47 !!؟!؟!؟!موتور تخت؟!؟!؟!؟! آونجر ؟!؟!؟! پیکان ؟!؟!؟!؟!وانت؟!؟!؟!؟!؟! …آریسان ؟!؟!؟!؟!…تازه RD یادم رفت ……به به به به چه تکنولوژی .چه پیشرفتی .وطنم پاره تنم مدرک تحصیلی طراحان خودروسازی کشور و دست اندکاران در حد المپیک …..گروه صنعتی چهار چرخ سازی ایران خودش رو …….

  13. نیما

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اریسان خریدم خیلیم راضیم از پیکان وانت خیلی بهتره اونایی که اصلا سوار وانت نشدن از کجا بدونن کدوم بهتره من به خاطر جادار نبودن پیکان وانت کمر درد گرفتم

    1. روح اله

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من دو هفته است کهوانت آریسان خریداری کردم…معایب خودرو در دو هفته اول…درها به سختی بسته میشه…بوستر ترمز خراب ترمز گیرمیکنه ماشین گاز نمی خوره.بوستر نو هم نمایندگی نداره فعلا تو نوبتم…چرخهای عقب صدا میده نمی دونم بلبرینک چرخ یا چیز دیگه…ماشین رو بنزین گاز خوب گاز نمی خوره کم میاره..فعلا ایناست هر روز نمایندگی هستم هفته های دیگه رو خدا رحم کنه

  14. hossein

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا تورو خدا نخرید.من الان 6ماهه خریدم و بار سنگینی باش نزدم و الان بعد 6ماه شاسی ماشین شکسته.یه ماهه دارم میرم ایران خودرو و میام ولی جواب نمیدن.نمیگم ماشین بدیه ولی شاسی خیلی ضعیفی داره.لعنت خدا به ایران خودرو….

  15. داود کاظمی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و عرض خسته نباشید به همگی دوستان
    حدود پنج ماه است که آریسان خریدم به مبلغ 25میلیون تومان معایب و مزایا را خدمتتون بگم.
    اول مزایا:
    1- رانندگی با این ماشین اصلا قابل مقایسه با نیسان،وانت پیکان و… نیست.
    2- نرم بودن و فرمان هیدرولیک
    3- ایربگ
    4- گاز سوز بودن بزرگیرین مزیت این خوردو نسبت به خودروهای دیگر است مخصوصا جاساز بودن کپسول در زیر کفه خودرو
    5- طراحی جلو داشبورت عالیه
    متاسفانه معایب خیلی زیاد پیکان اریسان :
    1- متاسفم از اینکه ایران خودرو بعد از چند دهه هنوز نتونسته موتوری با تکنولوژی جدید کشش از عقب بسازه. چون دقیقا موتور پیکان پیشرفته هستش.
    2- طراحی نامناسب قرارگیری زاپاس در پشت صندلی شاگرد که واقعا این موضوع باعث اذیت سرنشین می شود. البته بنده لاستیک را به داخل باربند انتقال دادم.
    3- عدم وجود فندکی برای اولین بار من این ضعف را در ماشین های ایرانی دیدم که خیلی جالب بود.مگه مبلغش چقدر هستش.
    4- وجود سر و صدا از پشت ماشین فکر میکنم اگزوز در هنگام عبور از دست انداز و چاله چوله ها و همچنین جیر جیر اتصال بین اتاق سرنشین و پشت
    5- جای پرژکتور هست ولی خود چراغ را نگذاشتن که این موضوع هم جالبه.
    6- پشت ماسین خیلی بالاست و دید خودرو خیلی کمه
    7- متاسفانه واقعا گارانتی هیچ خدماتی و تعمیراتی برای خودرو ی من انجام نداد و دوبار هم شکایت کردم هیچ کس زنگ هم حتی نزد.
    در کل ماشین مورد اطمینانی نیست.
    خوش باشین

  16. رحیم

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا اریسان نخرید سرتون کلاه میره چون شاسی نداره و اکثریت یا از وسط شکستن یا کج شدن

  17. سلمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه
    لطفا قبل از خرید این خودرو سری به نمایندگیهای مجاز ایران خودرو بزنید و اماری از خودروهای از وسط نصف شده این مدل بگیرید.
    لطفا جدی بگیرید.

  18. اكبر

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام. موتورش همون موتور پیکانه. وزنش از 900 کیلو شده 1200 کیلو که قطعاً شاسی پیکان تحملشو نداره چه برسه وانت که بخواد بارم ببره. از عقب نگاه میکنی دوتا کمک عقبش زده بیرون عین آردی و پیکان. همین امروزم یه مورد اخبار گفت از وسط نصف شده. بچه ها هرکی خریده میگه بی کیفیته. ایران خودرو فقط میخواست 10 ملیون پول بیشتر بگیره وانت پیکانو جمع کرد اینو زد. کسی برا سواری میخواد بگیره برا باربری جواب نمیده. تاحالا هم هرکی نظر داده گفته خوبه یا از جلو داشبرد و کولر و تزئینات تعریف کرده یا از صندلیش کسی از کارایی و باربری و موتورش مزیتی نگفته

  19. جلیل

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم میخواستم بخرم ولی این نظراتو خوندم خداییش پشیمون شدم من این همه پول به همچین چیزی نمیدم .

  20. محمد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه ۹۷ گرفتم خوبه
    اصلان اینجوری که میگین نیست
    قبل از اینم وانت مزدا ۲۰۰۰ مدل ۸۲ داشتم که از صفر دست خودم بود
    نظرات این سایت رو پارسال خوندم و از خریدش پشیمون شدم تا امسال دیگه مجبور شدم بخرمش چون گزینه بهتری با شرایطم موجود نبود
    ولی الان اصلان پشیمون نیستم
    تنها ایرادش خشکیه دنده هاش بود که همود اول یه دیسکو صفحه والو اصل پژویی انداختم بادیه قطعه نرم کننده کلاج که اونم عالی شده
    درضمن معمولا از ۷۰۰ کیلو تا ۹۰۰ بار دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا