سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایرانخودرو در سالهای اخیر با ۹ سال تأخیر از رده خارج شد و به خاطرهها پیوست. خودرویی که مشکلات زیادی از بابت ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.
در عوض خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت میباشد که تغییراتی در ظاهر آن مخصوصاً چراغها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم میخورد. آریسان از موتور ۱۷۰۰ سیسی بهینه شده روا سود میبرد و داشبورد آن نیز همانند مدلهای اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده ۴۰۵ است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا ۱۵۱ کارا قرار میدهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربهگیرهای خاص، جای بار با لبههای بلند، استاندارد آلایندگی یورو ۴، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگیهای این خودرو میباشند. البته پیکان وانت، همچنان زنده باقی میماند و قرار است در تأسیسات ایرانخودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه ۵۰ دستگاه بوده که به تدریج به ۱۵۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.۱۹۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
بهرام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ای وای!!!!!!
این خودروی جدیدرو کجای دلم بزارم؟
خدایا این همه ذوق و نبوغ و لطافت را چطوری و چرا دادی به ایران خودرو؟ و سایپا؟
خودروسازهای بزرگ بیان از ما تقلب کنن.
Ra Min
۲۴ اسفند ۱۳۹۳من هیچ شما بگین دوستان..این همون روآ هستش یا پژو پارس که چراغشو دستکاری کردن؟؟فقط بلدن سواریو به وانت تبدیل کنن…
مجتبي
۲۵ اسفند ۱۳۹۳باور کنین همینم از ترس از دست دادن بازاره با این تولیدات رنگانگ چین
این دوستانم از ترس اینکه تاریخ انقضاشون سرنرسه دارن زور میزنن و از خودشون یه حرکتی نشون میدن گرنه فک نمیکنم همین همت رو هم میزدن …
بینام
۲۴ اسفند ۱۳۹۳واقعا که اینا توهین به شعور مردم هست!!!!
امیر
۲۴ اسفند ۱۳۹۳هر چی باشه از پیکان وانت بهتره من حتما یکیشو میخرم
fardin
۲۶ اسفند ۱۳۹۳موتورOHVII این ماشین همون پیکان وانت مدله 93 که من دارم .موتور 1700 که اینا میگن همون موتور پیکان که یکم تقویت شده، همین جوری قدرت زیادی نداره حالا شما فکرشو بکن بدنه سنگین پژو رو هم روش بزاری و بخوای بارم بزنی. خدا به خریداراش رحم کنه.تنها مزیتش یه کولر و کیسه هوا که کمش 7 تا10میلیون فرقشه با پیکان وانت وگرنه یورو 4 وترمز abs رو روی وانت گذاشتن
امیررضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۳واقعا مایع تاسف هستش این تولیدات .
مجتبي
۲۵ اسفند ۱۳۹۳مایه
ارمین
۲۵ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز از این محصول ناراحتی ؟؟؟؟؟دست مبارک تو جیبت بکن و برو تویوتا های لوکس 186 میلیونی فول آپشن بخر …..من موندم خوبه زده 25 میلیون انتظار داری با این قیمت از وسط ماشین با زدن یه دگمه بالگرد در بیاد و پرواز کنی باهاش؟؟؟؟؟والا من زمانی که پراید داشتم میگفتم بهترین ماشین با پولی که داشتم خریدم الانم که کمری دارم میگم بهترین ماشین با پولی که داشتم خریدم….
fardin
۲۶ اسفند ۱۳۹۳بالگرد نمیخواد دربیاد
همون گمرکو بردارن در ایران خودرو وسایپا رو تخته کنن بسه
که مردم برای یه پراید 20 تومن پول ندن………..
محمد @
۱ فروردین ۱۳۹۴با کیفیت محصولات داخل کاری ندارم…اون بحثش جداس
ولی داداش گل اگه در این کارخونه هارو تخته کنن میدونی چند نفر بیکار میشن؟؟؟ با این وضع بیکاری که تو کشور موجوده فک نکنم صلاح باشه تخته کردن در این کارخونه ها!!! بنظر شما بهتر نیست یه تغییر اساسی بکنن بجای تعطیل شدن؟؟؟
ROHAM
۵ فروردین ۱۳۹۴آخه داداش گلم تو آفریقا جنویی که ایران خودرو ندارن مردم دارن از بیکاری میمیرن مگه؟
خب اینا نباشن بنز و کیا و هیوندای و رنو تو ایران خط مونتاژ میزنن ، اونا هم کارگر میخوان
حالا نه اینکه اینا حقوق کارگرا رو سر موقع میدن !
بهرام
۲۸ اسفند ۱۳۹۳شما مثل اینکه به نوک انگشت من نگاه میکنی آقای ولخرج. به کره ماه نگاه کن آقای پولدار. همین کمری که فرمودی سوارش میشی و پزشو میدی فک میکنی تو دبی (آره دبی بغل گوش خودمون جای دور نرو) به پول ایران چقده؟ حساب سر انگشتی بکن بعد ببین چه کلاه گشادی سر مبارکت رفته.
آرش
۳ فروردین ۱۳۹۴والا من زمانی که پراید داشتم میگفتم بهترین ماشین با پولی که داشتم خریدم الانم که کمری دارم میگم بهترین ماشین با پولی که داشتم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو عمو !!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوش بحالت……….
محمد
۴ فروردین ۱۳۹۴اگه قیمتا واقعی بشه با همین پولی که داری خیلی بهتر از اینا میتونی بگیری
سینا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با این قیمت وانت های روز دنیا رو میشه خرید، اگه گمرک و…. نبود،
HoSeIn
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ارمین جان وقتی دست دولت تو جیب ملته و از بودجه عمومی برای ساخت این محصولات بی کیفیت و غیرایمن هزینه می شه داد ملت درمیاد
بهرام
۲۵ اسفند ۱۳۹۳با سلام
من یکی از فانتزیام اینه که تیم طراحی ایران خودرو و سایپا رو ببینم که چشکلین و چقدر بارشونه از طراحی خودرو واقعا براشون متاسفم که اصلا چیزی از طراحی خودرو سرشون نمیشه اگه میشد این فرقون هارو طراحی و تولید نمیکردن .
علی رضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۳سلام
ببینید یک قاعده ی کلی در بازار رقابت جهانی وجود داره و اون اینه که وقتی رقابت شدید تر باشه شما هم مجبورید بیشتر سعی کنید
به نظر شما در کشور عزیزمون ایران کدوم خودرو ساز درحال رقابت با اون یکی دیگه است
رقابت بر سر واردات خودرو های چینی شاید ، ولی طراحی ، هرگز
طراح های ایرانخودرو و سایپا و هر شرکت داخلی ، حتی اگه بوگاتی ویرون هم طراحی کنن در این مملکت هیچ جایی ندارند. نه اینکه نتونن ، طراحی میکنن برای دل خودشون
فقط طرح ها رو بعنوان پوستر میزنن توی در و دیوار
طراحی شیشه های کنار پنجره های هیوندای رو که مثل چشم میمونه رو یکی از دوستان سال 1372 که دبیرستانی بودیم داده بود.
عشق طراحی ماشین بود. الان کجاست؟ کارمند یه شرکت خصوصیه
سینا
۲۵ اسفند ۱۳۹۳خدایا چه خاکی به سر بگیریم از دست طراح های ایرانخودرو و سایپا…..یه مشت آدم بی سواد استخدام کردن که اصلا مال این کار نیستن ….اینو مقایسه کنید با وانتهای آمریکایی که تو همین قیمت هستند …. خیلی بدبختیم خیلی……..
morteza2002
۲۶ اسفند ۱۳۹۳هه هه چراغ جلوش مثل m3 چسبیده به جلو پنجرش… جمع کنین بابا.
حمید
۲۷ اسفند ۱۳۹۳از یه طرف جاده ها از یه طرفم ماشینامون واقعا که برید حال رانندگی رو ببرید
masoud
۲۷ اسفند ۱۳۹۳موتور پیکان همچنان زنده اس و خواهد بود بعد از نیم قرن
دادا
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ارمین همه فهمیدن تو الان کمری داری ولی چطوری از پراید پیاده شدی سوار کمری شدی خدا میدونه ولی این وضعی که تو صنعت خودرو سازی ماست دلیلش همینه که ما راضی به ماشینی هستیم که چند برابرش پول براش پرداخت کردیم که نه امکانات داره و نه ایمنی و نه حتی خدمات پس از فروش وگارانتی لوازم اگر به اینترنت دست رسی داری که من بعید میدونم بدونی اصلا چی هست ببین با این مبلغ چه ماشینی تو کشورهای نه چندان دور مثل افغانستان یا عراق بهت میدن کمری سوار که حتی نمیدونی وسیله زیر پات ساخت کدوم کارخونه است
رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۳اینا هم که از هر ماشینی وانت میسازن .اینم که از رو پژو پازس ساختن
از 206 یه وقت وانت نسازن یهوییییی
milad
۲۹ اسفند ۱۳۹۳آقایونی که پارس دارین هرچی زودتر بفروشین که تا چند وقت دیگه همه با دید دیگه ای بهش نگاه میکنن از ما گفتن بود خخ
Zonda R
۲۹ اسفند ۱۳۹۳@.F
کوری اساکش کوره دیگریست
مسعود
۱ فروردین ۱۳۹۴ما که هیچ، اینا واقعا از خودشون خجالت نمیکشن؟؟!
reza
۱ فروردین ۱۳۹۴ظاهرش که خیلی خوبه داخل کابینم لوکس شده ولی توان حمل بار و قیمتش باید دید چی میشه
محسن610
۲ فروردین ۱۳۹۴با سلام چقدر ما خودمون گول بزنیم میاییم پیکان از رده خارج میکنیم ؛ ده سال بعد دوباره احیاش کردیم اونم با یه شکل دیگه گرگ دردلباس میش!!! چه فکری برا سوخت الایندگی وایمنی خودرو کردیم ؟؟؟ قدرت این خودرو برا بدنه پژو ضعیف هست وای به حالی که بارروش باشه مثل لاکپشت میشه!!یه خودرو وقتی میخواد بارکش باشه بایدپلتفرمش مخصوص این کار طراحی بشه نه دم یه سواری ببری بکنیش بارکش!!! افتخاردداره این کارا چون فقط تو کشورما اتفاق میفته!!واقعا تحریمها مارا چینی کرده یه زمانی اگر مونتاژ میکردم خودرو با کیفیت اروپایی امریکایی بود حالا چی خودروی بی کیفیت چینی که برا فیلترش باید300کیلومترراه بری شاید پیداش کنی!!! هر روز بدتر از دیروز واقعا ناامید کننده هست سایپا ایران خودرو خجالت بکشید در جان تک تک افراد بیگناهی که الان در بین ما نیستن شریکید…دیگه بسه…
fara
۲ فروردین ۱۳۹۴شتاب پیشرفتمون از نور هم بالا تره میترسم کهکشان راه شیری رو هم دور بزنیم .مدیر عامل ایران خودرو میگفت برای پلتفرم این شتر گاو پلنگ 520 میلیارد هزینه کردیم .شگفت انگیزه خدارو شکر که لا اقل مدیران ما در حال پیش رفت هستن فکر کنم ظرف ده سال دیگه بتونیم چن مدل وانت ریو و وانت سیلو و …روهم تولید کنیم .
امید
۵ فروردین ۱۳۹۴ولله فرغون تولید کنن از اینا بهتره آخه چیه اینا تو رو خدا یه کمم به ایرانیا احترام بزارین …بازم میگم این همون الاغه فقط پالونشو عوض کردن
امید
۵ فروردین ۱۳۹۴این همه طراح خوب ایرانی تو شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا کار میکنن یا تو خود ایران دارن خاک میخورن آخه مگه طراح قهطیه فک کنم اینا بازمانده ها زمان شاه لعنت الله علیه ان
امید
۵ فروردین ۱۳۹۴متاسفم ایران خودرو !! متاسفم سایپا!!
محسن
۵ فروردین ۱۳۹۴این نمونه واقعیه اینه که تو این مملکت کاردست اهلش نیست اگه بجای دوست وآشناها افراد متخصص مسئولیت داشتن آینده روشنی جلوی صنعت خودروسازی ایران بود سئوال اینه اون زمانی که ایران پیکان میزد کره جنوبی چی داشت?
مجید
۶ فروردین ۱۳۹۴منم موندم این موتور بهینه شدش رو کجای دلم بزارم :)
کیانا
۶ فروردین ۱۳۹۴اونای که دم از ماشین خارجی میزنن برن مملکت خودشونو بفروشن به امریکا بعد سوار شن.با این همه تحریم دم سازنده های کشور خودمون گرم.زنده باد ایران وایرانی .
حسن
۷ فروردین ۱۳۹۴فقط […]، تمام!!!
اصلا با ایران و تحریم و گمرک و غیره هم کاری نداریم
توهین مستقیم به اول شعور خودشون (اگه داشته باشن) و بعد شعور ملته (البته متاسفانه میبینیم بعضا بعضیها لیاقت این توهین رو هم از خودشون نشون میدن !)
میخواید وانت بزنید خوب بزنید، آخه این چیه؟!!
محمود
۷ فروردین ۱۳۹۴با عرض سلام
دوستان عزیز فقط نخرید،با نخریدن هر خودروی بی کیفیت چه ایرانی و چینی درجه 3و4 باعث بشیم در این کارخونه ها رودتر بسته بشه و نگران بیکاری نباشید فقط کافی جای این سوله ها که تو زمین های حاصلخیزه بتونیم صنعت قوی کشاورزی رو دوباره برگردونیم و خودروی با کیفیت وارداتی سوار شیم…
فقط 2و3 سال صبر ما میتونه به خودمون کمک کنه
mosi
۹ فروردین ۱۳۹۴تو این سه سال از کجا بیاریم بخوریم.منی که کارم با وانته چیکار کنم؟
جلال
۸ فروردین ۱۳۹۴محمودجان دلت خوشه ها….
وقتی ماشین هنوزبیرون نیومده پیش خریدوفروخته شده انتظارداری اینا فکری به حاله محصولاتشون بکنن.
امان از این دلالها که بازار سیاه درست کردن،خدالعنتشون کنه…
mosi
۹ فروردین ۱۳۹۴دوستان از وانت پیکان قوطی بهتره.شما پولدارا فقط به فکر خودتونین.اون کسی که با وانت داره کار میکنه میدونه که چه مصیبتیه.بذارید همینو تولیدکنن حداقل کولر داره.بخدا تو وانت پیکان کباب شدیم تو تابستون.هرچی هست ازوانت پیکان بهتره
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۴به خدا هر روز روز که با وانت پیکانم تو این هوای داغ میرم بیرون هزاران بار لعنت میفرستم به اونی که تولیدش کرده مگه میشه یه خودرویی بدون کولر بیاد بیرون و تازه مجوز هم بگیره؟مگه یه راننده تو اون گرمای داخل این ماشین حواسشم واسه رانندگی میمونه به خدا اون پولی که دارین میدین زن و بچتون بخورن ……